Hei!
Opelissa oli suht tasaiset kyydit epätasaisella tiellä, mutta sitten ostin Skodan, joka on muuten hyvä auto, kuten oli Opelikin, mutta Skodan kyyti epätasaisilla teillä on ollut rasittavaa, sellaista kyntöpeltomeininkiä. Asfalttiteillä kulkee mukavan tasaisesti.
Takaiskareiden vaihto olisi edessä ja haluaisin tasaisempaa/pehmeämpää kyytiä, joten kummat kannattaa hankkia, neste- vai kaasuiskarit?
Kiitos vastauksista!
Kaasu- vai nesteiskarit?
22
1276
Vastaukset
- siinä.kaikki.valmiina
Osta Opel.
- Anonyymi
Hän osti Opelin .Voi ei. No iskarit on pienin murhe, kun vikavalo syttyy varaudu 1000.- 15 000e remonttiin että iskarit on pienin murhe, kun jakari palaa.
- PehmeämpääAjoa
:) Ehkäpä joskus vielä ostankin, mutta ajelen ensin tällä Skodalla jonkun vuoden, kun hyvä on tämäkin.
Pitäisi vain osata ne oikeat iskarit tähän ostaa, joten kaasu- vai nesteiskarit?
Mikähän olisi hyvämerkkinen iskari?- autonominaisuus
Ei taida auttaa se iskarien vaihtaminen tuohon ongelmaan. Itselleni ihan sama havainto skodasta. Asfaltilla menee ihan ok, mutta jää polanteisella tiellä tosi rasittava ajettava. Skodaa pitää ohjastaa kahdella kädellä rystyset valkoisena puristaen kun samalla tiellä ooppelin ohjaa yhdellä peukalolla.
- PehmempääAjoa
Harmi, jos ei auta. Tosiaan jääpolanteisella aika rasittava.
No mikä tuollaisen kyntöpeltoajon aiheuttaa?
Miksihän Opelissa ei ollut tuota ongelmaa? - autonominaisuus
PehmempääAjoa kirjoitti:
Harmi, jos ei auta. Tosiaan jääpolanteisella aika rasittava.
No mikä tuollaisen kyntöpeltoajon aiheuttaa?
Miksihän Opelissa ei ollut tuota ongelmaa?Luultavasti autojen alusta on tehty eri tavalla. Tarkoittaa siis kuinka akselisto, pyörien ripustus ja iskunvaimennus on toteutettu. Renkaatkin voi vaikuttaa ajotuntumaan. En osaa sanoa tarkemmin kun en ole perehtynyt kummankaan auton tekniikkaan. Molemmista on vain ajokokemusta.
- PehmeämpääAjoa
Ok. Kiitos sinulle! :)
- konitohtorinpoika
kooni fsd coild iskarit, jos saa, niillä voi ajaa nimismiehenkiharallakin, kuin asfaltilla, melkein
- PehmeämpääAjoa
Kiitos Koni-vihjeestä! :)
Ihan hyvältä ne ainakin esitteen puolesta vaikuttavat, mutta pitänee googlettaa vielä kokemuksia.
http://www.motoral.fi/files/documents/13-90/Koni FSD esite.pdf
- taas.opit.uutta
Hankit kummat hyvänsä, niin neste miissä on molemmissa.
Toisissa on nesteen lisäksi kaasu (kaasuiskarissa) estämässä nesteen vaahtoutumista.- heavy.duty
Osta kuitenkin kohtuulaatuiset, siis ei ihan halvimpia. Jos auto on yli 15-vuotias, niin samalla kannattaa vaihtaa myös jouset, niin tulee auto ryhdikkäämmäksi.
- PehmeämpääAjoa
Nestehän niissä on tai öljykö lie toisessa. Joillain sivustoilla kehuttiin kaasuiskareita paremmiksi, ilman perusteluja tosin. Sanottiin myös, että ovat kovemmat, kuin nesteiskarit, mutta onkohan niissä lopulta eroa ajettavuuden kannalta?
