Ilman korkeakoulututkintoa

yksdggg

Eipä ole helppoa, käytännön töihin ei oteta kun on kokemusta valkokaulustyöstä ja niihin taas ei oteta ilman tutkintoa tyyliin Business/marketing/administration/human whatever. Suurin osa noista kaikenlaisista tradenomeista ja muista "ammattilaisista" ei edes oikein osaa mitään, ei laskea, kirjoittaa tai edes käyttää Wordia. Jopa tuo kirjoittamen tuntuu olevan oikeasti täysin hukassa, edes yhdyssanoja ei osata.

Toki tämä on luonnollinen seuraus koulutuspolitiikasta, ei siitä sen enempää. Lisäksi kun haastatteluja ja valintoja tekee ekana joku HR-pelle, homma on käytännössä korulauseiden ja hienojen nimien suodattamista papereilta. On turhaa markkinoida itse hankittua osaamista, koska läpysköitä pläräävillä ei ole hajuakaan asioista käytännössä.

Oman firman perustaminen lienee se realistisin vaihtoehto.

3

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rttrtrrtrtrt

      Kyllä suurin osa tradenomeista osaa yhdyssanat, englannin kielen ja excelin peruskaavat. Silti heillä taitaa työllistyminen koulutusta vastaaviin tehtäviin olla jotain 60% luokkaa. Ihme käsityksiä sinulla.

    • Itse_hankittu_osaaminen

      Tai hankit jotain sellaista osaamista mitä kouluissa ei opeteta. Lyöt jotain sellaista ihmeellistä pöytään joka on ylivertaista. Osaaminen voi olla muutakin kuin työkokemuksen kautta hankittua. Itseopiskelu on edelleen kova sana. MS officen tai Englannin kielen sujuva osaaminen ei erota sinua mitenkään suuresta massasta. Sen on oltava täysin jotain muuta. Kun esimerkiksi pelifirmoihin haetaan kovaa koodaria, niin hakuperusteena on erinomainen koodaustaito halutulla ohjelmointikielellä. Muodollinen koulutus on silloin pelkkää paperia.

      • it_ala_suomessa

        Yhtä menestynyttä pelifirmaa kohden on tuhatkunta yrittäjää. Lopputuotteen laadullakaan ei niin väliä, jos saat vain TEKES/EU:n vipuvoimarahat ja lähdet karkuun ennenkuin koko korttitalo sortuu omaan mahdottomuuteensa. Syyt saa niskaansa luultavasti tämä kova koodari.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 123
      3069
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      88
      2813
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2208
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      21
      1776
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe