mikä kotityö on myrkkyä

mitä.inhoat

mitä inhoat eniten ja mistä pidät tai jos saat valita niin mikä mieluisin

42

269

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kieliymposkessa

1) tunnin yliempaattinen suihinotto aamuyöllä väsyneenä
      2) sama pikakelauksena fiiliksissä

P.S: olipa taas kysymys

• Tämäkö.sinkkukysymys

Miehettömänä vastaan että tiskaus.
        Jos pitäisi valita kahden tunnin tiskaus vai vain yhden tunnin suihinotto, tiskaus olisi todellista laatuaikaa.
        Piirakkaa tarjoilen, omasta takaa löytyy. Ei ole kukaan valittanut.

• kieliymposkessa

Niin, eikös olekin kiva olla sinkku? :) Kyllä meidän kelpaa.

• kieliymposkessa

No tietty mun viesti oli provo - olemmehan sinkkupalstalla. Totuuspohjaa sen verran, että exällä oli välillä vähän vaikeuksia tulla.

Parin kanssa on monesti kiva tehdä kotitöitä. Sinkkuna nukkuu paremmin. Väsyneenä kaikki on raskasta.

• Inhoan imurointia. Joku on joskus tutkinut, että ihmiset kuvittelevat kovan äänen olevan tehokkuuden synynyymi, joten hiljaisille imureille ei ole markkinoita.

Pyykinpesu on mieluisin kotityö. Siinähän voi väittää ahkeroivansa yhteisen hyvän eteen ja samalla surffata netissä, juoda bisseä tai vaikka käydä ulkona.

• atännä

Imurointi ihottaa minuakin. Etenkin se kaamea ääni, mikä siitä toosasta lähtee. Mulla on "markkinoiden hiljaisin", mutta mölytoosa sekin on. Saiskohan noihin äänenvaimentimia? Siinä hyvä liikeidea jollekin.

Muut kotihommat ovat tasaisen vastenmielisiä. Astioiden pesu koneessa ja pyykin pesu taitaa olla niitä vähemmän vastenmielisiä.
        Mikään ei ole niin turhaa ajankäyttöä, kuin siivoaminen. Kunhan se menee yli sen pakollisen, jossa ötökät ei elä eikä roskat haise. Ja astioita ja puhtaita vaatteita on omiksi tarpeeksi.

• siniviiripyykkäri
        atännä kirjoitti:

Imurointi ihottaa minuakin. Etenkin se kaamea ääni, mikä siitä toosasta lähtee. Mulla on "markkinoiden hiljaisin", mutta mölytoosa sekin on. Saiskohan noihin äänenvaimentimia? Siinä hyvä liikeidea jollekin.

Muut kotihommat ovat tasaisen vastenmielisiä. Astioiden pesu koneessa ja pyykin pesu taitaa olla niitä vähemmän vastenmielisiä.
        Mikään ei ole niin turhaa ajankäyttöä, kuin siivoaminen. Kunhan se menee yli sen pakollisen, jossa ötökät ei elä eikä roskat haise. Ja astioita ja puhtaita vaatteita on omiksi tarpeeksi.

Ylensä oi siivous! Pyykinpesusta taas nautin vanhalla pulsaattoripesukoneella! Huomenna olisi tarkoitus mennä pesmään pyykkiä mökile pulsaattorikoneella

• Kilttiatm

En inhoo mitään koska kotityöt on pakko tehdä. Elän aika siististi että kotityöt ei vie paljon aikaa

• erki-täti

En tykkää imuroida, enkä tykkää myöskään jääkaapin pesemisestä. Uuninpesukaan ei ole suosikkilistalla.

Sen sijaan tykkään pestä lattioita ja ikkunoita. Saunan pesukin on ihan mukava urakka.

• Riiiiiiii

Minäkään en pidä jääkaapin pesusta, enkä mikron. Silittäminen on pakkopullaa. Imurointi sujuu ja samoin pölyjen pyyhkiminen sekä muiden pintojen pesu, sormenjälkien hinkkaus on mun juttu.

• molemmattasapuolisesti

Tasapainoisesti ja kaikinpuolin hyvässä parisuhteessa jakaisin mielelläni kotityöt tasan seuraavasti: minä: pyykinpesu, tiskaus, osaimurointi, ruoanlaittoa ja leipominen. Hän: pyykin pesu, tiskaus, osaimurointi, auton sisäpuolinen ja ulkopuolinen siivous.

Tämän lisäksi siivooja kävisi kahden viikon välein tekemässä perusteellisen siivouksen pölyjen pyyhkimisineen ja ikkunoiden ja lattioiden yms. Pesuineen kaikkineen. Kodissa olisi myös hyvin toimiva ilmanvaihtokoneisto.

• Inhoan vaatteiden silittämistä, erityisesti prässihousujen.

Ehkä sitten yleinen järjestely on parasta. Näkee työnsä tulokset.

• Nnaaiinenn

Itse nautin kyllä kaikista kotitöistä. Ennen kävi siivooja mutta nyt kun on lemmikeitä niin en ole ottanut. Riittää kun siivooja käy pesemässä ikkunat.

• pulsaattorikone

Itse tykään eniten pyykinpesusta vanhalla pulsaattorikoneella!

• m-i-e-s

Kaikki, kun sulla on enemmän kerroksia kuin yksi ja neliöitäkin on xxx määrä.

Uuni vie paljon aikaa. vaivaa ja energiaa. Onneksi ei ole jokapäiväisessä työlistassa. (Tosin varmasti parempi olisi ottaa se heti käytön jälkeen, niin pääsisi helpommalla.)

Ns. helpoimmat on tiskaus ja pyykinpesu, sen työn hoitaa koneet. Astiat koneeseen - astiat kaappiin / pyykit koneeseen - pyykit kuivausrumpuun / narulle - viikkaus kaappiin / odotus.

Märkätilojen, saunan ja mattojen peseminen on ehkä mieluisinta. Voi vain roiskia vedellä ilkosillaan. Kotitöihin kuuluu ne pihatyötkin ja mieluisinta on nähdä / saada palkinto istutuksista. (Raskainta on pylly pystyssä kyykkiä rikkaruohojen ynm. kimpussa.)

• m-i-e-s

Olin hätäinen, unohdin sen raskaimman ja siivousvälineitä eniten kuluttavan grillin. Tämä kun on komppania kokoa ja siinä on jotain 10 irroitettavaa ja pestävää osaa, niin se vaatii aikaa, vaivaa, energiaa, harjoja, rättejä tms. että kaikki siinä valmistetut ainesosat saadaan irti.

• PohPuhPih

Sinulla on huono grilli.

Minulla puhdistus sujuu irroittamalla yksi sormiruuvin (pihdeillä tietenkin), heittämällä osat (kaksi osaa ruuvi) reippaan emäksiseen liuokseen (siihen kotityön myrkkyyn).

Hyvät hanskat (akryylinitriilibutadieenikumihanskat luokalla K) sekä soveltuvat suojalasit ovat suorastaan pakolliset).

Huuhdotaan parin tunnin ja oluen jälkeen puhtoisella vedellä.

Voila, puhdasta tuli.

• m-i-e-s
        PohPuhPih kirjoitti:

Sinulla on huono grilli.

Minulla puhdistus sujuu irroittamalla yksi sormiruuvin (pihdeillä tietenkin), heittämällä osat (kaksi osaa ruuvi) reippaan emäksiseen liuokseen (siihen kotityön myrkkyyn).

Hyvät hanskat (akryylinitriilibutadieenikumihanskat luokalla K) sekä soveltuvat suojalasit ovat suorastaan pakolliset).

Huuhdotaan parin tunnin ja oluen jälkeen puhtoisella vedellä.

Voila, puhdasta tuli.

Saatan grillata hiukan enemmän, lihasta, kalaan, kanaan, kasviksiin ja juustoihin. Joissakin on omat marinadit, mitkä luonnollisesti sotkee ihan itsestään. Valurautaritilät ovat ihan irtonaisia kokoa metri kertaa jotakin. Alasuojuskin lähtee vetämällä irti. Itse muut osat mihin rasvaa tms. jää on grilli itse ja se grilli painaa naisen verran.

Kun mä pesen grilliä, mä pesen huolella hinkkaamalla hinkaten ilman 2h odotuksia ja koko grillin, en vain ritilöitä.

Mulla on tuollainen vaatimaton 6 polttinen sivukeittimellä, joka sopii grillaamiseen kuin grillaamiseen, joten tuskin on huono grilli.

• PohPuhPih

Yleensä ei kannata selittää selittämisiään, mutta selitetään nyt sitten.

Minun on jostain syystä tavattoman hankala muistaa, että ihmisillä on hyvin usein kaasugrilli ja sellaisen puhdistamisessa saattaa olla todellakin melkoinen vaiva.

Tämä siitä huolimatta, että kavereille grillaamaan meneminen tarkoittaa aina kaasugrilliä.

Minun grillini toimii haloilla tai hiilillä.

Ja on huomattavan kiinteä, paino varmaan alle tuhannen kiloa kuitenkin.

Siihen voi laittaa parilan, padan, kattilan, suuren valurautapannun tai ritilän.

Korkeus tuleen tai hiiliin on säädettävissä kammesta.

Puhdistettavia grillin osia on vähän ja henkilökohtaisen vaivan minimoiminen tavoitteen saavuttamiseksi (puhdas grilli) on hyve.

Kaasugrilliä ei ole eikä tule.

• m-i-e-s
        PohPuhPih kirjoitti:

Yleensä ei kannata selittää selittämisiään, mutta selitetään nyt sitten.

Minun on jostain syystä tavattoman hankala muistaa, että ihmisillä on hyvin usein kaasugrilli ja sellaisen puhdistamisessa saattaa olla todellakin melkoinen vaiva.

Tämä siitä huolimatta, että kavereille grillaamaan meneminen tarkoittaa aina kaasugrilliä.

Minun grillini toimii haloilla tai hiilillä.

Ja on huomattavan kiinteä, paino varmaan alle tuhannen kiloa kuitenkin.

Siihen voi laittaa parilan, padan, kattilan, suuren valurautapannun tai ritilän.

Korkeus tuleen tai hiiliin on säädettävissä kammesta.

Puhdistettavia grillin osia on vähän ja henkilökohtaisen vaivan minimoiminen tavoitteen saavuttamiseksi (puhdas grilli) on hyve.

Kaasugrilliä ei ole eikä tule.

Kyllähän se kannattaa, muutenhan ei ylipäätänsä kannata edes kommentoida, koska muuten ei synny keskustelua, mikä oli sivuston juuri tämän osion idea ja tarkoitus. =)

Vaikka osaankin arvostaa haloilla tai hiilillä valmistettua, en kumminkaan näe parhaaksi rumentaa pihaani muuraamalla sinne grilliä. Mikäli grillimakkaran maku ei ole optimaalinen, niin se ei ole minulle niin iso juttu. Arvostan pihassani ihan jotain muuta, kuin kasaa tiiliä. Puugrilli voisi olla kaunis, mutta sehän todennäköisesti syttyisikin. =P

Kun ei kaasu sytytä eikä semmoista tule, voin lahjoittaa kokoelmaasi sähkö- ja hiiligrillejä.

• Kaikki kotityöt on niin pikkujuttu, et ei edes mainitsemisen arvoinen asia...

• 876

Kai ny laitoksella pakkopaidassa...

• Käsin tiskaaminen on ihan hanuri hommaa. Kerta päivään menisi, mutta useampi kerta alkaa jo syödä mielenkiintoa ja tekisi mieli nakata roskiin koko läjä astioita. Tässä se nähdään kuinka mukavaan astianpesukoneeseen tottunut ei suostu kivuitta palaamaan käsinpesuun. On se vaan niin myrkkyä.

Mikäs siinä jos on kippo tai pari, mutta kun on kattilaa ja pannua, kippoa ja kuppia, lusikkaa ja haarukkaa. Pitäs vissiin siirtyä valmisruokiin, ei tarvisi niin paljon astioita kun ei tekis kaikkea itse.

• Niin se mukavin lienee pyykkien pesu ja lajittelu. Kone pesee ja minä vaan ripustelen ja lajittelen. Helppoa ja mukavaa. :)

No ei nää hommat ennen näin työläiltä tuntunut, mutta vuosia kotiäitinä sitä vaan väsyy jatkuviin rutiineihin ja kun ne rutiinit on kaikki mitä arki sisältää alkaahan se joskus pakosti nyppiä. Jahka nyt työelämään taas pääsee "rentoutumaan", niin alkaa varmaan kotihommatkin maittaa paremmin, kun ne ei ole kaikki vaan osa arkea.

• ruoanlaitossakäteviä

Paperiset kertakäyttöastiat on käteviä käyttää ruoanlaitossa ei niinkään syömisestä, näin voi vähentää tiskin määrää. Menevät kompostiin tai voi polttaa saunan pesässä:)

• ruoanlaitossakäteviä kirjoitti:

Paperiset kertakäyttöastiat on käteviä käyttää ruoanlaitossa ei niinkään syömisestä, näin voi vähentää tiskin määrää. Menevät kompostiin tai voi polttaa saunan pesässä:)

Totta. Olen harkinnut, kaalilaatikon tekemisessä esimerkiksi saan menemään monta astiaa tiskiin. Pikkasen olen oppinut soveltamaan astoiden kanssa, mutta kyllä mä edelleen osaan tiskiä tehdä omaksi kiusakseni. Mukit ja lasit sentään on päivän verran käytössä, se jo osaltaan hiukan vähentää määrää. Eiköhän tämä tästä. Tänään tuntuu olevan sellainen päivä kun tekee mieli nipottaa. :)

• ruoanlaitossakäteviä kirjoitti:

Minusta ainoat astiat mitä ruuanlaitossa tarvitaan on veitsi, leikkuulauta, pannu, kattila, vuoka ja leka, josta kokki nauttii inspiraatiota.

• ruoanlaitossakäteviä

Leikkulaudan pesu on työlästä, koska se on usein painava ja iso. Laita sen päälle kertakäyttölautanen ja palaute ainekset:)

Käytän niitä myös värien sekoitusalustana.

• painukeittiöstäpois
        scrg kirjoitti:

Minusta ainoat astiat mitä ruuanlaitossa tarvitaan on veitsi, leikkuulauta, pannu, kattila, vuoka ja leka, josta kokki nauttii inspiraatiota.

Ruoanlaitossa tarvitaan koko keittiö astioineen yms.

• pulsaattorikone
        sönkkö kirjoitti:

Niin se mukavin lienee pyykkien pesu ja lajittelu. Kone pesee ja minä vaan ripustelen ja lajittelen. Helppoa ja mukavaa. :)

No ei nää hommat ennen näin työläiltä tuntunut, mutta vuosia kotiäitinä sitä vaan väsyy jatkuviin rutiineihin ja kun ne rutiinit on kaikki mitä arki sisältää alkaahan se joskus pakosti nyppiä. Jahka nyt työelämään taas pääsee "rentoutumaan", niin alkaa varmaan kotihommatkin maittaa paremmin, kun ne ei ole kaikki vaan osa arkea.

Toi pyykinpesu vanhalla pulsaattoripesukoneella ja kaikenlainen pyykin lajittelu on minusta mukavinta mihenä! inhoan grillin puhdistusta käsin tiskausta!

• miespyykkäri
        sönkkö kirjoitti:

Niin se mukavin lienee pyykkien pesu ja lajittelu. Kone pesee ja minä vaan ripustelen ja lajittelen. Helppoa ja mukavaa. :)

Minusta mukavinta on pyykinpesu pulsaattoripesukoneella ja pyykkien järjestäminen ja narulle laitto!

• miespyykkäri kirjoitti:

Minusta mukavinta on pyykinpesu pulsaattoripesukoneella ja pyykkien järjestäminen ja narulle laitto!

Pulsaattorikoneella pesemisessä on tekemisen tuntua. Huuhtelukin erikseen. :)

• kfgkdfgkdjfkgd

Pyykin ripustaminen narulle kerrostaloasunnossa. Sen on varmaan keksinyt joku kiduttamisen ammattilainen.

• kevättuulahdusss

En ikinä viittis tehdä niin. Lähteä hissillä painavien, märkien vaatteiden kanssa ja ripustaa narulle kaiken kansan nähtäväksi ja sitten naapuri tulee tamppaamaan pölyisiä mattojaan viereen, kun tuulen suuntakin on katsottuna sopivasta suunnasta tuulemaan naapurin pyykeille:)

Kuivauskoneella saa kuivaksi pyykin

• atännä

Kuivausrumpu on ihan ehdoton kerrostalossa. Siihen jää pölyt ja karvat, eikä tarvitse huuhteluaineitakaan.

• Totuudenkertojatar

Pyykinpesu on mieleisin kaikkine vaiheineen. Ikkunoiden pesu taas tylsin. Meiltä löytyy siis puhtaita vaatteita, mutta ikkunoista ei läpi näe.

• pulsaattorikone

Tuo pyykinpesu vanhalla pulsaattorikoneella on mukavinta sekä pyykin ripustaminen kuivumaan! Inhoan tiskausta käsin!

• Inhoan auton korjaamista. Voisin hyvin tehdä sellaisen diilin, että imuroin vaikka joka päivä, jos eukko vaan korjaisi auton tarpeen vaatiessa.

• itsellinen

Auton saa korjaamolle. Ala vain imuroida. Mutta kyllä joka toinen/ kolmas päivä pitäis riittää.

• Nussiminen. On se vaan niin turhaa puuhaa

• Luolamadonna

Ei mikään. Himassa puuhailu ei ole työtä. Ja jos se ei juridisesti ole työtä, niin sen on oltava harrastustoimintaa. Ja jos se on edm, niin sen funktio harrasteena on siinä mielessä kyseenalainen, että suorituksista saatu näyttö muodostaa mielikuvan asunnon näyttötilanteesta, jossa sitä myydään mahdollisimman kovaan hintaan.

(Naurua)

• Luolamadonna

Voidaan soveltaa vapaasti. Ei jälkivaatimuksia.

(Allekirjoittanutta naurua)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      69
      7424
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      43
      5084
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      97
      3402
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      46
      2289
    5. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      22
      2138
    6. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      34
      2093
    7. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      41
      2044
    8. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      17
      1857
    9. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      1741
    10. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      14
      1673
    Aihe