Auttaako työkkäri opiskelijaa?

Harmittaa00

Opiskelen yliopistossa ja en tähän mennessä oo ikinä ollu missään kunnon töissä, vain parin viikon keikkoja jotka oon saanu tuttujen kautta. Työhaastatteluihin ei oo ikinä kutsuttu ja mietin ett voisinkohan työkkärin kautta saada kesätöitä kun ei kiinnostais taas toimeentulotukea hakea (opintolaina nostettu). Oman alan töihin en voi vielä päästä.
Onko kellään kokemusta tai tietoa? Ja miten työkkäriin edes ilmoittaudutaan, netissä vai mennään vaan sinne toimipisteeseen?

3

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfgaefgr

      Kysymykseen voi vastata yhtä aikaa kyllä ja ei. Voit ilmoittautua kyllä työnhakijaksi työkkäriin, mutta kuten Eputkin aikanaan lauloivat "kun työnvälityksestä työtä ei saa". Voit toki kokeilla onneasi.

      Ilmoittautuminen hoidetaan nykyään netissä. Ottavat sitten työkkäristä yhteyttä sinuun, jos kokevat tarpeelliseksi. Sen varmaan tiesitkin, että työttömyyskorvaukseen et silti ole oikeutettu.

    • lakkautettava

      Ei auta: Hain aikanaan valmistuttuani oman alani töitä työkkärin kautta ja pääsin aivan toiselle alalle töihin. Tämän jälkeen sain tarjouksia tälle toiselle alalle ja karenssin, koska en ottanut vastaan tarjottua työtä. En halunnut olla "valelääkäri". Koko laitos pitäisi lakkauttaa ja tilalle tehdä sellainen, joka ymmärtää mitä alaa on opiskeltu ja tarjoaa työtä näiltä aloilta. Tällainen "kumileimasintoiminta" on erittäin rasittavaa suomen taloudelle, koska ihmiset eivät tämän takia työllisty omalle alalleen ja eivät siten töissä osaa tehtäviä, joita pitäisi tehdä. Seurauksena on massatyöttömyys. Työnvälitykseen ei pitäisi palkata ketään jolla ei ole laaja-alaista tietämystä eri työaloista oman kokemuksensa kautta. Jokaiselle alalle siis tarvittaisiin oma rekrytoijansa ja vieläpä siten, että tekevät yhteistyötä "poikkitieteellisesti".

      • kova_kovaa_vasten

        Jäi siis mainitsematta, että nyt en ole kymmeneen vuoteen tehnyt mitään, koska karenssi on edelleenkin voimassa! Oisko työkkärillä menettelytavoissa jotain korjattavaa. Minä nimittäin olen luvannut katsoa tämän loppuun asti, enkä itse omatoimisesti tule työllistymään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      151
      2624
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      419
      2247
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      44
      2124
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      122
      1425
    5. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1330
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      120
      1208
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1163
    8. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1107
    9. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      123
      1080
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      66
      998
    Aihe