Sandhja ylivoimainen

Melodiaa

Tämä vuonna ei enää kannata yrittää suvaitsevuus-soopaa, kuten Cristallia. On jo nähty, ettei toimi itäblokin maissa, jossa homous on rikos. Luodaan siis hyvää Suomi-kuvaa laadukkaalla musiikilla.
On valittava ehdokas, joka kuulostaa ulkomaalaisten mielestä hyvältä. Emme saa sortua siihen, mikä suomalaisia itseään miellyttää. Nyt olisi Sandhjassa todella hyvän luokan edustaja musiikillisesti erinomaisessa paketissa. On siis Mersu tarjolla, mutta pelkään, että suomalaiset valitsevat tietenkin Tunturimopon ja saamme taas hävetä silmät päästämme.

60

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AnteeksiMaailma

      Taasko sitä peltään että saadaan hävetä. Heh heh. Kumpikohan on Suomessa yleisempää: jumalan- vai häpeänpelko?

      • shame.up.your.arses

        Järjenkäytön pelko on Suomessa suurinta ja vakavinta. Kovaääninen ns. "häpeäminen" ja häpeään vetoaminen ovat sen kuuluisia välineitä.


    • sdsfdfxfxfxf

      Suomalaiset haluavat hävetä koska ottavat kansainvälisen laulukilpailun vitsin kannalta. Sandhja on hyvä ja se rokkikipale on hyvä.

      • shame.up.your.arses

        Nämä "saadaan taas hävetä jos"-öyhäilyt on kyllä aina niin umpityhmiä, että vituttaa joka kerta yhtä paljon lukea. Ettekö nyt yhtään järjellisemmin pysty perustelemaan omia pikku mielipiteitänne ja kritisoimaan eriäviä käsityksiä? Htin juntit...


      • Urpola

        Kyllä hävettää lukea tuollaista kirjoitusta. Taas tarjotaanEiniä ja muuta roskaa. Saa hävetä ulkomailla aivan tosissaan. Pitävät suomalaisia todellisina urpoina. Ja ruotsalaisia taas ylistetään. Hyvä Suomi. Ensi vuonna M.A. Numminen ja homokuoro kisoihin.


      • kaksinaamaturhakkeet

        Jos jotakuta hävettää moiset asiat "ulkomailla", niin on epäilemättä syytäkin hieman häpeillä.


    • dfdcvcvcvr

      Sandhja voitti viisuraadin asiantuntevat äänet.Se siitä!

      • ainiinmistä

        Tosi yksipuolisen raadin äänet, joo...


    • hyväsuomessa

      Kuten tuolla toisessa ketjussa sanoin, Voutilainen yritti jo tämän tyylisellä Addicted to you-biisillä päästä pisteille - ei toiminut silloin, toimiiko nytkään? Sandjan biisin tyylisiä kipaleita on tullut jo vuosia ent. itäblokin maista eikä mikään niistä ole keulinut...

      • erersfsfsfsf

        Voutilainen ja se biisi eivät ole sama asia kun tämä Sandhja ja biisinsä.
        Ensinnäkin Sandhjan biisissä on positiivinen sanoma, hyvä meininki ja erikoinen laulutyyli.
        Ei tämäkään tyyli välttämättä pure kaikkiin mutta nousut se saattaa ottaa.
        Mikä on vaihtoehto?
        Kaikki tyylit ovat jo nähty Euroviisulavalla.
        Aallon persoona on jotenkin etäinen ,biisi keskinkertainen eurohumppa, tosin ääni on oopperamainen joka ei sovi tyyliin yhtään. Siitä tulee Itä-Eurooppa mieleen.Tyylit sekaisin kuin Puolan diskossa.
        Rokkibiisi on hyvä lajissaan mutta sanomaltaan synkkä...ei jää viimeiseksi mutta.
        Homotyyli on jo nähty ja kappale on mielestäni jälleen keskinkertainen,laulu epämääräinen.


      • DramaattinenEuro

        Eurohumppa? Missä ihmeessä tuossa Aallon kappaleessa on kuultavissa eurohumppaa?

        Eurohumppaa on käytetty 80-luvun discosta ja joistain ysärikappaleista, joissa on tiukka bassolinja, minimaalinen 1/4 osan tahti ja nopea tempo. Aallon kappaleessa ei ole tietoakaan noista. Jos noissa kilpailijoissa nyt jossain on eurohumppaa hitusen kuultavissa, niin se on se Einin dramaattinen kappale.


      • DramaattinenEuro

        En muuten ihmettelisi, vaikka Eini vetäisi lopulta potin kotiin. Nimittäin tuolla on niin paljon näitä Clemsoja, Blommeja, Aaltoja ja Sandhoja kisailemassa hipstereiden, erikoisuudentavoittelijoiden ja maailmankansalaisiksi himoavien nuorten äänistä, että Eini saa rauhassa imuroida taviskansan äänet, ja mikäs siinä onhan esittäjä ja kappale itsessään symppiksiä :D


      • hyvinmeneekunmenee

        Einin biisi on tainnut olla suomipopin/iskelmän tms. listaykkönen jo viikkoja?


      • sdsdscxcxcxccx
        DramaattinenEuro kirjoitti:

        En muuten ihmettelisi, vaikka Eini vetäisi lopulta potin kotiin. Nimittäin tuolla on niin paljon näitä Clemsoja, Blommeja, Aaltoja ja Sandhoja kisailemassa hipstereiden, erikoisuudentavoittelijoiden ja maailmankansalaisiksi himoavien nuorten äänistä, että Eini saa rauhassa imuroida taviskansan äänet, ja mikäs siinä onhan esittäjä ja kappale itsessään symppiksiä :D

        Joo taitaa saadakin taviskansan ääniä ei se mitään, mutta kun valitaan Suomen edustajaa kansainväliseen laulukilpailuun.
        Et näköjään ymärrä missä mennään. Kysymyksessä on sama asia kun valitaan urheilijoita urheilukilpailuun...voittamaan.


      • sdscxcxcx
        DramaattinenEuro kirjoitti:

        Eurohumppa? Missä ihmeessä tuossa Aallon kappaleessa on kuultavissa eurohumppaa?

        Eurohumppaa on käytetty 80-luvun discosta ja joistain ysärikappaleista, joissa on tiukka bassolinja, minimaalinen 1/4 osan tahti ja nopea tempo. Aallon kappaleessa ei ole tietoakaan noista. Jos noissa kilpailijoissa nyt jossain on eurohumppaa hitusen kuultavissa, niin se on se Einin dramaattinen kappale.

        Niin bollywoodia löytyy sekoitettuna alkeelliseen oopperaan= Aalto


      • junttilamikäjunttila
        DramaattinenEuro kirjoitti:

        En muuten ihmettelisi, vaikka Eini vetäisi lopulta potin kotiin. Nimittäin tuolla on niin paljon näitä Clemsoja, Blommeja, Aaltoja ja Sandhoja kisailemassa hipstereiden, erikoisuudentavoittelijoiden ja maailmankansalaisiksi himoavien nuorten äänistä, että Eini saa rauhassa imuroida taviskansan äänet, ja mikäs siinä onhan esittäjä ja kappale itsessään symppiksiä :D

        joo,toi Eini ja Einin biisi ois kyllä ihan sopiva juntti-iskelmäbiisi Junttilasta.oikein sopiva jatkumo viimevuotiselle junttisensaatiobändille.


      • KukaSeTaviskansaOn

        Vai että oikein "kansainvälinen laulukilpailu", heeh... Olisiko "kansainvälinen pintakilpailu" sopivampi kuvaus?

        Kuka nämä ottaa täysin vakavissaan ja missä?

        Eihän tuolla nyt vuosiin ja kymmeniin ole paljon muuta ns. musiikkia ollutkaan kuin sitä (väljästi määritettävää) "eurohumppaa". Jokusia pirteitä poikkeuksia seassa - jotka viime vuosina ovat päässeet jopa ihan Suomen edustajiksi asti, mikä sentään hyvä.

        "Eurohumppaa on käytetty 80-luvun discosta ja joistain ysärikappaleista, joissa on... minimaalinen 1/4 osan tahti..."

        Mitähän kirjoittaja kuvittelee tuon tarkoittavan? Se mehuteknobiitin tahtilaji on 4/4 (ei 1/4, vaikka voit kai sen niinkin laskea?!). Eikä siinä jyystämisessä mitään kovin "minimaalista" ole, paitsi ehkä mielikuvituksen määrä.

        Kyllähän tuo biitti kuuluu käytännössä kaikissa elektronisen tanssibiitin päälle rakentuvissa Euroviisu-naamiaisesityksissä, joita on viime vuosikymmeninä ja edelleen varsin "riittämiin" kuultu...


      • KukaSeTaviskansaOn

        ...Ja "joistain ysärikappaleista" - 90-luvullahan eurohumppa eli konepoppi eli Corolla-soundi oli Suomessa ja Euroopassa yksi suurista valtavirtamusiikin trendeistä. Joka sittemmin kokenut varmaan jo monet renessanssit, jne. Kuuluu kyllä hyvin vahvoina vaikutteina myös nykyisessä mainstreamissa, sen eri suunnilla...


      • KukaSeTaviskansaOn
        junttilamikäjunttila kirjoitti:

        joo,toi Eini ja Einin biisi ois kyllä ihan sopiva juntti-iskelmäbiisi Junttilasta.oikein sopiva jatkumo viimevuotiselle junttisensaatiobändille.

        Aika juntti kommentti, joten varmaan siis ihan sopiva sekin?


      • dfdfcvewwww
        KukaSeTaviskansaOn kirjoitti:

        Vai että oikein "kansainvälinen laulukilpailu", heeh... Olisiko "kansainvälinen pintakilpailu" sopivampi kuvaus?

        Kuka nämä ottaa täysin vakavissaan ja missä?

        Eihän tuolla nyt vuosiin ja kymmeniin ole paljon muuta ns. musiikkia ollutkaan kuin sitä (väljästi määritettävää) "eurohumppaa". Jokusia pirteitä poikkeuksia seassa - jotka viime vuosina ovat päässeet jopa ihan Suomen edustajiksi asti, mikä sentään hyvä.

        "Eurohumppaa on käytetty 80-luvun discosta ja joistain ysärikappaleista, joissa on... minimaalinen 1/4 osan tahti..."

        Mitähän kirjoittaja kuvittelee tuon tarkoittavan? Se mehuteknobiitin tahtilaji on 4/4 (ei 1/4, vaikka voit kai sen niinkin laskea?!). Eikä siinä jyystämisessä mitään kovin "minimaalista" ole, paitsi ehkä mielikuvituksen määrä.

        Kyllähän tuo biitti kuuluu käytännössä kaikissa elektronisen tanssibiitin päälle rakentuvissa Euroviisu-naamiaisesityksissä, joita on viime vuosikymmeninä ja edelleen varsin "riittämiin" kuultu...

        On ne viisut yksi katsotuimmista musiikkikilpailuista maailmassa.Turha vähätellä.
        Ehkä vähättelet sitä kun suosikkisi on pieni tähti täällä Pohjolan hämärässä ja tyyli tehoaa vaan maalaisiin tai keski-iän ylittäneisiin vain suomea taitaviin.
        Ei siinä mitään, mutta mitään vitsiä ei kannata valita kansainvälisille areenoille.

        Kuitenkin loppupeleissä jokainen valitsee ja kannattaa omaa /omia suosikkejaan.


      • saszdzdzdzd
        KukaSeTaviskansaOn kirjoitti:

        Vai että oikein "kansainvälinen laulukilpailu", heeh... Olisiko "kansainvälinen pintakilpailu" sopivampi kuvaus?

        Kuka nämä ottaa täysin vakavissaan ja missä?

        Eihän tuolla nyt vuosiin ja kymmeniin ole paljon muuta ns. musiikkia ollutkaan kuin sitä (väljästi määritettävää) "eurohumppaa". Jokusia pirteitä poikkeuksia seassa - jotka viime vuosina ovat päässeet jopa ihan Suomen edustajiksi asti, mikä sentään hyvä.

        "Eurohumppaa on käytetty 80-luvun discosta ja joistain ysärikappaleista, joissa on... minimaalinen 1/4 osan tahti..."

        Mitähän kirjoittaja kuvittelee tuon tarkoittavan? Se mehuteknobiitin tahtilaji on 4/4 (ei 1/4, vaikka voit kai sen niinkin laskea?!). Eikä siinä jyystämisessä mitään kovin "minimaalista" ole, paitsi ehkä mielikuvituksen määrä.

        Kyllähän tuo biitti kuuluu käytännössä kaikissa elektronisen tanssibiitin päälle rakentuvissa Euroviisu-naamiaisesityksissä, joita on viime vuosikymmeninä ja edelleen varsin "riittämiin" kuultu...

        Nyt tuli vähän ajatusta peliin! Eurohumppa on väljästi määritelty pop-musiikin muoto.Ei osannut edes laske tahteja!!onneksi sinä osaat.


      • KukaSeTavisKansaOn
        dfdfcvewwww kirjoitti:

        On ne viisut yksi katsotuimmista musiikkikilpailuista maailmassa.Turha vähätellä.
        Ehkä vähättelet sitä kun suosikkisi on pieni tähti täällä Pohjolan hämärässä ja tyyli tehoaa vaan maalaisiin tai keski-iän ylittäneisiin vain suomea taitaviin.
        Ei siinä mitään, mutta mitään vitsiä ei kannata valita kansainvälisille areenoille.

        Kuitenkin loppupeleissä jokainen valitsee ja kannattaa omaa /omia suosikkejaan.

        Ei tarvitse "vähätellä", mutta kun musiikillinen taso nyt vain on aika surkea, niin valitettavasti melko alas sen joutuu arvioimaan ollakseen vaikka vain rehellinen.

        Ei minulla ole mitään omaa suosikkia UMK:ssa. Surkuhuvitun kuitenkin ihmisistä, jotka pitävät itseään erikoisina ja eri mieltä olevia väistämättä "tavallisina" "juntteina" jne. Sellainen on mitä tavallisimman junttimaista ajatuksenjuoksua ja ulosantia. :)


      • KukaSeTavisKansaOn
        saszdzdzdzd kirjoitti:

        Nyt tuli vähän ajatusta peliin! Eurohumppa on väljästi määritelty pop-musiikin muoto.Ei osannut edes laske tahteja!!onneksi sinä osaat.

        No hyvä - aiheeseen ei vain näemmä silti sen paremmin päästy, vaikka määritelmiä tulikin oiottua. Sen sijaan jatkui asiantuntevien mielipiteiden esittely toisista keskustelijoista.

        Sikäli kuin "eurohumppa" on ymmärrettävä luokitus, se vaikuttaa vahvana valtavirran pop-musiikissa vuosituhannen vaihteen molemmin puolin ja yhä nykyaikana. Samalla erityisen vahvana se vaikuttaa ja on vaikuttanut Euroviisuissa.


      • HumppaaPoikaHumppaa

        Jahas, saatiin sitten tänne luennoimaan joku Helsingin yliopistosta työttömäksi valmistunut etnomusiikin opiskelija, jonka gradutyö koskee bongorumpujen paukuttamista. Ehkäpä se työ jossain Kallion lattebaarissa baristana käy sitten paremmasta? Kovasti pulputtaa junteista ja tavallisista, mutta itse jakaa musiikillista tietouttaan ja samalla tulee jakaneeksi muut sen mukaan. Toki ollaan olevinaan niin nöyrää että... :D

        Joskus on huvittanut se kaikki pelimannimusiikki ja muu musiikillinen tietous, mitä täällä Suomessa on olevinaan, on oopperalaulajista aina näihin absoluuttisen korvan omaaviin poikkeusyksilöihin, joilla on poppi-jazzi akatemiat ja sun muut käytynä. Luulisi, että sillä näppäryydellä pääsisi listoille tuolla suuressa maailmassa, vaan ei. Syystä tai toisesta europoppia suoltava Ruotsi on polkenut viimeiset 40 vuotta Suomen suohon Abbasta lähtien. Tällä hetkellä ne ruotsalaiset tuottajat ovat myös suuren artistijoukon takana lähtien Britneystä aina Lopeziin, Perryyn, Swiftiin ja moneen muuhun. Mutta Suomessa ne lahjakkaat nyrpistelevät nenäänsä "humpille".

