Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kolesterolilääkkeet/lipcut

ftyhgbvdsa

Mitä kokemuksia,auttaako lääkkeen vaihtaminen.

10

5173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sepelivaltimo

      Minä, 57-vuotias mieshenkilö, olen syönyt Lipcutia varmaan jo 15 vuotta. Kokonaiskolesteroli pysyy yhdellä 10 mg:n vuorokausiannoksella viiden pinnassa. Kokeilin noin vuosi sitten, että miten arvoille käy jos lopetan lääkkeen; kolesteroliarvo lähti huimaan nousuun ja niinpä palasin kiltisti purkille.

      Olen ns. korkean riskin henkilö (verenpaineet sun muut seikat), jonka tulee ehdottomasti käyttää lääkitystä. Minulla esiintyy lihasjäykkyyttä ja jopa aika ajoin jomotusta, tiedä sitten johtuuko Lipcutista.

      • Perustavaraa

        Lipcutin vaikuttava aine on ihan perus simvastatinia joten ei mikään ihme jos tulee noita lihasoireita.


      • Anonyymi

        Paras kolesterolilääke - https://nplink.net/1pghlo67
        Ei mitään haittavaikutuksia, kokesteroliarvot vaan nykyisin erittäin hyvät, niin HDL, LDL, kokonaisKOL kuin triglytkin,


    • nainen.kuusinolla

      Olen syönyt Simvastatinia ainakin sen 15 vuotta. Aloin syömään kun kun arvot oli päälle kuuden. Kokeeksi olin syömättä vuoden kun siirryin kasvis- kalaruokavaliolle ja arvot nousi taas kuuten joten aloitin lääkkeen uudelleen. Simvastatin ei ole minulle aiheuttanut mitään sivuoireita, eikä muuta riskitekijää ole kuin sydänsairassuku. Nyt mietin jatkuvasti pitäiskö lääke lopettaa kun näistä haittavaikutuksista puhutaan niin paljon, työterveys sanoo pitää syödä loppuelämän. Ketä tässä nyt uskoo.

      • Huono_homma

        Paha testata kun käytettävissä on vain yksi elämä.


      • copypaste

        Päälle kuuden?

        Taidat huijata.

        6-9 on ihan normaali kolesteroli.

        Ja kokonaiskolesteroli ei kerro mitään verisuonten terveydestä eikä muustakaan terveydestä.

        Veren kolesteroliarvo ei ole sydäntaudin syytekijä, eikä veren kolesterolipitoisuus ennusta sydäninfarktin riskiä, eikä sydäninfarktikuolleisuutta. Sepelvaltimotauti on infektio- ja tulehdustauti. Nykyisen käsityksen mukaan veren suurentunut kolesteroliarvo on elimistön tulehdustilan, hapetusstressin ja endotoksemian patofysiologinen seuraus. Se heijastaa kolesterolin säätelyn eli homeostaasin häiriötä.

        Maksa valmistaa kolesterolia, syöty kolesteroli (joka siis ei ole rasva vaan alkoholi) ei juurikaan nosta veren kolesterolipitoisuutta. Kolesteroli on elimistön korjausaine ja tärkeää jo pelkästään siksi. Sitä on solukalvoissa sekä aivoissa runsaasti. Verisuonista kolesterolia löytyy koska se on paikkaamassa tulehtuneen verisuonen vauriota.



        Ainoa potilasryhmä, jolla on merkitystä kolesterolin vähentämisellä, on familiaarista hyperkolesterolemiaa sairastavat, eli ne, joilla geneettisen perimän vuoksi maksa muodostaa huomattavasti liikaa kolesterolia ja näitä on suomessa n. 10 000. Muille, eli suurimmalle osalle suomalaisista ja 99%:lle kolesterolilääkkeitä käyttävistä kolesteroliarvojen keinotekoinen pienentäminen on terveydelle haitallista.


        70-luvulla Suomalaisten kokonaiskolesteroli oli n. 7
        Suomessa kokonaiskolesterolin yläraja on 5,0
        Yli puolet infarktin saaneista omaavat alle 5 kokonaiskolesterolin Suomessa
        Miesten ihanteellinen kokonaiskolesteroli on 5–7 ja naisten 6–9 mmol/l


    • hyperkolesteromia

      39v eka ja 42v toka syd.infarkti. Seuraus 25% kuolio syd. vas. puoleen. DNA testit näytti virheen tyyppi pohjois karjala. Lekuri sano, vaikka nauttisit vain vettä elimisto muuttaa sen "rasvoiksi". Ezetrol Rosuvastatin

    • copypaste
    • TERVEYTTÄKÄÄ_ITSEÄNNE

      Simvastatin ei sopinut minulle eikä monelle muullekaan. Syötyäni noin kolme viikkoa noita myrkkyjä, niin minusta tuli, kuin kuraan kuollut kuttu. Kävelyni hidastui, väsynyt, surkea olo, tuntui, kuin olisin koko ajan kaatunut taakse päin. Olin varma , että diabetes ja korkea verenpaine runtelivat minua, joten ajattelin elämäntaipeleeni päättyvän. Ystäväni käydessä kylässä, hän kertoi Äitinsä saaneen kummallisia oireita samoista mömmöistä. Oma lääkärini uskoi minun saavani elämäntapamuutoksella ¨kolet¨ kohdalleen. Tottahan toki, sijainen määrasi simvastatinia, koska sairastan diabetesta. Täytyyhän lääketehtaiden saada yhteiskunnan rahaa tillilleen. Oikea lääke kolestroleille, diabetekselle ja verenpaineelle on ELÄMÄN TAPOJEN MUUTOS.
      Kahdessa vuodessa olen päässyt eroon verenpainelääkityksestä, insuliinin käytöstä ja kolestrolit ovat lähes normaalit. Syön paljon mm. vihanneksia, kalaa, kanaa, marjoja, kaurasydän nimistä leipää 4-6 siivua päivässä(vaasan leipomo) ja muita herkkuja. Käytän silti voita ja punaista maitoa kohtuudella. Liiallinen alkoholin ja suolan käyttö, makkara, prosessoitu ruoka ylipäätään pois, niin hyvää tulee.
      Veronmaksajat joutuvat maksamaan hirmuisen summan, koska ihmiset elävät kuin
      siat pellossa. On niitä, joiden on pakko syödä noita myrkkyjä, mutta on enemmän jotka eivät tarvitsisi niitä. EDELLÄ MAINITTUJEN LÄÄKKEIDEN OMAVASTUUOSUUKSIA PITÄISI KOROTTAA
      TUNTUVASTI, ETTÄ IHMISET HOITAISIVAT ITSE TERVEYTTÄÄN, EDES VÄHÄSN.
      Näilläkin palstoilla eräs henkilö piti vanhanaikaisina diabeetikkoja, jotka eivät syö
      mitä sattuu, koska insuliinin saa aika halvalla, se pitää veren sokerin tasapainossa.
      Muistaakseni 5 kynää maksaa reilut 300,00€. ¨Maakunta maksaa.¨
      ON LIIAN HELPPOA ¨RENTTUILLA¨.

    • kolesteroli

      En ole mittauttanut vuosiin kolesterolin määrä, enkä aio sitä tehdä tulevaisuudessakaan. Ei siitä ole mitään hyötyä. Lääketehtaiden suurin huijaus ei muuta.
      Triglyseridi (veren rasva) on paljon tärkeämpi, joka minulla oli viimeksi mitattuna (2012) 0,,9 mmol/l. Yleensä alle yhden pääsee vain vähähiilihydraattisella ruokavaliolla..
      Kolesterolilääkkeitä tarvitsevat vain sydänvaivoista kärsivät nuoret miehet..
      Siksi toiseksi kolesteroli on veteen liukenematonta ainetta,kuten rasva, niin kuinka sitä voi olla veressä?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2057
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1450
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1384
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1321
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1298
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1241
    Aihe