Olimme yli 20v yhdessä. Olemme luonteeltamme täysin erilaiset ja aika ajoin suhde on ahdistanut, en silti aiemmin ole todella vakavasti eroa suunnitellut. Ulkoisesti meillä menee hyvin ja kaikki tämä on riittänyt minulle. Meillä on omakotitalo maalla, hieno puutarha ja eläimiä joita yhdessä hoidamme. Mutta mieheni kontrolloi minua voimakkaasti, on mustasukkainen ajasta jota kulutan muiden ihmisten kanssa tai muiden hyväksi. Mies on erakko eikä halua meille vieraita, en halunnut enää ketään kutsuakaan, saati kuka haluaa tulla kireeseen tunnelmaan. Mies on hyvin tarkka kaikesta, minä suurpiirteinen, kodin tip top pitäminen stressaa ja ahdistaa minua, mies myös arvostelee minua ja tekemisiäni jatkuvasti, mihinkään ei ole tyytyväinen. Sairastuin kroonisesti. Sain itsestäni niin paljon irti että repäisin itseni pois tästä kaikesta. Vuokrasin asunnon ja siirsin sinne salaa tärkeimmät tavarat. Pelkäsin miehen agressiivista purkausta, vaikka ei hän koskaan minuun sattunutkaan fyysisesti. Pelkäsin myös etten pääsisikään lähtemään.
Nyt sitten olemme asuneet viikon erossa, mies rukoilee minua takaisin, vannoo muuttuvansa ja on pyytänyt anteeksi ja tämä on aivan hirveää. Ihan viittä vaiko etten mene takaisin, hän joutuu hoitamaan yhteisiä eläimiämme ja kotiamme, mutta tunteeni häntä kohtaan on täysin kuollut kaiken tämän jälkeen ja tuntuu että viikossa sairautenikin on täysin parantunut. Tämä irrottautuminen vaatii tosi paljon, ei varmaan olisi mitään järkeä enää palata? Säälin häntä todella ja tunnen ihan pettäneeni hänet, uskollisen mieheni.
Jätin mieheni ja tämä on ihan hirveää
17
1949
Vastaukset
- swanholm
Voimia sinulle! Olet oikealla tiellä, kuten olet huomannutkin olotilastasi.
Jättänyt uskollisen, mutta ahdistavan...ethän ole edes pettänyt, vaan ainoastaan valinnut oman tiesi ja oikeutesi itsenäiseen elämään:-) - jkfgbnj
Mustasukkaisuus on kontrollointi ovat tosi vakavia asioita eivätkä ne milloinkaan parane ilman pitkäaikaista terapiaa. Voi käydä niinkin hullusti, että seuraavan kerran et pääsisi pakoon, jos nyt menet takaisin, koska mies tietää sinun voivan karata. Pidä siis pintasi ja ota tarvittaessa yhteys poliisiin, jos mies ei jätä sinua rauhaan.
- Oppeliini1
Salli miehelle tilaisuus opetella elämään yksin, ilman sinua.
Vuosien saatossa olet tullut fyysisesti sairaaksi tuon jatkuvan kontrollin alaisuudessa. Ihme että olet kestänyt noinkin kauan! Se riittää.
Sinulla on oikeus valita oma tiesi. Miehellä on oikeus valita omansa. Teidän tienne vievät eri suuntiin ja se on loistava esimerkki mitä tapahtu kun piinataan liian kauan.
Mies ei ilmeisestikään pystynyt muuttumaan. Siinä ei sinäänsä pahaa, mutta kun tuo jatkuva negatiivinen arvostelu kohdistui vain sinuun, hän teki ison virheen.
Pysy omillasi. Ellei mies usko että et palaa enää hänen luokseen, lopeta kaikki yhteyden pito.
Kyllä hän aikanaan uskoo sen, luovuttaa ja jättää sinut rauhaan. - nokkaylös
Vaihda puhelinnumero salaiseksi. Älä vastaa anelu-tai uhkailu-tai mihinkään puheluihin. Hoitakaa jonkun juristin kautta asiat, eli hommaa lakimies itsesi turvaksi.
Sinulle kuulunee jotakin "pesästä" vaikka ette vihillä olleetkaan, mutta olet kaiken työsi ja aikasi ehkä uhrannut yhteisen/miehen omaisuuden hoitoon.
Tyhmä olet jos takaisin menet. Nytpä laita kännykkä äänettömälle ja rupea kirjoittamaan ylös tuntojasi ja tunteitasi liittonne aikana, varsinkin loppua kohti. Auttaa!
Ota kaikkiin ystäviin ja sukuun yhteyksiä, lähde ulkopaikkakunnalle tuulettumaan ja puhumaan ystävien kanssa asiat pinoon.- eiyksinsinne
Avopareille ei kuulu mitään avopuolison omaisuudesta, mutta jos omia tavaroita jäi, niin ne kannattaa hakea kaverin kanssa, ei yksin.
- jokuvain2
Meillä on yhteinen talo, omaisuus ja velka, kaikki muu on jomman kumman, omat tilit, omat autot, omat huonekalut ja kodinkoneet, jopa eläimet on omiamme. Lähes kaikki on vielä siellä, jollain konstilla pitäisi omat saada sieltä pois ja talo jaettua. Ehkä se tästä.
- myöseronnut
olen kohtalotoverisi. Erosta on parisen viikkoa ja olo on kamala. Jätin mieheni mutta minä haluaisin takaisin. Mutta emme enää pysty sopimaan. Meilläkin oli tuota kontrollointia ja kaikenlaista. Olisi kiva sun kanssa jakaa kokemuksia vaikka sähköpostitse, täällä en niin tykkää kirjoitella mutta jos ei ole muuta konstia, kirjoitellaan täällä. Kärsin itse myös voimakkaista oireista ja aloin saada paniikkikohtauksia. Nyt ne ovat rauhoittuneet mutta tilalla on kauhea ikävä..
Kirjoitellaan ja vaihdetaan kokemuksia, jospa vertaistuki auttaisi..
- jokuvain2
Minullakin nyt kaksi viikkoa kulunut erosta. En halua enää takaisin, olen päässyt irti näin nopeasti. Kaverit ja sukulaiset ovat sanoneet että vihdoinkin! Onneksi on työ ja laaja kaveripiiri. Saan tehdä mitä haluan, vaikka laiskotella koko päivän. Joka välissä mies vielä kummittelee, on tunne että asiat pitää tehdä niin ja näin, koska mies vaatii jne.
Meitä ei oltu luotu yhteen, se tunne oli alusta saakka mukana, en vain halunnut kuunnella sitä.- mennytmaailma
Onnittelut jokuvain2! Olet yksi palstojen täysjärkisimmistä ja nopeimmista toipujista. Kiva että jollakulla elämä etenee ilman vuosikausien soutamista, huopaamista, jahkailua, ruikutusta, takaisinpaluita jotka osoittautuvat yleensä virheiksi jne.
- risukasaanpaistaa
Olet rohkea ja ihana. Muista se. Miehesi mankuu sinua takaisin, koska tuntee nyt kotinsa tyhjäksi ja olonsa turhaksi kaikinpuolin. Älä mene takaisin entiseen. Jos joskus epäilyksen siemen yrittää itää, niin muista ne pahat hetket ja ahdistukset. Se auttaa muistamaan mikä voi olla edessä jos palaat. Tai kuten jo joku aikaisemmin kirjoiti, kenties pahempaa luvassa. Olet oikeassa kun pidät puolesi ja välität itsestäsi. Nyt voit hengittää ja tehdä juuri niitä mukavia asioita joita olet ehkä aina hlaunnutkin. Voimia sinulle ja iloa kevääseen. Nauti nyt ja vastakin =)
- Anonyymi
P.skat.. uusi sillä jo oli.
- yksiselvinnyt
Minä menin aikoinaan takas useamman kerran ja eihän se miksikään muuttunu,päinvastoin kävi.
Tuo on tuttua et tulee paniikkifiiliksiä kun on muuttanut pois, ja pitäs jotenkin vaan jaksaa, sillä ottaa aikaa et tunteet tasottuu.
Koskaan en yllytä ketään eroamaan, on se niin rankka juttu, mutta lopulta kun mietin, miksi olin niin riippuvainen miehestä joka kohteli minua ala-_arvoisesti melkein ajan.
Jokainen lopulta itse päättää ja kannattaa käydä täällä purkamassa pahaa oloa, myös kirjoittaminen tunteista auttaa.
Koko ajan mies haki muka parempaa naista ja saikin, mutta ei olisi halunnut erota minusta, ehkä siksi kun omaisuus meni jakoon.
Voimia kaikille joilla ero parhaillaan ja kyllä siitä selviää vaikka alussa tuntuu toivottomalle.- wanecountry
Tämä kirjoitus oli aika voimakkaan ihmisen kirjoitus....myönsit jopa, että mies löysi paremman, kuin sinä olit. Myös minun exäni etsi koko ajan parempaa, mutta itse olin tyhmä, ja yritin vakuutella hänelle, että olen oikea hänelle, jos vain saisin näyttää, mihin pystyn, ja kuinka paljon häntä rakastin. Jälkeenpäin ajatellen, olin tyhmä...miksi roikuin 6 vuotta tuollaisessa paskassa, ja menetin itsetuntoni lähes tyystin. Mies petti, ja käytti hyväkseen kilttiä luonnettani.
- Eronnutmiess
Näin kävi. Kesti 7 vuotta parantua iskusta kun kanttura lähti. Todella musertavaa oli huomata kuinka sairaaksi olin ajanut hänet ja itseni vuosien varrella ja kuinka olin päästänyt mustasukkaisuuden ja narsistisen puoleni niin pitkälle. Hitaasti ajoin tilanteen eroon.
Erittäin vaikea paikka. Kumpa olisin ymmärtänyt ajoissa.
Toivon parempaa jatkoa elämääsi.- Anonyymi
Et sä mikään miess ole.
- Anonyymi
Ja kutsut kantturaksi. Olet ollut itse hirviö ilmeisesti.
- Anonyymi
Revin itseni irti reilu vuosi sitten pitkästä liitosta. Läpi käytyjen tunteiden skaala on hurja, mutta kannustan sinua, että koeta pysyä lujana. Itseä kaduttaa että en tehnyt ratkaisua aikaisemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851