Aikuisiän akne

Näppynaamatäti

Olisiko kellään antaa hyviä neuvoja nelikymppisen akneen?
Yritin syödä antibioottikuuria, jonka lääkäri määräsi akneen, mutta vatsani ei kestänyt sitä. Hormoneja en halua syödä (enkä tiedä, suositellaanko niitä enää tämän ikäiselle).
Finnejä ei ole paljon, mutta kun niitä tulee, ne ovat todella suuria ja kipeitä.
Kokeilin vähän aikaa kotikonstina aspiriininaamiota pari kertaa viikossa (3-5 jauhettua aspiriinia, vähän luonnonjugurttia ja hunajaa). Vähän aikaa ihoni oli kauniin kuulas, mutta jonkin ajan jälkeen ihoon tuli pieniä ihonvärisiä näppylöitä, joten lopetin.
Tällä hetkellä käytän pesuun Garnierin Pure Active -kuorinta-ainetta, acnex -kasvovettä (apteekista, olen käyttänyt sitä 15-vuotiaasta ja se sopii iholleni) ja kosteutukseen Body Shopin teepuugeeliä. Finnien päällä käytän iltaisin reseptillä saatavaa antibioottivoidetta (Clindoxyl). Naama pysyy näillä jokseenkin kasassa, mutta kauniimpikin voisi ihoni olla. Ihan turha on yrittää käyttä anti-age-tuotteita, vaikka iho vanhenee.
Vinkkejä?

4

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elintavatkuntoon
    • ktghuj

      Sama vaiva täällä. Roaccutan kuurejakin takana kun tuntuuvain uusivan aina. Nyt pari kuukautta olen käyttänyt suolasaippuaa ja se saattaa auttaa tai sitten mulla on hormonitoiminta muuttunut. Sekin voi olla koska pms oireet on räjähtäneet kaikessa hirveydessään nyt viimisen neljän kuukauden sisällä ja sinä aikana iho on jotenki parantunut. Mutta suolasaippuasta ja sinkkilisästä ei taatusti ole haittaakaan vaikka kokeilisit.

    • maxine84

      Ruokavalio muutos, itsellä paras apu oli maitotuotteiden lopettaminen ja ruokavalioon lisää hyviä rasvoja: aamulla syön aina yhden avokadon ja ruuan paistan kookosöljyssä. Ihonhoidossa käytössä on Bionin aknenhoitotuotteet, jotka ovat ehdottomasti parhaita mitä olen ikinä käyttänyt, työkaverin avulla löysin - hän sai tuotteista avun hyvin vaikeasti aaltoilevaan rosaceaan. Silloin tällöin teen myös turvenaamion, lähinnä saunan yhteydessä.

    • kannattaakokeillaedes

      Minulla oli nuorena todella silunen ja kaunis iho. Hitusen alle 40 vuotiaana alkoi tulemaan kamalan kipeitä finnejä suun ympärille ja leukaperiin Muuten iho kuiva kuin santapaperi. Ostin kaiken maailman rasvat ja voiteet... ihan hitusen apua, mutta ennen kuukautisia naamassa ihan törkeen kipeet paukurat :( . Olin varma että juusto ja suklaa on syypäät huonoon ihoon. Jätin ne pois, ei apua. Vitamiineljä purkista, ei helpotusta. Jätin vuosi sitten ruokavaliostani kaikki vaaleat ja valkoiset viljatuotteet pois, korvasin täysjyväviljatuotteilla. Perunan korvasin paistetuilla kasviksilla, juu-u , oikeen voissa pyöräytetyillä. Vitsi miten hyvää!

      Tätä en tehnhyt ihoni vuoksi, vaan siksi että vaaleat viljatuotteet, vaalea riisi, pasta jne. piti nälän poissa vain muutaman tunnin :( Volaa... keho rupesi voimaan paremmin, finnit jäi historiaan.
      Luinkin jälkeenpäin että suun ympärillä oleva akne kielii suoliston epätasapainosta. Nyt suolisto voi hyvin, saa paljon kuituja ja mineraaleja täysjyväviljasta, samalla korjasin ihoni.
      Suosittelen kokeilemaan jos ei muuta keksi.
      Kaupan hyllylle jää valkoinen riisi, paahtoleipä, vaalea pasta... juustot, maidot, jogurtit ( ne maustetut) kyllä edelleen jääkaappiin löytää.
      Yks toimii toisella, toinen juttu toisella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe