Olen jo aivan väsynyt tähän rumbaan...aina löytyy asunnosta joku vika...taas pitäisi muuttaa ja löytää sisäilmaltaan terve asunto!Omistajat vähättelevät ongelmia,kävin vastikään katsomassa yhtä asuntoa,ja olohuoneen nurkka kukki,mutta omistaja ei nähnyt siinä mitään erikoista!Tapettia vaan vedetään entisen päälle,paikkaillaan pienellä pintaremontilla,että saadaan kiertoon.Ihmiset sairastaa,ja saa elinikäisen altistuksen.
taasko pitää muuttaa
12
214
Vastaukset
- öhöä
On se kumma, kun olen asunut ainakin 15 paikassa elämäni aikana eikä koskaan sattunut sellaista asuntoa.
Olisiko mahollista, että sullakin on joku vika itsessäsi? - väsynytminä
Ei ole.On vain sattunut aina paskoja asuntoja,ja olen sairastunut vakavasti tässä aikojen saatossa.Voihan se olla että olen tavallista herkempi,me ihmiset kun olemme niin erilaisia,varsinkin näiden juttujen suhteen!Toiset sairastuvat,toiset eivät!Parempi näkyy olevan ettei puhu näistä asioista,sen olen huomannut,aina riittää kaltaisiasi aliarvioitsijoita,joilla menee hyvin ja on hyvä terve koti!Toisillla on erilainen immunivaste.
Herkkyyden osalta olen täysin samaa mieltä. Joku reagoi ja toinen ei. Toisaalta monella "homealtistuneella" ongelma on enemmän omassa päässä kun oikea fyysinen ongelma. Ihmisen mieli kun osaa tarvittaessa luoda mitä ihmeellisimpiä oireita. Eli kannattaa käydä kallonkutistajankin puheilla jos jokaisessa asunnossa on ongelmia.
- zehn
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Herkkyyden osalta olen täysin samaa mieltä. Joku reagoi ja toinen ei. Toisaalta monella "homealtistuneella" ongelma on enemmän omassa päässä kun oikea fyysinen ongelma. Ihmisen mieli kun osaa tarvittaessa luoda mitä ihmeellisimpiä oireita. Eli kannattaa käydä kallonkutistajankin puheilla jos jokaisessa asunnossa on ongelmia.
Psykooseja on monenlaisia. Väittäjätkin ovat psykoosissa, koska kuvittelevat, että kaikki asunnot ovat erinomaisia.
Ei, kaikki asunnot eivät todellakaan ole erinomaisia, enkä ole edes niin väittänyt. Olen välittänyt hometaloja kertoen avoimesti jo myynti-ilmotuksessa asiasta ja ongelman laajuudesta, aina ovat menneet kaupaksi (tietenkin hinta on ollut ihan eri kuin terveellä talolla ja kauppakirjassa on sovittu tarkat ehdot vastuiden kannalta).
Mutta jos ei mistään löydä omasta mielestään tervettä asuntoa, on vika kyllä jossain muualla kun asunnoissa. Lisäksi esimerkiksi koneellinen ilmanvaihto kuivattaa ilman sen verran kuivaksi, että voi tulla silmien kutinaa ja nenän "karstaisuutta", eli tervekin asunto voi aiheuttaa oireita.- valittajalkvvai
Koneellinen ilmastointi on "Mikrobien levittelijä". Ottakaahan niistä ilmastointikoneiden suodattoimista vihdoinkin niitä näytteitä ja tutkikaa miten ne kaikkein pienimmät ja vaaralliset mikrobit pääsevät sisäilmastoon läpi suodattimien ja suodattimien ja laitteiden välistä liikenteeseen. Otahan vatittaja lkv asioista selvää ja käyhän välillä sinäkin tutkituttaan nuppias myös.
Jos suodattimia ei vaihdeta kun kahdesti vuodessa, niin älkää mitään muuta edes miettikö missä syy-yhteys oireiluihinne jos joskus on terveys mennyt täysin homesaunnossa. Maalaisjärkeä kehiin olkaa hyvä. Välittäjien ammatti on kuoleva ammatti ei kannata kovin lkv valittajankaan elvistellä. Tuollaisella asenteella on monta kusipäätä väärissä tehtävissä valitettavasti. - tottakait
valittajalkvvai kirjoitti:
Koneellinen ilmastointi on "Mikrobien levittelijä". Ottakaahan niistä ilmastointikoneiden suodattoimista vihdoinkin niitä näytteitä ja tutkikaa miten ne kaikkein pienimmät ja vaaralliset mikrobit pääsevät sisäilmastoon läpi suodattimien ja suodattimien ja laitteiden välistä liikenteeseen. Otahan vatittaja lkv asioista selvää ja käyhän välillä sinäkin tutkituttaan nuppias myös.
