Keinoja erosta yli pääsemiseen

nainen-28

Erosin vasta noin 9 kk seurustelusuhteesta, emme kylläkään asuneet yhdessä, mutta siltikään erosta ylipääseminen ei ole ollut aivan helppoa. Olisin itse halunnut yrittää jatkaa, mutta mies oli jo pidempään puhunut, että juttu ei oikein toimi ja hänen kiinnostamattomuus ja luovuttaminen alkoi näkyä loppuvaiheessa suhdetta. Ymmärsin ja tiedostin kyllä itsekin eron syyt, jotka liittyivät siihen, että haluttiin eri asioita tulevaisuudelta eikä mies halunnut, että minä joustan liikaa itselleni tärkeissä asioissa. Ja toisaalta taas mies ei halunnut antaa tarpeeksi niitä asioita mitä minä olisin halunnut ja tarvinnut suhteessa, koska hänellä pelkona se, että eräs toinen osa-alue suhteessa ei tule toimimaan minun kanssani. Yksi haasteista oli vielä se, että elimme etäsuhteessa.

Senkin jälkeen kun mies halusi erota niin itse kelailin päässäni sitä, miten tilanteen voisi korjata ja mitä voisin tehdä toisin, voitaisiinko yrittää uudestaan..jne. Mies tuntui kuitenkin jo tehneen ratkaisun ja oli haudannut jo toiveet uudelleen yrittämisestä yms. Itse ehdottelin jo miehen paikkakunnalle muuttoa ym. ratkaisuja, mutta mies topputteli, etten tekisi sitä ainakaan hänen vuoksi. Aika pian eromme jälkeen mies oli alkanut jo tapailla uutta naista ja vaikuttaa päässeen jo ihan hyvin elämässään eteenpäin.

Kavereina aiomme jatkaa, mutta etäisyyden vuoksi harvaan aika harvakseltaan näkisimme. Minulla ei oikeastaan ole mitään syytä olla miehelle katkera, hän kohteli minua hyvin jne., mutta kuitenkin tuntui pahalta kuulla tuosta uudesta naisesta. Miten pääsisin nyt itse mahdollisimman hyvin takaisin jaloilleen? Onko vinkkejä? En halua olla katkera, itsesäälissä vellova ihmisraunio. Vaan haluan uskoa siihen, että minullekin on vielä jossain sopiva mies, joka haluaa kanssani tulevaisuuden ja joka rakastaa minua sellaisena kuin olen. Miten saada kyhättyä itsetuntonsa taas kasaan ja tsempata itsensä tapailemaan uusia miehiä? En halua joutua uudessa suhteessa vellomaan ja vatvomaan menneisyydessä, ja haluan uskaltaa heittäytyä uuteen suhteeseen sellaisen tullessa vastaan.

4

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämänkokemuksia

      Anna itsellesi aikaa eheytyä. Tulee vielä se hetki, jolloin voit katsoa taaksepäin ja ajatella, että mä selvisin erosta ihan okei, joten jatkan eteenpäin hyvillämielin.
      Sinä kuulostat järkevältä ja syitä ja seurauksia ymmärtävältä ihmiseltä, joten et sinä katkeroidu koskaan. Sinä vain suret nyt sen ajan minkä se sinulta vaatii, jotta pääset takaisin tasapainoiseen mielentilaan jossa tavata uusia ihmisiä, solmia uusia suhteita jne. Ole hyvä itsellesi, tue itseäsi, jotta jaksat yli tämän tunnekuohun. Se ei jää päälle, vaan menee ohi aikanaan.

      • nainen-28

        Kiitos vastauksesta, kauniisti kirjoitit.

        Tuo on lohduttavaa ja niin totta, että ei se ikävä olo ja suru jää päälle, vaikka pahimpina hetkinä niin tuntuisikin. Kun vaikeat tunteet uskaltaa vaan kohdata ja käsitellä niin ne menee kyllä ajan kanssa ohi. Ja täytyy muistaa se, että tulevaisuudella voi olla minulle vaikka mitä ihanaa tarjottavaa, täytyy olla silmät auki ja avoimena vain sen edessä.


    • Lohdutonta

      Mulla itsellä kovin samankaltainen tarina. Rakastuin oikeasti todella syvästi mieheen, jonka kanssa meillä välimatkaa noin 200km. Meillä meni mielestäni ihanasti aina kun olimme yhdessä.. toki vuorotoistä johtuen saatoimme toisinaan tavata myös harvemmin.. Tätä juttua kesti kaksi vuotta. Ne kaikki ihanat viestit, joita sain ja se suunnaton hellyys.. aaahh. taas sattuu niin syvälle sydämeen.. No sitten joulun aikoihin hän alkoi puhumaan että matka rassaa, eikä hän enään halua jatkaa.. Hänestä ei ole enään tähän suhteeseen. Ollaan oltu kavereita ja toisinaan hän muistuttaa minua siitä kuinka hieno nainen olen ja kuinka ainutlaatuinen.. ja minä hölmö saan siitä tunteen, että ehkä hän vielä minuun rakastuu..
      Nyt kuitenkin hänen kaveri kertoi minulle että uusi nainen olisi kuvioissa. Kysyin asiaa ja hän myönsi, että uusi elämä on nyt alkamaisillaa. Nainen asuu 350 km päässä ja on niiiin ihana! He lähtevät yhdessä talvilomalle kanarialle ensi kuussa.
      Tipuin ja KORKEALTA! Ajatukset niistä kaikista ihanaista viesteistä, joita olen häneltä saanut menevät nyt tälle uudelle naiselle. Tiedän miten ihana hän osaa olla ja varmasti sitä onkin nyt kun uusi ihastus on kuvioissa.
      Minä sen sijaan yritän vaan hymyillä niin kuin kaverit tekee.. onneksi ei tarvitse häntä kovin usein nähdä, mutta kyllä se vaa niin kovaa harmittaa.. Löytyy uusi, minua parempi.. oltava paljon parempi, koska matka ei enää ole ongelma..

      Kaikki ärsyttää, unta on turha toivoa.. viikonloput pahimpia, kun kuvittelen heidät nukkumaan sänkyyn vierekkäin ja tiedän kuinka hän aamulla heräteessään pusuttelee niskaa ja yhessä juodaan aamuteetä terassilla.. Ja kaiken tämän ihanan saa nyt jakaa tämä uusi nainen..
      Tästä joo piytäisi aloittaa ajattelemalla positiivisesti ja uskoa tulevaan.. nyt ainekin se tuntuu tosi hankalalta.. kai aika joskus sitten parantaa ne haavat..?

    • tavallaanaddikstio

      Aika auttaa, ei tunnu missään enää kun pääset yli jutusta. Huomaat vielä, ettei tule uusikaan suhde miehellä kestämään, hän on niitä jotka kyllästyy nopeasti naiseen ja saman kans ei kiinnosta pitkään.
      Näin kertoi eräs mies joka ei myöskään ole pitkään naisen kanssa, pitää löytää aina uusi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      284
      2988
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1900
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1572
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1360
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      78
      1231
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      263
      1172
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1021
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      971
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      143
      831
    Aihe