Pitänee ostaa kohtuu- tai mielellään hyvälaatuiset, eli mitkähän?
Luulin, että iskunvaimentimissa olisi jouset mukana - naisihminen kun olen. :) Pitänee googletella.... :) - Vieterismies
>Luulin, että iskunvaimentimissa olisi jouset mukana
Ei mitenkään huono päätelmä, koska koko nimike "iskunvaimennin" on harhaanjohtava. Jousethan ne varsinaisesti iskuja vaimentavat!
"Iskareiden" tehtävänä on estää jousien edestakaisesta toiminnasta johtuvat auton korin ylimääräiset heilahtelut eli pomppiminen. Kuvaavampi, ammattikielessä käytössä oleva nimike onkin "heilahduksenvaimennin". - PehmeämpääAjoa
Kiitos Vieterismies! Hyvin kirjoitit! :)
- 42545423
Käsittääkseni kaikissa ylellisemmissä autoissa on kaasuiskarit. Ainakin omissa on ollut vain vanhemissa nesteiskarit, kaikissa uusissa ollut kaasut. Eli jos tasaista kyytiä haluaa niin kaasu on oikea valinta. Ovat vähän kalliimipia kuin nesteiskarit mutta kyyti pehmeämpää.
- PehmeämpääAjoa
Okei. Kiitos kun kerroit. :)
- taas.opit.uutta
Olisiko parempi olla kommentoimatta, jos ei asiasta yhtään mitään ymmärrä.
Kuten jo tuolla aiemmin totesin, molemmissa iskunvaimentimissa työn tekee öljy, joka männän liikettä vastustaen kulkee pienten kanavien läpi.
Kaikki iskunvaimentimet toimivat tä'llä samalla tavalla.
Niisä kaasuiskunvaimetimissa, on öljyn lisänä kaasu, jonka tehtävänä on estää öljyn vaahtoaminen. Kaasu ei millään tavalla vaikuta vaimennustapahtumaan.
Kaasun olemassaolo ei cvaikuta iskunvaimentimen kovuuteen tai pehmeyteen millään tavalla.
- pomppulautaa
Ilmajousituksen tai ranskalainen takaakselin asennus sais skodakin kulkemaan mukavasti!
- PehmeämpääAjoa
Pitää kokeilla, josko iskareiden vaihdolla saisi paremmat ajot aikaiseksi. Kiitos kommentista - laitanpa tuonkin asian mieleen - vaikka seuraavaa autoa hankkiessa . :)
- Anonyymi
Laitoinpa kerran kauppanimellä kaasuiskarit relluun, kun tarvikemyyjä niitä kehui. Ne ponnistivat ääripituuteensa hyvin voimakkaasti. Käsin ei saanut puristettua kokoon lainkaan. Niinpä siinä sitten kävi, että autosta tuli kuin kivireki. Poistin nuo uudet iskarit viikon sisällä., kallis kokeilu. Yksitoimiset öljytäytteiset iskarit olivat antaneet pehmeämmän kyydin, mutta vanhetessaan joku niistä alkoi vuotaa. Yksitoimisia vaan ei taida enää nykyisin mistään saada. Ne antoivat periksi jousen painautuessa puristuksiin ja hidastivat vain jousen palautuessa. Ralliajoon ne ehkä eivät olleet parhaita mahdollisia, mutta normaaliajossa vailla vertaa pehmeytensä vuoksi.
- Anonyymi
Iskareilla tarkoittanet iskunvaimentimia. Iskuthan vaimentaa kone-elimet nimeltään jouset. Oletko keksinyt Opeleista kaasu-ja/tai nestejouset?
Jos, niin kerro lisää niistä! Mielellään linkki asianomaiseen nettisivuun, kiTOOS! - Anonyymi
MILLAINEN IHMINEN TUUNAA OOPPELIA?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263764- 822607
- 392131
- 331912
- 451878
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331488