Jos suodattimia ei vaihdeta kun kahdesti vuodessa, niin älkää mitään muuta edes miettikö missä syy-yhteys oireiluihinne jos joskus on terveys mennyt täysin homesaunnossa. Maalaisjärkeä kehiin olkaa hyvä. Välittäjien ammatti on kuoleva ammatti ei kannata kovin lkv valittajankaan elvistellä. Tuollaisella asenteella on monta kusipäätä väärissä tehtävissä valitettavasti.Kyllä olet tietysti oikeassa, minä pesen kaikki juurikasvitkin desinfiointiaineella niistä saa muuten mikrobeja.
Muualla maailmassa ei ole niin vaarallisia mikrobeja, kuin Suomessa. Ruotsissakin on paljon vanhempi asuntokanta mutta mikrobit ovat vaarattomia.
Te, joilla ei ole vielä puhjennut pahoja sairauksia niin menkää tarkempiin tutkimuksiin niin paljastuu totuus! - persupentti
valittajalkvvai kirjoitti:
Koneellinen ilmastointi on "Mikrobien levittelijä". Ottakaahan niistä ilmastointikoneiden suodattoimista vihdoinkin niitä näytteitä ja tutkikaa miten ne kaikkein pienimmät ja vaaralliset mikrobit pääsevät sisäilmastoon läpi suodattimien ja suodattimien ja laitteiden välistä liikenteeseen. Otahan vatittaja lkv asioista selvää ja käyhän välillä sinäkin tutkituttaan nuppias myös.
Jos suodattimia ei vaihdeta kun kahdesti vuodessa, niin älkää mitään muuta edes miettikö missä syy-yhteys oireiluihinne jos joskus on terveys mennyt täysin homesaunnossa. Maalaisjärkeä kehiin olkaa hyvä. Välittäjien ammatti on kuoleva ammatti ei kannata kovin lkv valittajankaan elvistellä. Tuollaisella asenteella on monta kusipäätä väärissä tehtävissä valitettavasti.En oikein ymmärrä, miten koneellinen ilmastointi voi niin pahasti levittää niitä mikrohiukkasia. Ottaako koneellinen ilmastointi sen ilman jostakin lantakasasta. Eikös painovoimaisessa ilmanvaihdossa käytetä samaa saastunutta ulkoilmaa?
- trotrotro
persupentti kirjoitti:
En oikein ymmärrä, miten koneellinen ilmastointi voi niin pahasti levittää niitä mikrohiukkasia. Ottaako koneellinen ilmastointi sen ilman jostakin lantakasasta. Eikös painovoimaisessa ilmanvaihdossa käytetä samaa saastunutta ulkoilmaa?
Painovoimainen ilmanvaihto on koneellista pahempi mikrobinkasvattaja. Koska ilmankieto perustuu painovoiman, niin suodattimet eivät voi olla niin tehokkaita kuin koneellisessa. Tiiviistä suodattimista ei ilma painovoimaiseti kulje läpi. Painovoimainen ilmanvaihto ei toimi kunnolla kesäkuumalla, jolloin sisäilman kosteus ja lämpötila nousevat liian suureksi ja mikrobien kasvu kiihtyy. Jos sitten tuuletta ikkunat levällän, niin kaikki ulkoilman epäpuhtaudet pääsevät hallitsemattomasti sisään.
- Zehn
persupentti kirjoitti:
En oikein ymmärrä, miten koneellinen ilmastointi voi niin pahasti levittää niitä mikrohiukkasia. Ottaako koneellinen ilmastointi sen ilman jostakin lantakasasta. Eikös painovoimaisessa ilmanvaihdossa käytetä samaa saastunutta ulkoilmaa?
Jos koneellinen ilmanvaihto on säädetty väärin se ottaa korvausilman rakenteiden läpi. Vanhassa puru-, sammal-, multaeristeisessä talossa se tarkoittaa sitä, että eristeistä tulee epäpuhtauksia huoneilmaan.
- 11-
valittavatsuharit kirjoitti:
Totuuksia kehiin heti. http://www.iltalehti.fi/asuminen/2016013121044615_an.shtml
30 vuotta sitten tämä kuva kiersi opetuksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683