        Ehkäpä se absoluuttinen nuottikorva kannattaa heivata sinne jorpakkoon kanteleen perässä ja muiden käsityöläistaitojen kera (kuten ne bongorummut) ja pohtia sitä, mistä saadaan tyylitajua. Mistä muuten johtuu, että muualla ei edes tunneta "eurohumpan" käsitettä? Ihan on suomalainen keksintö koko termi ja kuvaa varsin hyvin maamme hostiilia asenneilmastoa teknologian käyttöön. Suomalaisen "käsityöläismuusikon" tunnistaa juuri tuosta asenteesta, joten KukaSeTavisKansaOn, saa nyt astua estradille ja kertoa ihan omin sanoin, millainen tausta hänellä on. Tiedän, ja odotan, että haluat päteä, joten annahan tulla, montako vuotta on hiostettu penkkiä konservatoriossa :D

        Amerikkalainen The Atlantic kuvaa hyvin artikkelissaan ruotsalaista hittitehdasta: "It is a synthetic, mechanical sound more captivating than the virtuosity of the musicians. This is a metaphor, of course—there are no musicians anymore, at least not human ones. Every instrument is automated. Session musicians have gone extinct, and studio mixing boards remain only as retro, semi-ironic furniture." http://www.theatlantic.com/magazine/archive/2015/10/hit-charade/403192/

        "Saundi on synteettinen, mekaaninen, enemmän kiehtova kuin osoitus musiikillisesta mestarillisuudesta. Se on tietysti metafora, ei ole enää musiikkoja, ainakaan ihmisiä. Jokainen instrumentti on automatisoitu. Sessiomuusikot ovat sukupuuttoon kuolleita ja miksauspyödät edustavat retroa, puoli-ironisia huonekaluja".

        Sehän se risoo sinua "eurohumpassa", eiköstä vain? Näillä mennään, vaikka kuinka kulkisit nokka pystyssä paasaamassa humpista :DDD


      • kloopen
        junttilamikäjunttila kirjoitti:

        joo,toi Eini ja Einin biisi ois kyllä ihan sopiva juntti-iskelmäbiisi Junttilasta.oikein sopiva jatkumo viimevuotiselle junttisensaatiobändille.

        Ainoa joka voi päästä Tukholmassa jatkoon on Eini. Kaikki muut tippuvat heti eka karsinnassa. No tuleehan se YLE:lle halvemmaksi kun ei ole sitä vaaraa että Suomi joutuisi järjestämään kilpailut.


      • KukaSeTaviskansaOn
        HumppaaPoikaHumppaa kirjoitti:

        Jahas, saatiin sitten tänne luennoimaan joku Helsingin yliopistosta työttömäksi valmistunut etnomusiikin opiskelija, jonka gradutyö koskee bongorumpujen paukuttamista. Ehkäpä se työ jossain Kallion lattebaarissa baristana käy sitten paremmasta? Kovasti pulputtaa junteista ja tavallisista, mutta itse jakaa musiikillista tietouttaan ja samalla tulee jakaneeksi muut sen mukaan. Toki ollaan olevinaan niin nöyrää että... :D

        Joskus on huvittanut se kaikki pelimannimusiikki ja muu musiikillinen tietous, mitä täällä Suomessa on olevinaan, on oopperalaulajista aina näihin absoluuttisen korvan omaaviin poikkeusyksilöihin, joilla on poppi-jazzi akatemiat ja sun muut käytynä. Luulisi, että sillä näppäryydellä pääsisi listoille tuolla suuressa maailmassa, vaan ei. Syystä tai toisesta europoppia suoltava Ruotsi on polkenut viimeiset 40 vuotta Suomen suohon Abbasta lähtien. Tällä hetkellä ne ruotsalaiset tuottajat ovat myös suuren artistijoukon takana lähtien Britneystä aina Lopeziin, Perryyn, Swiftiin ja moneen muuhun. Mutta Suomessa ne lahjakkaat nyrpistelevät nenäänsä "humpille".

        Ehkäpä se absoluuttinen nuottikorva kannattaa heivata sinne jorpakkoon kanteleen perässä ja muiden käsityöläistaitojen kera (kuten ne bongorummut) ja pohtia sitä, mistä saadaan tyylitajua. Mistä muuten johtuu, että muualla ei edes tunneta "eurohumpan" käsitettä? Ihan on suomalainen keksintö koko termi ja kuvaa varsin hyvin maamme hostiilia asenneilmastoa teknologian käyttöön. Suomalaisen "käsityöläismuusikon" tunnistaa juuri tuosta asenteesta, joten KukaSeTavisKansaOn, saa nyt astua estradille ja kertoa ihan omin sanoin, millainen tausta hänellä on. Tiedän, ja odotan, että haluat päteä, joten annahan tulla, montako vuotta on hiostettu penkkiä konservatoriossa :D

        Amerikkalainen The Atlantic kuvaa hyvin artikkelissaan ruotsalaista hittitehdasta: "It is a synthetic, mechanical sound more captivating than the virtuosity of the musicians. This is a metaphor, of course—there are no musicians anymore, at least not human ones. Every instrument is automated. Session musicians have gone extinct, and studio mixing boards remain only as retro, semi-ironic furniture." http://www.theatlantic.com/magazine/archive/2015/10/hit-charade/403192/

        "Saundi on synteettinen, mekaaninen, enemmän kiehtova kuin osoitus musiikillisesta mestarillisuudesta. Se on tietysti metafora, ei ole enää musiikkoja, ainakaan ihmisiä. Jokainen instrumentti on automatisoitu. Sessiomuusikot ovat sukupuuttoon kuolleita ja miksauspyödät edustavat retroa, puoli-ironisia huonekaluja".

        Sehän se risoo sinua "eurohumpassa", eiköstä vain? Näillä mennään, vaikka kuinka kulkisit nokka pystyssä paasaamassa humpista :DDD

        Taisi osua arkaan paikkaan teidän pintaviisutärkeilijöiden omien ahdasmielisten luokittelujen kääntäminen takaisin itseenne, kun noin pitkän valituksen oikein kirjoitit vastaukseksi?

        Onnettomat kategorisointiyrityksesi eivät valitettavasti vieläkään osuneet oikeaan. Niin kuin niillä nyt jotain merkitystä yleensä olisikaan mihinkään. En välitä esittäytyä ja tutustua kyllä yhtään tarkemmin, kiitos vaan.

        Hienosti silti oivalsit, että "eurohumppa" ei ole sellaisenaan kansainvälinen, musiikkikriittinen termi - jollaisia varmaankin toisaalta vihaat, kuten niiden käyttäjiäkin? Se ei nyt kuitenkaan tarkoita, että "eurohumppa" ei voisi olla tässä tapauksessa toimiva luonnehdinta, ja sellaisena myös ilmaistavissa muiden kielten musiikkikulttuurisin termein; itse viitattu ilmiö kun ei ole vain suomalainen vaan eurooppalainen. Vaikka se teitä tuotejumputuksen ystäviä kovin harmittaakin. Kun paska pitäisi jotenkin saada selitettyä konvehdeiksi.

        Ei elektronisessa musiikissa mitään vikaa ole, vaan pinnallisessa paskamusiikissa. Eikä tätä asiaa muuta paljon hienommaksi se, että viihdeteollisuuden keinoin yksipuolisella ja köyhällä musiikilla saadaan ohjailtua ihmismassoja. Ja kun tämän joku sanoo ääneen, niin paikalle rientää tietty nykyään aina kaltaisiasi sankarillisia puolustustaistelijoita esittelemään omia henkilösyytöspanettelujaan... ;)


      • KukaSeTaviskansaOn

        ...Ja ehkä pakko nyt vielä oikaista - vaikka kaikki pintaplätkytyksestä poikkeava kai siellä vain "huvittaakin" - että onhan suomalainen taidemusiikki, samoin kuin ainutlaatuinen laulettu kansanperinne sekä jossain määrin populaarimusiikkikin hyvinkin tunnettua myös maailmalla ko. alojen kulttuureissa. Rockilla, hevillä ja jopa sillä dance-humpalla on niille mainstream-myyntilistoillekin päästy. Kaikki tämä tietysti himmenee ja unohtuu tyystin, kun pintaplätke on vain niin hienoa ja Suomen musiikkikoululaiset sekä kalliolaiskahviloiden tarjoilijat niin perin halveksuttavaa väkeä. :P


    • internazional

      Voi vee mitä erikoisuuden täysin epäonnistuneita tavoittelijoita. Jos sellainen valitaan edustamaan Suomea, niin antaahan se meistä suomalaisista sellaisen kuvan että maassa asuu täysin pähkähullu kansa. Mutta jos halutaan lisää häpeää niin valitkaa vaikka se raiskattu oopperavinku. Sittenpäs on taas Suomi omillaan. Eikä Sandhja tee siitä poikkeusta, samaa luokkaa kuin aikoinaan "pylly vasten pyllyä bum bum."

      • dfdfrtrtreerrer

        Oivoi mitä itse tavoittelet jotakin tavallista Einiäkö kannatat??
        Tää sama soundi on soinut hänellä jo 40 vuotta ja toki kannatusta on ehkä taviskansaan menevillä sanoituksilla joihin voi samaistua karaokessa tai bubi-illassa.
        Bum bum on aivan muulta planeetalta kuin Sandhjan biisi tiedät sen itsekin mutta kun sulla on se oma suosikkisi, heh jolla on jo mittari täynnä.


      • no.jopas.pomppas

        Lollero. Jos et osa erottaa schlageria ja suomalaista iskelmää, niin kannattaa jättää kommentoimatta se Einin kappale.

        Googletappa tuolta Youtubesta sellainen saksalainen artisti kuin Michelle ja häneltä kappaleet Herzstillstand, Hast du lust tai 30000 grad, niin tiedät, mitä on schlager, näin esimerkiksi.

