Aikuisiän akne

Näppynaamatäti

Olisiko kellään antaa hyviä neuvoja nelikymppisen akneen?
Yritin syödä antibioottikuuria, jonka lääkäri määräsi akneen, mutta vatsani ei kestänyt sitä. Hormoneja en halua syödä (enkä tiedä, suositellaanko niitä enää tämän ikäiselle).
Finnejä ei ole paljon, mutta kun niitä tulee, ne ovat todella suuria ja kipeitä.
Kokeilin vähän aikaa kotikonstina aspiriininaamiota pari kertaa viikossa (3-5 jauhettua aspiriinia, vähän luonnonjugurttia ja hunajaa). Vähän aikaa ihoni oli kauniin kuulas, mutta jonkin ajan jälkeen ihoon tuli pieniä ihonvärisiä näppylöitä, joten lopetin.
Tällä hetkellä käytän pesuun Garnierin Pure Active -kuorinta-ainetta, acnex -kasvovettä (apteekista, olen käyttänyt sitä 15-vuotiaasta ja se sopii iholleni) ja kosteutukseen Body Shopin teepuugeeliä. Finnien päällä käytän iltaisin reseptillä saatavaa antibioottivoidetta (Clindoxyl). Naama pysyy näillä jokseenkin kasassa, mutta kauniimpikin voisi ihoni olla. Ihan turha on yrittää käyttä anti-age-tuotteita, vaikka iho vanhenee.
Vinkkejä?

4

607

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elintavatkuntoon
    • ktghuj

Sama vaiva täällä. Roaccutan kuurejakin takana kun tuntuuvain uusivan aina. Nyt pari kuukautta olen käyttänyt suolasaippuaa ja se saattaa auttaa tai sitten mulla on hormonitoiminta muuttunut. Sekin voi olla koska pms oireet on räjähtäneet kaikessa hirveydessään nyt viimisen neljän kuukauden sisällä ja sinä aikana iho on jotenki parantunut. Mutta suolasaippuasta ja sinkkilisästä ei taatusti ole haittaakaan vaikka kokeilisit.

• maxine84

Ruokavalio muutos, itsellä paras apu oli maitotuotteiden lopettaminen ja ruokavalioon lisää hyviä rasvoja: aamulla syön aina yhden avokadon ja ruuan paistan kookosöljyssä. Ihonhoidossa käytössä on Bionin aknenhoitotuotteet, jotka ovat ehdottomasti parhaita mitä olen ikinä käyttänyt, työkaverin avulla löysin - hän sai tuotteista avun hyvin vaikeasti aaltoilevaan rosaceaan. Silloin tällöin teen myös turvenaamion, lähinnä saunan yhteydessä.

• kannattaakokeillaedes

Minulla oli nuorena todella silunen ja kaunis iho. Hitusen alle 40 vuotiaana alkoi tulemaan kamalan kipeitä finnejä suun ympärille ja leukaperiin Muuten iho kuiva kuin santapaperi. Ostin kaiken maailman rasvat ja voiteet... ihan hitusen apua, mutta ennen kuukautisia naamassa ihan törkeen kipeet paukurat :( . Olin varma että juusto ja suklaa on syypäät huonoon ihoon. Jätin ne pois, ei apua. Vitamiineljä purkista, ei helpotusta. Jätin vuosi sitten ruokavaliostani kaikki vaaleat ja valkoiset viljatuotteet pois, korvasin täysjyväviljatuotteilla. Perunan korvasin paistetuilla kasviksilla, juu-u , oikeen voissa pyöräytetyillä. Vitsi miten hyvää!

Tätä en tehnhyt ihoni vuoksi, vaan siksi että vaaleat viljatuotteet, vaalea riisi, pasta jne. piti nälän poissa vain muutaman tunnin :( Volaa... keho rupesi voimaan paremmin, finnit jäi historiaan.
      Luinkin jälkeenpäin että suun ympärillä oleva akne kielii suoliston epätasapainosta. Nyt suolisto voi hyvin, saa paljon kuituja ja mineraaleja täysjyväviljasta, samalla korjasin ihoni.
      Suosittelen kokeilemaan jos ei muuta keksi.
      Kaupan hyllylle jää valkoinen riisi, paahtoleipä, vaalea pasta... juustot, maidot, jogurtit ( ne maustetut) kyllä edelleen jääkaappiin löytää.
      Yks toimii toisella, toinen juttu toisella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      113
      1403
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      921
    3. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      746
    4. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      133
      704
    5. 70
      676
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      626
    7. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      607
    8. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      55
      565
    9. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      523
    10. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      20
      500
    11. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      101
      485
    12. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      478
    13. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      477
    14. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      5
      468
    15. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      118
      466
    16. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      52
      462
    17. Mitä jos...

Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät
      Sinkut
      142
      453
    18. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      49
      447
    19. Et sinä mitään

Oikeasti halua
      Ikävä
      52