Mies lainaa salaa rahaa vanhemmilleen

tosikivajuttu

Olemme olleet yhdessä mieheni kanssa nelisen vuotta (iältään olemme parikymppisiä). Hänen vanhempansa elävät leveää elämäntyyliä vaikka ovat ns. paskaduuneissa kummatkin. Tästä syystä heiltä loppuvat usein rahat kesken kuukauden ja päätyvät lainaamaan mieheltäni selkäni takana rahaa (sillä itse en tue tällaista käytöstä). Tämä aiheuttaa minun ja mieheni välille suuria riitoja, sillä jatkuva valehtelu selkäni takana on vienyt minulta luottamuksen. Mieheni ei siis ole töissä, vaan saa yleistä asumistukea (mikä on hänen nimissään, mutta kuuluisi tosiasiassa käyttää vuokraan.) Käyn itse kahdessa eri työssä minimipalkalla, joten minua ärsyttää lainata rahaa aikuisille ihmisille jotka käyttävät sitä holtittomasti. Mieheni ei tunnu ymmärtävän että raha mikä hänen tililleen tulee kuuluisi käyttää MEIDÄN yhteisiin menoihin eikä hänen vanhempiinsa. Aina kun otan asian puheeksi, olen "rahanahne, itsekäs, sydämetön". Kyse ei ole siitä ettenkö haluaisi auttaa muita, en vaan halua että kovalla työllä ansaittu raha menee jonkun toisen taskuun. Itsekin haluaisin joskus nauttia työni hedelmistä. Miten minun kannattaisi edetä tässä asiassa? Puolitammeko menot ja katsotaan herääkö mieheni? Vai pitäisikö minun alkaa maksumieheksi kuukausittain?

8

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valheitavalheita

      sun juttu ei nyt kuulosta todelta.
      olette parikymppisiä, miehesi ei käy töissä...elää pelkällä asumistuella..
      ei kai se mies sitä asumistukea ykköskymppejä enempää saa jos sinä kerran teet kahta duunia?

    • jokutolkkuasiaan

      pientä rajaa!!!!
      miehesi saama asuntotuki EI OLE .. kovalla työllä ansaittua rahaa... se tulee teille suoraan meidän veronmaksajien kukkarosta!!!

    • hhtthhrrrrtt

      Anna potkut äijän persuksille. Ei se tule tuosta muuttumaan vaan kieroilee sun selän takana niin kauan kun sitä siedät. Olet aika nahjus ja tossu jos siedät tuota.

    • Lljööö

      Lainaa rahaa? Kai ne takaisin saa joten varsinaisesti raha ei ole poissa teiltä kuin hetken... mikä ongelma siis?

    • mekkk

      Kerropaa miehellesi että hänen vanhempaansa ei saa raha-asioitaan kuntoon ennen kun poika lopetta rahan antamisen vanhemmilleen ja laita hänet maksamaan puolet kaikista kuluista ja lopettaan vanhempien ponsorointi koska se ei johda mihinkään. Sama juttu on jos vanhemmat antavat aikuisille lapseleen rahaa elämiseen ja lapsi ei saa tai opi rahankäyttöä koskaan.

    • Heitäsepellolle

      "miehen nimissä asumistuki"?

      "olleet yhdessä"? siis oletteko avopuolisoita?

      Makseletko kokonaan asumiskulut ja toinen elää asumistuilla? Nyt ei ymmärrä kuinka on mahdollista.

      Miksi ihmeessä elätät loista ja jos noin tyhmä niin miksi valitat.

    • kirvesmiehenmuija

      Te taidatte olla avopari. Ja kuule silloin kämppäkaverisi rahan käyttö ei kuulu sinulle millään lailla. Hän voi antaa vaikka kaikki rahansa kadulla vastaan tulevalle eikä se kuulu silloinkaan sinulle. Lain mukaan te olette vain kämppäkaverit ette sen kummempaa.
      Ja vaikka olisitte naimisissakin niin kyllä miehesi saa rahoillaan tehdä mitä haluaa jos hoitaa oman osuutensa yhteisistä menoista. Ja oleko sinä muka muita parempi kun haukut hänen vanhempiensa työtä paskahommaksi. Olivatpa he ammatiltaan mitä tahaansa he tekevät arvokasta työtä siinä missä joku toinenkin. On hienoa että hän auttaa vanhempiaan. Onhan vanhemmat aikanaan kasvattaneet ja elättäneet hänet. He ovat ainakin onnistuneet todella hyvin poikansa kasvatuksessa. Tosin epäilen omiesi vanhempien onnistumista samassa työssä.

    • 8645132

      Jos ette ole naimisissa niin miksi elätät miestä. Ei hän ole sinun miehesi. Hän tekee rahoillaan mitä haluaa, ja sinä mitä haluat. Ette ole kumpikaan velvollisia elättämään ketään toista ette ole naimisissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3023
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2112
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1943
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1797
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe