TE-ylläri tuli

HyvinYllätetty

Menin tänään mollin omalle sivulle päivittämään CV:tä, niin siellä oli yllättäen kaksi työpaikkaa mihin pitää hakea. Luonnollisesti vaatimukset eivät täyty, eli työtä ei tule, mutta ihmetyttää että pitäisikö mollin omasivu olla auki joka päivä?
Huomenna on nimittäin viimeinen päivä hakea toista paikkaa.

16

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaatoimia

      Kannattaa laittaa hakemus. Muuten tulee karenssi päivärahojen suhteen..

      • HyvinYllätetty

        Tietenkin laitoin hakemukset heti, vaikka en ole pätevä kyseiseen työhön. TE-toimiston mielestä kyllä olen. Ei vaadittavaa koulutusta eikä kokemusta. Noloahan se oli, mutta ihmettelen vaan että miten olisi käynyt jos en sattumalta olisi mennyt omapalveluun torstaina, kun viimeinen hakupäivä on sunnuntaina.
        Yritetäänkö karenssia laittaa noin salakavalasti? En ole kuitenkaan kuullut tai ymmärtänyt, että omapalveluun olisi tarkoitus kirjautua päivittäin?


      • Ihmetouhuu

        Yleensähän nuo ns. työtarjoukset tulee myös kirjeenä kotiin.
        Minulle tuli kerran kirjeenä niin että hakuaika oli jo ohi kun kirje saapui.
        En minäkään ollut sitä netistä omilta sivuilta huomannut kun en käy siellä muutakuin silloin kun pitää netti cv uusia tai jos joku asia pitää siellä kuitata tms.


    • HyvinYllätetty

      Kirjeet tulivat tänään ja toisen paikan hakuaika loppui eilen. Tänään piti ilmoittaa viimeistään haun tuloksista. Pikkuisen oli kuulema tullut töppäiltyä päivämäärien kanssa.

      • arvontaa

        Minulle ovat kaikki kirjeet tulleet niin, että hakuaikaa on 1-2 päivää. Eli tämä on TE-toimiston normaaliprosessia. Yksikään työ ei ole lähimainkaan vastannut koulutusta tai työkokemustani. On todella vähän aikaa kysellä TE-keskuksesta, että oletteko te nyt ihan tosissanne. Sinne kun ei voi soittaa eikä sinne saa mennä käymäänkään. Kaikissa tapauksissa olen netin kautta saanut luvan olla hakematta paikkaa. Olen ottanut kaikista printin todistusaineistoksi.
        En tiedä millä automaatilla ne arpoo noita kirjeitään.


      • velvoite_oulu

        Sairasta touhua, ei voi muuta sanoa.


    • jokiseinä

      Mulle soitti työkkäri-Iiro, ett mitä sulle kuuluu..
      Jätkä ei ollut osannut laittaa niitä kirjeitä matkaan, uskon. Netissä oli ja laitoin sitt tietty hakemuksen.
      Postinkantaja jos vie kirjeet jonkun Floridassa lomailijan lootaan, meitsi saa karenssin..

    • outoja_aikoja

      Tämä näyttää olevan yleisempikin ongelma, kuten iltasanomien kommenteista näkee. Paikkoja ei tosiaankaan tarjota sähköpostiin, kuten väitetään, vaan mollin omapalveluun joten kirjaudutaan pankkitunnuksílla. Sama kuin niistä tarjouksista ilmoitettaisiin virastotalon kellarissa. Karenssia sitten vaan, jos et ymmärtänyt käydä katsomassa.

      http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-2000001127038.html

    • varokaa.juonia

      Moi!

      Minulle yritettiin ujuttaa työllistymissuunnitelmaan kohtaa, jossa olisin tiettyyn päivämäärään mennessä sitoutunut osallistumaan ns 9euron orjuuteen eli palkattomaan työharjoitteluun. Lisäksi paikka olisi pitänyt hommata itse. Onneksi luin paperin ennen allekirjoitusta enkä suostunut allekirjoittamaan ennen kuin se kohta poistettiin paperista. Kysyin huvikseni, että olisiko tullut karenssia, jos en olisi löytänyt harjoittelupaikkaa. Vastaus oli, että ainakin asia olisi tutkittu ja päiväraha olisi ollut sen aikaa paussilla, olisi voinut tulla karenssi.

    • tarttistehäjotai

      minä lähettelin satoja hakemuksia eikä edes haastatteluihin päässyt ainoo kontakti mikä tuli automaattinen viesti kiitos hakemuksestanne..sairastuin masennukseen ja nyt sairauspäivärahalla... ja varmaan lopulta työkyvyttömyyseläke siihen loppu sitten te toimiston kansa pelleily...jotai tarttis tehä tämän suomen..

      • toivotontoope

        Mä oon parin vuoden aikana lähettänyt noin parisataa työhakemusta ja päässyt peräti kuuteen haastatteluun. En yhteenkään työpaikkaan. Ikää kun on 50 niin toivoa ei ole. Paitsi puhelinmyyjäksi mihin en lähde (kerran karmea kokemus ko.firmasta). Alkaa vähän masentamaan....


    • te-tädit_vauhdissa

      Työkkäri on alkanut oikeen pommittaan niitä työtarjouksia viimeaikoina! Lieneekö virkailijat saaneet porkkanan, että eniten tarjouksia lähettänyt saa palkankorotuksen? Itelläni viis kappaletta odottamassa tulosta, jiphii. Mut kandee seurailla sitä omaa sivua suht aktiivisesti.

      • näinsemenee

        niillä säästetään rahaa kun mahdollisimman moni istuu karenssia nii eipähän tuu kunnalle sakkoja.


    • pakkomikäpakko

      On pakko hakea olipa mahiksia tai ei. Muutoin laittavat karenssin, eikä siitä välttämättä ilmoiteta. On niitä omia sivuja tsekattava lähes päivittäin just tämän takia.

    • Työnhakijana

      Sama juttu sattui mulle. Menin käymään oma asiointi sivuilla niin siellä olikin työtarjous, kirje tuli vasta muutaman päivän päästä. Olkaapa tarkkana ja seuratkaa oma-asiointia.

    • perusta

      Ei varmasti tarvitse mennä omille sivuille ja kuluttamaan nettipankin turvalukuja. Kyllä työkkäristä lähetetään sähköpostiin ilmoitus avoimesta työpaikasta. Vähän samaan tyyliin kuin, että olet saannut uuden hyväksyttävän e-laskun nettipankkiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3727
    2. 208
      3029
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2584
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2034
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1465
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      174
      1374
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1347
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1328
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe