Paras elokuva

HH-

Kerro paras elokuva jonka olet nähnyt. Kiinnostais kuulla.
Muhun teki vaikutuksen Perikato-elokuva ja erityisesti Bruno Ganzin roolisuoritus vanhenevana Hitlerinä. Toka joka tulee mieleen on Stalingrad... En tiedä, kai mä olen joku sotaleffafriikki. : /

128

2241

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksi_parasta

      ”Myrskytuulessa Jaavalta” (Fair Wind to Java)
      ”Katkeraa riisiä” (Bitter Rice)

      • 2626

        Ensimmäistä en ole nähnyt, toinen loistava, Anna..


      • riksdags

        Myrskyluodon Maija.
        Hirveetä draamaa.
        Mutsi nyyhkytti, faija keitti kaffee ja sisko luki Viisikoita. Mä en muista mitä mä tein, mut Maija kärsi, sen mä muistan.


      • kokki.sinä.jäät.tänne

        Oikeesti: faija keittää vaan kaffee? Meil ei faija tehny ikinä mitään. Mutsi teki kaiken.
        Mut mun lempparileffa on ehdottomasti KOMISARIO PALMU! :D


      • bcbc

        Kokki sinä jäät tänne.... : D Palmu oli kyllä aika naurettava.


      • veio2

        LIIKENNE
        Nuoria syytetään mutta mikä on totuus.

        Katsokaa niin saatte nauraa. On meinaan niin alkeellisesti tehty elokuva. Ei tekijä ole varmaan koskaan kuvannut aiemmin. Ostakaa porukalla niin ei tule kalliiksi.
        Toisaalta, jos ette osaa nukkua niin katsokaa illalla niin uni tulee.


    • muistuupi

      Pianisti, joo sotaa taas.
      Damage, Juliette Pinoche, Jeremy Irons.
      The constant cardener, Ralph Fiennes, Rachel Weisz.

      • 2626

        Pianisti! Polanski! Puola! Nyt tulee koko ajan niin hyviä muistoja, ehkä sinkkupalsta ei olekaan sellainen viemäri kun joskus on vaikuttanut


      • Leffafriikki-77

        Pianisti on kyllä hyvä leffa. Karmiva, kun tietää, että se perustuu tositapahtumiin.
        Lisäksi pääosanesittäjä; Adrien Brody on julmetun komea ja lisäksi vielä hyvä näyttelijä!


      • Musta se oli kans hyvä leffa.

        Sotaelokuvahan se ei sinänsä ollut, vaikka sota-aikaan sijoittuikin.


    • runking

      Matrix, todellinen suunnannäyttäjä, mahtavaa filosofiaa ja pohdintaa

    • seolihyvätyyppi

      Minäkin olen Hitler fani. Nyt kansainvaelluksen aikana ja eurooppalaisten joukkotuhon edessä, Hitleriä kaivattaisiin taas takaisin.

      • Sininen pilleri, punainen pilleri...


      • BEM kirjoitti:

        Sininen pilleri, punainen pilleri...

        Oho. Piti mennä tuon Matrixin alle.


      • 2626

        Mene hoitoon.


      • 343434
        2626 kirjoitti:

        Mene hoitoon.

        Hyysäri hyysää hys hys hyy..


    • svzxcd

      Captain Phillips, jossa Tom Hanks vihdoin tavallisena pulliaisena somalimerirosvojen armoilla.

      • peto-petteri

        Tota en oo nähny. Kai se vetää sentään pataan niitä.....rosvoja?


      • Somput.sukupuuttoon
        peto-petteri kirjoitti:

        Tota en oo nähny. Kai se vetää sentään pataan niitä.....rosvoja?

        Siinä elokuvassa kuuluisi olla iso Arska tai vähintään Chuck Norris potkimassa ne värivialliset elukat kuuta kiertävälle radalle.


    • vanhempaatuotantoa

      Sademies,Naisen tuoksu,Tuntematon sotilas,

    • okijikl

      Kummisetä.

    • Vähän nyt offtopic, mutta pakko kertoa että Helsingin Sanomien elokuva-arvostelut on pilattu palkkaamalla kriitikoksi feministi Martta Kaukonen.

      Joku täysin paska elokuva voi saada häneltä arvostelussa monta tähteä, koska siinä on "virkistävän feministinen näkökulma". Joo ok, ihan kiva juttu että joissain elokuvissa on sellainen näkökulma, mutta ei se pelkästään elokuvasta hyvää tee. Ja sitten sarkastista ja "terävää" kielenkäyttöä elokuvia kohtaan, joissa on pääosissa vahva mies, ne ovat sitten niin kovin yksiuloitteisia ja seksistisiä, hyi.

      Mitä jos mieskriitikko antaisi jollekin huonolle elokuvalle viisi tähteä, perusteluna: "elokuvassa on virkistävän sovinistinen näkökulma".

      • erkki-täti

        Nyt oli kyllä hyvin nasautettu tuo viimeinen lause, yön naurut :D

        Mutta totta sinä turiset...itse en ole jaksanut hesaria lukea enää pitkään aikaan, kun oksettaa heidän vahva asenteellisuutensa..propagandistinen paska on propagandistista paskaa, vaikka agenda olisi mikä tahansa..eikä tulisi mieleenikään maksaa sellaisesta..


      • Tutun toimittajan mukaan Hesarikin on kokenut muutoksen markkinahenkisyyden mukana. Enää ei paineta pelkkää asiaa vaan sitä mistä ihmiset on valmiita maksamaan erilaisten parametrien mukaan. Lukijakunta muokkaa siis sitä mitä lehti painaa. Jotkut lukijat siis haluavat lukea feministien juttuja. Huom. Minä en ole feministi. Tasa-arvon kannattaja.


      • Nainen_28v kirjoitti:

        Tutun toimittajan mukaan Hesarikin on kokenut muutoksen markkinahenkisyyden mukana. Enää ei paineta pelkkää asiaa vaan sitä mistä ihmiset on valmiita maksamaan erilaisten parametrien mukaan. Lukijakunta muokkaa siis sitä mitä lehti painaa. Jotkut lukijat siis haluavat lukea feministien juttuja. Huom. Minä en ole feministi. Tasa-arvon kannattaja.

        Näin on. Ja kommenttini ei tosiaan ollut mikään naisvihakommentti, koska Hesarissa oli aikoinaan erittäin hyvä elokuvakriitikko Helena Ylänen. Hänenkin lisäkseen on ollut ja on hyviä kriitikoita. Hyvä lehti on muiltakin osin mennyt jo pilalle ja nyt vielä elokuva-arvosteluidenkin osalta.


      • 2626
        erkki-täti kirjoitti:

        Nyt oli kyllä hyvin nasautettu tuo viimeinen lause, yön naurut :D

        Mutta totta sinä turiset...itse en ole jaksanut hesaria lukea enää pitkään aikaan, kun oksettaa heidän vahva asenteellisuutensa..propagandistinen paska on propagandistista paskaa, vaikka agenda olisi mikä tahansa..eikä tulisi mieleenikään maksaa sellaisesta..

        Juutalaisen yhteisön vuoksi boikotoin Hesaria. Mutta nauroin myös, palstan taso on noussut :D


      • 2626
        Nainen_28v kirjoitti:

        Tutun toimittajan mukaan Hesarikin on kokenut muutoksen markkinahenkisyyden mukana. Enää ei paineta pelkkää asiaa vaan sitä mistä ihmiset on valmiita maksamaan erilaisten parametrien mukaan. Lukijakunta muokkaa siis sitä mitä lehti painaa. Jotkut lukijat siis haluavat lukea feministien juttuja. Huom. Minä en ole feministi. Tasa-arvon kannattaja.

        Mitä mieltä olet juutalaisvihan levittämisestä? Hesari on jämähtänyt NL-tasolle.


      • 2626 kirjoitti:

        Mitä mieltä olet juutalaisvihan levittämisestä? Hesari on jämähtänyt NL-tasolle.

        En ole minkään etnisen tai kulttuurisen syrjinnän kannalla.

        Mistä tämä kysymys?

        Pointti oli vaan se että hs ei poikkea pahemmin muista kaupallisista julkaisuista.


      • erkki-täti kirjoitti:

        Nyt oli kyllä hyvin nasautettu tuo viimeinen lause, yön naurut :D

        Mutta totta sinä turiset...itse en ole jaksanut hesaria lukea enää pitkään aikaan, kun oksettaa heidän vahva asenteellisuutensa..propagandistinen paska on propagandistista paskaa, vaikka agenda olisi mikä tahansa..eikä tulisi mieleenikään maksaa sellaisesta..

        Osuvia kommentteja. Tämän Martan arvostelu elokuvalle "viimenen samurai" (siinä oli korostettu naisen alistettu asema ja mindfulness) sai minut lopettamaan Hesarin tilaamisen.


      • Mä luin 1980-90-lukujen vaihteen tienoilla duunissa paljon Katso-lehteä. Silloin se ei ollut vielä nykyisenkaltainen juorulehti, vaan ihan tiukasti televisiossa näytettäviä ohjelmia kommentoiva.

        Aika hyvin oppi lukemaan niiden kriitikoiden mielipiteitä. Esmes jos Pilli Pajukallio kehu jotain elokuvaa, se todennäköisesti oli vähintään katsottava. Sit jotkut toiset kriitikot jos jotain kehui, niin ties ettei kannata katsoa ja vastaavasti jos haukkui, tiesi elokuvan olevan aika hyvä.


      • Anonyymi

        Tänään Martta taas on feministimä vauhdissa! Kubrickin Eyes wide shut ja yksi tähti. Kuulema Stanleyn uran nolo loppu. Heh heh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään Martta taas on feministimä vauhdissa! Kubrickin Eyes wide shut ja yksi tähti. Kuulema Stanleyn uran nolo loppu. Heh heh.

        Ja uutenavuotena tuli "seikkailujen sankarit" (connery,caine) ja oli saanu tältä "leffakriitikolta" peräti 2 tähteä..


      • Anonyymi

        Hyvin kirjoitettu. Tänään Spectre-Bondista Kaukonen kritisoi Craigin ja Lea Seydouxin ikäeroa petihommissa ja siksi vain kaksi tähteä. Kunnioitettu Helena Ylänen on varmasti tämän Martta Kaukosen takia kääntynyt monta kertaa haudassaan.


    • lifiestar

      Elokuvat on anuksesta. Täyttä pas... fiktiota joiden ainoa tarkoitus on elättää miljoonatähtensä ja promotoida taas yhtä uutta kaunista naiskasvoa. Jenkkirainat paras esimerkki. Ennen oli sentään elokuvia, mustavalkoiset selluloidit, ja ellei ollut niin ainakin teatteria jonka perinne on muinaisen kreikkalaisesta näyttämötaiteesta. Inhimillinen läsnäolo.

      Mutta yhtä kaikki elokuvat ovat /Cstä koska ne ovat fiktiota, ei-totta, mielikuvitusta. Kapinen kirjakin on parempi sillä siinä voi itse kuvittaa sen minkä joku visual executive elokuvissa on jo tehnyt.

      Siitä huolimatta Ingmar Bergmanin ja muiden taiteen tekijöiden elokuvat ehkä parhaita.

      Ja todellisuus lyö aina 10-0 kaiken fiktion. Joten eläkää, olkaa oman elämänne tähti eikä statisti.

      • gtccvvvbbn

        Vittu mitä paskaa.


      • lifiestar

        You nailed my point.


      • Robo.cop

        "Ja todellisuus lyö aina 10-0 kaiken fiktion. Joten eläkää, olkaa oman elämänne tähti eikä statisti."

        Istuisin varmaan tyyliin jotain elinkautista jos ajattelisin noin.. en käy meinaan ihan pienillä kierroksilla, ja mielikuvitus kompensoi paljon.


      • Kyllä mä dokkareitakin paljon katselen. Täytyy silti muistaa, että dokumentitkin pitää käsikirjoittaa.

        Hyviä jenkkileffoja on muuton tosi vähän.


    • ylimielinenkö

      Noin kuusituhatta elokuvaa katsoneena on hyvin vaikea nimetä parasta elokuvaa, jos nyt yksi pitää sanoa, niin tänään sanon Star Wars, Imperiumin vastaisku.
      Tv:tä en katso, se olisi tyhmentävää syöpää mielelleni.

      • erkki-täti

        Minun mielestäni tv-sarjoista parhaat rökittävät nykyelokuvat mennen tullen. Varsinkin eniten mainostetut elokuvat Hollywoodista tuppaavat olemaan kaikki lapsellista höttöä.

        Parhaillaan TV2 esittää esim. uusintana True Detective -sarjaa. Oikeastaan kaikki on sarjassa kohdallaan: käsikirjoitus, näyttelijätyö, kameratyö (joka on paikoin jopa uskomattoman hienoa, taidetta suorastaan).

        Hienosti tehtyjä tv-sarjoja on viimeisen 10 vuoden aikana tullut useita. Elokuvia ei niinkään.


      • No huh, 6000 nähtyö elokuvaa on aikamoinen saavutus. Jos katsot elokuvan päivässä, aikaa menee silti lähes 20 vuotta.


      • erkki-täti kirjoitti:

        Minun mielestäni tv-sarjoista parhaat rökittävät nykyelokuvat mennen tullen. Varsinkin eniten mainostetut elokuvat Hollywoodista tuppaavat olemaan kaikki lapsellista höttöä.

        Parhaillaan TV2 esittää esim. uusintana True Detective -sarjaa. Oikeastaan kaikki on sarjassa kohdallaan: käsikirjoitus, näyttelijätyö, kameratyö (joka on paikoin jopa uskomattoman hienoa, taidetta suorastaan).

        Hienosti tehtyjä tv-sarjoja on viimeisen 10 vuoden aikana tullut useita. Elokuvia ei niinkään.

        Mä diggaan kans enempi sarjoista. Sarjoissa saa henkilöille kehiteltyä uskottavammat taustat eikä homma aina mene muutenkaan iänikuiseen alku-keskikohta-loppu -ajatuksen ympärillä. Joskus parasta on vaan seurata kappale elämää.

        Ei mikään ihme, ettei maailmassa ole montakaan elokuvaa, joka ei olisi helvetisti huonompi kuin kirja. Mun mielestäni jos kirja halutaan filmata, ainoa järkevä vaihtoehto on tehdä siitä tv-sarja. Eikä silloinkaan pidä orjallisesti noudattaa kirjaa.

        Parasta elokuvaa tai sarjaa en osaa sanoa, mutta etupäässä katson pohjoismaisia ja brittiläisiä. Ja kyllä saksalaisia poliisisarjojakin tulee kytättyä.
        Niin joo, mä olen tosiaan jostain syystä ihastunut poliisisarjoihin.


      • outsider1 kirjoitti:

        No huh, 6000 nähtyö elokuvaa on aikamoinen saavutus. Jos katsot elokuvan päivässä, aikaa menee silti lähes 20 vuotta.

        Mitä ihmeellistä siinä on? Jos kirjoittaja on vaikka kuuskymppinen, niin ei oo tarvinnut läheskään joka päivä katsoa yhtään elokuvaa. Ja kuitenkin välillä on päiviä jolloin saattaa katsoa kolmekin leffaa, niin joukkoon mahtuu helposti monia täysin ruutuajattomia päiviäkin.


      • outsider1 kirjoitti:

        No huh, 6000 nähtyö elokuvaa on aikamoinen saavutus. Jos katsot elokuvan päivässä, aikaa menee silti lähes 20 vuotta.

        Hullumpana mä pidän mun sarjamaratonejani. Katoin esmes just putkeen Pako -sarjan neljä ekaa tuotantokautta. 80 kolmen vartin jaksoa. Nukuin kyllä välillä, mutta kolmessa vuorokaudessa katsoin 60 tuntia kyseistä sarjaa.
        Tekee siis 20 tuntia telkkaria vuorokaudessa.


    • AskoYliSakia

      Paras elokuva on Keskiyön pikajuna, tosiasioihin perustuva trilleri turkkilaisesta vankilasta ja kulttuurista siellä päin. Ja kakkonen on Platoon-nuoret sotilaat, jos ette tiedä miksi niin katsokaa kuva.

      • 2626

        Se oli KAMALA, vittu, näin painajaisia pitkään, sadistinen paska hirtti kissan - vaikka olen pasifisti, niin eläinrääkkääjät ladon taakse ja ladit polvilumpioihin.


      • Mä en oo varmaan edes nähnyt tuota. Tai ehkä olen, en oo varma.
        Kirjan olen toki lukenut.


    • Luolamadonna

      Bravo Two Zero

      Mä en tiedä onko kirjasta leffaa, mutta jos on niin se on sitten se paras.

      (Naurua)

      • Luolamadonna

        Kirjassa oli paljon hyviä kohtia, mutta eräs niistä jäi pysyvästi mieleen.

        Kaverit raahustivat aavikolla itsensä niin loppuun, että eräs jantteri heistä sai kohtauksen, koska luuli kättensä muuttuneen mustiksi. Hän ei tajunnut, että hänellä oli hanskat kädessä.

        (Naurua)


      • Luolamadonna
        Luolamadonna kirjoitti:

        Kirjassa oli paljon hyviä kohtia, mutta eräs niistä jäi pysyvästi mieleen.

        Kaverit raahustivat aavikolla itsensä niin loppuun, että eräs jantteri heistä sai kohtauksen, koska luuli kättensä muuttuneen mustiksi. Hän ei tajunnut, että hänellä oli hanskat kädessä.

        (Naurua)

        Itse olen raahustanut itseni niin loppuun, että yömaisema muuttui oranssiksi ja näin kaiken kuin päivällä laskettelulasien takaa.

        Revi siitä.

        (Hihitystä)


      • Luolamadonna

      • Luolamadonna

    • helmiä.sioille

      Kaksi menee kirkkaasti yli muiden. Barfly ja Amadeus.

      • woldgang

        Oi jee, Amadeus!!
        Milos Forman, yes indeed. Tom Hulce josta ei sit tullukaan mitään, mut F. Murray Abraham, ihan mieletön roolisuoritus ja ukko on menestynyt myhemminkin.
        ssa ym ssik
        :D


      • Anonyymi
        woldgang kirjoitti:

        Oi jee, Amadeus!!
        Milos Forman, yes indeed. Tom Hulce josta ei sit tullukaan mitään, mut F. Murray Abraham, ihan mieletön roolisuoritus ja ukko on menestynyt myhemminkin.
        ssa ym ssik
        :D

        Nyt voi lisätä jatkoksi Jokerin.


    • atännä

      Mies vailla menneisyyttä.
      Jos yksi pitää valita.

      • Mua on vähän kiinnostanut tuossa leffassa se, että siinä on tosi monta kohtaa, jotka on ihan pastisseja. Lähinnä mietin, et oiskohan elokuvan kaikki kohtaukset "varastettu" jostain toisesta elokuvasta. Akihan on täys elokuvafriikki, joten hän ois hyvinkin voinut tehdä tuollaisen ratkaisun kunnioittaakseen vanhoja elokuvia.


    • että.silleen

      Mulla on mielessä kaksikin hyvää suomalaista leffaa. Ne on kyllä esitetty TV:ssä, pienemmissä pätkissä. Molemmat ovat saman ohjaajan Åke Lindman:in upeita ohjauksia.
      Myrskyloudon Maija ja...
      Lapinkullan kimallus
      Minä en osaa päättää; kumpi on parempi....

      Aiheesta mulle tuli mieleen yks elokuva... kuvaa elämää 50-luvulta,
      Ikis vois tykätä tästä....Keisarikunta

    • Sanotaan nyt vaikka....Full Metal Jacket

    • oiniitäaikoja

      Sarja: EEMELI! Ai että, sitä ikuisesti jatkuvaa kesää possujen, kanojen ja puu-ukkojen keskellä. Onnellinen saa olla kun on saanut elää lapsuuden maalla, missä muksut saa olla muksuja vaan ja voi hoitaa elikoita. :)

      • hitlercalling

        EEEEEEMIIIIIILL! Förgrymmade unge!


      • buhahaaa

        Possuressu. ;D Hitto ole ikinä nauranut niin kuin silloin, kun Linalla oli kipeä hammas...


    • Ikis__M

      Tähän varmaan pitäisi jotain hienoa keksiä mutta ei oikein pysty mitään eriksen nimeämään. Ehkä vaikuttavimpia olleet jotkut ihan lapsena nähdyt "välähdykset" joistain leffoista. Joku vankilaleffa oli kova, en todellakaan muista nimeä, yhdessä toisessa semmoinen kohtaus missä joku tyyppi teki polttoitsarin, vanhat klassikot casablanca, scarface, jotkut länkkärit, uudemmista joku avatar oli vaikuttava tekniikan puolesta kuten myös taru sormusten herra trilogia, Guy Ritchien leffat on kaikki hyviä, .

      • 2626

        Casablanca on klassikko - en tunne ketään joka ei pitäisi, rakastaisi Play it again, Sam, vaikka sitä replaa ei ollut elokuvassa.


      • Ikis__M
        2626 kirjoitti:

        Casablanca on klassikko - en tunne ketään joka ei pitäisi, rakastaisi Play it again, Sam, vaikka sitä replaa ei ollut elokuvassa.

        ei ihan tarkalleen mutta liki, kts. kohdasta 0:49 alkaen:

        https://www.youtube.com/watch?v=7vThuwa5RZU


      • 2626

        Ikis, joskus olet ihan kiva


      • 2626
        2626 kirjoitti:

        Ikis, joskus olet ihan kiva

        Voi Ikis, olet romantikko. Katsonut tuon tuhat kertaa, ja taas itkin.


      • erkki-täti
        2626 kirjoitti:

        Casablanca on klassikko - en tunne ketään joka ei pitäisi, rakastaisi Play it again, Sam, vaikka sitä replaa ei ollut elokuvassa.

        Eikös siinä sanota, että soitapa Sami taas se kappale...siinä kohtauksessa, kun se naikkonen haluaa kuulla sen tietyn pimputuksen? Joka siis oli pääparin "yhteinen kappale"...

        Mutta joo, minua ei Casablanca jostain syystä koskaan ole kunnolla koskettanut. Vaikka vanhoja leffoja onkin hauska katsoa joskus.

        Wilderin vanhat leffat on usein tosi hyviä. Niissä on huumorikin yllättävän ajatonta, ja käsikirjoitukset aika nerokkaita siinä mielessä, että ne voisi helposti pyöräyttää myös nykypäivään...


      • Ikis__M
        2626 kirjoitti:

        Ikis, joskus olet ihan kiva

        Kyllä me kiltit & kunnolliset useinkin ollaan "ihan kivoja" :)


      • Ikis__M
        2626 kirjoitti:

        Voi Ikis, olet romantikko. Katsonut tuon tuhat kertaa, ja taas itkin.

        Vähän olen joo toisinaan, vaikken ikinä itke niin kyllä jotkut tuollaiset herkät kohtaukset toisinaan voi kosteuttaa silmänurkkia :D


    • nonsonoitaliano

      Terminator! (Menee just leffa-kanavalla). Ison Arskan pönötysleffa.
      You're terminated, fucker! Vaikkein se terminaattori ole ikinä nussinut ketään. Aika hassusti sanottu siis, america. Ö-luokan leffa pahimmasta päästä. :D

    • 2626

      Samaa mieltä, molemmat loistavia! Oletko nähnyt Underground'in? Rakastan hyviä sotaleffoja. Tosin rakastan myös romanttisia komediota, kuten Briget Jones ja Neljät häät ja yhdet hautajaiset. Ja Kala nimeltä Wanda - puolisoni kanssa katsoimme sen monta kertaa ja kihisin hänen korvaansa "puhu minulle venäjää" :D

      Hienoimmat elokuvat tehtiin kauan ennen Hollywoodia, Fritz Lang ja Eisenstein, Metropolis, Potemkinin portaiden lastenvaunukohtaus ja katsojaan suuntautuvat tykit ja Lokakuu, Pietarin silta suljetaan, piiiiiiitkä kohtaus, purin rystysiäni - tulee pissat housuun suurten filmien kanssa, he olivat neroja

    • Peepingtomppa

      Mustavalkoisista useimmat Hitskokit, lähinnä "syytön mies pakenee" aiheiset. Pommin varjossa, tosi kylmäkiskoinen kuvaus ilman Hollywood-loppua. Bogartin Maltan haukka. Värileffoista Wanda-fisu. Kline taisi saada oscarin siitä koheltamisesta. Grand Budabest hotel. Aikakauteen sijoitus, henkilöhahmot ja veijarimainen eteneminen. 100-vuotias joka karkasi ikkunasta ja katosi. Omillaan kulkeva tyyppi, joka elämänsä aikana vain ajautui tilanteesta toiseen, ei huolia ja murheita, kunhan vain sai räjäytellä paikkoja sekä ryyppy silloin tällöin. :D

    • ccclcccc

      Pont Neufin rakastavaiset, spurgujen ykkösleffa.
      Death becomes her, mitähän lie suomeksi.. "kuolema pukee häntä" tms. Goldie Hawn ja Meryl Streep parodioivat Hollywoodin ikuisen nuoruuden teemalla.
      Chaplinin kaikki leffat.

      • the.tramp

        Chaplin olikin mestari. Muut tulee perässä.


      • eiamerikkalaistakiitos

        Muut laahustavat perässä, samaa mieltä.
        Kieslowski! Veronikan kaksoiselämä ja Kolme väriä.


      • inspiraattori

        KIESU, hitto olin jo ihan unohtanut sen. Nyt tartteekin kaivella videovarastoja, hyvä kun muistutit, tack!


    • outlawjoseywales

      taitaa poistaa myös tahroja

    • että.silleen

      Anna Karenina, musta/valkoinen versio; kaunis Greta Garbo pääosassa. Katsoin sen 14-15 vuotiaana lainatulta VHS-kasetilta ja itkin kuin joki, tulvien.
      Se viimeinen kohtaus jossa Karenina tekee itsemurhan...minä porasin jo ääneen, se kohtaus tuli kelattua eestaas muutamankin kerran.

    • HerraPorkkana

      Top neljä:
      -Gladiator
      -Armoton
      -Leon
      -Sademies

      • että.silleen

        Leon: oliko se palkkamurhaaja, joka alkoi sen pikkutytön suojelijaksi? Hyvä leffa.
        Sademies: autistinen mies joka lähti veljensä mukana pelikasinoille???

        Jestas suurin osa näistä filmeistä on sellaisia joista mulla ei ole mitään käsitystä.
        Taitaa olla iso aukko sivistyksessä, kun en ole katsonut paljoakaan, mutt mun aikani ei ole riittänyt kaikkeen.


      • HerraPorkkana
        että.silleen kirjoitti:

        Leon: oliko se palkkamurhaaja, joka alkoi sen pikkutytön suojelijaksi? Hyvä leffa.
        Sademies: autistinen mies joka lähti veljensä mukana pelikasinoille???

        Jestas suurin osa näistä filmeistä on sellaisia joista mulla ei ole mitään käsitystä.
        Taitaa olla iso aukko sivistyksessä, kun en ole katsonut paljoakaan, mutt mun aikani ei ole riittänyt kaikkeen.

        Leon: oliko se palkkamurhaaja, joka alkoi sen pikkutytön suojelijaksi? Hyvä leffa.
        Sademies: autistinen mies joka lähti veljensä mukana pelikasinoille???

        Jep.


      • Luolamadonna
        HerraPorkkana kirjoitti:

        Leon: oliko se palkkamurhaaja, joka alkoi sen pikkutytön suojelijaksi? Hyvä leffa.
        Sademies: autistinen mies joka lähti veljensä mukana pelikasinoille???

        Jep.

        Joo siis toi Leon kuuluu ihan yleissivistykseen. Portman on siinä vaahtosammuttimen kokoinen.

        (Hihitystä)


      • Luolamadonna kirjoitti:

        Joo siis toi Leon kuuluu ihan yleissivistykseen. Portman on siinä vaahtosammuttimen kokoinen.

        (Hihitystä)

        Ja elokuvasta Leon yksi mieleen jäänyt kohtaus:

        "EVERYONE!!!"

        Kieltämättä tuo muutenkin on painunut mieleen ja varsinkin tuossa ollut musiikki koukuttaa edelleen.


      • Luolamadonna
        pete_pjn kirjoitti:

        Ja elokuvasta Leon yksi mieleen jäänyt kohtaus:

        "EVERYONE!!!"

        Kieltämättä tuo muutenkin on painunut mieleen ja varsinkin tuossa ollut musiikki koukuttaa edelleen.

        Joo

        Gary Oldmanin ehkä paras roolisuoritus ewer. Jos vertaa näihin bättisrooleihin, niinei mitään jäljellä.

        Cuul


      • norman.stansfield

        Gary Oldman on superhyvä, muuttaa ääntäänkin joka leffassa erilaiseksi. Todella ammattitaitoinen näyttelijä.


      • pete_pjn kirjoitti:

        Ja elokuvasta Leon yksi mieleen jäänyt kohtaus:

        "EVERYONE!!!"

        Kieltämättä tuo muutenkin on painunut mieleen ja varsinkin tuossa ollut musiikki koukuttaa edelleen.

        Éric Serra on tehnyt moniin elokuviin erittäin hyvää musiikkia.

        Suuri sininen on Luc Bessonin elokuvista myös hyvä. Melko erilainen Leoniin verrattuna, mutta siinä on omalaatuinen tunnelma, johon uppoutuu. Jean Reno siinäkin näyttelijänä.


    • Luolamadonna

      Peter Greenwayn Zoo.

      Ihanan sairas raina.


      (Naurua)

    • luontoelokuvat

      Minun Afrikkani. Visuaalinen elämys.
      Järven tarina. Suomalainen visuaalinen kokemus.

    • Mielestäni parasta elokuvaa en ketjun idean vastaisesti mainitse, mutta mm. näistä olen syystä tai toisesta pitänyt ja ensimmäisinä tulevat mieleen.. Onneksi on elokuvia.

