Tarvitsen neuvoja. Laihdutin itseni vuoden ajaksi reilusti alipainoiseksi, unohdin liikunnan ja kituutin vain matalilla kaloreilla, todella vähäisillä hiilihydraateilla ja olinkin luuta ja nahkaa. Jossain vaiheessa ahmimiskohtaukset alkoivat, saatoin syödä 5000 kaloria päivässä. Päätin palata ruokavalioon joka minulla oli ennen kituuttamista, runsaasti hedelmiä, vihanneksia, hiilihydraattipitoista kasvisruokaa. Pam, salamana tuntui kuin saisin elämäni takaisin. Löysin taas ilon liikuntaan, aloinkin treenata viikoittain zumbaa, joogaa sekä käydä salilla. Lihakset alkoivat näkyä- ja paino nousta. Olen nyt yli 10 kg painavampi kuin laihimmillani. Kroppa on silti kiinteä, lihakset erottuvat, mutta en ole enää vain luuta ja jännettä vaan pehmeämpi mutta silti solakka. Ainakin kuvittelen niin- en luota enää omaan arviooni. Kuvittelen näyttäväni hoikalta, mutta 62kg/170cm...
Olo on hyvä, nautin elämästä ja urheilusta sekä siitä että jaksan liikkua. Valtavat itseinhokohtaukset vaa'alla, ahdistuskohtaukset painonnoususta... Ne murertavat minua. Voiko painonnousu olla lihasta ja hiilarien kertymistä lihaksiin? Jos jatkan sitkeästi, lihonko vain vai tasoittuuko tämä? Syön 2000-2500 kaloria päivässä, kulutan liikunnalla 600-900 kcal päivässä. Ennen saatoin elää 1300 päivässä...
HALUAN jatkaa näin, koska on ihanaa kun on taas energiaa, mutta miten pitää pää mukana painonnousussa, mikä edes on normaalia painonnousua.. Kaipaan rohkaisia ja tsemppiä.
Syömishäiriöstä treenaajaksi
1
55
Vastaukset
- lbfofifbffl
Ensisijaisen tärkeää on että lopetat painon tarkkailun ja keskityt siihen, että olosi on hyvä ja olet onnellinen, sinulla on energiaa liikkua ja elää, syöt terveellisesti ja tarpeeksi, jotta kehosi korjaa itsensä nälän jälkeen. Paino voi vähän nousta, mutta se tasottuu kyllä kun jaksat vain pitää terveellisestä ruokavaliosta kiinni. Kannustaisin sinua käymään ravintoterapeutilla tarkistuttamassa ruokavaliosi monipuolisuus ja varmistamassa, että saat kasvisruokavaliosta tarpeeksi ravinteita ja proteiinia, jotta saat lihasmassaa jolla pidät aineenvaihduntaa yllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412937Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342726Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau252627Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362478Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1511827Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431818Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241375Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,41222- 741119
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671027