Onko kellään kokemusta manuaalisesta renkaitten tasapainoituskoneesta.
Toimii vesivaaka periaatteella.Torafors myy näitä uudessakaarlepyyssä.
manuaalinen tasapainotus
12
2883
Vastaukset
- vatkaaja
Ei niillä tee mitään.
Toimii ehkä sinne päin radiaalisen heiton suhteen mutta sitä pahempi vertikaalinen eli sivuttaisheitto jää painottamatta.- RMB
Toimii vähän niin kuin 1970- luvulla oleva paikallana tasapainottava laite. Vanteeseen kiinnitettiin kiekko, jonka keskellä oli painon määrää säätävät rullat ja toisilla rullilla säädettiin paikka. Rengasta pyöritettiin sähkömoottorilla jossa pyörivä metallipyörä. Sillä renkaaseen kierroksia ja rullilla säädettiin paino ja paikka niin, ettei kori enää tärissyt. Isopaino (yli 30 g) jaettiin niin, että renkaan ulko- ja sisäpuolelle tuli saman kokoinen paino.
Vetäviä pyöriä pyöritettiin ajamalla, niin että toinen rengas oli ilmassa. Aurauskin säädettiin metallitangolla.
Ne oli niitä aikoja. - allapainoitus
RMB kirjoitti:
Toimii vähän niin kuin 1970- luvulla oleva paikallana tasapainottava laite. Vanteeseen kiinnitettiin kiekko, jonka keskellä oli painon määrää säätävät rullat ja toisilla rullilla säädettiin paikka. Rengasta pyöritettiin sähkömoottorilla jossa pyörivä metallipyörä. Sillä renkaaseen kierroksia ja rullilla säädettiin paino ja paikka niin, ettei kori enää tärissyt. Isopaino (yli 30 g) jaettiin niin, että renkaan ulko- ja sisäpuolelle tuli saman kokoinen paino.
Vetäviä pyöriä pyöritettiin ajamalla, niin että toinen rengas oli ilmassa. Aurauskin säädettiin metallitangolla.
Ne oli niitä aikoja.siinähän on kyllä valokenno, joka näyttää painon paikan, allapainoitus on hyvä sillä jos levyt on painottamatta niin korjaa myös sen
- vatupass
jos kuitenkin saa ravistuksen tällä pois eikö laite maksa pian itsensä pian takaisin?
- RMB
allapainoitus kirjoitti:
siinähän on kyllä valokenno, joka näyttää painon paikan, allapainoitus on hyvä sillä jos levyt on painottamatta niin korjaa myös sen
Valokenno saattoi tulla päivitetyssä versiossa. Tämä oli täysin manuaalinen. Se paketti, missä oli ne säätörullat, liikkui painon paikanhakurullilla joko myötä- tai vastapäivään riippui kumpaa rullaa käytti. paketissa oli punainen nuoli, johon kohtaan vanteeseen haettu paino tuli.
Yksinkertainen laite, mutta ei saanut akselin suuntaista painotusta kohdalleen. Sen takia iso paino jaettiin molemmille puolelle vannetta.
Pääasia, tärinä loppui. Siihen aikaan ei vaadittu enempää vaikka autojen nopeudet olivatkin suuremmat. Toisaalta vanteet eivät olleet niin leveät kuin nykyisin. - Vanhempi.asentaja
allapainoitus kirjoitti:
siinähän on kyllä valokenno, joka näyttää painon paikan, allapainoitus on hyvä sillä jos levyt on painottamatta niin korjaa myös sen
Se valokennojuttu oli aivan eri laite. Molemmilla olen tasapainottanut ja kuntoon tullut. Myös pyörä irrallaan koneessa painottanut.
Se vesivaakajuttu toimii staattisen tasapainotuksen osalta oikein hyvin, mutta dynaamisen ei. Eli jos rengas pyrkii "vipottamaan", niin siihen ei tehoa. Pitääkin kysellä, mistä tuollaisia saa ostaa... Vinkkejä, kiitos! - omatoiminen
Vanhempi.asentaja kirjoitti:
Se valokennojuttu oli aivan eri laite. Molemmilla olen tasapainottanut ja kuntoon tullut. Myös pyörä irrallaan koneessa painottanut.
Se vesivaakajuttu toimii staattisen tasapainotuksen osalta oikein hyvin, mutta dynaamisen ei. Eli jos rengas pyrkii "vipottamaan", niin siihen ei tehoa. Pitääkin kysellä, mistä tuollaisia saa ostaa... Vinkkejä, kiitos!Näitä saa osoitteesta torafors.com.Siellä on kaikkee metalli ja autokorjaamovermettä muutenkin.
- Staattinen_tasapainotus
Sitä sanotaan staattiseksi tasapainottamiseksi. Riittäisi aivan mainiosti jos pyörä olisi hyvin kapea, luokkaa polkupyörän rengas. Auton pyörät eivät ole. Staattinen tasapainotus osaa sanoa millä pyörän sektorilla epätasapaino on, mutta ei kertoa onko se ulko-vai sisäsyrjässä. Asialla on huomattava merkitys.
Sanoisin, että jos on vara pitää autoa, on vara tasapainotuttaa pyörät asianmukaisesti. Epätasapaino tulee paljon kalliimmaksi. - alennusmyyrä
Aiheen sivusta, nyt on juuri hiljaista rengasliikkeissä ja itse olen käyttänyt hyödyksi tätä ja käytän yleensä näihin aikoihin kesärenkaat tasapainoituksessa ja talvirenkaat sitten kesä- elokuun aikana, ei tarvi jonottaa ja huokeampi hintakin
- Vanhempi.kuski
Ei ole tarvinnut tasapainottaa kertaakaan, kun uutena tasapainotetaan kunnolla. Miljoonan kilometrin kokemuksella kerron näin.
- 1500000km
Vanhempi.kuski kirjoitti:
Ei ole tarvinnut tasapainottaa kertaakaan, kun uutena tasapainotetaan kunnolla. Miljoonan kilometrin kokemuksella kerron näin.
jos viet ne renkaat painotettavaksi, niin huomaat painojen paikan muuttuvan, vaikka et huomaisi ajossa vielä ravistavan, kuluessaan se vaan muuttuu tuo renkaan "tasapaino", toki laadukkaat renkaat ja vanteet vaatii niin vähän painoja, että nykynopeuksilla pystyisi ajamaan painottamattakin
- Peltivanne
Staattine tai vertikaalinen mutta jos täinä loppuu tällä toraforsin tasapinotuslaitteella
niin ongelmahan on ratkaistu.Jos puhuitaan jostain " näyttely"autosta jolla hifistellään
ja käytetään rahaa vanteisiin jo tuhansia on asia erikseen.Uskon että näitä toraforsin laitteita käyttää halpisautojen omistajat.Itselläni on autossa kiinni rahaa 900 euroa.Sillä on nyt ajettu 50 tkm ilman suurempia ongelmia.Ne ihmiset jotka haluaa
minimoida auton käyttämisen kulut tekee itse ja ostaa näitä manuaalisia renkaskoneita ja tasapainostuslaitteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802831
- 1862444
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362165- 191483
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101274
- 131269
- 221241