      -Eyes wide shut
      -Hohto
      -Kaikki äidistäni
      -Pulp Fiction
      -Annie Hall
      -Hiljaiset sillat
      -Tri Caligarin kabinetti
      -Rosemarys Baby
      -Fargo
      -Big Lebowski

    • veio2

      LIIKENNE
      Nuoria syytetään mutta mikä on totuus.

      Katsokaa niin saatte nauraa. On meinaan niin alkeellisesti tehty elokuva. Ei tekijä ole varmaan koskaan kuvannut aiemmin. Ostakaa porukalla niin ei tule kalliiksi.

    • tarralenkkari666

      Mun mielestä parhaita on muslimien pään katkaisuvideot <3
      Hyvänä kakkosena tulee homojen katoilta tiputtaminen, by ISIS <3 <3

    • -Kuolleiden runoilijoiden seura on inspiroivin
      -Boogie Nights on yksi hauskimmista
      -Inception on eeppinen
      -Kuninkaan puhe on koskettava
      -Rakkautta ennen... -trilogia on ihana, siinä on mahtavaa dialogia ja sopivasti romantiikkaa

    • rumamaija

      Ei ainakaan Grimsby. :/

    • RanskalaistaElokuvaa

      Betty Blue ja La Strada ovat kumpikin vaikuttavia elokuvia, muun muassa.

    • Pornon-katsoja

      Se oli joku pornojuttu, jonka nimeä en muista. Blondi lesbo makaa uima-altaan vieressä ja sitten siihen tulee brunetti lesbo ja alkaa ankara pillunnuolenta moneen kertaan asentoa vaihtaen. Ja lähikuvia kun kieli lipoo pillulihaa! Ihan paras, onko joku muu nähnyt?

      • Luolamadonna

        Mä en ole just tuota nähnyt, mutta olen ollut monasti tällaisessa tilanteessa itse.

        Meillä on pippurimyllytkin kuin shakkinappuloitten kuningattaret.

        (Hihitystä)


    • Tähti--Silmä

      Mun lemppari on :
      Tuulen viemää
      Troija
      Hyvät, pahat, rumat
      Avatar
      Kulkurin valssi

    • Anonyymi

      Monia hyviä mutta lähtemättömän vaikutuksen teki Johnny Deppin Kuollut mies.

    • Anonyymi

      Niitä on montakin..
      Leaving Las Vegas, Kaunis Elämä (Roberto Bedignin), Sydän karrella, Täydellinen maailma..
      Ja monia monia muita

    • Vihreän mailin voittanutta ei oo! 😊👌

    • Parasta on mahdoton sanoa, mutta pistän tähän kolme ruotsalaista jotka olen katsonut monta kertaa: Jag saknar dig (Sinä ja minä ikuisesti), En man som heter Ove (Mies joka rakasti järjestystä) ja I rymden finns inga känslor (Avaruudessa ei ole tunteita).
      Kaikki täysin erilaisia. Kaks viimeistä löytyy Netflixistä, ekasta en tiedä mistä löytyy. Mun koneeltani ainakin.

      • Anonyymi

        Ruotsalaiset tekee usein hyviä elokuvia ja tv-sarjoja!


    • Anonyymi

      Joker on paras leffa kahteenkymmeneen vuoteen.

      • Anonyymi

        m-wurst... joo Silvio-ruoat... lihapullroita, selllaisia ruokajuttuja.


    • Anonyymi

      Aika vaikea juttu jos pitäisi valita joku aivan paras kaikistakin elokuvista.

      • Anonyymi

        hmm... joitain juttuja, on erikoinen ja hyvä korealaisten; Parasite -elokuva on hyvä.


    • Anonyymi

      Hassuja tyttöjä... flashpoint taisi olla nimenä saksalaisten elokuvio.... huvitti kyllä jotkut tilanteet tuossa; yksi hajottaa satelliittiantenninkin ja kantaa jonnekin turvaan huoltoaseman vessaan turvaan jonkun tyttösen että on turvassa siellä sitten lukkojen takana olemassa.

      On olemassa turvassa huoltoaseman vessassa sitten... mikähän avaruusjutuista: Space Rangers varmaan missä on Isogul-rikollisparoni tai vastaava sitten :D

    • Anonyymi

      Partaleuka-Pässinpää, Saatanan sarvet vain puuttuvat päästä.

    • Anonyymi

      Paras on Bergmanin Mansikkapaikka.
      Kyllä muuten tulee Helena Ylästä todella ikävä, kun lukee hesarin Martta Kaukosen arvosteluja! Onko hän oman linjansa seuraava mätämuna?

    • Anonyymi

      From Russia With Love 007

      James pontteja tämä on hyvä elokuvio

    • Anonyymi

      Suurimman vaikutuksen tehnyt on Johnny Deppin Kuollut mies.
      Katsoin sen vuosia sitten ensimmäisen kerran tyttäreni kanssa kahdestaan, hän oli silloin joku 12-13 ja yhtä vaikuttunut kuin minä.
      Se on elokuva joka osuu syvälle ja jättää jäljen. Edelleen suuri merkitys minulle.

      • Anonyymi

        Mä pidin siitä kuvasta, jonka nimi on:
        Kuollut mies ei palttoota kaipaa

        Ajaton kuva :)


    • Anonyymi

      Niitä on aika monta, mutta tässä muutama. Raging Bull, Taksikuski, The Joker, V is for Vendetta, Devil´s advocate...

      • Anonyymi

        Niin ja Tarkovskin Stalker ehkä paras elokuva ikinä. Ja unohtamatta Kubrickia. :)


    • Mjoo

      Peter Greenwayn ohjaama Zoo on ällistyttävä ja kompleksinen tarina kaksosista.

      Eli olen vähän samalla linjoilla Luolamadonnan kanssa, jolla on (näemmä) erinomainen elokuvakäsitysmaku.

      (naurua)

      • ... Eli siis tarpeeksi sairas.

        (hirn)


      • Funeau kirjoitti:

        ... Eli siis tarpeeksi sairas.

        (hirn)

        Mjaa

        Näissä kuoleman kielissä on hyvä hieman rämpyttää, sillä elämä on. Ja kun jotain uutta kuulee tai näkee, ihminen poikkeuksetta ilahtuu,

        (hihitystä)


      • Anonyymi
        Funeau kirjoitti:

        Mjaa

        Näissä kuoleman kielissä on hyvä hieman rämpyttää, sillä elämä on. Ja kun jotain uutta kuulee tai näkee, ihminen poikkeuksetta ilahtuu,

        (hihitystä)

        No mutta, eikö yhtään Belluccin tähdittämää rainaa? - cu-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta, eikö yhtään Belluccin tähdittämää rainaa? - cu-

        Tuli mieleen Bellucci Susien klaanissa. Yön silkkinen viettelijätär, Shoot em upissa kuorensa kantava unissakävelijä. Mitä Bellucille tuossa välissä tapahtunut? - cu-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli mieleen Bellucci Susien klaanissa. Yön silkkinen viettelijätär, Shoot em upissa kuorensa kantava unissakävelijä. Mitä Bellucille tuossa välissä tapahtunut? - cu-

        Mjaa

        No Monican edesottamuksista nyt ei ota pirukaan selvää, mutta hyvä esimerkki on tämä uudehko Bond, josta en tiennyt mitään teatteriin istahdettuani.

        No siinä oli se kuoppajaistilaisuus, ja mustiin sonnustautuneiden tyyppien seassa oli naishahmo. Bongaamisen teki vaikeaksi se että kamera oli sijoiteltu niin kauas seurueesta, että ainostaan minä teatterissa kiljahdin ääneen, että tuo tuolla on Monica Bellucci.

        Kaikki häpesivät käytöstäni.

        😁👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mjaa

        No Monican edesottamuksista nyt ei ota pirukaan selvää, mutta hyvä esimerkki on tämä uudehko Bond, josta en tiennyt mitään teatteriin istahdettuani.

        No siinä oli se kuoppajaistilaisuus, ja mustiin sonnustautuneiden tyyppien seassa oli naishahmo. Bongaamisen teki vaikeaksi se että kamera oli sijoiteltu niin kauas seurueesta, että ainostaan minä teatterissa kiljahdin ääneen, että tuo tuolla on Monica Bellucci.

        Kaikki häpesivät käytöstäni.

        😁👍

        Niin ja puhumattakaan Matrixista.

        Huh heijaa.


        😂


    • Anonyymi

      Hyviä elokuvia on ollut paljonkin, mutta jostain syystä syvän vaikutuksen tavalla tai toisella tehneitä on ainakin lapsena näkemäni Suuren Oopperan kummitus vuodelta 1943. Se järkytti kyllä lapsen mieltä niin että näin siitä unia jälkeenpäin! Ei ihan lastenelokuva.
      Toinen joka teki vaikutuksen on Johnny Deppin Kuollut mies. Senkin katsoin hyvin nuorena, yhdessä äitini kanssa joka tykkäsi myös kovasti.
      Tässä ei nyt kysytty sarjoja mutta mielestäni ruotsalaiset sarjat ja elokuvat on hyviä.

      • Minulla puolestaan on nuorena, n. 5-vuotiaana, nähty "Lumikki ja seitsemän kääpiötä" paras elokuva ikinä. 5-vuotiaalle se oli suuri elämys. Se oli pienelle hauska, hassu ja jännittäväkin.


      • Anonyymi
        FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Minulla puolestaan on nuorena, n. 5-vuotiaana, nähty "Lumikki ja seitsemän kääpiötä" paras elokuva ikinä. 5-vuotiaalle se oli suuri elämys. Se oli pienelle hauska, hassu ja jännittäväkin.

        Mjoo

        On se yhä.

        Rammstein on päivittänyt draaman.

        😁👍


    • Anonyymi

      Hassusti kipittävän olennon elokuva, eli Hercule Poirot tulee taas: 15:05
      Hercule Poirot: Mabellen kahdet kasvot,

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      151
      2672
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      179
      1568
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      1443
    4. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      127
      1412
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1197
    6. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      42
      1145
    7. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1132
    8. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1130
    9. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      1107
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      73
      996
    Aihe