Onko sinulla pilkettä silmäkulmassa?

Miten se ilmenee? Miten tulkitset tuon ilmaisun, mitä se sinusta tarkoittaa? Odotatko mieheltä/naiselta, että hänellä olisi pilkettä silmäkulmassa?

Tuli vaan mieleen eräästä tämänpäiväisestä keskustelusta työpaikalla.

35

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Miten tulkitset tuon ilmaisun, mitä se sinusta tarkoittaa? "

Se on ilmaus joka alleviivaa henkilön rakastavan kuluneita idiomeja.

• Kuvasta näkee.

• Polttopuu halkoa silmässä. No ei vainenkaan. Se tarkoittaa iloista ja eloisaa ilmettä? Yleensä myös huumorintajua tilannetajulla höystettynä. Monesti kuulee flirtin olevan myös yksi pilkkeen silmäkulmassa muoto.

Mulla on ja ei ole pilkettä silmäkulmassa, riippuu niin omasta mielialasta ja vastapuolesta myös. Toisten kanssa kyllä lähtee juttu lentoon ihan ilmiömäisesti, vaikka olisi ventovieras, kun taas toisien kanssa ei kykene minkäänlaiseen jutusteluun. Ei edes autenttisempaan. :)

Kyllä kumppanilla on pilkettä silmäkulmassa ja huumorintajua. On yksi edellytys jotta mun kanssanikin jaksaa elää ja olla. Liian totinen saisi nopeasti sydärin ja masentuisi vähintään. On myös ollut yksi aika oleellinen kriteeri sinkkuna potentiaalista kumppania silmäillessä. Ei liian totinen ja mielellään enemmän hymyssä ihmisiin päin kuin irvistellen.

• Leikkisä, lapsenmielinen, flirttaileva, kujeileva henkilö. Yleensä näitä ominaisuuksilla varustettu on myös positiivisesti elämään suhtautuva, joten tämä saattaa olla sen pohjalla, että kumppanilta toivotaan "pilkettä silmäkulmassa" ominaisuutta.

Itseltäni löytyy "pilkettä silmäkulmassa" vain harvoin. En odota/vaadi kumppanilta tätä, mutta jos läytyy niin hyvä on.

• flowersreally

Onhan se. Kiva. Kunhan ei oo ihan "in your face".

• helgamies

Se tarkoittaa sitä, kun korkean MA:n mies flirtailee "ylikorostuneesti" nuorelle tytölle ja tyttö ei voi vastustaa kiusausta..

• Ikis__M

Tuo "pikettä silmäkulmassa" tuo mieleen semmoisen typerän lapsellisten pikkutuhmien juttujen heittämisen naiselle että ei, ei minulla sillä tavalla ole "pilkettä silmäkulmassa" mutta jos se käsitetään vähän fiksumpien juttujen heittämisenä hymyssä suin niin sitten kyllä kai on. Itse en kyllä em. mieleenjohtumasta johtuen missään ilmoittaisi että minulla on "pilkettä silmäkulmassa" vaikka keskimääräistä paremmin kyllä saan naiset hymyilemään ja nauramaan halutessani.

• että.silleen

"Keskimääräistä paremmin kyllä saan naiset hymyilemään ja nauramaan halutessani." __Voi kun haluaisit sitä täälläkin!

• Ikis__M
        että.silleen kirjoitti:

"Keskimääräistä paremmin kyllä saan naiset hymyilemään ja nauramaan halutessani." __Voi kun haluaisit sitä täälläkin!

Täällä ollaankin vakavien asioiden äärellä, opastamassa naisia paremmiksi ja kun 2000-luvun naisten tila on mitä on niin ei se paljon naurata :(

• että.silleen

Minä en näe siinä "pilkettä silmäkulmassa" mitään pahaa, siis sellain kuin minä asian ymmärrän. Sehän on hyvän tuulista kujeilua, korkeintaan pientä sievää flirttiä, menemättä hävyttömyyksiin.
      Härski ehdotteleva ja mauton puhe ei enää mahdu kevyen flirtin piiriin ja... pikkutuhmat on pikkutuhmia, joistain saatan pitääkin... riipuen ketä niitä kertoo ja missä tilaisuudessa/tilanteessa.
      Kaikki riippuu kertojasta ja tilanteesta missä se kerrotaan, sekä kerrotusta jutusta.
      No niin, se on HC-ätmelin vuoro kommentoida paheksuntansa! Ole hyvä!

• Meh.

• Ikis__M

Noihin mainitsemiisi hävyttömyyksiin meneviin miehiinhän ne 2000-luvun naiset juurikin sortuu ja niihin nasevasti heittelevät vastaehdotuksiaan pikaisesta irtoseksistä.

• atännä

"hyvän tuulista kujeilua"

Joo.

• että.silleen
        HC-ätmel kirjoitti:

Meh.

Mitä? Onko mun ymmärrettävä ett sain ilmaista mielipiteeni...ilman paheksuntaasi?
        Siis yks`lysti sulle; mitä kirjoitin? Nyyh, nyt mä olen kertakaikkiaan pettynyt!

• että.silleen kirjoitti:

Mitä? Onko mun ymmärrettävä ett sain ilmaista mielipiteeni...ilman paheksuntaasi?
        Siis yks`lysti sulle; mitä kirjoitin? Nyyh, nyt mä olen kertakaikkiaan pettynyt!

Juuri noin naiset aina pettyvät, kun eivät saakaan mieheltä kerjäämäänsä runtua.

• että.silleen
        HC-ätmel kirjoitti:

Juuri noin naiset aina pettyvät, kun eivät saakaan mieheltä kerjäämäänsä runtua.

Siis saa mitä? Huomiota vai? Tyystin outo sana....
        Minä kun yritän saada sun silmiisi taas sellaisen lempeämmän ilmeen.
        Sulla oli niin kauniit silmät, kuin filmitähdellä... joskus... jokin aika sitten!
        Hymyilisit, se näkyy silmistäsikin... en mä mahdottomia pyydä.

• Jos tykkään miehestä niin todellakin kyllä on. Flirttaan ja leikittelen. Jos en pidä miehestä niin olen kylmä. Ylipäätään asenteeni ihmisiin on kyllä jotain siltä väliltä. En flirttaile kaikella ja rakastele koko maailmaa.

• 12121212

Se tarkoittaa pelimiestaitoja.

Että mies osaa lähestyä naista rennon itsevarmasti, aikaisempien baaripokien tuomalla kokemuksella, hallitsee flirttirutiinit kuten sellaisen huomaamattoman playerivirneen ja sopivan pitkän katsekontaktin, osaa siirtyä sulavasti kosketteluun kaavalla käsivarsi-vyötäiset-reisi/peppu, ja vie naista johdonmukaisesti baarista kohti asuntoa jossa "asiat vain tapahtuvat".

Tässä "pilke silmäkulmassa" pähkinänkuoressa.

• Pilke silmäkulmassa = kova panomies?

• 12121212
        Nainen_28v kirjoitti:

Pilke silmäkulmassa = kova panomies?

Kyllä. Eli naisten kielessä "ihana mies", "kemia", tms.

• 12121212 kirjoitti:

Kyllä. Eli naisten kielessä "ihana mies", "kemia", tms.

Jaa. Kyllä mulla on ollut kemiaa kokemattomampien miesten kanssa kuin minä. Kumpikaan ei ollut mikään "ytm" kuin luonteeltaan. Mutta luonne teki seksikkääksi. Harmi vaan että kaikki muu sitten kusi vaikka ihmiset olikin jees.

• napiut

Siellä on pilkettä.
      Räpyttää silmiä kuin heikkopäinen, saadakseen pilkkeen poies. Kuka saatana sitä pani.
      Vesi silmissä tuikkien räpyttää.

• Smise

Itse olen ajatellut sen niin, että kyseinen henkilö on huumorintajuinen ja osaa nauraa silmillään. En liitä sitä välttämättä mihinkään pelimiesjuttuihin. Varmasti kuitenkin viehättää naisia, jos miehellä on tämä ominaisuus.

• Kyllä on toisinaan pilkettä silmäkulmassa. Se tarkoittaa kevyttä ja huumoristista huulenheittoa. Sellaista ettei niitä juttuja tarvitse ottaa niin vakavasti. Flirttailua se ei ole vaikka toinen voikin jäädä miettimään että mitäs tois nyt oikein tarkoitti.

Valitettavasti melko harvan naisen kanssa on mahdollista olla pilke silmäkulmassa, koska monella naisella on bitch face http://i1.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/018/296/restingbitch.JPG eli "painu helvettiin ja älä puhu mulle - ilme".

• pilke_silmäkulma

Kyllä on. Pyrin suhtautumaan surkeaan ATM-elämääni huumorilla enkä suostu vaipumaan epätoivoon, eli en tee itsemurhaa, en kelpuuta matalapalkkaisia hanttihommia tai lihavia naisia tai yksinhuoltajia jne.

• Sahaushommissa

Pilkettä silmäkulmassa; jos ei oleteta, että kyse on puunpalasta, voidaan olettaa, että se kuvaa eräänlaista elämänasennetta.
      Kun ihmisen silmistä näkee elämänilon ja tietyn leikkisyyden, voitaan puhua "pilkkeestä silmäkulmassa". (En tarkoita sillä mitään kaksimielistä tai rasvaisia juttuja.)
      Itselläni ei sitä ole valitettavasti kovin usein, mutta kun törmään sen omaaviin miehiin, ilahdun kyllä heti ja kiinnitän huomiota. :)

• luolamadonna

Mä en juuri käytä tällaisia fraaseja, sillä ne lytistävät ja ankeuttavat tekstiä. Siitä tulee helposti jonkun muun puhetta.

Mökillä kyllä tulee riehuttua kirveen kanssa.

(Naurua)

• luolamadonna

• Nettideitti-ilmoituksessa se on minusta toinen tapa ilmaista, että hakee seksiä.

Jos taas elävässä elämässä joku kuvailisi jollain olevan pilkettä silmäkulmassa, ajattelisin, että hän on leikkisä ja flirttaileva, puhelias ja iloinen.

• Neito-Nenäliina

Sitä että jollain vuotaa silmät tai hän itkee ja valo heijastelee lammikoista silmäkulmissa :( Yleensä tarjoan nenäliinaa ihmisille ketkä kertovat elävänsä pilke silmäkulmassa

• Edwardo_pilkepoika

Luulen että sillä yleisimmin tarkoitetaan totisuuden vastakohtaa eli jotain rentouden ja kujeilun kaltaista. Toki pilke poikineen herahtaa naikkosissa kunhan vaan mies on komea ja osaa vähän vääntää suupieliä ylöspäin.

Toisaalta toisissa vaan on luonnostaan sellaista vetoavaa hilpeyttä ja nujertamatonta iloa, mikä ehkä loistaa pilkkeinä silmäkulmissa myös.

• Sanoisin ettei ole. Ilmeeni on varmaan aika perusvakava. Varmaan ujoille vähemmän tyypillistä tuollainen pilke. Tulkitsen sen itse sellaiseksi kujeilevaksi vaikutelmaksi. Olen kyllä saanut itsekin naiset nauraan silloin tällöin ja on kuvailtu myös rennoksi.

• helmiä.sioille

On kai... ;)

• Asiamies-

Pilke silmäkulmassa on hienovarainen juttu, minkä kautta persoonasta välittyy positiivisuus, syntyvä kuva aitoudesta on oleellinen ja välttämätön osa sitä. Tarkoittaa jos palstan vakikatkera sitten mekaanisesti matkii saman, tulos tulkkaantuu (=tulee tulkituksi) lähinnä 'älyttömänoloisuutena', ja voi siten olla mitä pahin turn off.
      Sukua kemian kanssa.

• Anustiina_

Kyseessä lienee persesilmä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8720
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2529
    3. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      40
      2330
    4. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2327
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      193
      1802
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1797
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1660
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1177
    9. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      28
      1112
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1106
    Aihe