Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

ihan hömöOona

puhkipahki

Riita tulee monista asioista meillä, mutta tämä on yksi pahimmista:
Otan esimerkin: sä (nainen)laitat kahvikuppisi johonkin pöydälle, juomaa vielä kupissa. Miehesi kaataa sen vahingossa. Mitä tapahtuu?
Meillä käy niin, että Minä (nainen) saan syyt niskoilleni. "Siis mä vaan sanon, et miks sä jätä kuppisi mihin sattuu"
Ja ihan sama kaava kaikissa muissakin asioissa. "Siis miksä ojennat tabletin mulle noin, kun mun sormi osuu tohon" tää siis kun hän painoi exit-nappulaa kun ojensin tabletin hänelle

ja sama toistuu kaikessa..
olen niin kyllästynyt tähän
miten hemmetissä saan hänet oppimaan aikuiseksi!!

5

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reagoimisesta

      Saat oppimaan? No olemalla äiti, mutta haluatko sä olla äiti aikuiselle miehelle? Tuskin. Eikä tarvitsekaan.
      Tuollaisiin kommentteihin voi reagoida HETI kun ne kuulee:
      Miksi sä puhut mulle tuolla tavalla?
      No anna anteeksi, taidan olla aika tyhmä ihminen.
      Jne.
      Eli herättämällä toisen huomio sen suhteen millä asenteella hän puhuu sinulle, rakastetulleen. Eikä kannata mennä mukaan ja maksaa vain "samalla mitalla takaisin".
      Silleen tuollaiset "riidat" nostetaan päivänvaloon ja voidaan käsitellä aikuisten tyyliin tuoreeltaan, right now, you know.

    • Hei nimimerkki, puhkipahki

      Usein ihmisten riidat syntyvät ja alkavat tosiaan aivan pienistä ja mitättömistä asioista kuten kerrot teilläkin tapahtuvan. Mietit kuinka tilanne muuttuisi. Ehkä olet jo yrittänyt tilanteessa kysyä häneltä miksi hän reagoi noin voimakkaasti "pikkujuttuihin", kannattaako tehdä epäsopua turhasta. Me emme voi muuttaa toista ihmistä, mutta kun tilanteessa tapahtuu joku muutos, se vaikuttaa aina. Muuttamalla omaa asennettasi ja toimintatapaasi kriittisellä hetkellä uudenlaiseksi (et reagoi hänen kärttyisään kommenttiisi tai yrität kuitata sen huumorilla tai tosiaan tartut siihen rauhallisesti eri tavalla kuin ennen vaikkapa ihmetellen kuinka hän sanoi sinulle) - tilanne on erilainen ja hänen toimintavassaan tapahtuu jotain.

      Kaikkea hyvää,
      Pirkko-pappi

      • puhkipahki

        Kiitos kommenteista.
        Olen kyllä reagoinut 15 vuoden aikana näihin purkauksiin jo monellakin tavalla. Alkuun olin ihan hoomoilasena, että mitä nyt. Sitten jo aloin suuttuakin. Muutaman kerran todella pahasti loukkaantunutkin, kun näitä syytöksiä tulee ihan puskista, eikä mies edes välitä olemmeko kaksin vai seurassa. Hirveää huutoa ja kaikki meidän kaverit siinä ympärillä..
        Olen ottanut asian puheeksi monta kertaa, yrittänyt huumorilla ja jos vaikka millä. Jos yritän vaan sivuuttaa asian silloin kun hänellä kuppi kiehuu, hän raivostuu entistä enemmän.


      • pillipiiparityttö
        puhkipahki kirjoitti:

        Kiitos kommenteista.
        Olen kyllä reagoinut 15 vuoden aikana näihin purkauksiin jo monellakin tavalla. Alkuun olin ihan hoomoilasena, että mitä nyt. Sitten jo aloin suuttuakin. Muutaman kerran todella pahasti loukkaantunutkin, kun näitä syytöksiä tulee ihan puskista, eikä mies edes välitä olemmeko kaksin vai seurassa. Hirveää huutoa ja kaikki meidän kaverit siinä ympärillä..
        Olen ottanut asian puheeksi monta kertaa, yrittänyt huumorilla ja jos vaikka millä. Jos yritän vaan sivuuttaa asian silloin kun hänellä kuppi kiehuu, hän raivostuu entistä enemmän.

        Kohtalotoveri? Joo... Minulla on miesystävä, joka saa raivaria liki milloin vaan aikaisiksi. Kun en soita, kun soitankoska pelkään että raivostuu jos en soita... Huutaa aama vinossa entisen suhteensa asioita, jo yli puolitoista vuotta. hittoako niillä minun kanssa on ikinä ollut edes tekoa?
        Vastaavasti "hyvittelee". eli ihan silkka narsu, joka pitää henkistä otetta kun pystyy. iloitsee kun huutonsa seuraus on etuisuuksia hänelle, ja/tai jokin nöyrtyminen minun puolelta, joka on jouduttu väsyksissä riitelystä ja arjestani kyhäämään.
        Ihan silkkaa potaskaa ihmissuhteeksi... On hyvä ettemme asu samalla paikkakunnalla. Viikonloppuja, osaakaan niistä en voi pitää ominani. Toinen syö sen ajan joka minulla on vapaita: totaalisesti.


    • Hei
      Ongelmasi kuulostaa tutulta. Varmaankin moni parisuhteessa oleva on kokenut jotain samaa. Taitaa olla niin, että jokaisessa liitossa on ne perusjutut, josita aina tulee sanomista. On kuin soitettaisi samaa levyä yhä uudelleen.
      Oletko tutustunut Väestöliiton sivuihin ja parisuhdeosioon siellä? Tai vilkaisepa Parisuhteen palikat -sivustoa. Monesti riidat vähenevät kun saa uusia työvälineitä käyttöön.

      Voimia ja kykyä kuitenkin nähdä se hyvä mitä teillä on.

      Pappi Elisabet

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2025
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1365
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      73
      1260
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe