Saan palkkaa 2 krt/kk, tuntipalkka 9,83 ja teen vuoroviikoin töitä(eli välillä 5 pvä/vko,aamua ja seuraava viikko iltaa, sain nyt 2 viikolta 500 €,mut eiks mun pitäis saada enemmän,jos saan iltalisääkin,jolloin tuntipalkka 10,02?
Tuntipalkasta
9
55
Vastaukset
- Palkkatunnista
Tosi helppo vastata kun ei tiedä kuinka monta tuntia olet töitä tehnyt. Etkä sen kummemmin kerro, että onko tuo 500 brutto vai netto jne.
Jos noilla tiedoilla kuitenkin pitää vastata, sanoisin, että sait tarpeeksi.- tämätunti
37,5 h/vko,
- setäneuvos
Mun mielestä silloin kun tulee sellainen palkkaongelma, mitä ei ymmärrä, kannattaisi toimia niin, että
1) ensin lukee palkkalaskelmasta, miltä ajalta tunnit on maksetttu ja onko siltä ajalta iltalisät.
2) Sitten menee kysymään esimieheltä, miten tunnit ja iltalisät maksetaan.
3) Jos on vielä epäselvää, lukee työehtospimusta tai soittaa palkanlaskijalle.
4) Jos juttu ei vieläkään selvinnyt, niin, voi yrittää kalastella tietoja keskustelupalstoilta paitsi ,jos on ammattiliiton jäsen, niin saa apua luottamusmieheltä tai liitosta. - Palkannostaja
Onko matikan tunnit jääneet väliin kun et palkkaasi osaa laskea?
Epäselvästi kirjoitettu, mutta oliko siis niin, että teet normaalia 37,5h viikkoa tuntipalkalla ja joka toisen viikon iltavuoroa? Iltalisää kuitenkin maksetaan yleensä vain osalta iltavuoroa, tavallisesti kai klo 18.00 jälkeisiltä tunneilta. Tosin tuo 0,19€ olisi epänormaalin pieni iltalisä, joten ehkä se 10,02 on oikein iltavuoron keskituntipalkaksi. Oletetaan niin, jolloin brutto kahdelta viikolta olisi 744,38 euroa. Netoksi pitäisi jäädä yli 600, joten jokin tuossa näyttäisi olevan pielessä. Mutta tuossa ylempänä sait hyvät ohjeet asian selvittelyyn.
- juuoli
juu oli:) eli teen välillä siis 5 pvä/vko aamua,ja toisella viikolla iltaa jne. Mä en saanut ees palkkalaskelmaa mikä sinällänsä on outoa....
juuoli kirjoitti:
juu oli:) eli teen välillä siis 5 pvä/vko aamua,ja toisella viikolla iltaa jne. Mä en saanut ees palkkalaskelmaa mikä sinällänsä on outoa....
Lain mukaan sinun pitää saada palkkalaskelma.
Taitaa olla jokin pikkufirma kyseessä?- Solussaoon
Itse asiassa iso firma,sol
Solussaoon kirjoitti:
Itse asiassa iso firma,sol
Kysy pomolta tai suoraan HR:sta (henkilöstöosasto). Kyllä palkkalaskelma pitää saada. Enkä usko, että noin iso jäisi niin pienestä mokasta nalkkiin, kyllä ne tuollaisen osaa hoitaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1078933
- 936800
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon656570Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345471Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo665043- 553551
- 503385
- 513142
- 562942
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512926