        Eipä taatusti ole se 40 vuoden takainen tuotanto verrattavissa tämänvuotiseen UMK:n edustuskappaleeseen. Kaukana siitä, jo ihan pelkän saundinsa puolesta. Se, että kappaleessa on oikea melodia ja että melodiaa ei ole väännetty siihen iänikuiseen blues-asteikkoon, ei tee musiikista automaattisesti iskelmää.


      • kansatietää

        Hmm, Einin biisi voi vedota suomalaiseen, pohjoismaiseen ja saksalaiseen schlagerkansaan jonkin verran, mutta se on ihan hyvä te'elmä ei schlagerhuippua, joten keskikastiin sijoittunee sekin. Ikävä kyllä Suomen tämän vuotisessa viisusatsauksessa ei ole tälläkään kertaa hittibiisiä, vaan kaikki ovat sitä tasaisen hyvää keskitasoa. Huippubiisin tunnistaa heti jostain je-ne-sais-pas-quoi tunnelmasta, sävystä, melodiasta tms., kuten esim. Ruotsin Loreenin Euphorian, joka toimi ensikuulemalta.


      • ffereererer
        no.jopas.pomppas kirjoitti:

        Lollero. Jos et osa erottaa schlageria ja suomalaista iskelmää, niin kannattaa jättää kommentoimatta se Einin kappale.

        Googletappa tuolta Youtubesta sellainen saksalainen artisti kuin Michelle ja häneltä kappaleet Herzstillstand, Hast du lust tai 30000 grad, niin tiedät, mitä on schlager, näin esimerkiksi.

        Eipä taatusti ole se 40 vuoden takainen tuotanto verrattavissa tämänvuotiseen UMK:n edustuskappaleeseen. Kaukana siitä, jo ihan pelkän saundinsa puolesta. Se, että kappaleessa on oikea melodia ja että melodiaa ei ole väännetty siihen iänikuiseen blues-asteikkoon, ei tee musiikista automaattisesti iskelmää.

        Joo iskelmälaulaja laulaa edelleenkin iskelmämusaa 40 vuoden jälkeen.
        Ei siinä mitään, moni keksi-iän ylittänyt bubi-mamma löytää Einistä samaistumisen kohteen omalle menetetylle elämälleen aivan kuin Koivuniemen "aikuinen nainen"biisissä.
        Sitä moni mummeli kuunteli mielellään , myös oma äitini.
        Vaarana on se ,että uudet kyvyt eivät pääse esille tässä nuorekkaassa musiikkikilpailussa.
        Yleisöäänestys pitäisi lopettaa Suomen karsinnassa ja asettaa asiantuntijoiden raati valitsemaan ehdokkaat.
        Einillä on 40 vuoden fanit estämässä todellista kilpailua paremmuudesta nimenomaan tässä kisassa.


      • ewewrsrsrsrs
        kansatietää kirjoitti:

        Hmm, Einin biisi voi vedota suomalaiseen, pohjoismaiseen ja saksalaiseen schlagerkansaan jonkin verran, mutta se on ihan hyvä te'elmä ei schlagerhuippua, joten keskikastiin sijoittunee sekin. Ikävä kyllä Suomen tämän vuotisessa viisusatsauksessa ei ole tälläkään kertaa hittibiisiä, vaan kaikki ovat sitä tasaisen hyvää keskitasoa. Huippubiisin tunnistaa heti jostain je-ne-sais-pas-quoi tunnelmasta, sävystä, melodiasta tms., kuten esim. Ruotsin Loreenin Euphorian, joka toimi ensikuulemalta.

        Ei vetoa Eini kehenkään Suomen tanssilavojen ulkopuolella.
        Ensikuulemalla vaikuttaminen voi hävitä äkkiä ja todellinen kestosuosikki tulee monen kuulemisen kautta.


      • LoveandHopeContest

        Ahaa: muiden ehdokkaiden himokannattajat näköjään pelkäävät, että vanha Eini, "Suomen Cher", voittaa!

        Mikäs siinä; sitten pitää ankarasti koittaa leimata Eini vanhaksi ja vanhan "taviskansan" suosikiksi. Oikein kunnon rasistiseen henkeen, vai mitä?-]

        Kyllä todella hyvän pop-sävellyksen tunnistaa ensikuulemalta. Ja näissä ei ole yhtään sellaista. Parhaimmillaan kohtalaisia koukkuja, mutta ei poikkeuksellisen hyviä tai mitään sinne päinkään. Tyylillisesti melko yksipuolista tietty myös, kuten aina.

        Toki Lordin biisikään ei aikoinaan ollut ollenkaan kummoinen, mutta muut avut auttoivat ja hyvä hokema riitti... Kuten usein näissä kisoissa.


      • rsrsdtdtfyfyy
        LoveandHopeContest kirjoitti:

        Ahaa: muiden ehdokkaiden himokannattajat näköjään pelkäävät, että vanha Eini, "Suomen Cher", voittaa!

        Mikäs siinä; sitten pitää ankarasti koittaa leimata Eini vanhaksi ja vanhan "taviskansan" suosikiksi. Oikein kunnon rasistiseen henkeen, vai mitä?-]

        Kyllä todella hyvän pop-sävellyksen tunnistaa ensikuulemalta. Ja näissä ei ole yhtään sellaista. Parhaimmillaan kohtalaisia koukkuja, mutta ei poikkeuksellisen hyviä tai mitään sinne päinkään. Tyylillisesti melko yksipuolista tietty myös, kuten aina.

