mikähän on se "urkumusiikki" mikä soi aina kummituksen ilmestyessä.se on jäänyt päähän soimaan,ja olis kiva tietää esittäjä(t).
oopperan kummitus
14
3068
Vastaukset
- pianisti
Kappale on nimeltään "Oopperan kummitus" ja sen on säveltäny Adrew Lloyd Webber (säveltänyt koko Oopperan kummitus -teoksen).
Myös Nightwish esittää tämän kappaleen (albumilla Century Child).- GoneWild
täytyy todellaki myöntää, että Nightwishin esittämänä kyseinen biisi on aivan mahtava!!!
oon muutaman kerran kuullu sen niiltä livenäkin eikä voi muutaku ihmetellä ylensäkkin tarjan ääntä....
oon nähny myös sen oopperan kummitus-leffan, joka ilmesty täs ny justiin ja se on itseasiassa ainaki siinä leffassa aika lailla samanlaisena versiona se laulu ku mitä Nightwish esittää... - joopajaapajee
GoneWild kirjoitti:
täytyy todellaki myöntää, että Nightwishin esittämänä kyseinen biisi on aivan mahtava!!!
oon muutaman kerran kuullu sen niiltä livenäkin eikä voi muutaku ihmetellä ylensäkkin tarjan ääntä....
oon nähny myös sen oopperan kummitus-leffan, joka ilmesty täs ny justiin ja se on itseasiassa ainaki siinä leffassa aika lailla samanlaisena versiona se laulu ku mitä Nightwish esittää...Nightwish on taas raiskannut hyvän biisin.
- pianisti
GoneWild kirjoitti:
oon nähny myös sen oopperan kummitus-leffan, joka ilmesty täs ny justiin ja se on itseasiassa ainaki siinä leffassa aika lailla samanlaisena versiona se laulu ku mitä Nightwish esittää...Todellakin se Nightwishin versio on UPEE!!! Oon kans käyny kattomassa elokuvan ja siinähän se on tosiaan "Nightwish-versiona" ;) Se oli mulle ainakin totta puhuen positiivinen yllätys :)
- Voivenäjä
pianisti kirjoitti:
Todellakin se Nightwishin versio on UPEE!!! Oon kans käyny kattomassa elokuvan ja siinähän se on tosiaan "Nightwish-versiona" ;) Se oli mulle ainakin totta puhuen positiivinen yllätys :)
Nightwishin versio on laimea, ja ei millään tavalla ole vaikuttanut leffan musiikkiin. Alunperinhän kyseinen biisi on hieman rokahtava.
Hankkikaa elämä. - Hama
pianisti kirjoitti:
Todellakin se Nightwishin versio on UPEE!!! Oon kans käyny kattomassa elokuvan ja siinähän se on tosiaan "Nightwish-versiona" ;) Se oli mulle ainakin totta puhuen positiivinen yllätys :)
Aikoinaan teimme showtanssiryhmämme kanssa kyseiseen Nightwishin biisiin aika hianon esityksen. Hyvä on biisi! :)
- OopperanKuMMituS<3
pianisti kirjoitti:
Nightwish vaa matkii sitä biisii.. :(
Se leffan biisit on niin ihanii!!
- mie
Kyseinen biisi on, kuten on jo mainittu, musikaalin nimibiisi, eli "THE PHANTOM OF THE OPERA".
Kappale sävellettiin alunperin v. 1986 näyttämöversioksi valmistuneeseen A.Lloyd Webberin musikaaliin The Phantom of the opera. Kappale poikkesi jo tuolloin musikaalin muusta musiikista, popahtavan/rokahtavan sovituksensa vuoksi. Ensimmäisen levytyksen kappaleesta ennen musikaalin maailmanensi-iltaa lauloi Sarah Brightman (joka tuolloin oli vielä rva Lloyd Webber, ja jonka äänelle koko Christinen rooli alun alkaenkin sävellettiin) ja brittirokkari Steve Hartley. Kappaleen sanoitusta muutettiin näyttämöversioon hieman, mutta sovitus ei juurikaan muuttunut.
Eli jos nyt puhuttaisiin asioista niin kuin ne ovat, eli kyllä se on Nightwish joka on kopioinut versionsa aiemmasta olemassaolleesta sovituksesta. Eikä suinkaan päinvastoin.- mie
kappaleen esittää elokuvassa tietysti päähenkilöt Gerard Butler ja Emmy Rossum, joista molemmat todella lauloivat roolinsa itse.
THE PHANTOM OF THE OPERA -kappaleesta on tehty liuta levytyksiä, mm. Sarah Brightman & Steve Hartley, Sarah Brightman & Michael Crawford (ko. musikaalin näyttämöversion alkuperäistähdet), Michael Crawford & Barbara Bonney, Claire Moore & Graham Bickley, Rebecca Caine & Colm Wilkinson, Elisabeth Berg & Mikael Samuelsson... - Ksaks
mie kirjoitti:
kappaleen esittää elokuvassa tietysti päähenkilöt Gerard Butler ja Emmy Rossum, joista molemmat todella lauloivat roolinsa itse.
THE PHANTOM OF THE OPERA -kappaleesta on tehty liuta levytyksiä, mm. Sarah Brightman & Steve Hartley, Sarah Brightman & Michael Crawford (ko. musikaalin näyttämöversion alkuperäistähdet), Michael Crawford & Barbara Bonney, Claire Moore & Graham Bickley, Rebecca Caine & Colm Wilkinson, Elisabeth Berg & Mikael Samuelsson...Omasta mielestäni Nightwish raiskasi koko kappaleen.
Ajattelin hankkia musikaalin levyn, ja mahdollisesti pari kappaletta Elokuvan soundrackilta, koska musiikkiahan muunneltiin hiukan elokuvaa varten. - mie
Ksaks kirjoitti:
Omasta mielestäni Nightwish raiskasi koko kappaleen.
Ajattelin hankkia musikaalin levyn, ja mahdollisesti pari kappaletta Elokuvan soundrackilta, koska musiikkiahan muunneltiin hiukan elokuvaa varten.Juu jonkin verran musiikkia tietysti elokuvaa varten muuteltiin: sovitukset ovat näyttämöversiosta himpun verran erilaiset (ei kylläkään dramaattisesti erilaiset), nimikappaleesta jätettiin yksi säkeistö pois, "Prima donna" -kappaleen loppuosuus yksinkertaistettiin, siellä täällä on muutettu pari sanaa. Suhteellisen pieniä muutoksia.
Outoa vaan, että leffan soundtrackia ei ole vielä ainakaan Helsingissä myynnissä vaikka leffa on pyörinyt täällä jo pari vkoa!
- The Phantom of the Opera
Oopperan kummitus leffa on niin ihana!!
- The Phantom of the Opera
OopperanKummituS
- ChristineRossum
http://www.procella.org/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi
Olisi keskustelua oopperan kummituksesta tuolla. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222371- 522267
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062260- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 301456
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361412- 951171
- 281160
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201136