Pyöräillessä selkä kipeytyy - Mistä apua.

Ympärivuotinenpyöräi

Tuntuu että kun lenkit piteni 70km asti niin selkä ei kestä enää iskuja tiestä, vaikka ajais pääsäsintöisesti asfaltilla. Olen hankkinut joustavan satulaputken, mutta se vaikuttaa aika alkeelliselta. Löysin netistä tälläisen:
http://www.cirruscycles.com/collections/all
Saakohan näitä Suomesta ostaa?
Taitaa mennä pyörä uusiksi joustavuuden suhteen, muttakun just ostin uuden pyörän eikä heti viitsisi vaihtaa.

13

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onks_pakko_jos_ei_

Menin aikanaan lääkäriin kysymään, mitä pitäisi tehdä kun maratonilla aina alkaa jalat kipeytyä oikein kunnolla siinä 35 kilometrin jälkeen. Hyvä ja tunnettu urheilulääkäri katsoi minua pitkään silmiin ja kysyi: "Oletko koskaan ajatellut, että puolimaratoni olisi tuossa iässä jo riittävä?"

• Ympärivuotinenpyörä

Heh! Oot oikeessa, oon miettiny samaa. Mutta kun tavoitteena ois polkee Suomesta Italiaan asti niin ei haittaa vaikka sais päivämatkaksi 150km. Eikös armeijan pyörämarssitkin ole sitä luokkaa?

• säädöt_kohdilleen

Onkohan pyörän koko tai säädöt oikeat?

• 5miinus1

Onko selässä lihaskuntoa?

• Alkup_maantiepyöräi

Jotain vikaa on fillarin mitoituksessa, vai onko paketti vain huonosti kasassa? Oma veikkaukseni on liian pysty ajoasento yhdistettynä kovaan alumiinirunkoon. Kaikki iskut välittyvät suoraan selkään. Joku tuollainen oikein mitoitettuna voisi olla vastaus:

https://www.evanscycles.com/bikes/road-bikes_c/steel-frame_material/?sort=price_inc_vat

Oikeaa mitoitus on oleellista.

Paketilla tarkoitan enne kaikkea vatsa- ja selkälihaksia. Punttitreeni talvella on tärkeää, jotta voi ajaa ehjän kauden. Jos haluaa oikein yksinkertaisen treenin, niin opettelee kahvakuulalla turkkilaisen ylösnousun.

https://youtu.be/5SSR0QuYOjE

• toinen_tapa_matkustaa

Jos minä olisin pyöräilemässä Suomesta Italiaan, tekisin sen nojapyörällä. Mukavuutta hakiessa valitsisin kolmipyöräisen, johon voi lastata kaikki tavarat mukaan. Nopeutta tavoitellessa ottaisin matalan kaksipyöräisen ja siihen pienen peräkäryn.

Minulla selkä kestää kyllä, mutta ranteet ja p...e kärsivät pitkistä matkoista tavallisella pyörällä.

• pyöräkäytönmukaan

Tavallisessa pyörässä on pysty ajoasento ja suora ohjaustanko ja nuo ovat tyypillisiä ongelmia sellaisen kanssa pitemmillä matkoilla. Tavalliset pyörät on tarkoitettu lyhyihin siirtymiin.

• yleistenhajuvaatteissa

otsikon kysymykseen vastaus: kulje autolla.jos olet köyhä,linja-autolla.jos olet tarpeeksi ramba,niin inva taxilla.

• yhggou

Se ois kiva nähdä minkälainen ihminen tämmösiä kirjoittaa. Taidat kuulua yleisten vessan seinän tuhrijoihin, ne on ihan taviksia. Ei erotu massasta. Voi olla että kotioloissa on ahdistavia elementtejä. Se on hyvä kun sullakin on joku paikka missä saat pienen mielesi avattua. Mutta ahdistukseen saa kyllä ihan ammattiapuakin.

• spaceri

fiksu video, onnex olkoon!
        Olen miettinyt käytetyn ostamista, ja tuosta saa vinkkejä myös oikea kokoisen pyörän ostamiseen.

• timppa77

velogi on kyllä huippumies! kerran rupesin youtubessa katsomaan videotasi ja jäin koukkuun :D himopyöräilijänä oli mukava katsella asiantuntevia videoitasi...eli kiitos niistä ja olen toki myös tilaaja

• Ympärivuotinenpyöräily

Hei
      Kiitos vastauksista, taitaapi olla mulla liian pysty ajoasento. Siksi hakkaa selkään satulasta. Aluksi kokeilen laskea sarvia alemmas ja kauemmas.
      Kyseinen cirrus bicyles mistä alusta mainitsin, selvisi että heillä on jälleenmyyjä Sveitsissä jos jotakin kiinnostaa. Semmoinen kun bikeshore.com, mutta on toi aika arvokas kapine.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      59
      3295
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2931
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2769
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1847
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1101
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      197
      1030
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      859
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      850
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      103
      845
    Aihe