Meikkivoide kysymyksiä edistyneille meikkaajille

meowy

Mun on aika vaikea kuvailla ihotyyppiäni, mutta hetken lueskeltuani blogeja ja artikkeleita päädyin siihen tulokseen, että mulla vois olla sekaiho. Pohjavärini on roosapohjainen ja kylmään taittuva. Mulla on tosi vaalea iho. Tässä kasvojen ihoni piirteitä:

- Laajentuneet ihohuokoset
- Punoittavia kohtia
- T-alue, huulten alapuolella leuassa oleva alue ja nenän seutu kiiltelevät ja rasvoittuvat helposti
- Ihonalaisia kipeitä finnejä tulee helposti, mutta ne myös häviävät melko nopeasti
- T-alueella ja nenän seudulla paljon mustapäitä

Olen päälle parikymppinen, mutta alle kolmen kympin. Minkälainen meikkivoide sopisi minulle parhaiten? En ole kokeillut vuosien saatossa kovinkaan monia meikkivoiteita tai tarkkaillut, miten ihoni käyttäytyy, mutta sen olen huomannut, että parhaiten meikkivoide on levittynyt minulle meikkisienellä (käytössä tällä hetkellä Beauty blender). Luonnollisimman tuloksen saan sävyttävillä kevyesti peittävillä meikkivoiteilla. Osaisitteko suositella jotain tiettyä merkkiä ja sävyä?

Miten usein tällaista sekaihoa tulisi kuoria tai höyryttää? Mikä olisi hyvä kuorintavoide? Entä kuinka usein kasvonaamiota tulisi käyttää?

Minkälainen kasvovoide olisi paras tämän tyyppiselle iholle?

Mulla on kaapissa joitain seerumeja pikakaunistukseen. Miten usein näitä tulisi käyttää ja laitetaanko seerumi kasvovoiteen alle?

Huhhuh, tulipas paljon kysymyksiä! :D
On monia askarruttavia asioita, koska olen vasta opetellut meikkaamaan jotenkuten kunnolla.

5

269

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CC123

En voi kyllä sanoa olevani edistynyt meikkaaja, mutta ihosi kuulostaa hyvin samankaltaiselta kuin omani ja parhaaksi olen todennut Lumenen CC-voiteen (sävy light). Alle saman merkin pohjustusvoide. Hyvin peittyy ihon sävyerot.

• naakkaR

Komppaan. Lumenen CC -voide on hyvä. Aloittajan iho kuulostaa samanlaiselle kuin omani, tosin olen vähän vanhempi.

Mene jonnekin missä pääset testaamaan tuon. Olin jostain blogeista sitä katsellut aiemmin ja menin vielä liikkeeseen, missä myyjä auttoi testaamaan leukapieleen ja tutkimaan lopputulosta. Hinta oli suunnilleen sama (n. 16e) netissä ja kivijalkakaupoissa.

• alkeita

Iho on henk.koht. asia. Sitä ei opi tuntemaan jonkun toisen ohjeita noudattamalla. Kokeilemalla ja virheitä tekemällä löytyy oikeat aineet ja ihonhoidon rutiinit.
      Tärkeintä on opetella ihon kunnollinen puhdistaminen. Meikki ei peitä kuivan/öljyisen/näppyisen ihon ongelmia.
      Näppyyntyvä iho kannattaa puhdistaa aamuin illoin. Näpyt syntyvät yleensä ihon epäpuhtauksista, ihorasvan tukkiessa huokoset, tai vastaavasti liiallisesta kuorinnasta, ihon kuivumisesta, ruokavaliosta, liikunnan puutteesta, stressistä yms.
      Ihon tarpeista riippuen kosteuttavan/puhdistavan naamion voi laittaa esim. kerran viikossa (ohje pakkauksesta!) koko naamalle tai vain osiin sitä, pestä tai pyyhkiä se pois ja antaa ihon sitten levätä, ennen kuin jatkaa siitä kosteuttamiseen tai meikkiin.
      Voi myös elää nuoruutensa kokonaan ilman naamioita ja alkaa käyttää niitä vasta myöhemmin, tai unohtaa koko naamiotouhun. Se on oma valinta, jossa pääosaa esittää raha ja oman ihon tarpeet.
      Myös ihon puhdistamiseen meikeistä on olemassa sata erilaista tapaa ja tyyliä, pääasia siinä on meikkiaineiden perusteellinen irrottaminen iholta. Ne voi esim. notkeuttaa maitomaiseksi puhdistusemulsiolla/-balsamilla ja sitten pyyhkiä/pestä maidon pois. Sen jälkeen kasvovesi tai vain vedellä kostutettu vanu, jolla pyyhkiessä ihoa näkee heti onko kaikki meikki lähtenyt vai tarvitaanko lisäkierros. Huokosiin jäävät meikkiaineet aiheuttavat helposti tukoksia ja ihoon nousee näppyjä.
      Kuorinnasta: ns. mekaaninen kuorinta (erilaisilla rakeilla) myös stimuloi ihoa ja lisää siten talineritystä. Kemiallinen kuorinta (glykoli- tai maitohappoa sis. tuote) poistaa ihonpinnan kuolleen solukkon ilman hierontaa. Ja aurinkoon ei sitten kannata astua heti minkäänlaisen kuorinnan jälkeen.
      Molempia kuorinta-aineita löytyy varmaan jo marketeistakin eri ihotyypeille, mutta nekin kannattaa testata ensin, sillä allergiset reaktiot ovat mahdollisia.
      Puhdistuksen jälkeen kosteuttaminen. Voi laittaa puhtaalle iholle aina ensin seerumin, tai ei tarvi käyttää seerumeita ollenkaan, pelkkä kosteusvoidekin riittää, tai käyttää seerumia vain tarvittaessa kosteusvoiteen alla, jne. Yövoiteitakaan eivät kaikki käytä koko elämänsä aikana, joten....
      Kun iho on puhdas ja kosteutettu, on pohja valmis ja sille voidaan alkaa levittää meikkivoiteita.
      Meikkivoide ja sen oikea sävy löytyvät nekin vain kokeilemalla. Testeristä tippa omalle iholle mahd. luonnollisessa valossa, tai pyydä myyjältä näyte, jos haluat testata värin kotona ennen kuin ostat yhtään mitään. Talvella ihon väri on erilainen kuin kesällä jne.... Tämä on loputonta.
      Ei kannata ärsyttää isoa liikaa kaikenmaailman kemikaaleilla ellei se tarvitse muuta kuin simppelin puhdistuksen ja kosteutuksen. Mainoslauseet ovat aivan eri asia kuin se, mitä sinun ihosi todellisuudessa kaipaa. Järki mukana testailussa siis.

• ohikulkumatkalainen

Kiitos tiedoista! Muistutit tärkeistä perusasioista jotka meinaa itseltäkin unohtua! :)

• 5718

Minulla on aika samanlainen iho kuin sinulla, joten kerron tässä omia lemppareitani. Meikkipohjassani olen käyttänyt jo muutaman vuoden ajan Lumenen matifying primeria. Tätä levitän siis kasvojeni rasvoittuviin kohtiin: otsaan, nenään ja "leukaan". Meikkivoiteena minäkin käytän Lumenen CC voidetta vaaleimmassa sävyssä. Siinä riittää peittävyyttä, mutta se on myös melko kosteuttavaa, eikä jää kiinni ihon kuivempiin kohtiin. Etenkin tuon edellä mainitun primerin kanssa toimii täydellisesti. Puuterina käytän jotain Lumenen puuteria, joka ei tosin varmaankaan ole se paras mahdollinen, etsin vielä parempaa vaihtoehtoa sille. Vinkkinä myös että mukana kannattaa kantaa mukana puuteripapereita, joilla ihon voi taputella taas mattapintaiseksi, kuitenkin niin että öljyn saa myös pois iholta. Näitä saa esimerkiksi Body Shopista. Rasvoittuvimpiin kohtiin suosittelen Lumenen turvenaamiota käytettäväksi kerran viikossa. Kuorinta-aineena käytän mitä milloinkin, kuorinnankin teen noin kerran viikossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1341
    2. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1241
    3. 64
      1230
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1225
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1049
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      999
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      957
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      923
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      84
      857
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      43
      824
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      791
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      686
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      666
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      653
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      636
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      618
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      592
    19. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      564
    20. Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?

Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi
      Luterilaisuus
      307
      555
    Aihe