Jos akku menee niin tyhjäksi, ettei auto käynnisty, kuinka kauan sitä tarvitsee ladata 4A laturilla, että saa akkuun sen verran varausta, että saa auton käyntiin?
Kuinka pitkä lataus
12
1939
Vastaukset
- kaikkion-suhtellista
kokeilemallahan sen tietää
- viisasdosentti
Sillä ei ole käytännön merkitystä, koska viisainta on tuossa tapauksessa ostaa uusi akku.
- ehkä-ei
Mistä tiedät? Jos akku on vaikka mennyt lyhyen talvikaupunkiajon takia tyhjäksi, tai valot ovat jääneet päälle jne, että akun varaus on sen verran pieni ettei auto käynnisty. Kyllä se lataamalla kuntoon tulee.
- vastaus-kymysykseen
Kesällä riitti akun kengän kiristys ja puoli tuntia latausta..... lähti pyörimään.
Talvella suositan ainakin tuntia ennen ensi kokeilua.
Tai käyntiin apukaapeleilla ja antaa auton laturin ladata akku kuntoon.
Suositan ainakin tunnin lenkkiä, niin pääseen huomennakin liikkeelle.- YksiVaihtoEhtoMyös
Tai sitten mahdollisuuksien mukaan ottaa akun sisälle ja älykkäällä akkulaturilla lataa akun yön yli. Jos taas on kyseessä vanhan ajan akkulaturi(ei älykäs) niin silloin on turvallisinta käyttää noin 2A latausvirtaa yön ajan ettei akku varmasti pääse kiehumaan. Akun yön yli latauksen jälkeen liikkeelle lähtö on varmaa jos akku ei ole kuollut, eikä myöskään autossa ole mitään vikaa.
Älykkäällä 4A akkulaturilla/ylläpitolaturilla yön yli akkua lataamalla saa turvallisesti ladattua useimmat akut täyteen tai lähes täyteen asti. - parituntia
YksiVaihtoEhtoMyös kirjoitti:
Tai sitten mahdollisuuksien mukaan ottaa akun sisälle ja älykkäällä akkulaturilla lataa akun yön yli. Jos taas on kyseessä vanhan ajan akkulaturi(ei älykäs) niin silloin on turvallisinta käyttää noin 2A latausvirtaa yön ajan ettei akku varmasti pääse kiehumaan. Akun yön yli latauksen jälkeen liikkeelle lähtö on varmaa jos akku ei ole kuollut, eikä myöskään autossa ole mitään vikaa.
Älykkäällä 4A akkulaturilla/ylläpitolaturilla yön yli akkua lataamalla saa turvallisesti ladattua useimmat akut täyteen tai lähes täyteen asti.Tuossa on se vaara ainakin uudemmissa autoissa, että jos irrotat itse sen akun pois niin saattaa olla, että jotain menee sekaisin tai joku koodi häviää. Sen jälkeen auto viedään lavetilla merkkiliikkeeseen, jossa ladataan auton ohjelmat uudelleen, että auton saa taas käyntiin. Minulla on henkilökohtainen kokemus. Irrotin akun aivan itse.
Vanhemmissa autoissa akun voi irrottaa itsekin. En kyllä tiedä miksi sitä pitäisi irrottaa jos sitä voi ladata paikalla ollessakin. - Tiukkalaki
parituntia kirjoitti:
Tuossa on se vaara ainakin uudemmissa autoissa, että jos irrotat itse sen akun pois niin saattaa olla, että jotain menee sekaisin tai joku koodi häviää. Sen jälkeen auto viedään lavetilla merkkiliikkeeseen, jossa ladataan auton ohjelmat uudelleen, että auton saa taas käyntiin. Minulla on henkilökohtainen kokemus. Irrotin akun aivan itse.
Vanhemmissa autoissa akun voi irrottaa itsekin. En kyllä tiedä miksi sitä pitäisi irrottaa jos sitä voi ladata paikalla ollessakin."En kyllä tiedä miksi sitä pitäisi irrottaa jos sitä voi ladata paikalla ollessakin".
Jos auto on ulkona eikä tallissa. Pitää silloin akkulaturin olla suunniteltu ulkokäyttöön että akkulaturia saa laillisesti käyttää ulkona , eli laturista pitäisi löytyä yksi merkintä näistä luokituksista IP44, IP54, IP55, IP65, IP68. Muuten vakuutusyhtiö pesee kätensä jos sattuu tulipalo. IP20 Ei ole sallittu ulkokäyttöön. Myös jos mitään IP merkintää ei ole, niin silloinkin kyseessä on yleensä vain sisäkäyttöön tarkoitettu akkulaturi. - siksi-että
parituntia kirjoitti:
Tuossa on se vaara ainakin uudemmissa autoissa, että jos irrotat itse sen akun pois niin saattaa olla, että jotain menee sekaisin tai joku koodi häviää. Sen jälkeen auto viedään lavetilla merkkiliikkeeseen, jossa ladataan auton ohjelmat uudelleen, että auton saa taas käyntiin. Minulla on henkilökohtainen kokemus. Irrotin akun aivan itse.
Vanhemmissa autoissa akun voi irrottaa itsekin. En kyllä tiedä miksi sitä pitäisi irrottaa jos sitä voi ladata paikalla ollessakin."En kyllä tiedä miksi sitä pitäisi irrottaa jos sitä voi ladata paikalla ollessakin."
Jos on -30C pakkasta, niin sisälle tuotuna akku ottaa "vähän" paremmin virtaa vastaan. - vetypommi
Jospa kovalla pakkasella laittaa auton sisätilanlämmittimen puhaltamaan akkuun päin, samalla puhallin työntää mahdollisia vetyhöyryjä poispäin mitä saattaa ladatessa muodostua. Vai liekö liian räjähdysherkkä tilanne?
- Akku-matti
Tiukkalaki kirjoitti:
"En kyllä tiedä miksi sitä pitäisi irrottaa jos sitä voi ladata paikalla ollessakin".
Jos auto on ulkona eikä tallissa. Pitää silloin akkulaturin olla suunniteltu ulkokäyttöön että akkulaturia saa laillisesti käyttää ulkona , eli laturista pitäisi löytyä yksi merkintä näistä luokituksista IP44, IP54, IP55, IP65, IP68. Muuten vakuutusyhtiö pesee kätensä jos sattuu tulipalo. IP20 Ei ole sallittu ulkokäyttöön. Myös jos mitään IP merkintää ei ole, niin silloinkin kyseessä on yleensä vain sisäkäyttöön tarkoitettu akkulaturi.Onko muitakin kuin ulkokäyttöön suunniteltuja akkulatureita? No jotkut vanhat mallit eivät olleet sateenkestäviä, mutta konepellin alla tarkenevat oikein hyvin.
- kylläOn
Akku-matti kirjoitti:
Onko muitakin kuin ulkokäyttöön suunniteltuja akkulatureita? No jotkut vanhat mallit eivät olleet sateenkestäviä, mutta konepellin alla tarkenevat oikein hyvin.
Kyllä on edelleenkin myynnissä vain sisäkäyttöön tarkoitettuja akkulatureita. Hinnat näissä ovat huomattavasti halvempia kuin ulkokäyttöönkin suunnitelluissa akkulatureissa.
- hetkimenee
1-4h jos akku ei ole kokonaan tyhjentynyt/kuollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain917703Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1313083- 1591966
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha751747Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1311589Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1781540- 1321212
- 80904
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko50834- 53794