        Toki Lordin biisikään ei aikoinaan ollut ollenkaan kummoinen, mutta muut avut auttoivat ja hyvä hokema riitti... Kuten usein näissä kisoissa.

        Voihan se voittaakin ja vanhuus ei ole este. Mutta kun etsitään kansaiväliseen nuorekkaaseen kilpailuun edustajaa niin ei se Eini ole oikea vastaus siihen paikkaan.
        "Suomen Cher"
        Tässähän on se ongelma :yritetään tehdä Einistä jotakin kopiota kansainvälisestä tähdestä. Käännösiskelmiä tyyliin baccara ja nyt Cher.
        Ei tarvitse leimata iskelmätähteä miksikään vaan hän on sen tehnyt itse:
        tyyliin ;yksi kaksi mulle tuli faksi


      • LoveandHopeContest

        Kyllähän nämä viestit täällä aika epätoivoista leimaamista ja solvailua Einiin kohdistuen ovat täynnä. Ilmeisesti se on sitten "nuorekkaiden" viisuihmisten tapa "kannustaa" omia suosikkejaan, vai?

        Meno on yhtä tuorehenkistä kuin mätä kala.

        Pitäisiköhän piruuttaan alkaa kannustaa ja äänestää täysillä Einiä?


      • LoveandHopeContest

        Tuo "Suomen Cher" oli muuten ihan oma (ei vakavahenkinen) luonnehdintani; ei (tietääkseni) mistään Einin managementista peräisin...

        Mikä ongelma niissä "kopioissa" muuten nyt yhtäkkiä juuri Einin kohdalla on viisufaneille? Eivätkö kaikki muutkin sävelmät ja ehdokkaat olekaan jonkun aiemman kopioita - yksi Eini vain? Kuka näistä suomalaiskisaajista on sitten musiikillisena hahmona erityisen omaperäinen, eli ei jonkin ulkomailta tuodun idean "kopio", kulttuurikäännös tai variaatio?

        Tuntuu että argumentit ja kriteerit ehdokkaiden arvioinneissa vaihtuvat kannattajilla ihan päinvastaisiksi aina sen mukaan, kenestä puhutaan. Ts. omien intressien mukaan.


      • fcftttttttttt
        LoveandHopeContest kirjoitti:

        Tuo "Suomen Cher" oli muuten ihan oma (ei vakavahenkinen) luonnehdintani; ei (tietääkseni) mistään Einin managementista peräisin...

        Mikä ongelma niissä "kopioissa" muuten nyt yhtäkkiä juuri Einin kohdalla on viisufaneille? Eivätkö kaikki muutkin sävelmät ja ehdokkaat olekaan jonkun aiemman kopioita - yksi Eini vain? Kuka näistä suomalaiskisaajista on sitten musiikillisena hahmona erityisen omaperäinen, eli ei jonkin ulkomailta tuodun idean "kopio", kulttuurikäännös tai variaatio?

        Tuntuu että argumentit ja kriteerit ehdokkaiden arvioinneissa vaihtuvat kannattajilla ihan päinvastaisiksi aina sen mukaan, kenestä puhutaan. Ts. omien intressien mukaan.

        Mutku Eini on iskelmäkuningatar pienellä I llä!!!"" Tehoaa vain suomalaisella tanssilavalla


      • LoveandHopeContest

        No ainakin siellä sitten. Kyseenalaisempaa on, tehoaako joku näistä muista senkään vertaa jossain... ;)


      • ainiinEini
        ffereererer kirjoitti:

        Joo iskelmälaulaja laulaa edelleenkin iskelmämusaa 40 vuoden jälkeen.
        Ei siinä mitään, moni keksi-iän ylittänyt bubi-mamma löytää Einistä samaistumisen kohteen omalle menetetylle elämälleen aivan kuin Koivuniemen "aikuinen nainen"biisissä.
        Sitä moni mummeli kuunteli mielellään , myös oma äitini.
        Vaarana on se ,että uudet kyvyt eivät pääse esille tässä nuorekkaassa musiikkikilpailussa.
        Yleisöäänestys pitäisi lopettaa Suomen karsinnassa ja asettaa asiantuntijoiden raati valitsemaan ehdokkaat.
        Einillä on 40 vuoden fanit estämässä todellista kilpailua paremmuudesta nimenomaan tässä kisassa.

        Ole ihan rohkeesti vaan mielipiteittesi takana. Myskään se että on typerä ja tyhmä ei ole rikos. Pääsispä vaan näkemään sunkin maamas kun kasvat aikuiseksi fyysiseltä puoleltasi. Henkinen puolesi on jo pysähtynyt.


    • ilmainen.kehu

      Tässä Sandhjassa kertosäe jää hiukan vajaaksi; liian kliseiseksi ja hajanaiseksi koukkulitaniaksi. Jos kertsi olisi parempi, niin ehkä tämä sitten olisi paras tarjokkaista - vaikken itse tällaisen tanssipopin ystävä edes ole (tämä kuitenkin on edes vähän tuollainen "housahtava", ei sitä pahinta muovipuristetta...).

      Sovittamalla voisi parantua. Ne choruksen "Spice Girls ha-ha" -huudot saisi heivata ainakin ensimmäisenä takaisin tilkkulaariin...

      Kilpailijabiisit ovat vielä tasalaatuisempaa massaa. Ehkä joku Mikael Saari vähän nousee esiin joukosta toisena. Kumpaakaan näistä en kuuntelisi omissa laitteissa, joten kiinnostus kilpailuun on tällä kertaa vähäinen. Rokkibiisi on aivan liian kesy ja särmätön - sitä kai ilmensi sekin, miten UMK-raati hehkutti sen "villiyttä" ja "asennetta" jne. :-S

      • ilmainen.kehu

        ...Mistä tulikin vielä mieleen: Missä ne Puurtiset ja Virtaset ovat tuomaristosta?

        Aivan liian yksipuolinen raati ja juonto-osasto UMK:ssa nykyään. Tuntuu että kilpailijat samoin. Kiinnostus vahvassa laskussa...


    • dvdfvfdvfvf

      Miksi Suomen pitäisi voittaa Euroviisut? Ite ainaki katon mieluummin itseäni miellyttäviä esityksiä kuin suuriin massoihin vetoavaksi tehtyjä huonoja biisejä.

      • hyvä.kysymys

        Samoin... Eivätkä ne perseennuolentamentaliteetilla tehdyt latisteet yleensä jostain ihmeen syystä sitten kuitenkaan ole vedonneet niin moniin ulkomaillakaan?


    • åäåäåäååj

      On hän hyvä mutta ei ole ainoa hyvä kilpailussa.
      Jos miettii Euroviisun yleistä biletysmeininkiä niin Sandhja voisi jopa pärjätä sielä

    • kuisie

      Aivan ylivoimainen.

    • ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

      Hyvä Sandhja.

      Suomen kansa ja Eurooppa rakastaa SINUA.

      • huhhehhei

        Niin näytti rakastavan !


    • kaksinaamaturhakkeet

      Kyllä tämä biisi on ehkä paras näistä, mutta esitys ja laulu oli lähetyksessä kireää, vähän "hengästynyttä" (yli-)yrittämistä. Pientä jännityksestä johtuvaa puristamista?

      Esitys pitäisi saada vapautuneeksi, jotta toimisi parhaalla mahdollisella tavalla. Solistin tulisi ehkä saada vain olla mahdollisimman paljon oma itsensä, huomio pois kilpasuorituksesta. Ääntä ja ilmaisuvoimaa kyllä löytyy, turha puskeminen vain pois...

      Sovitukseen (kertosäe) tehdyt hionnat olivat hyviä. Vähän rennomman tulkinnan kautta kun saisi vielä sävyjä paremmin esiin, niin ihan hyvä...

      • ioopkp

        Siis esitys koko ajan paranee!! Hyvä Sandhja!!


    • eieieiei_

      Se laulu on mitäänsanomaton ja tunteitaherättämätön rallatus.
      Laulajan eleet oli mielestäni lesbomaiset ja asu ihan kamala, mutta ei siinä mitään, laulaa kyllä osasi vaikka biisi on huono. En äänestäisi Suomea edustamaan.

      • gthyjuhygt

        Sulle voi olla kaikki mitäänsanomattomia rallatuksia jos dikkaat vaan sitä omaa suosikkiasi. Kaikki sen huomas kun yleisö kohahti ja Sandhja sai parhaat ablodit.
        Myös pikkuraati ihastui heti. jos on lepakkotyyliä niin sehän juuri sielä vetää sielä sateenkaariyleisössä.


      • samavaikkasäkissäkierisi

        "Pikku(diktato-)raadilla" ja (kilpahuuto-)yleisöllä voi kyllä heittää vaikka sateenkaarta. Mutta laulua pitää vielä parantaa, jotta biisistä lähtee kaikki irti.


    • mullaonhyvämaku

      Kerrankin olisi todella kyvykäs ja lahjakas esiintyjä tarjolla. Sandhja on minunkin makuuni. Varmasti pärjäisi. On ihan muuta kuin aikaisempien vuosien liirumlaarumit. Valitettavasti suomalaiset eivät taida ymmärtää nytkään valita oikein.

      • käytäsittensitä

        Ai PKN tai SoftEnginekö oli "liirumlaarumeita" tähän verrattuna? Vai menikö sittenkin toisin päin?

        Tämä koko kisa on ihan liirumia viime vuosiin verrattuna.


    • Sing_and_sail_away

      Ei todellakaan! Biisi on mitätön, sävellyksenä melkein yhtä ruma kuin Laura Voutilaisen 'Addicted to you' 2002. Pelkkä taustakuoron revitys ei pelasta mitätöntä kappaletta.

      • OvertheHillsand

        Onhan tämä nyt pykälän parempi ja virkeämpi biisi kuin se Laura-dance... Siltakohdassa on ihan hyvä koukku, ja kertosäe torvineen ja kuoroineen on kohtalainen. Ei klassikko, mutta eipä ole muutkaan tarjokkaat...


    • ZMx

      En tiedä muuta kuin, että Sandhjalla on ihanat rinnat joita olisi ihana puristella ja suudella.

    • Ensikerrallasitten

      Kylläpä olikin, todellinen viisuvoittaja! :D Ei tarvinnut lähteä finaaliin.

    • haheh

      Laittakaa vaan lisää homoja ja lesboja kisaan niin hyvä tulee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2204
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      61
      2062
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1961
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1354
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe