Alaston mies

Aamunaku

Hei
Mitenköhän miehen alastomuuteen yleensä suhtaudutaan?
Exvaimo ei pitänyt lainkaan alastomuudestani!?
Olen tottunut nukkumaan alasti ja aamuvirkkuna pukeudun vasta kahvin jälkeen. Oli kuulema outo ja typerä tapa?
Mökillä alastomana kulkeminen ja uiminen oli aivan pervoa hänen mielestään, saunassa sentään...
Pitäisikö tavat muuttaa, ennenkuin yrittää uutta pitempää suhdetta ??

t.tummahoikkanuorekaskatseenkestävä

34

7109

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mari

älä ihmeessä lopeta noin hienoa tapaa:)

• Neiti

Minun mieheni vähän samanlainen, ihan ok tiettyyn rajaan asti eli ei ihmisten ilmoilla alasti! Mökkiä meillä ei ole, mutta riippuu tietysti kuinka syrjäisessä paikassa on. Jos lähellä naapureita, en tykkäisi jos mieheni alasti kekkuloisi muiden nähden..

Toisaalta olen joskus ärsyyntynyt tuosta tavasta, ei sitä ihan koko aikaa haluaisi toista alasti katsella vaikka hyväkroppainen mies onkin. Jotenkin tuntuu että se seksuaalinen virittyneisyys siinä hiukan haalistuu kun koko ajan näkee "sen".. (siis tarkoitan lähinnä juuri aamuja ja viikonloppuja)

Ja siitä en pidä että ollessamme hänen sukulaisissa yötä mies nukkuu heidän sängyssään alasti ja kuljeskelee vessaan alasti jne..Onkohan nämä jutut jotenkin kotikasvatussidonnaisia tms? Itse olen aika häveliäs, enkä paljon alasti hyppele..;)

• Aamunaku

... ja jäänteitä lapsuuden iloista. Perheemme keskuudessa ei koskaan pidetty alastomuutta omituisena "oikeissa" paikoissa. Veneretkillä saarien rannoilla alastomuus oli aivan luonnollista lasten kesken. Vanhemmatkaan eivät juuri uima-asuja käyttäneet. Saunan jälkeen mökillä (kutsumattomia naapureita tuskin lähellä) ei vaatteita yleensä laitettu ennenkuin seuraavana aamuna...kivoja muistoja !

Latistaakohan liika (mitä se sitten onkaan?) alastomuus todella eroottista vireyttä?.

• Neiti
        Aamunaku kirjoitti:

... ja jäänteitä lapsuuden iloista. Perheemme keskuudessa ei koskaan pidetty alastomuutta omituisena "oikeissa" paikoissa. Veneretkillä saarien rannoilla alastomuus oli aivan luonnollista lasten kesken. Vanhemmatkaan eivät juuri uima-asuja käyttäneet. Saunan jälkeen mökillä (kutsumattomia naapureita tuskin lähellä) ei vaatteita yleensä laitettu ennenkuin seuraavana aamuna...kivoja muistoja !

Latistaakohan liika (mitä se sitten onkaan?) alastomuus todella eroottista vireyttä?.

Juu, kyllä vähän vaikuttaa siltä että nuo lapsuudenaikaiset kokemukset asiaan vaikuttaa. Teillä meno on ollut melko vapaata meidän malliin verrattuna. En ole käynyt esim. äitini kanssa saunassa murrosiän jälkeen! (tähän tietty vaikuttaa sekin että poismuuttoni jälkeen en ole siellä enää yöpynyt..). Eli varmasti ainakin minun asenteeseeni vaikuttaa vahvasti lapsuuden kokemukset. En muuten ole koskaan käynyt ns. sekasaunassa, eli samaan aikaan muiden kuin oman mieheni kanssa.

Olisi kiva kuulla muidenkin naisten mielipiteitä asiaan, jos siis oma mies "alituiseen" ilman vaatteita..vaikuttaako esim. tuohon eroottiseen vireeseen? minulla vain väkisinkin tuntuu että kun sitä jatkuvasti katselee, ei hommassa ole enää sitä "jotain"..ei osaa oikein selittää. Psykologeja paikalla? :)

• käsi

Kuljetko sitten nakuna myös sen jälkeen kun olet käynyt hoitamassa tarpeesi vessassa? Istutko sen jälkeen sohvaasi saastuttaen sen? Vai peseydytkö vessassakäynnin jälkeen niin ettei saasteet leviä ympäri taloa?

• Aamunaku

Toivottavasti kaikille on peseytyminen ja yleishygienia yhtä itsestään selvää, kuin minulle. Suihkuun heti ensimmäiseksi aamulla. Kesällä uimaan... Lienee tarpeetonta selvittää muita hygienian hoidon tarpeita :)
        En todellakaan tunne itseäni ongelmajätteen levittäjäksi :)

t.tummahoikkanuorekaskatseenkestävä ja ympäristöystävällinen.

• sirpa.kka

Löytyykö tuollaisia luonnonlapsia/miehiä todellakin !!
      Minä keski-ikäisenä sinkkuna katselen mielelläni alastomuutta miehisessä muodossa.
      Sehän vasta olisi ihanaa herätä, kun alaston kokki on kattamassa aamuateriaa, kahdelle.
      Latausta riitäisi varmasti koko päivälle :)

Älä ihmeessä tapojasi muuta !

• olivia

En kyllä nyt vastaa suoranaisesti kysymykseesi.. Mutta kerron vain, että olen nuori nainen ja tykkään myös nukkua alasti ja saatan aamullakin olla jonkin aikaa alasti, jos ei ole mihinkään kiire. Poikaystäväni tykästyi tähän tapaani heti seurustelun alussa (todella yllättävää ;)) ja on jopa itsekin alkanut olemaan hiukan "vapautuneempi".

Jos itse tykkäät niin mikset tekisi niin kuin itseäsi huvittaa? Se on toisen oma ongelma jos ei tykkää/ymmärrä!

• Aamunaku

Pukeutuminen yöasuun... riisuuntumisen jälkeen tuntuu turhalta, hassulta! Aamulla taas pitäisi riisuuntua ennen pukeutumista ?!
        Sen lisäksi, että nakuna nukkuminen on mukavaa, on se myös käytännöllistä :)

t.tummahoikkanuorekaskatseenkestävä ja ympäristöystävällinen.

• nykkelbyy

Joskus olen huomannut tuossa ikkunani likellä liikettä aamuisin ja iltaisin.
      Sitä siinä minäkin pällistelemään, että mitä ne oikein kattelee.
      Tovi vierähti, ennen kun tajusin, että minuahan ne kattelee.
      En jaksanut vaivautua laittamaan vaatteita päälleni.
      Edelleen olen kotonani nakuna, jos huvittaa.

Jos joku haluaa kattella, niin täytyy toivoa, että edes jotai iloa irti saa.

• Optimisti

Mielestäni olisi kohteliasta ottaa lähiympäristön ja erityisesti oman läheisen toiveet huomioon.

Tiedän monia ihmisiä, joita suunnattomasti häiritsee esim. naapurien alastomuus erityisesti silloin jos se on nähtävissä omalle reviisille.
      Muistan moniakin hauskoja asiaan liittyviä keskusteluja, esim. ympäristön rouvien närkästyksen kun rehevä naapurin rouva liikkui omalla pihallaan ainoastaan puukenkiin pukeutuneena.

Ainakin minä toivoisin, että läheiseni ottaisivat toiveen huomioon, ja samoin olen itse valmis tekemään, erityisesti jos kyse on todella "häiritsevästä" käyttäytymisestä. Monille alastomuus on hävettävääkin. Omalla kohdallani joustamisen raja kulkee siinä, etten suostu saunomaan keinokuituiseen uimapukuun pukeutuneena.

Erityisesti joku naisihminen saattaa närkästyä, jos hänen omassa kodissaan vieras istahtaa paljain pakaroin tuolille.

• Aamunaku

Minulle alastomuus on jo lapsuudesta asti luonnollista omassa lähipiirissä ja sopivissa tilanteissa jolloin pukeutumisen tarvetta ei välttämättä ole...tästä keskusteltiin hieman jo aiemmin.
        Kohtelias esiintyminen kuuluu sivistyneisiin tapoihin. Alastomuus ei ole sivistymätöntä.
        Julkisesta sivistymättömästä häiriöesiintymisestähän tässä ei olekaan kysymys, vaan hyvää mieltä tuottavasta käytännön muovaamasta estottomasta nakuilusta, joka koskettaa omaa lähipiiriä muita häiritsemättä, jollei joku sitten halua itse tulla häirköidyksi...esim. ikkunan takana :)
        Eli, jos kumppani ei hyväksy alastomuuttani onko hän "liian estoinen", vai pitääkö minun ymmärtää olevani "liian estoton" ja muuttaa tapojani ?? :)

t.tummahoikkanuorekaskatseenkestävä ja sisäsiistisivistynyt

• ropologi

Maailmassa on tällä hetkellä noin 7389 erilaista kulttuuria. Näistä 7382:ssa on tapana peittää sukuelimet.

Olisiko tälle jokin syy? Vai onko kyseessä vain hassu sattuma?

• Aamunaku

Keskustelu ei suoranaisesti kosketa kulttuuria, mutta olisi kiva tietää mistä tuo tieto ?
        Minun rajattu nakuiluni ei varmaankaan ole kovin mainittava kulttuuriteko :)
        Ainakaan noita lukuja muuttamaan :)

t.tummahoikkanuorekaskatseenkestävä kulttuurikandi.

• ihmeessä

muuta tapojasi. ota kuitenkin muut huomion, silloin kuin pitää.

vilukissa

• ..suhtautunee eri tavoin..

...mutta itsestäni on ihan ok, jos mies menee esim. laittamaan kahvin tippumaan alasti. Jos hän menee alasti, tarkoittaa se sitä, että saan seuraa vielä takaisin sänkyyn ;D
      Mutta jos sitä kahvia juodaankin alasti, niin se ei enää oikein istu meikäläisen silmään, vaikka kai siihenkin tottuisi.

Ja itse nukun ehdottomasti alasti (kaiken maailman vaatekappaleet vain kiertyy kaulan ympärille ja muutenkin niiden kanssa on solmussa ja... :D ), siis kotona, en kylässä ollessani.

Ja saunassa voin olla uikkarit päällä tai ilman, siinä noudatan muiden toivetta. Jos siis esim. mökillä on muitakin kuin minä.
      Alastisaunominen ja -uiminen ovat kylläkin mielestäni hitusen mukavampia.

Ja kotona saa tehdä juuri sitä mitä tahtoo, ei yhdenkään naapurin tarvitse kytätä toisen kotiin ja vieläpä sitten vinkua siitä?!? Ei kyllä kerrostalon/rivitalon pihalle ehkä tarvitse mennä alasti hyppimään...
      Toki itse ottaa myös sen riskin, että joku saattaa kytätä.. Mutta jos se häiritsee, niin sitten voi laittaa verhot kiinni.
      Puolin ja toisin.

Ai niin ja tämä oli siis 25v tytön tyllerön näkökulmaa.

• Aamunaku

Aamuvirkkuna juuri suhkusta tulleena kirjoittelen tätä. Kahvi on tippumassa ja pöytä katetuna. Vielä ehdin hetkeksi sänkyyn aamulehden viereen :), ennen kahvia ja pukeutumista...

Virkeä ja kevyt olo, ei varmaan pelkästään alastomuudesta johtuvaa..?, vai? :)

t.tummahoikkanuorekaskatseenkestävä ja aamunraikas

• Osa-aika Naku

Huoneistoni on valitettavan viileä joten joudun pukeutumaan talvisin, mutta kesäisin on tyyli tämä:

alasti nukun ja kahvit keitän alastomana. Kahvin tippumista odotellessa käyn suihkussa ja heitän kylpytakin päälle. Minun mielestäni ei ole ok olla munasillaan aamupöydässä.

Jatka sinä omaan tyyliisi.

• nukkunut alasti

Hep;-)
      Posiiivista kirjoittelua
      Miksi nukkua vaatteet päällä kun voi nukkua alasti? Koen sen ahdistavaksi olla pukeutunut kun väsyttää, mitä vähemmän sen paremmin.
      Harva mies on häveliäs kehonsa suhteen ja se näkyy missä vain.
      Itse otan vieraissa kyllä silkkiboxerit pälle nukkuessa ettei toinen puolisko saa liika paineita mutta siihen se jääkin.
      Eikä edes tähän ikään tullut (45) tarvitse edes piilottaa mitään, painokin kun alittaa painoindexin;-)

• Aamunaku

Positiivisuus on valloillaan !!
      Hauskaa huomata, ettei tapojeni säilyminen ole kovinkaan suuri kynnys hyvän parisuhteen muodostumiselle :)
      Mietityttää kommentti siitä, että "sen" ollessa usein katseiden ulottuvissa vähentäisi eroottisia tuntoja ?

• miesvaan

Meillä ainakin illalla nainen on alusvaatteisillaan aika paljon.. Se on seksikkäämpää kuin alasti oleminen. Joskus kun vaikka katsotaan tv:tä niin pyydän hän riisuutumaan ja tulemaan syliini.

Minusta ruokapöytään, esim. aamiaiselle tuleminen alasti on sopimatonta, epämiellyttävää. Muuten ei oo väliä.

• Aamunaku

En minäkään välttämättä halua nakuseuraa aamupalalle. Kylpytakki ja puhtaanraikas olo riittävät...
        Yksin ollessa asia on mielialan mukaan.

• mä vaan

Alasti nukkuminen on ok. Suihkun jälkeen voi kävellä alasti jne. Mutta koko päivä alasti ei ole mielestäni enään kivaa, ei itselle eikä toisenkaan katsominen alasti pitkiä aikoja jaksa kiinnostaa. Syömään en tosiaankaan alkaisi alasti, paitsi sängyssä.

Mutta siinä tuo edellinen oli oikeassa, että ainakin minun mielestäni nainen on 100% paremman näköinen alusvaatteissa kuin alasti. Tai yöpaidassa, tai aamutakissa, tai, tai, tai...melkein missä tahansa vaatteissa.

Siinä on seksikkyyttä, eroottisuutta, sensuellisuutta ja kaikkee mahdollista paljon enemmän. Ja itsestäni on ainakin kiva riisua ne rintaliivit kun painutaan pehkuihin.

Sen sijaan vihaan niitä ylisiveellisiä ihmisiä jotka eivät kehtaa olla SAUNASSA alasti. Siinä on kyllä jo jotain vialla. Ja kun tähän törmää vielä tässäkin iässä (25v), ois voinut kuvitella sen jääneen niihin teinibileisiin.

• Aamunaku
        mä vaan kirjoitti:

Alasti nukkuminen on ok. Suihkun jälkeen voi kävellä alasti jne. Mutta koko päivä alasti ei ole mielestäni enään kivaa, ei itselle eikä toisenkaan katsominen alasti pitkiä aikoja jaksa kiinnostaa. Syömään en tosiaankaan alkaisi alasti, paitsi sängyssä.

Mutta siinä tuo edellinen oli oikeassa, että ainakin minun mielestäni nainen on 100% paremman näköinen alusvaatteissa kuin alasti. Tai yöpaidassa, tai aamutakissa, tai, tai, tai...melkein missä tahansa vaatteissa.

Siinä on seksikkyyttä, eroottisuutta, sensuellisuutta ja kaikkee mahdollista paljon enemmän. Ja itsestäni on ainakin kiva riisua ne rintaliivit kun painutaan pehkuihin.

Sen sijaan vihaan niitä ylisiveellisiä ihmisiä jotka eivät kehtaa olla SAUNASSA alasti. Siinä on kyllä jo jotain vialla. Ja kun tähän törmää vielä tässäkin iässä (25v), ois voinut kuvitella sen jääneen niihin teinibileisiin.

Naisilla on tosiaan kyky ja paremmat? mahdollisuudetkin pukeutua/riisutua eroottisemmin, kuin miehillä.
        Onkohan miehinen alastomuus kuitenkin naisista kiehtovampaa, kuin esim. Yöpuku, tangat, akuankkabokserit tms. :)

• Optimisti
        Aamunaku kirjoitti:

Naisilla on tosiaan kyky ja paremmat? mahdollisuudetkin pukeutua/riisutua eroottisemmin, kuin miehillä.
        Onkohan miehinen alastomuus kuitenkin naisista kiehtovampaa, kuin esim. Yöpuku, tangat, akuankkabokserit tms. :)

Kauneus on katsojan silmissä ja rakkaus kaunistaa.

Mielestäni tämä on yksi niistä monista kysymyksistä, joissa vastaus riippuu enemmän vastaajasta yksilönä kuin sukupuolensa edustajana.

Omasta mielestäni on mukava tuntea samaan aikaan sekä ihon että tekstiilin kosketus. Nautin myös keveästi verhotusta ja vilahtelevasta enemmän kuin kokonaan paljaasta ihosta. - Jos alastomuutta pitää luonnollisena asiana, luulen että sopiva vaatetus virittää herkemmin eroottisen latauksen kuin kokonaan alaston ihminen.

Mieleeni tulee yksi aiheeseen liittyvä kokemus: olin viettämässä (aikuisen) poikaystäväehdokkaan luona ensimmäistä yhteistä viikonloppua. Hän närkästyi siitä, ettei minulla ollut yöpukua edes mukana! Totesin tyynesti, että silkkinen aamutakki on seurannut minua aina matkoillani ja tarvittaessa lisävaatetta peiton alla olen käyttänyt t-paitaa. Koska hänellä itsellään oli joku trikoinen Hyvon-pyjama, en viitsinyt kysyä olisiko hän halunnut lainata minulle omaansa.

Uskon, että suurin ilo ja paras nautinto löytyy yhdessä opetellen. ... ja opettelemaan "pääsee helpommin", jos osaa ja haluaa ottaa myös sen toisen ihmisen huomioon.

PS: Olen joskus tuntenut oloni tosi seksikkääksi miehen pitkähihaiseen, flanelliseen kauluspaitaan tai silkkiseen pyjamantakkiin pukeutuneena.

• Aamunaku
        Optimisti kirjoitti:

Kauneus on katsojan silmissä ja rakkaus kaunistaa.

Mielestäni tämä on yksi niistä monista kysymyksistä, joissa vastaus riippuu enemmän vastaajasta yksilönä kuin sukupuolensa edustajana.

Omasta mielestäni on mukava tuntea samaan aikaan sekä ihon että tekstiilin kosketus. Nautin myös keveästi verhotusta ja vilahtelevasta enemmän kuin kokonaan paljaasta ihosta. - Jos alastomuutta pitää luonnollisena asiana, luulen että sopiva vaatetus virittää herkemmin eroottisen latauksen kuin kokonaan alaston ihminen.

Mieleeni tulee yksi aiheeseen liittyvä kokemus: olin viettämässä (aikuisen) poikaystäväehdokkaan luona ensimmäistä yhteistä viikonloppua. Hän närkästyi siitä, ettei minulla ollut yöpukua edes mukana! Totesin tyynesti, että silkkinen aamutakki on seurannut minua aina matkoillani ja tarvittaessa lisävaatetta peiton alla olen käyttänyt t-paitaa. Koska hänellä itsellään oli joku trikoinen Hyvon-pyjama, en viitsinyt kysyä olisiko hän halunnut lainata minulle omaansa.

Uskon, että suurin ilo ja paras nautinto löytyy yhdessä opetellen. ... ja opettelemaan "pääsee helpommin", jos osaa ja haluaa ottaa myös sen toisen ihmisen huomioon.

PS: Olen joskus tuntenut oloni tosi seksikkääksi miehen pitkähihaiseen, flanelliseen kauluspaitaan tai silkkiseen pyjamantakkiin pukeutuneena.

Jos alastomuus on luonnollista, niin eroottinen lataus saattaa tosiaankin syntyä kevyestä vähän vihjaavasta asusta ?
        Miehinen virittäytyminenkään ei tule niin hyökkäävästi esiin :)
        Naisilla taitaa olla helpompaa tuon asian kanssa ? :)

t.tummahoikkanuorekaskatseenkestävä ja kevyeneroottinen

• Aamunaku

Etsin vastausta siihen pitäisikö minun muuttaa tapojani hyvä parisuhteen löytämiseksi/saavuttamiseksi.
      Laitoin viestin samaan aikaan kolmelle forumille.
      Kaikissa tapoihini suhtauduttiin positivisesti ja minulle tuli selväksi, että nakuiluni ei ole este hyvän parisuhteen muodostumiselle :)
      "Alan ammattilaiset" nudistipalstalla olivat toisinaan hyvinkin jyrkkiä mielipiteissään :)
      Eroottisuden merkitystä selvitettiin tälläkin palstalla. Mutta ensin olin ajatellut seksipalstoila löytyvän mielipiteitä asiasta, "naisten itsetyydytys" foorumi taisi olla vähän väärä paikka, niinkuin joku siellä arvelikin...:) Lukijoita siellä oli kuitenkin tuplamäärä ?!

Hyvää vuoden alkua kaikille.

Jos joku haluaa kirjoitella, niin tässä osoite :
      [email protected]

• Aamunaku

Kirjaimet vähenevät ennenkuin loppuvat kokonaan :)

• Mari.ina

Nuo sinun tapasi ovat vain piristäviä. Kun ne vaan ovat tiedossa!
        Voisithan sinä olla lisäksi vaikka sovinisti, viikonloppujuoppo, tai jääkiekkohullu...
        Paljon negatiivisempiakin juttuja löytyy pilvin pimein...
        Iloa elämääsi.

• fraunaku

Ihanat aamutavat sinulla !
      Minulle ainakin ihan soveliaat...

• Anonyymi

minun mielestäni inhottavin tapa nuolla sormia syödesäään..

• Anonyymi

Mies ja Alaston ase, elokuvio-huvio... kuin Ase ilman patruunaa tai patruuna ilman pyssyä osa 3232/239862.

• Riippuu vahvasti:

-.munasarjakkaan iästä, alle 25v yleensä haluaa nähdä tai ei ainakaan kaihda nähdä. Yli 30v ei halua nähdä tai välttelee, ja mitä wanhemmaksi käy niin sen enemmän on estoinen.

-siitä onko kyseessä "oma" mies, vai lähipiiristä, vai tuttavapiiristä, vai muukalainen.

- tilanteesta

Munasarjakkaalla käynnistyy useammanlaisia hormonitehtaita alaston mies -tilanteessa. Harvemmin voi todistaa sellaista tapahtumaa että alastoman tytön nähdessään mies alkaisi mm. hihittämään/kikattamaan, hänen kainalonsa valuisi hikeä, ja poskensa punehtuisivat. Mutta päinvastoin se on aivan tavallista (ei tietenkään päde ikänaisiin ja wanhempiin).

• Anonyymi

Mua kyllä häiritsisi. En haluaisi nähdä ketään syömässä alasti esimerkiksi. Enkä ymmärrä miksi jotkut viettää aikaansa alasti. Vissiin tiukkapipo.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4312
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1813
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1523
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1287
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      833
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe