Tes, tes ja tes

voittehdäitsekin

Miksi joka paikassa tarjotaan vain tessiä, eikä sovita palkasta ns. paikallisesti?
Itseä ei ainakaan kiinnosta mikään tes, koska mielestäni palkka pitää olla tekijän mukaan. Toisethan eivät tee paljon mitään ja jotkut heidänkin työt. Neuvostoliiton systeemitkö työnantajilla ovat haaveena?

16

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kepuajaataloudenalas

      Et ole ymmärtänyt nyt asiaa oikein. Paikallinen sopiminen tarkoittaa palkkojen alentamista. Tes on se huippupalkka mikä maksetaan tosi osaajille.

    • srdtuhywrety

      No mikä sinua estää sopimasta paikallisesti? TES määrittää vain MINIMIPALKAN.

      Minimipalkalla saa minimityösuorituksen.

      • yksikkökustannus

        No, ainakin TE-toimisto estää. Karenssi alkaa siitä päivästä, kun kehtaat esittää asiallisen palkkapyynnön joka ylittää TES:sin. Se nimittäin kerrotaan syyksi miksi työsuhde ei alkanut sinusta johtuvasta syystä. Vaikka ei olisi edes valittu TES:sillä.


      • speziaali
        yksikkökustannus kirjoitti:

        No, ainakin TE-toimisto estää. Karenssi alkaa siitä päivästä, kun kehtaat esittää asiallisen palkkapyynnön joka ylittää TES:sin. Se nimittäin kerrotaan syyksi miksi työsuhde ei alkanut sinusta johtuvasta syystä. Vaikka ei olisi edes valittu TES:sillä.

        "Vaikka ei olisi edes valittu TES:sillä."
        Sitä et voi tietää,paitsi jos olet aivan kyvytön ko.toimeen;)


      • outoja_aikoja
        speziaali kirjoitti:

        "Vaikka ei olisi edes valittu TES:sillä."
        Sitä et voi tietää,paitsi jos olet aivan kyvytön ko.toimeen;)

        En voikaan, mutta minulla on tietty haju tästä nykytouhusta sen perusteella mitä olen kuullut. Taitaa olla jokin karenssi tavoite nyt mihin virkailijoiden on pyrittävä.


      • sfiswrtyiust
        yksikkökustannus kirjoitti:

        No, ainakin TE-toimisto estää. Karenssi alkaa siitä päivästä, kun kehtaat esittää asiallisen palkkapyynnön joka ylittää TES:sin. Se nimittäin kerrotaan syyksi miksi työsuhde ei alkanut sinusta johtuvasta syystä. Vaikka ei olisi edes valittu TES:sillä.

        TE-toimisto ei estä mitään sopimista. Jos itse olisit yrittäjä. Palkkaisitko jonkun täysin sinulle tuntemattoman hemmon töihin hänen pyytämällään palkalla?

        Et palkkaisi.

        Palkkaa voit pyytää lisää kun osaamisestasi on jotain näyttöä. Saapuminen työhaastatteluun ei kelpaa näytöksi.


      • EnsinNäyttö
        outoja_aikoja kirjoitti:

        En voikaan, mutta minulla on tietty haju tästä nykytouhusta sen perusteella mitä olen kuullut. Taitaa olla jokin karenssi tavoite nyt mihin virkailijoiden on pyrittävä.

        Menet sillä tes palkalla töihin, ja sitten kun olet kykysi työnantajalle osoittanut, niin pyydät lisää.

        "minulla on tietty haju tästä nykytouhusta sen perusteella mitä olen kuullut."

        Kuulopuheisiin ei paljon palkka-asioissa luottaa. Kaikki liioittelevat palkkansa.


      • nollasummapeli
        EnsinNäyttö kirjoitti:

        Menet sillä tes palkalla töihin, ja sitten kun olet kykysi työnantajalle osoittanut, niin pyydät lisää.

        "minulla on tietty haju tästä nykytouhusta sen perusteella mitä olen kuullut."

        Kuulopuheisiin ei paljon palkka-asioissa luottaa. Kaikki liioittelevat palkkansa.

        No vidduako näillä työtodistuksilla sitten tekee? Taidan käyttää sytykkeenä.
        Todistellaan me vaan aina vaan uudestaan kerta toisensa jälkeen. Aasit.


      • wrthwrtjh
        nollasummapeli kirjoitti:

        No vidduako näillä työtodistuksilla sitten tekee? Taidan käyttää sytykkeenä.
        Todistellaan me vaan aina vaan uudestaan kerta toisensa jälkeen. Aasit.

        Ja se sinun työtodistuksesi missä lukee "henkilö X on työskennellyt meillä 1.1.XXXX-31.3.XXXX välisen ajan todistaa sille uudelle työnantajalle mitä?

        Ei mitään. Aasi.


      • Anonyymi
        yksikkökustannus kirjoitti:

        No, ainakin TE-toimisto estää. Karenssi alkaa siitä päivästä, kun kehtaat esittää asiallisen palkkapyynnön joka ylittää TES:sin. Se nimittäin kerrotaan syyksi miksi työsuhde ei alkanut sinusta johtuvasta syystä. Vaikka ei olisi edes valittu TES:sillä.

        No sitte ku se tes on poistettu et voi enää pyytää edes tessin mukaista palkkaa ;D


      • Anonyymi
        wrthwrtjh kirjoitti:

        Ja se sinun työtodistuksesi missä lukee "henkilö X on työskennellyt meillä 1.1.XXXX-31.3.XXXX välisen ajan todistaa sille uudelle työnantajalle mitä?

        Ei mitään. Aasi.

        Eipä mitään, suositukset voisi kyllä auttaa.


    • paikallista-paskaa

      Kuinka tyhmä täytyy olla jos kuvittelee paikallisen sopimisen parantavan työntekijän työehtoja ja palkkaa? Työnantajathan tuota paikallista sopimista ajavat, koska silloin voidaan sopia esim. että lisiä ei makseta ja palkka on pienempi kuin TES:n määräämä.

    • 99999999999999999

      Siksi, että TES:en mukainen palkka on alhaisin, jota saa laillisesti maksaa. Jos TES:ta ei olisi, sinulle tarjottaisiin paljon kehnompaa palkkaa.

    • Anonyymi

      Tesseistä on paras pitää näppinsä irti.

    • Anonyymi

      Aikoinaan kun oli ilmoitukset vielä sanomalehdissä niin kaikki välttelelivät työpaikkoja joissa mainittiin palkkaus TES mikä tarkoitti alinta pohjaliksaa, aloittaja on täysin oikeassa.

      Firmat ovat riistäjiä enemmin nykyään kuin ennen, TES on riistäjän palkkausmenetelmä. Sopimisia ei näemmä enää haluta, lakot alkaa todella hyvä juttu ja toivottavasti myös yleislakko tulee ja Hallitus kaatuu.

      • Anonyymi

        Näinhän se on ja tässähän se syy miksi huutavat työvoimapulaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2281
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      121
      1673
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      13
      743
    Aihe