Itsetunto murskana

floduur

Meni itsetunto kyllä ihan rikki vaikka ei pitäisi. Tyttöystävä lopetti välittämästä ja rakastamasta kuukausia sitten, mutta ei sitä voinut myöntää. Puhui aina, että välittää, rakastaa ja on ikävä, mutta teot oli sitten ihan täydellisen toista. Hiljalleen hänen puoleltaan ei tullut enää minkään näköistä elettä, että merkitsin hänelle jotain. Taisi kauniilla naisella keltainen neste nousta päähän, kun huomiota alkoi yhtäkkiä tuleen vasemmalta ja oikealta. Tuollaisen takia ei varmasti kannattaisi murehtia, mutta kyllähän se sattuu, kun ei enää yhtäkkiä kelpaakkaan ja toiselta välittäminen haihtuu kokonaan pois. Pitää päästä vaan jaloilleen ja unohtaa tuollaset ihmispaskaläjät.

4

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvinmeneekuitenkin

      Tuskin mitään syvempää välittämistä on edes ollut.
      Elämä on sellaista. Välillä turpiin tulee mutta ei pidä antaa sen lannistaa! Myönnä tappiosi tuon kanssa, kirveleehän se mutta ei muserra!
      Sure jos surettaa mutta älä jää siihen lillumaan! Muuta kun baanalle taas!

    • itsetunto-tasaainoon

      Totta kai sun pitää välittää siitä miten muut sua kohtelevat. Siitä saa ilmaista myös selkeän mielipiteensäkin.
      Itselle tulee antaa aikaa surra rauhassa menetettyä ihmissuhdetta, sillä ei sitä voi lakaista matonkaan alle. Ei se ollut sun vikasi, että tyttö teki noin. Sinä olet sellainen kuin olet ja teet aina niin kuin susta tuntuu oikealta, ja se riittä koska se on rehellisyyttä.
      Se tyttö on teidän tarinassa häviäjä ja mokaaja, koska hänellä ei ollut rohkeutta hoitaa suhdetta loppuun kunnialla, vaan piti alkaa venkuilemaan noin epäreilusti. No, hän oppii sen joku päivä itse kantapään kautta miltä se tuntuu kun poikakaveri katselee jo muita mutta vakuuttelee toisesta suupielestä tykkäävänsä yhä.
      Tärkeintä on nyt nollata tilanne niin, ettei siirrä edellisestä suhteesta mieleen jäänyttä paskaa seuraavaan suhteeseensa, vaan voi alkaa alusta jonkun toisen kanssa puhtaalta pöydältä luottavaisin mielin.
      Mukavampaa kevättä sinulle. :)

    • jkljlkjlkjlk

      Niin varmaan jäi liian pitkäksi aikaa, kun olit niin huomioiva.

      Parisuhteessa kuuluu olla huomiota tasavertaisesti, toista ei saa hemmotella huomiolla pilalle. Se käy yllättävän helposti.

      Oletko liian kiltti tai haetko hyväksyntää tekemällä liikaa?

      Suosittelen kirjaa "Tunne lukkosi" , Kimmo Takanen. Kirja on skeematerapiaa ja erittäin hyvä moneen makuun. Sen avulla löytää tasapainoa elämäänsä, en olisi ikinä uskonut, että yhden kirjan lukeminen voi vaikuttaa näin paljon. Skeematerapiasta löytyy tietoa myös netistä.

      Itse olen liian mukautuva ja uhraan aina omia tarpeitani ja siksi tunnen itseni usein arvottomaksi, kun toiset eivät sitten anna mitään takaisin, kun ovat oppineet, ettei tarvitse.

      Oma mielipiteeni on, että jatka elämääsi, tapauksella ei ollut mitään todellista tekemistä itsetuntosi kanssa, paitsi että olit suhteessa kauniiseen naiseen, joka piti sinua vähän höynänä ilmeisesti. Vähän nöyryyttävää, muttei kuoleman vakavaa, eikö?

      • Sydänmurtumassa

        Ihan sivusta kommentoin, ehkä minunkin on luettava tuo kirja, jotta ymmärtäisin paremmin itseäni. Oma seurustelusuhteeni on juuri niin epäsuhdassa kuin voi olla ja tällä hetkellä en edes enää tiedä onko sitä enää ollenkaan, koska mies halusi olla itsekseen ja keskittyä harrastukseensa, eikä tarkoittanut asiaa pahalla. Kuitenkin jälleen kerran hän loukkasi tunteitani ja eikä tämä ole ensimmäinen kerta, että ollaan tässä off tilanteessa. Itse odottaisin suhteessa kyllä enemmän sitä välittämisen tunteiden ilmaisua ja itse olen yrittänyt pitää mieheen yhteyttä ja kysellä kuulumisia sekä laitella hellittelyviestejä eli ilmaista välittämistäni, mutta tämä viimekertainen irtiotto sai minut tuntemaan itseni riesaksi ja niin ylimääräiseksi hänen elämässään, että loukkaannuin totaalisesti ja päätin, että minun tunteitani hän ei enää loukkaa. Ikävä tietenkin on, kun monta vuotta on yhtä pidetty, mutta tuntuu vain siltä, että olen se viimeinen ihminen, jonka hän haluaa nähdä sitten kun sattuu sitä ylimääräistä aikaa olemaan muulta elämältä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe