Miten päästä pois kotoa?

HorizonDeVer8

Kun alkaa tämä meininki vituttaa. Pitää saada päästä nyt avautumaan ja saamaan vertaistukea, kun ärsyttää, turhauttaa, ahdistaa,pelottaa - en oo kyllä varma onko tämä osasto oikea paikka mutta kuitenkin.

No niin elikkä meillä oli kotona tosi iso riita lähinnä siskon ja isän välillä. Mistä oli kyse? Vessanpöntön vetämisestä. Isä nosti kunnon mekkalan siitä, ettei me lapset (aina syy meissä - joka riidassa) muka osata vetää vessanpönttöä oikein. Siis oikeesti, todellisuudessa kyse oli siitä, kun pönttö ei vedä kunnolla - se siis imasee suurimmanosan paskoista, mutta saattaa esim. osa vessapaperista jäädä lillumaan. Ite olen tosin varmistanut, että kaikki tulee vetäistyä. Eli tämmösestä sai riidan aikaan. Huoh. En ymmärrä, miksi isä ei antanut asian olla, vaan olisi vain sen pöntön vetäissyt. Huoh. Olen itsekin törmännyt samaan kun vessassa oon käynyt - en ole kuitenkaan mekkalaa nostanut vaan vetässyt pöntön, kun ei ole sen arvoista, sitäpaitsi isä itse usein jättää kusen vetäsemästä pöntöstä ja se on aina vastassa jos sen jälkeen käy vessassa. No, isosiskon ja isän riita yltyi huutotappeluksi kuten kaikki yleensä meidän huushollissa - tätä on siis ollut koko ajan, eli pienestä, ihan vitun sama asiasta nostaa nimenomaan isä mekkalan. Riita eskaloitui siihen, että isä alkoi suoraansanottuna nalkuttamaan siitä kuinka me lapset ollaan olevinaan laiskoja ja vaan maataan huoneessa jne. Voi vittu. Oikeastihan me ollaan aina tehty mitä isä on pyytänyt, vaikka ei oltais haluttu - ois muuten noussut mekkala. Ja kyllä me vapaaehtoisestikin tiskataan, imuroidaan, pestään pyykkiä, kannetaan saunapuut, lämmikepuut pannuhuoneeseen, pidetään omat huoneet siistinä, joka kevät latjataan puita liiteriin ja pinotaan niitä. jne. mutta silti vaan ei olevinaan tehdä tarpeeksi hyvin tai ollenkaan. Isä ei ole kuule itse kotitöiden eteen nostanut sormeaankaan. Itse yleensä istua könöttää sohvalla monta tuntia, korkeintaan käy aamupäivällä jotain pihalla tekemässä. Nukkuu parin tunnin päiväunet melkein joka päivä. Äiti on usein kotona hoitanut ruoan ja siivouksen jne. myös töiden ohella ja me ollaan autettu. Isä ei itse osaa kokata, hän on riippuvainen äidistä vaikka voisi ihan hyvin tarttua kauhaan itse. Usein on tämmösiä huutokilpailuja ja vielä semmoisien mitättömien asioiden takia. En sitten tiedä johtuuko se siitä, ettei meillä ole töitä, mutta minä olen jo valmistunut lukiosta hyvin arvosanoin, ollut kesätöissä joka kesä melkein ja nyttenkin olen pitkin vuotta tehnyt pätkittäisiä muutaman kuukauden töitä yhdessä paikassa, olen ostanut jopa ruokaa kotiin jne. Molemmilla sisaruksilla, isoveljellä kaksi, isosiskolla kolme, ammattitutkintoa takana, mutta ei silti ole saaneet töitä. Ja isä pitää meitä saamattomina.

Minulla on mitta täysi. Usein on turha sanoa mitään edes vastaan, koska isä ei halua kuunnella. Ainoastaan isosisko ja äiti uskaltavat sanoa vastaan, itse olen luovuttanut kun en näe järkeä. En tiedä täyttääkö tuo jonkin perheväkivallan muodon jotenkin, mutta lapsena ja vähän nykyäänkin tuntuu että joutuisi koko ajan kävelemään on eggshells ettei tee mitään väärin. Lapsena se ahdisti tosi paljon, mutta nyt olen oppinut olemaan poissa tieltä.

Miten selviäisin etten menetä järkeäni tässä huushollissa, neuvoja? Miten poismuutto onnistuisi vai pitäisikö minun odottaa siihen asti kun saan opiskelupaikan?

3

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiat-kehittyy

      Häh? Siis tietenkin käyttäjän on vedettävä pönttö. Tietenkin !!! Ihan yksinkertainen asia. Kyllä se alkaa nyppii jos paskat lilluu pöntössä, kun siinä on systeemi, jolla ne saadaan pois.
      Ihan oikein isäsi toimii, kun asioita yrittää opettaa ja saada kuntoon. Miksi sitten asetutte isäänne vastaan? Onko siihen muu syy kun kapinointi?
      Arvostakaa isäänne ja pyytäkää anteeksi huonoa käytöstänne. Isännekin kokee pahaa mieltä moisen typerän asian takia. Sika elää paskoissaan. Ihmiset eivät.
      Teillä on hyvä isä!

      Toinen asia. Jokainen ihminen itsenäistyy ja haluaa oman asunnon ja oman elämän. Se on ihan luonnollista ja hyväksyttävää.
      EI sen takia tarvitse riidellä.

    • Siis tarkotan, että pönttö on vedetty, mutta saattaa jostain syystä välillä jäädä pönttöön semmoisia pikkuosasia, jotka jää sinne pyörimään, eikä välttämättä pönttö jostain syystä imaise, vaikka kuinka yrittää vedellä. Itse laitan aina vessapaperia ennenkuin teen tarpeeni, ettei tule vahingossakaan esim. vessanpönttövettä takalistolle. Itselläni ei ole perheessäni tätä ongelmaa ollut, mutta parilla muulla on. Ei me siis paskota pönttöön ja jätetä vetämättä, tietysti vedetään, mutta joskus toisinaan näitä pikkuosasia jää pönttöön. Ongelma on siis se, että pönttö ei vedä kunnolla - todettu tosiaan ettei enää vedä niin hyvin kuin ennen, siis huomattavasti huonommin, eikä isä jostain syystä ole huomannut asiaa ja me saadaan huudot niskaamme siitä ettemme olevinaan osaa vetäistä pönttöä olevinaan oikein. Minun mielestä tämä ei ole riidanaiheuttamisenarvoinen asia, siis yhdentekevää. On itsekin tullut monessa paikassa vessassa nuo pienet muruset pöntössä vastaan, en ole riitaa kuitenkaan siitä aiheuttanut, vaan vetässyt pöntön. Thats it. Isä esim. Itse jättää aina kuset vetäsemättä eikä myö valiteta, vaikka haittaisi.

      Äläkä sano isääni hyväksi, koska hän ei tos. sitä ole. Todistin lapsena kun hän löi äitiäni, useaan otteeseen. Onneksi se loppu kun ei äiti läi paistinpannulla takaisin. En ymmärrä miksi äiti ei eronnut isästä, ois ollu meille lapsillekin parempi. Kotona pitää kaikki tehdä hänen mukaan, tehdä vain hänen neuvojensa mukaan, hänen pitää aina olla oikeassa. Ei eri mielipidettä hyväksytty. Isä ei koskaan esim. leikkinyt lapsena meidän kanssa, ei edes vauvana, ainakaan vapaaehtoisesti. Minulla ei mitään muistoa. Meillä ei ole ikinä sanottu " minä rakastan sinua" jne. Henkistä väkivaltaa oli koko lapsuus, isä ei onneksi ollut väkivaltainen meitä lapsia kohtaan, sillä äiti oisi varmaan tappanut hänet. Tosin hän kävi yhdesti käsiksi isosiskooni, kun hän halusi siivota huoneensa myöhemmin eikä heti kuten isä oli käskenyt. Googlaa henkinen väkivalta. Henk.väkivallasta tuli normiarkea lapsesta saakka ja sitä piti silloin normaalina. Paljon kuvaa se, että ainoat kerrat, kun voitiin muun perheen kanssa olla normaali perhe oli kun isä oli matkoilla.

      Tuntuu, että olen ainoa perheessä joka on huomannut tämän.

    • j359it968

      Kunnallasi on asuntoja, joihin voit mennä jonoon, jos olet täysi-ikäinen. Riippuu ihan paikkakunnasta, miten kauan joutuu odottamaan. Ei siihen mitään erityistä syytä tarvitse, että voi hakea, mutta ketä priorisoidaan jonossa, rippuu sitten varmaan haaroista.

      Jos on pitkät jonot, niin sitten pitää keksiä muuta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe