"Poliisi sai perjantain vastaisena yönä ilmoituksen, että auto oli ollut pitkään tyhjäkäynnillä Kemin kauppatorilla.
Tilannetta tarkastamaan mennyt poliisipartio löysi autosta kuljettajan paikalta tajuttoman nuoren miehen.
Mies toimitettiin Länsi-Pohjan keskussairaalaan, jossa hän päätyi teho-osastolle. Miehen veren häkäarvoksi mitattiin 40. Kuolemaan johtava arvo on 60. Mies saatiin sairaalassa pelastettua ja hän tuli tajuihinsa.
Poliisin mukaan miehen auton pakoputken etuosassa oli vuoto, jonka vuoksi pakokaasua oli päässyt paikallaan seisseen auton sisätiloihin. "
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016021221107552_uu.shtml
Aika erikoista, miten pääsee niin paljon pakokaasua sisälle autoon etenkin talvella kun ikkunatkin kiinni, toisaalta avoimista ikkunoista tulisi myös raitista ilmaa ja tuulettimen kautta luulisi tulevan aina. Olisiko ollut ulkoilmanotto suljettuna ja vaikka ilmastointi päällä vai pääsikö häkä sittenkin juuri ilmanottoon, eikös ne ole aina tuulilasin edessä. Tuskin niin isoja reikiä pohjassa, mutta aika kauan varmaan ollut joutokäynnillä. Minullakin ollut joskus vuotava pakoputki aika pitkään, mutta harvemmin montaa minuuttia ollut paikallaan joutokäynnillä, lasien puhdistuksen ajan lähinnä.
Pakokaasuvuoto sisätiloihin
5
3660
Vastaukset
- häkämyrkkyä
Kyllä se pääsee esim. olen huomannut, kun autossa on aamulla webasto päällä ja tyyni keli niin haisee aina pakokaasu sisällä ja tuo webaton pakoputki on suunnilleen samoilla kohtaa sivusta katsottuna auton alla, mistä sitten tuulilasin etureunasta lämmityslaite ottaa ilmansa
- vuotoputkessa
se on varmasti tullut juurikin ilmastointijärjestelmän kautta ulkopuolelta eli kaasua on vuotanut reilusti moottoritilaan ja sieltä se on päässyt ilmanottoaukkoihin josta autoon sisälle. ei sitä mistään avoimesta ikkunasta voi tulla niin että taju menee.
minulla on diesel auto ja koska diesel moottori ei tuota häkää niin siinä ei ole tuollaista ongelmaa vaikka pakoputkessa olisikin vuoto.- montareittiä
Voi tietysti moottoritilankin kautta tulla jos konepelti ei ole tiiviisti takareunastaan ja miksei sivuiltakin, aika kauan kuitenkin luulisi kestävän, tuleehan ilmanvaihdon kautta raitista ilmaakin. Ilmaa kevyempänä jää varmaan katonrajaankin sitten, syytä pitää pakoputket kunnossa. Diesel-autoissa taas on muita haitallisia aineita enemmän, vaikka häkää onkin vähemmän.
- sakotehdottomasti
Muistikohan poliisi kirjoittaa sakot yli 2min tyhjäkäynnistä. Ymmärtääkseni tajuttomuus ei ole syy siihen etenkään kun kuljettaja tuskin on ollut tajuton vielä kahdessa minuutissa. Laki pitää olla sama kaikille eikä tämä tapaus tee poikkeusta.
- exhaust
Tyhjäkäynti on siis vaarallista, etenkin wepasto vehkeissä! Folkkari kuskit alkaa kohta nuokkumaan liikenne valoissa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243