Sisäilmaoireilu voi helpottaa

helpottaa

7

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juu voihan se helpottaa tai sitten ei, tai voi altistua uudelleen ja sairastua muihinkin sairauksiin ( http://www.sanasinko.net/viewtopic.php?p=11781#11781 ). Juttusi perusteella sairastumisestasi näyttää olevan aika vähän aikaa. Mitä ravintolisiä tarkoitat kertoessasi niistä?

• helpottaa

Hei! Olet oikeassa. Ja tottahan toki tulevaa altistumista pitää tarkasti välttää, kun on herkäksi itsensä kerran saanut. Olen vain lukenut ja kuullut niin monia tarinoita siitä, että vaikka jatkuvat altistavat tekijät poistetaan, kestokyky ei enää palaudu, jatkuvasti herkistyy lisää ja lisää ja kohta ei enää siedä oikein mitään (olipa kyse sitten rakennuksista, kemikaaleista, tuoksuista tai ruoka-aineista). Itse olen niin onnellinen siitä, että sain tämän pahempaa kohti etenevän laskun katkaistua. Uskon, että nimenomaan se yleisen vastustuskyvyn lisääminen on ratkaisu - ei niinkään yksittäisten oireilevien kehonosien hoitaminen lääkkeillä. Edelleen: lääkkeille on ehdottomasti paikkansa ja usein oireiden helpottamiseksi ehdoton tarve. Järkevää lienee kuitenkin hoitaa niitä syitä, joista oireet johtuvat, ei pelkästään oireita. Tämähän voi tarkoittaa altistuksen poistamista, tuota yleisen vastustuskyvyn lisäämistä ja ehdottomasti myös kehoa kuormittavan stressin vähentämistä.

Mieluummin en puhu ravintolisän merkistä julkisesti - kuulostaa mainostamiselta. Saa tästäkin tietysti halutessaan kysellä minulta sähköpostitse tarkemmin. Kyseessä on kuitenkin tällainen yhden merkin optimaalinen kokonaisuus, joka takaa kaikkien "perustarpeiden" täyttymisen. Imeytyminen on tarkkaan mietitty, samoin on tarkat ohjeet siitä, mitä lisää otetaan mihinkin vuorokauden aikaan ja mitä lisiä ei oteta yhtä aikaa toistensa tai kuitupitoisen ruoan kanssa (jotta imeytyminen ei häiriinny). Ajattelen, että kun näin tarkasti itseään paremmin ravitsee, niin tulokset voivatkin olla aika suuria ja selvästi havaittavia. Minulle näistä löytyi niin suuri helpotus, että toivon muidenkin löytävän samanlaisia ahaa-elämyksiä ravitsemuksen merkityksestä. Harmillisen vähäiseksi on länsimaisessa lääketieteessä jäänyt ravinnon vaikutuksen arviointi... :/

• parempaan

Minulla on samankaltainen toipumiskokemus etyyliheksanolille (voc-yhdiste) altistumisesta. Noin vuodessa alkoivat ärsytystasot laskea, enkä saanut enää oireita tilanteissa, joissa ennen sain.

Itse olen syönyt d-vitamiinia, sinkkiä, merilevää, B12-vitamiinia, beetakaroteenia ja Immufix-nimistä beetaklugaania, jonka kuulin tutulta homealtistuneelta tuoneen hänelle apua. En osaa itse sanoa, mistä kaikista syistä toipumiseni johtuu.

Mieliala on tärkeä. Ja stressin poisto. Tunnistin kirjoituksessasi paniikin, itsekin kärsin siitä. Paniikki ei edistä mitään, vaan haittaa.

Kun päätin, että en halua olla uhri, vaan ryhtyä toimenpiteisiin itseni parantamiseksi, alkoi tapahtua.

• Pahaerehtys

2-etyyliheksanoli ei ketään sairastuta. Koko vouhotus tästä johtuu väärinkäsityksestä. Tiloissa, joista on mitattu ko. 2EH:a ilmassa on ollut kosteita lattioita ja muovimattojen alla on ollut tietysti silloin mikrobikasvustoja. Ihmiset oireilevat niihin mikrobikasvustoihin tai tarkemmin sanottuna niiden aineenvaihduntatuotteisiin. Ei siihen, että ilmassa on vähän 2HE:a, jota niihin muovimattoihin ja liimoihin on varta vasten lisätty parantamaan niiden ominaisuuksia

• siistiikö

Työpaikallani eräässä koulussa ei löytynyt mittauksissa mitään mikrobeja, vaan nimenomaan etyyliheksanolia. Oireita oli monenlaisia, mm. kilpirauhasen toiminnan häiriöitä myös oppilailla, eh aiheuttaakin hormoniongelmia, koska siinä on ftalaatteja, jotka ovat hormonihäiritsijöitä.

THL:n sivuilta: "Useiden ftalaattien epäillään olevan haitallisia miesten hedelmällisyydelle. Eläimillä ftalaattien aiheuttamia vaikutuksia kutsutaan ftalaattisyndroomaksi, ja niitä ovat mm. ulkoisten sukupuolielinten ja lisäkivesten epämuodostumat, piilokiveksisyys, heikentynyt siemennesteen tuotanto, yleinen hedelmällisyyden lasku ja feminisaatio eli naaraspuolisten sukupuoliominaisuuksien kehittyminen.

Ihmisillä on havaittu, että ftalaateille altistuminen on yhteydessä samankaltaisiin vaikutuksiin ja lisäksi keskivartalolihavuuteen, insuliiniresistenssiin ja käyttäytymishäiriöihin."

• helpottaa

Hei "parempaan",

voi miten ihana kuulla! Ja täytyypä sanoa, että tosi harmi, ettei näitä selvitymiskokemuksia oikein ole ollut kunnolla esillä netissä aiemmin. Tai ainakaan minä (vähän turhankin aktiivisena ja taitavana googlettajana) en niitä pahimpina aikoinani löytänyt.

Hyvä me! <3

• Hometoipuja

Hei, hyvä kirjoitus. Kyllä tälläkin palstalla on niitä toipumiskertomuksia ollut, mutta niihin ei suhtauduttu hyvin. Tässä linkissä vähän viitettä siihen.
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/4345642/vaarinymmarretty
      Onneksi palstan meno on kuitenkin parantunut noista ajoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      220
      6727
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2897
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2357
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      97
      2194
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2051
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      232
      1510
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      87
      1494
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1376
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      7
      1335
    10. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      390
      1299
    Aihe