HEI
Omaiseni ruumiinavauspöytäkirjan mukaan tällaiset tulokset olivat. Kuolinsyy oli keuhkoveritulppa.
Hänelle meni useita psyykenlääkkeitä.
Kauhistuttaa lääkemäärät?Osaisiko joku kommentoida näitä, kiitos?
VIRTSA:
bisoprololi posit.
norlevomepromatsiini posit.
levomepromatsiinisulfoksidi posit.
tioridatsiini posit.
tioridatsiini, 5-sulfoksi posit.
mesoridatsiini posit.
risperidoni posit.
oksatsepaami posit.
kofeiini posit.
VERI:
tiodatsiini (alue 0,2-1 mg/l) 1,4mg/l
valproaatti (50-100 mg/l) 6,8mg/l
oksatsepaami (0,1-1,4mg/l) 0,08mg/l
loratsepaami (0,05-0,24mg/l) 0,005mg/l
norlevomepromatsiini posit.
salisyylihappo (hoitoalue ad 200mg/l negat.
HAPPAMAT (virtsa):
salisyylihappo < 3 mg/l
DIOKSIINI (veri):
dioksiini (0,7-2,6 nmol/l) negat.
MUUT (veri):
bisoprololi (0,01-0,1 mg/l) 0,29 mg/l
risperidoni (0,004-0,027 mg/l) 0.013 mg/l
Paljon psyykelääkkeitä määrätty!!!!
9
211
Vastaukset
- Huujin
Siinä on ollut useampaa rauhoittavaa lääkettä, sekä psykoosilääkettä/lääkkeitä. En tiedä onko nuo suluissa olevat viitearvoja?
- Tällaista_se_on
Uskoisin että suluissa olevat arvot on ohjearvoja.
Ilmeisesti tässä tapauksessa lääkityksellä ei liene vaikutusta kuolinsyyhyn kuin "mutkan kautta". Vanhuksia lääkitään nykyisin aika vahvasti eikä potilas aina ymmärrä lopettaa vanhan lääkkeen käyttöä kun lääkäri kirjoittaa sen tilalle uuden lääkkeen.
Kun en tiedä muita olosuhteita, voi vain arvailla mitä tässä on tapahtunut. Ehkäpä potilas on ollut vuodepotilas joka on liikkunut jalkeilla hyvin vähän. Tuosta on voinut seurata laskimoveritulppa joka irrottuaan ja liikkeelle lähdettyään on aiheuttanut keuhkoveritulpan.- huolestunutomainen
Nämä lääkkeet oli määrätty psykiatrisessa sairaalassa. Omaiseni hakeutui sinne vapaaehtoisesti hoitoon pelkotilojen lisäännyttyä. siellä psyykkinen tila vain paheni. ja lisää lääkkeitä vaan määrättiin
- HUOLESTUNUTOMAINEN
Teimme Valviraan kantelun. Sairaalasta oli annettu vastaus, että ei ollut riskitekijöitä.
Hänellä oli ylipainoa ja suonikohjuja(eikö nuo ole juuri riskitekijöitä?) Oireita muutamia päiviä ennen kuolemaa oli ollut yskää ja kuumeilua. ´Ja vajaa vuorokasusi ennen kuolemaa oli pyörtymisiä.Sitten oli vaan lääkitty, niin että nukkui koko edellisen yön ennen kuolemaa.(seuraavana aamuna menetti tajuntasna ja meni elottomaksi ja ei tullut enää tajuihin)
- eläuskolääkäriä
Kannattaa tutkia esim Risperidonin pakkausseloste jossa on on haittavaikutuslista. Itselleni tuo lääke aiheutti veritulpan pohkeeseen ja on kyseisen lääkkeen yleinen haittavaikutus. Lääkäri ei tuota lääkettä siis korkean tukosriskin omaavalle potilaalle ikinä saisi määrätä. Kannattaa tehdä lääkehaittailmoitus Valviralle ja hoitovirhe kantelu lääkäristä
- 20000
Eihän ne mielisairaalassa välitä yhtään, mitä haittavaikutuksia lääkkeillä on ihmisiin. Minullekin annettiin Risperdal injektiota, ja sen seurauksena jalat turposivat elefantin mittoihin, muttlääkitystä vaan jatkettiin., vaikka itse olin todella huolissani, ja puhuinkin siitä psykiatrille ja hoitajille. Eivät he mitään välittäneet. Olisivatkohan itse käyttäneet kyseistä valmistetta, josta on sellaiset seuraukset?
- Helppo_vastaus
20000 kirjoitti:
Eihän ne mielisairaalassa välitä yhtään, mitä haittavaikutuksia lääkkeillä on ihmisiin. Minullekin annettiin Risperdal injektiota, ja sen seurauksena jalat turposivat elefantin mittoihin, muttlääkitystä vaan jatkettiin., vaikka itse olin todella huolissani, ja puhuinkin siitä psykiatrille ja hoitajille. Eivät he mitään välittäneet. Olisivatkohan itse käyttäneet kyseistä valmistetta, josta on sellaiset seuraukset?
"Olisivatkohan itse käyttäneet kyseistä valmistetta, josta on sellaiset seuraukset?"
Eivät
- hetcvhrvchtwr
Olet varmaan kopioinut väärin thioridazine nimen. Se on neurolepti ja sitä ilmeisesti, jos oikein tulkitsen, on ollut yleistä suurempi määrä. Vaikeahan tässä on veikkailla, mutta kyllähän neuroleptit voivat pysäyttää sydämen rytmihäiriöiden takia tai sitten neuroleptic malignant syndrome nimisen tilan kautta. Siihen liittyy kuumeilua jne. ja voi johtaa kuolemaan, jos ei vähennetä välittämästi annostusta. Mahdoton kuitenkin tästä sanoa olisiko voinut olla jommasta kummasta kyse. Kyytiäisen on ollut toinenkin neurolepti risperidoni, joka tietenkin lisää entisestään riskiä em. tiloille.
- Tyhuhuuh
Ei kai tapahtunut Turussa? Siellä oli niitä hemmetin väkivaltaisia myrkkyhoitajia. Uskaltaako läheisiä viedä edes mielisairaalaan?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349