Syömishäiriöstä treenaajaksi

apuuuuva

Tarvitsen neuvoja. Laihdutin itseni vuoden ajaksi reilusti alipainoiseksi, unohdin liikunnan ja kituutin vain matalilla kaloreilla, todella vähäisillä hiilihydraateilla ja olinkin luuta ja nahkaa. Jossain vaiheessa ahmimiskohtaukset alkoivat, saatoin syödä 5000 kaloria päivässä. Päätin palata ruokavalioon joka minulla oli ennen kituuttamista, runsaasti hedelmiä, vihanneksia, hiilihydraattipitoista kasvisruokaa. Pam, salamana tuntui kuin saisin elämäni takaisin. Löysin taas ilon liikuntaan, aloinkin treenata viikoittain zumbaa, joogaa sekä käydä salilla. Lihakset alkoivat näkyä- ja paino nousta. Olen nyt yli 10 kg painavampi kuin laihimmillani. Kroppa on silti kiinteä, lihakset erottuvat, mutta en ole enää vain luuta ja jännettä vaan pehmeämpi mutta silti solakka. Ainakin kuvittelen niin- en luota enää omaan arviooni. Kuvittelen näyttäväni hoikalta, mutta 62kg/170cm...
Olo on hyvä, nautin elämästä ja urheilusta sekä siitä että jaksan liikkua. Valtavat itseinhokohtaukset vaa'alla, ahdistuskohtaukset painonnoususta... Ne murertavat minua. Voiko painonnousu olla lihasta ja hiilarien kertymistä lihaksiin? Jos jatkan sitkeästi, lihonko vain vai tasoittuuko tämä? Syön 2000-2500 kaloria päivässä, kulutan liikunnalla 600-900 kcal päivässä. Ennen saatoin elää 1300 päivässä...
HALUAN jatkaa näin, koska on ihanaa kun on taas energiaa, mutta miten pitää pää mukana painonnousussa, mikä edes on normaalia painonnousua.. Kaipaan rohkaisia ja tsemppiä.

1

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lbfofifbffl

Ensisijaisen tärkeää on että lopetat painon tarkkailun ja keskityt siihen, että olosi on hyvä ja olet onnellinen, sinulla on energiaa liikkua ja elää, syöt terveellisesti ja tarpeeksi, jotta kehosi korjaa itsensä nälän jälkeen. Paino voi vähän nousta, mutta se tasottuu kyllä kun jaksat vain pitää terveellisestä ruokavaliosta kiinni. Kannustaisin sinua käymään ravintoterapeutilla tarkistuttamassa ruokavaliosi monipuolisuus ja varmistamassa, että saat kasvisruokavaliosta tarpeeksi ravinteita ja proteiinia, jotta saat lihasmassaa jolla pidät aineenvaihduntaa yllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      135
      6161
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      57
      4376
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      59
      2841
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2788
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1875
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1544
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      35
      1417
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      26
      1417
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      31
      1251
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1151
    Aihe