Pasi Turunen "kuolleista herättämässä"

AA-kansalaisaloitteen toinen viereillepanija Pasi Turunen kertoo Patmos-blogissa olleensa tulkkaamassa Francis Frangipanea vapaaseurakunnan pastoriseminaarissa kun yksi nainen oli kuukahtanut.

Turunen mainitsee, että mistä tahansa saattoi olla kysymys(jättäen selitykselleen takaportin), mutta antaa kuitenkin ymmärtää, että nainen oli kuollut tai saanut vakavan sairauskohtauksen ja hän kertoo, ettei kukaan yrittänyt elvyttää.
Pastori-joukolta oli kyllä löytynyt hirveä määrä öljypulloja voiteluun ja Francis Frangipanen rukoilu oli sitten saanut "kuolleen" virkoamaan.
http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/809/herattakaa_kuolleet!_uskon_oppitunti_myrskyn_keskella

Ihme porukkaa, kun kuvitellaan kuolleeksi, eikä yritetä elvyttää ja luulisi heidän tietävän että tajunnan menetykset ovat yleisiä eri syistä ja tärkeintä on ensiapu varsinkin diabetesta sairastavilla.
Pyörtymisiäkin sattuu suurimmalle osalle elämänsä aikana ja melkein aina niistä myös selvitään.

Pasi Turunen on myös Benny Hinn-fani ja joskus ollut hänenkin tulkkinaan.
Benny Hinn tosi äärilaidan menestysteologi, jonka touhuja kavahtaa lähes kaikki helluntailaisetkin.
Patmos-sivua lueskelemalla huomaa Benny Hinnin olevan Patmoksen kansainvälinen ykkös-"opettaja", jonka saarnoja on paljon Patmoksen sivulla ja myös 3-osainen sarja hänen häistäänkin.

Benny hinn vauhdissa:
https://www.youtube.com/watch?v=xdUIqKJyD0Q

Alla Hinn kaatuilee itse kännissä.
https://www.youtube.com/watch?v=FOPQ9Cxz5So

102

907

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älynvälkky

Afrikassa kerrotaan kuolleista heräämiset faktoina.
      Täällä uskalletaan vaan vakavasti vihjailla.

• Tässä jälleen liikutaan vaarallisella rajapinnalla. Tosin tuo juttu oli vanha mutta jostain syystä sen halusi Turunen nostaa esiin.

• mummo.sörssää.taas

Mitä vaarallista on siinä, että Pyhä Henki toimii Jeesuken seuraajien välityksellä? Teidän ayeistien on sitä mahdotonta ymmärtää joten älä puutu asiohin joita et ymmärrä.

• Esirukous
        mummo.sörssää.taas kirjoitti:

Mitä vaarallista on siinä, että Pyhä Henki toimii Jeesuken seuraajien välityksellä? Teidän ayeistien on sitä mahdotonta ymmärtää joten älä puutu asiohin joita et ymmärrä.

Tässä ei lahja ole Kristukselta vaan on paljon synkempi juttu tässä. Ei ole hyvän asianlla nämä herrat vaan solmineet ovat liiton itse pahan kansa. Jokanen Kristuksen oma tietään tämä sydämmessään jos vaan sitä aiosti kuuntelee.

• mummo.sörssää.taas
        Esirukous kirjoitti:

Tässä ei lahja ole Kristukselta vaan on paljon synkempi juttu tässä. Ei ole hyvän asianlla nämä herrat vaan solmineet ovat liiton itse pahan kansa. Jokanen Kristuksen oma tietään tämä sydämmessään jos vaan sitä aiosti kuuntelee.

Niin siis missä? Kerrohan tarkemmin ketä sinä nyt syytät ja mistä?

• Pe.ku kirjoitti:

Toinen kuolleistaherättäjä Riku Rinne näyttää myös olevan Patmoksen mannekiineja.
        http://patmos.studio24.fi/ohjelmat/radio_come_home/12

Kouluja kiertävä Riku Rinne, yhdessä Markku Koiviston kanssa herättelivät mädäntyvää kalmoa hautausmaalla jo paljon ennen kuin Rinteen kouluja kiertävä aisapari Paloheimo sai tuomion lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.
        http://vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=6619

Jäipä äsken huomaamatta, että Patmos pitää edelleenkin esillä myös Paloheimoa esimerkillisenä nuorisotyöntekijänä.

http://patmos.studio24.fi/media_haku?searchString=ari paloheimo

• käykö.kateeksi
        Pe.ku kirjoitti:

Jäipä äsken huomaamatta, että Patmos pitää edelleenkin esillä myös Paloheimoa esimerkillisenä nuorisotyöntekijänä.

http://patmos.studio24.fi/media_haku?searchString=ari paloheimo

Kuuntelehan niin sinäkin homonkutale volit moppia jotain. Onko muuten myös pippelisi halvaantunut vai ainoastaan jalkasi ja pääsi?

• käykö.kateeksi kirjoitti:

Kuuntelehan niin sinäkin homonkutale volit moppia jotain. Onko muuten myös pippelisi halvaantunut vai ainoastaan jalkasi ja pääsi?

Heh, Paloheimo nuorisotyössä. Edes Suomen päättävä elin eduskunta ei pidä Paloheimoa minään.

• Esirukous kirjoitti:

Vähän tuohon suuntaan. Ei ihmisen tarkoitus ole olla elämän ja kuoleman herra.

• >> jostain syystä sen halusi Turunen nostaa esiin. <<
        Tuon Turusen bloggauksen lopussa lukee: "Kirjoitus on näyteluku Pasi Turusen kirjasta Uskon Puolesta (Kuva ja Sana, 2011)." eli kyseessä on mainos.

• torre12 kirjoitti:

Heh, Paloheimo nuorisotyössä. Edes Suomen päättävä elin eduskunta ei pidä Paloheimoa minään.

"Heh, Paloheimo nuorisotyössä."

Jotenkin irvokasta kun Patmos kehuu edelleenkin sivuillaan nuorisotyöntekijäänsä, joka on saanut tuomion lasten hyväksikäytöstä.

• invamoposikohanngessa
        Pe.ku kirjoitti:

"Heh, Paloheimo nuorisotyössä."

Jotenkin irvokasta kun Patmos kehuu edelleenkin sivuillaan nuorisotyöntekijäänsä, joka on saanut tuomion lasten hyväksikäytöstä.

Miten irvokasta, että sinä olet kateellinen kaikesta ! Olet monipervo!

• invamoposikohanngessa kirjoitti:

Miten irvokasta, että sinä olet kateellinen kaikesta ! Olet monipervo!

Räyhis näköjään hyväksyy pedofilian, kunhan pedofiili huutaa Jeesusta kimppaan.

• räyhikselläpätkii
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Räyhis näköjään hyväksyy pedofilian, kunhan pedofiili huutaa Jeesusta kimppaan.

Onko Pe.ku Jeesus. Tiedän kyllä , että sinulla viiraa mutta....

• räyhikselläpätkii kirjoitti:

Onko Pe.ku Jeesus. Tiedän kyllä , että sinulla viiraa mutta....

Paljastuksesi ovat yhä raflaavampia. Paloheimo siis huusi pe.kua kimppaan lasta kouriessaan. Voi tätä turmeltunutta aikaamme.

• räyhikselläpätkii

Paljastuksesi ovat yhä raflaavampia. Paloheimo siis huusi pe.kua kimppaan lasta kouriessaan. Voi tätä turmeltunutta aikaamme.

Eipä uskoisi, että olet jo vanha mies. Jankutuksesi on kuin alakoululaisella. Säälin läheisiäsi!

Eipä uskoisi, että olet jo vanha mies. Jankutuksesi on kuin alakoululaisella. Säälin läheisiäsi!

Toista ne tosiaan ovat kuin sinun jankutuksesi. :D
        Paljonkos minulla onkaan elinaikaa? Kysyin tätä sinulta jo eilen, kun tunnuit olevan kiusallisen hyvin perillä asioistani, mutta et ehtinyt vastata kun piti niin kiirettä avaamissasi virkkuu- ym. asiaketjuissa. Näenkö urhonhypyn Öljymäelle?

• räyhikselläpätkii

Toista ne tosiaan ovat kuin sinun jankutuksesi. :D
        Paljonkos minulla onkaan elinaikaa? Kysyin tätä sinulta jo eilen, kun tunnuit olevan kiusallisen hyvin perillä asioistani, mutta et ehtinyt vastata kun piti niin kiirettä avaamissasi virkkuu- ym. asiaketjuissa. Näenkö urhonhypyn Öljymäelle?

Todellakin. Sinä olet alinta kastia jopa jankuttajissa :D Onko kurjaa kun elämälläsi ei ole mitään merkitystä?

Todellakin. Sinä olet alinta kastia jopa jankuttajissa :D Onko kurjaa kun elämälläsi ei ole mitään merkitystä?

Miksi muuten olet uhrannut jo toista tuhatta vittuiluviestiä ihmiseen jonka elämällä ei ole merkitystä? Ja kolmannenkin mokoman muihin vastaaviin? Kerropa se.;)
        Elinaikani unohtui taas. Miksi et nyt haluakaan keskustella terveydentilastani, vaikka itse aloitit?

• kiitos.blogista

Hieno blogi Pasilta. Pasi tuntee hyvin Raamatun ja Jeesuksen elämän on sitä paljon tutkinut.
      Huvittavia nuo Pekun omat kommentit, siitä näkee taas miten ateistin mieli on sairas kun uskovista ja uskonteoista on kysymys :D

• >> Hieno blogi Pasilta <<
        Ihan mielenkiintoinen juttu ja mielenkiintoa sillävarmaan haluttiinkin herättää, sillä tuo bloggaus oli samalla näyteluku Pasi Turusen kirjasta "Uskon Puolesta" (22€ pk 3,5€) eli kyseessä on mainos.

• >Pasi tuntee hyvin Raamatun ja Jeesuksen elämän on sitä paljon tutkinut.
        Ahaa. Millä tavalla tutkinut?

• paina.hoitajakelloa

>Pasi tuntee hyvin Raamatun ja Jeesuksen elämän on sitä paljon tutkinut.
        Ahaa. Millä tavalla tutkinut?

Onko vaippasi taas märkä eikä kukaan vaihda sitä?

• paina.hoitajakelloa kirjoitti:

Onko vaippasi taas märkä eikä kukaan vaihda sitä?

Oho. Onpa erikoinen tapa tutkia raamattua, mutta kaipa sinä Turusen tunnet. Hänenhän kerroit hässivän apinaakin.

• paina.hoitajakelloa

Oho. Onpa erikoinen tapa tutkia raamattua, mutta kaipa sinä Turusen tunnet. Hänenhän kerroit hässivän apinaakin.

Sinä olet todella erikoinen, hyvä kun alat itsekin huomata!

• ymmärrän.mutten.hyväksy

Imoitettu eläinsuojeluun, mitä patmoksessa puuhataan.

• kaijalle.keksi
        ymmärrän.mutten.hyväksy kirjoitti:

Imoitettu eläinsuojeluun, mitä patmoksessa puuhataan.

Hyvä, toivottavasti löytävät sinut ennen kuin saat enemmän siellä tuhoa aikaiseksi!

• bo.bonobo
        kaijalle.keksi kirjoitti:

Hyvä, toivottavasti löytävät sinut ennen kuin saat enemmän siellä tuhoa aikaiseksi!

Seurataan vaan turusen habitusta vyötärön alle ja katsotaan eteenpäin niin kappas vain ja apina löytyy.

• invamoposi.hangessa

Onko sodankyläläisellä exhellarilla ja eräoppaalla paljonkin kokemusta henkiin herättämisestä :D ?

• Jeesus.elää.yhä

Jumala on yhä voimallinen ja Jeesus toimii Pyhän Hengen kautta myös tässä ajassa. Ymmärrän liberaaleja ja kirkon pappeja, kun he pitävät toimivaa ja elävää Jeesusta uhkana. Mutta Jeesus ei suostu heidän komenteluihinsa, vaan toimii kansansa kautta yhä täysillä. Amen

• Evl.kirkossa ei opeteta Pyhästä Hengestä edes alkeita vaikka Jeesus sanoi Hänet lähettävänsä seuraajiensa puolustajaksi. Siksi ei ihmisillä juurikaan edes ole tietoa, että Pyhä Henki on persoona ja Jumala. Kaikkien kannattaisi lukea Apostolien (Pyhän Hengen) teot. Kaikkea mitä ihminen ei ymmärrä pidetään "outona".
        https://www.youtube.com/watch?v=18X1valEl_4

• Näissä tilaisuuksissa pitäisi olla AINA myrkyllistä juomaa. Jos joku sattuisi uskon puuskassaan Pyhässä Hengessä voimassa saada halun juoda sitä, niin siitä kyllä mediakin uutisoisi. Se jos mikä olisi todistusten todistus Jeesuksesta, Raamatusta ja Pyhästä Hengestä, ja kautta maan tultaisiin tilaisuuksiin ihmettelemään ja tultaisiin uskoon.

• toiveeni
        torre12 kirjoitti:

Näissä tilaisuuksissa pitäisi olla AINA myrkyllistä juomaa. Jos joku sattuisi uskon puuskassaan Pyhässä Hengessä voimassa saada halun juoda sitä, niin siitä kyllä mediakin uutisoisi. Se jos mikä olisi todistusten todistus Jeesuksesta, Raamatusta ja Pyhästä Hengestä, ja kautta maan tultaisiin tilaisuuksiin ihmettelemään ja tultaisiin uskoon.

Juo sinä sitä myrkyllistä juomaa!

• toiveeni kirjoitti:

Juo sinä sitä myrkyllistä juomaa!

En ole uskova. "Minun seuraajani merkkinä on, että he voivat jouda myrkyllistä juomaa vahingoittumatta". Merkit eivät ole nyt näkyneet, ja syy ei ole minun.

• toiveeni
        torre12 kirjoitti:

En ole uskova. "Minun seuraajani merkkinä on, että he voivat jouda myrkyllistä juomaa vahingoittumatta". Merkit eivät ole nyt näkyneet, ja syy ei ole minun.

Juo silti!

• toiveeni kirjoitti:

Juo silti!

Jeesus antoi sen uskovien "tehtäväksi". Ja mulle kävisi heikosti siinä hommassa, joten ei kannata. Viisi henkilöä jäisi tilaan "katastrofi", ja ainakin yksi syvästi kaipaamaan. Ei siis kannata ihmiskunnan kannalta edes yrittää kuolla.

• oletpa.tyhmä
        torre12 kirjoitti:

Jeesus antoi sen uskovien "tehtäväksi". Ja mulle kävisi heikosti siinä hommassa, joten ei kannata. Viisi henkilöä jäisi tilaan "katastrofi", ja ainakin yksi syvästi kaipaamaan. Ei siis kannata ihmiskunnan kannalta edes yrittää kuolla.

Ei suinkaan KÄSKENYT juoda myrkkymaljoja mutta jos sen tekisimme Hän varjelisi meitä. Onko ihan liian vaikea ymmärtää?

• miksi.taas.valehtelet
        torre12 kirjoitti:

Markus 16
        15. Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        17. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
        18. nostavat käsin käärmeitä, ja j o s he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

• homojoukolle
        torre12 kirjoitti:

Vastaa miksi taas valehtelet!

• älyn.väläys kirjoitti:

Evl.kirkossa ei opeteta Pyhästä Hengestä edes alkeita vaikka Jeesus sanoi Hänet lähettävänsä seuraajiensa puolustajaksi. Siksi ei ihmisillä juurikaan edes ole tietoa, että Pyhä Henki on persoona ja Jumala. Kaikkien kannattaisi lukea Apostolien (Pyhän Hengen) teot. Kaikkea mitä ihminen ei ymmärrä pidetään "outona".

"Pyhä Henki on persoona ja Jumala"

Ei tollasta kerrota Raamatussa.
        Raamatun mukaan Pyhä Henki on yhteydenpitoväline Ihmisen ja Jumalan välillä.
        "Henki" on myös väärin suomennettu ja se kuuluukin olla "tuuli".

Jo Pyhä Henki olisi persoona ja Jumala, niin silloin kristínusko olisi moni-jumalainen uskonto.

• invamopolumipenkassa
        Pe.ku kirjoitti:

Jo Pyhä Henki olisi persoona ja Jumala, niin silloin kristínusko olisi moni-jumalainen uskonto.

Mikä VÄLINE? Henki eli ruah. Etkö sen vertaa kolminaisuudesta hellarisaarnaajan ollessasi oppinut?

• exhellarille
        Pe.ku kirjoitti:

Sinäkin näitä samoja jaksat jo toisella vuosikymmenellä jankata :D
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/6401353/hellari-hinn--

• homojoukolle kirjoitti:

Vastaa miksi taas valehtelet!

Mikä valehtelu? Jeesus. "Merkkinä minun seuraajani voivat juoda myrkyllistä juomaa vahingoittumatta".

Voitko? Minä en voi. Olen sentään ateisti ja homo. Saa meille joku ero edes.

• homojoukolle
        torre12 kirjoitti:

Mikä valehtelu? Jeesus. "Merkkinä minun seuraajani voivat juoda myrkyllistä juomaa vahingoittumatta".

Valehtelit, että Jeesus antoi uskoville TEHTÄVÄKSI juoda myrkkyä. Oletko niin seko, ettet edes ymmärrä mitä valehtelet?

• torre12 kirjoitti:

Tai siis "kuolettavaa". Ei ole kyse siis mistään myrkyllisestä, anteeksi.

• homojoukolle kirjoitti:

Valehtelit, että Jeesus antoi uskoville TEHTÄVÄKSI juoda myrkkyä. Oletko niin seko, ettet edes ymmärrä mitä valehtelet?

No jos se on uskovan merkki, niin kai se on ainakin jonkunlainen tehtävä. Muut eivät sitä pysty tekemään.

• tukehdu.vapaasti
        torre12 kirjoitti:

No jos se on uskovan merkki, niin kai se on ainakin jonkunlainen tehtävä. Muut eivät sitä pysty tekemään.

Ime homo munaas!

• tukehdu.vapaasti kirjoitti:

Ime homo munaas!

Kuka niitä merkkejä sitten antaa, jos ei uskovat? Mitä tähän Jeesus sanoo? "Ime homo munaas!"?

• rukehdu.vapaasti
        torre12 kirjoitti:

Kuka niitä merkkejä sitten antaa, jos ei uskovat? Mitä tähän Jeesus sanoo? "Ime homo munaas!"?

Mitäs Jarmo-morsiamesi siihen sanoo? On varmaan iloinen kun sen ei enää tarvi vanhaa haisevaa munaasi imeä!

• torre11
        torre12 kirjoitti:

Jos ei edes Pelastajansa sanoja voi ottaa todesta, niin miten Pelastaja sinuun suhtautuu? Luuletko Jeesuksen odottavan, että homot joisivat jotain kuolettavaa, eivätkä siitä vahingoittuisi? Jokin merkki homoiltako, kun ei mitään uskovilta?

• rukehdu.vapaasti kirjoitti:

Mitäs Jarmo-morsiamesi siihen sanoo? On varmaan iloinen kun sen ei enää tarvi vanhaa haisevaa munaasi imeä!

"Haiseva muna". Taas valehtelet. Olen äärimmäisen hygieeninen, eikä paikkani takuulla haise. Opettele rehellistä ilmaisua.

• paskainen.oot
        torre12 kirjoitti:

"Haiseva muna". Taas valehtelet. Olen äärimmäisen hygieeninen, eikä paikkani takuulla haise. Opettele rehellistä ilmaisua.

Ulkonäkösi kertoo ihan jostain muusta. Facesikin suorastaan haisee!

• paskainen.oot kirjoitti:

Ulkonäkösi kertoo ihan jostain muusta. Facesikin suorastaan haisee!

Heh. Eilen sain Facebookiin uuden kaveripyynnön. En kai taaskaan vaikuttanut haisevalta ja paskaiselta. Oli sentään naisihminen tuo pyytäjä.

• älyn.väläys kirjoitti:

Evl.kirkossa ei opeteta Pyhästä Hengestä edes alkeita vaikka Jeesus sanoi Hänet lähettävänsä seuraajiensa puolustajaksi. Siksi ei ihmisillä juurikaan edes ole tietoa, että Pyhä Henki on persoona ja Jumala. Kaikkien kannattaisi lukea Apostolien (Pyhän Hengen) teot. Kaikkea mitä ihminen ei ymmärrä pidetään "outona".

Katekismuksesta löytyy hyvä opetus:

”Pyhä Henki tuo Jumalan hyvyyden ja Kristuksen rakkauden meidän keskellemme. Ilman eläväksi tekevää Henkeä emme voi uskoa emmekä lähestyä Kristusta. Pakenemme Jumalaa ja käännymme hänestä pois. Pyhä Henki kutsuu meitä ja synnyttää meissä uskon ja uuden elämän. Hän antaa meille Kristuksen kaikkine lahjoineen ja varjelee meidät oikeassa uskossa.”

”Pyhä Henki on nimensä mukaisesti Pyhittäjä, joka tekee syntisistä ihmisistä pyhiä. Hän avaa sydämemme kuulemaan Jumalan sanan, tuntemaan Kristuksen ja turvautumaan Jumalan lupauksiin. Pyhän Hengen vaikutuksesta ihminen tulee Jumalan armolahjoista osalliseksi, alkaa rakastaa Jumalaa ja lähimmäisiään.”

Ja miten Pyhä Henki vaikuttaa meissä?

Hengen hedelmää ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä. (Gal. 5:22–23)
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/19.html

Pyhää Henkeä ei siis tehdä leluksi tai oman itsensä jatkeeksi jolla selitetään kaikki tai laitetaan toistuvasti omien tekojen vastuuseen.

• mummo.sörssää.taas
        mummomuori kirjoitti:

Katekismuksesta löytyy hyvä opetus:

”Pyhä Henki tuo Jumalan hyvyyden ja Kristuksen rakkauden meidän keskellemme. Ilman eläväksi tekevää Henkeä emme voi uskoa emmekä lähestyä Kristusta. Pakenemme Jumalaa ja käännymme hänestä pois. Pyhä Henki kutsuu meitä ja synnyttää meissä uskon ja uuden elämän. Hän antaa meille Kristuksen kaikkine lahjoineen ja varjelee meidät oikeassa uskossa.”

”Pyhä Henki on nimensä mukaisesti Pyhittäjä, joka tekee syntisistä ihmisistä pyhiä. Hän avaa sydämemme kuulemaan Jumalan sanan, tuntemaan Kristuksen ja turvautumaan Jumalan lupauksiin. Pyhän Hengen vaikutuksesta ihminen tulee Jumalan armolahjoista osalliseksi, alkaa rakastaa Jumalaa ja lähimmäisiään.”

Ja miten Pyhä Henki vaikuttaa meissä?

Hengen hedelmää ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä. (Gal. 5:22–23)
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/19.html

Pyhää Henkeä ei siis tehdä leluksi tai oman itsensä jatkeeksi jolla selitetään kaikki tai laitetaan toistuvasti omien tekojen vastuuseen.

Lue Raamatusta Apostolien teot. Pyhä Henki on Jumalan kolmas persoona eikä mikään voima kuten yrität katekismuksen sanoin söpertää. Tuohan on ihan samaa skeidaa kuin jehovat syöttävät.
        Evl.kirkko ei siis opeta PH:stä kuten Raamattu opettaa. Siksi se ei ole läsnä kirkossa. Onneksi vapaissasuunnissa Pyhä Henki toimii ja on läsnä.

• mummo.sörssää.taas kirjoitti:

Lue Raamatusta Apostolien teot. Pyhä Henki on Jumalan kolmas persoona eikä mikään voima kuten yrität katekismuksen sanoin söpertää. Tuohan on ihan samaa skeidaa kuin jehovat syöttävät.
        Evl.kirkko ei siis opeta PH:stä kuten Raamattu opettaa. Siksi se ei ole läsnä kirkossa. Onneksi vapaissasuunnissa Pyhä Henki toimii ja on läsnä.

Päinvastoin muuten. Osa vapaista suunnista nimenomaan pitää Pyhää Henkeä voimana jota voi halutessaan kutsua ja laittaa tekemään mitä haluaa.

• mummo.sörssää.taas
        mummomuori kirjoitti:

Päinvastoin muuten. Osa vapaista suunnista nimenomaan pitää Pyhää Henkeä voimana jota voi halutessaan kutsua ja laittaa tekemään mitä haluaa.

Ja mikähän se vapaasuunta on?

Ja mikähän se vapaasuunta on?

Vaikka osa helluntailaisista tai näistä evankelikaalisista.

• mummo.sörssää.taas
        mummomuori kirjoitti:

Vaikka osa helluntailaisista tai näistä evankelikaalisista.

Miksi valehtelet taas? Noissa molemmissa suunnissa opetetaan täysin Raamatullisesti Pyhästä hengesta ja armolahjoista.

• torre11
        mummo.sörssää.taas kirjoitti:

Miksi valehtelet taas? Noissa molemmissa suunnissa opetetaan täysin Raamatullisesti Pyhästä hengesta ja armolahjoista.

Juuri tuo! Olen nähnyt hyvin henkilökohtaisen läheltä kuinka tuo on pelkkää sanahelinää: Pyhä Henki ja armolahjat. Niistä ei ole mitään merkkiä käytännön elämässä, kaikki jää seurakunnan seinien sisäpuolelle.

Raamatun mukaan sentään Paavali Jeesus ja kumppanit tekivät vaikka mitä aivan julkisesti muille todistukseksi. Ei näy olleen pelkkää sanahelinää.

• homojouko.syö.pääs
        torre11 kirjoitti:

Juuri tuo! Olen nähnyt hyvin henkilökohtaisen läheltä kuinka tuo on pelkkää sanahelinää: Pyhä Henki ja armolahjat. Niistä ei ole mitään merkkiä käytännön elämässä, kaikki jää seurakunnan seinien sisäpuolelle.

Raamatun mukaan sentään Paavali Jeesus ja kumppanit tekivät vaikka mitä aivan julkisesti muille todistukseksi. Ei näy olleen pelkkää sanahelinää.

Kysyttiinko homojoukolta jotakin?! EI!!!!

• >Mutta Jeesus ei suostu heidän komenteluihinsa, vaan toimii kansansa kautta yhä täysillä.
        Hörhöseurakuntien kautta on kylläkin mahdotonta "toimia täysillä", kun juuri ketään ei kiinnosta. Suosittelisin Jeesusta käyttämään kaikkivoipaisuuttaan, niin alkaisi tulla tulostakin.

• toiveeni kirjoitti:

Juo silti!

Heti jälkeesi, Räyhis.

• homojouko.syö.pääs kirjoitti:

Kysyttiinko homojoukolta jotakin?! EI!!!!

Mutta aiheeseen liittyen on aivan hyvä kertoa omat kokemukset ja mitä Raamattu sanoo. Ei tarvitse keksiä omiaan.

• homojouko.syö.pääs
        torre12 kirjoitti:

Mutta aiheeseen liittyen on aivan hyvä kertoa omat kokemukset ja mitä Raamattu sanoo. Ei tarvitse keksiä omiaan.

Sinun sairasta tulkintaasi ja vielä sairaampia kokemuksiasi ei kukaan halua lukea! Rasita siis homokavereitasi niillä.

• homojouko.syö.pääs kirjoitti:

Sinun sairasta tulkintaasi ja vielä sairaampia kokemuksiasi ei kukaan halua lukea! Rasita siis homokavereitasi niillä.

Heh heh. Jos Raamatussa lukee mitä Jeesus, Paavali ja kumppanit tekivät, ja kerron siitä, niin miten saat siitä "sairaan tulkinnan".

Ja kun en ole itse koskaan milloinkaan mitään nähnyt muuta kuin sanahelinää, niin miten saat sen "vielä sairaammiksi kokemuksiksi", jotka sopii kertoa vain homokavereille?

• torre12 kirjoitti:

>Voitko? Minä en voi.
        Räyhis on ilmeisesti jo juonutkin, mutta hiukan liian vähän, kun tuli vain aivovamma.

• arvasin.sen

>Voitko? Minä en voi.
        Räyhis on ilmeisesti jo juonutkin, mutta hiukan liian vähän, kun tuli vain aivovamma.

Voivoi, niinkö sinä olet aivovammasi saanut?!

• bästa_tittare
        arvasin.sen kirjoitti:

Voivoi, niinkö sinä olet aivovammasi saanut?!

Läppäsi on taas köyhää matkimista. Kunnianhimoa nyt vähän pyydettäis. Ja omaperäisyyttä

Toki siellä Raamattua käytetään, sitä en kiistä. Huomaa etten tarkoita kaikkia helluntailaisia ja evankelikaalisia.

Raamatusta vain nostetaan esiin ne kohdat, mitkä miellyttävät ja auttavat korostaman niitä omia näkemyksiä. Osa tarrautuu jopa sivulauseisiin, jotta ainakin mielikuvissaan tuntee toimivansa Raamatun mukaan - harvemmin Jeesuksen opetuksien mukaan.

• ootkokuuma

Kuolleisuuteen ja halvaantuneisuuteen, kylmän vammoista mainitsemattakaan ei terveydenhuollossa näy olevan lääkettä.

• Terveydenhuolto saa kuitenkin 100% enemmän aikaan kuin vaikka uskovaisuus. Itsekin olen sairaaloissa saanut terveyttä, en koskaan seurakunnan kokouksissa.

• plötsis

Järkyttävää tekstiä teiltä kaikilta.
      Ateistit ja mukauskovat alhaisinta pohjasakkaa ikinä.
      Parempi olisi että myllynkivi ripustettaisiin kaulaan...

• Mistä kuvittelet niitä myllynkiviä löytäväsi? Museot ei luovuta yhtäkään. Tervetuloa 2000-luvulle.

• suosittelen.räyhikselle

Mistä kuvittelet niitä myllynkiviä löytäväsi? Museot ei luovuta yhtäkään. Tervetuloa 2000-luvulle.

Sinulle olisi rotanmyrkky osuvinta nautittavaa!

• suosittelen.räyhikselle kirjoitti:

Sinulle olisi rotanmyrkky osuvinta nautittavaa!

Tässäpä tappohenkistä porukkaa.

Mutta vakavasti puhuen olisi hyvä nähdä uskova, joka näyttää, että voi juoda kuolettavaa juomaa. Ja juo ja säilyy vahingoittumatta. On tosin ihmeteltävä, että moinen "uskovan merkki" on pantu Raamattuun.

• bästa_tittare
        torre12 kirjoitti:

Tässäpä tappohenkistä porukkaa.

Mutta vakavasti puhuen olisi hyvä nähdä uskova, joka näyttää, että voi juoda kuolettavaa juomaa. Ja juo ja säilyy vahingoittumatta. On tosin ihmeteltävä, että moinen "uskovan merkki" on pantu Raamattuun.

"On tosin ihmeteltävä, että moinen "uskovan merkki" on pantu Raamattuun."
        Muttei pidä sitä ihmetellä, ettei u-jengi tahtoisi tästä raamatunkohdasta puhua.

• Nyt Turusen uskonveljet Kaliforniassa yrittävät herättää pientä lasta kuolleista

Ruumiin häpäisyksi tuota voi sanoa.

He kuuluvat tunnustuskuntiin sitoutumattomiin äärikarismaattisiin, joka on myös Patmoslaisten yleisin oppi.

• Linkki paikallisten patmoslaisten herättäjäisiin.

ttps://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/78fab51a-7b32-4af6-af02-0e872e702fb7

• Olihan muuten aika vanha ketju. Mutta ei Turunen ihan näitä edusta, tosin aika lähellä saattaa olla.

”Reddingissä Kaliforniassa asuva perhe kuuluu Betel-seurakuntaan. Uuskarismaattinen kirkkokunta perustettiin vuonna 1954, se sai alkunsa helluntailaisista.”
        IL ”Kalifornialainen kirkkokunta yrittää herättää henkiin kuolleen kaksivuotiaan tytön” 19.12.2019

Ainakin Ahvio painottaa enemmän kalvinismin suuntaan.

• mummomuori kirjoitti:

Olihan muuten aika vanha ketju. Mutta ei Turunen ihan näitä edusta, tosin aika lähellä saattaa olla.

”Reddingissä Kaliforniassa asuva perhe kuuluu Betel-seurakuntaan. Uuskarismaattinen kirkkokunta perustettiin vuonna 1954, se sai alkunsa helluntailaisista.”
        IL ”Kalifornialainen kirkkokunta yrittää herättää henkiin kuolleen kaksivuotiaan tytön” 19.12.2019

Ainakin Ahvio painottaa enemmän kalvinismin suuntaan.

Aika raskasta luettavaa, jopa minä punastuin yrittäessäni noita uskonharhaisten jorinoita tavata.

• he-ma kirjoitti:

Aika raskasta luettavaa, jopa minä punastuin yrittäessäni noita uskonharhaisten jorinoita tavata.

Aika hurjalta tosiaan ne vaikuttavat. Mutta kun ajatellaan sitä, että usko on joillekin jotain, missä voidaan uskoa melkein mitä vain käsketään, ja halutaan olla "tosi" uskova, niin kyllähän se viekottelee kaikenlaiseen.

• Anonyymi

Patmos/Pasi Turunen. Kirjoitin Pasin fb:n pitkä kirjoituksen hänen ja Patmoksen suurista valheista, sanoisin olen järkyttynyt, kuinka paljon Pasi Turunen valehtelee seurakunnalleen. Odotan, jos hänen "vanhurskautensa" riittää ottamaan minuun yhteyttä, suuresti kyllä epäilen. Pasi ehkä tietämättään valehtelee ymmärtämättä Raamatun sanomaa oikein, halusin että tuo valehteleminen loppuu, koska se on todella, todella järkyttävää. Katson rohkeneeko/uskaltaako mies olla sanojensa takana. Voin teille kaikille sanoa että tulen "räjäyttämään pankin" näissä asioissa Suomessa. HALUAN ETTÄ PASI TURUNEN LOPETTAA VALEHTELUN SURAKUNNALLEEN. Valheita on niin paljon että ei niitä näin kirjoittaen voi kaikkia tuoda esiin, 33/38. Nämä valheet mitkä tulen paljastamaan vie monet helvettiin. Ota Pasi yhteyttä, putoat tuolilta.

• Mitä valheita hän mielestäsi on sitten kertonut?

• Anonyymi

Ei Pasi Turunen ehti puuttua jokaisen panettelijan valheellisiin kirjoituksiin joten voit rauhassa jatkaa syytöksiäsi.
        Ei Turunen tule ottamaan sinuun yhteyttä. Hänen aikansahan menisi jokaisen trollin viestien vastaamiseen ja niistä ei tulisi koskaan , sillä sinunkaltaisesi panettelijat eivät lopeta panettelua koskaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei Pasi Turunen ehti puuttua jokaisen panettelijan valheellisiin kirjoituksiin joten voit rauhassa jatkaa syytöksiäsi.
        Ei Turunen tule ottamaan sinuun yhteyttä. Hänen aikansahan menisi jokaisen trollin viestien vastaamiseen ja niistä ei tulisi koskaan , sillä sinunkaltaisesi panettelijat eivät lopeta panettelua koskaan.

Eipä tuossa oikein tullut esille se, mistä Turusta syytetään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Panettelijoiden taktiikkana on etsiä USA:sta jokin sekopäinen lahko ja väittää, että Turunen tai Patmos ovat sen kannattajia.
        Noin täytyy tehdä, kun he eivät muutoin voi rienata näitä uskovia tai järjestöjä.
        Peku on erikoistunut tuollaiseen sairaaseen toimintaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Panettelijoiden taktiikkana on etsiä USA:sta jokin sekopäinen lahko ja väittää, että Turunen tai Patmos ovat sen kannattajia.
        Noin täytyy tehdä, kun he eivät muutoin voi rienata näitä uskovia tai järjestöjä.

On totta, eivät tajua totuudesta sen enempää kuin uskovainen ylipäätään saatelliiteista, joten näiden aivojen varaan kannattaa rakentaa yhtä vähän pelastusta kuin Paavalin kirousloitsujen lukuunkin.

• Anonyymi kirjoitti:

"Panettelijoiden taktiikkana on etsiä USA:sta jokin sekopäinen lahko ja väittää, että Turunen tai Patmos ovat sen kannattajia."

:D Siis väität että Yhdysvaltojen vaikuttavimmat kristityt ovat "sekopäitä"?

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

"Panettelijoiden taktiikkana on etsiä USA:sta jokin sekopäinen lahko ja väittää, että Turunen tai Patmos ovat sen kannattajia."

:D Siis väität että Yhdysvaltojen vaikuttavimmat kristityt ovat "sekopäitä"?

Kas kummaa tosiaan

Äärikristitty pitää amerikan idoleitaan "sekopäinä"

• Anonyymi kirjoitti:

Kas kummaa tosiaan

Äärikristitty pitää amerikan idoleitaan "sekopäinä"

Niinpä :D Taisi jollain tulla pieni lapsus.

• Anonyymi

Ensimmäinen askel varmasti olisi, kun siirrytään helvetin synnin valtakunnasta Jeesuksen opettamaan taivasten valtakunnan opetukseen, eikä peratakaan Paavalin käskystä taivasten valtakuntaa pois (Matt.13:33 ja 1.Kor.5:7) saada ihmiset ymmärtämään, ettei Jeesuksella ole mitään tekemistä Paavalin Pyhä henki termin kanssa, joka todellisuudessa on Paha hinkin kuin vain siinä tapauksessa, että Jeesus tosi Jumalana (Gal.3:13) on edelleenkin kirottuna helvetissä, mistä syystä uudestisyntymällä juuri saa kimppuunsa ne demonit.

• Anonyymi

Pyhä henki liittyy pahuuteen. Pyhä ei synny sanasta Pyhä - varsinkaan kun se liittyy Jeesuksen kiroamiseen Jumalana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhä henki liittyy pahuuteen. Pyhä ei synny sanasta Pyhä - varsinkaan kun se liittyy Jeesuksen kiroamiseen Jumalana.

"
        "

Agisson, oliskko aika ottaa lääkkeet ?!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe