tuli kojetauluun eilen ajon aikana teksti sähköjärjestelmä huolla heti ja punainen akun kuva sitten jonkin ajan kuluttua jarruttaessa syttyi abs jarrujen valo ja teksti abs huolla pian vähän sen jälkeen luistonesto valo syttyi ja stc huolla pian. myös radio sammui ja ilmastoinnin puhallin pysähtyi.
viimeisimpänä vielä moottori alkoi nykimään mittaristossa moottorin kuva syttyi ja lukee pakokaasuja huolla heti. pääsin pihaan asti ja nyt ei käynnisty.
miten auton saa käyntiin ja mikä on vikana. voiko itse korjata vai pitääkö viedä korjaamolle. sulakkeet katsoin ja ne on kunnossa.
volvo sekosi
23
11835
Vastaukset
- aihavakku
Vaiha akku
- Anonyymi
Vaeha akku, vaeha laturi, tulukoot huolto-ukot ite laettamaan!! On tämä saatana työmaa!!
- Voi_korjata_itse
Lataa tyhjentynyt akku ja vaihda uusi laturi.
- Volga
Voiko itse korjata,ilmeisesti et voi, koska täällä kyselet että mikä on vikana.
- AnonyymiUUSI
Tottakai sen voi itse korjata kuten kaiken muunkin! Kuka tai mikä muu sen korjaamollakaan korjaa kuin asentaja itse?
Pitää vain osata, ettei riko lisää. Ja "tekemällä oppii" on se susitöitten tekijöitten ikuinen vale.
- paalattavaksi
Vikakoodin lukuun on mentävä turha alkaa vaihtelemaan kaikkia osia ihan kokeilemalla. Ja jos ei käynnisty niin hinausautollahan se on vietävä korjaamolle.
Jos kaikki nämä mainitsemasi häiriöt on esiintynyt yhtä aikaa niin varmaan joku keskusohjausyksikkö tai vastaava nyt kärähtänyt joka vaikuttaa auton koko sähköjärjestelmään ja sellainen tuskin on ihan halpa.
Oletko käyttänyt autoa viime aikoina apuvirran antamiseen se nimittäin voi olla syynä näihin ongelmiin. Vanhoja autoja saattoi antaa apuvirtaa vaikka kuorma autoon yhteen akkuun kerrallaan mutta näistä elektroniikalla täytetyistä niin ei kannata.
Melkein saattaa olla että jos paljon ajettu auto kyseessä niin paaliin laitettava koska jos monet ohjausyksiköt on hajonnut niin tulee niin kalliiksi korjata ettei kannata alkaa. - Volvokuski
Jos kyseesä on vuosimallia 1996-2004 S40 tai V40. Niin tunnettu tyyppivika on viimeistään noin 186-196tkm välein vaihtokuntoon kuluva laturin vapaakytkin (alternator freewheel clutch). Joissakin tapauksissa menee koko laturi vaihtoon.
Toinen yleinen tyyppivika on 253-259tkm kohdalla on yhden Lambda anturin vioittuminen.
Jos moniurahihna on vaihtokuntoon kulunut niin silläkin on vaikutusta laturin toimintaan koska moniurahihna on se joka pyörittää laturia. - Anonyymi
Joo itellä alkoi volvo myös heittelemään vikakoodeja tyhjästä. Abs ja luiston esto tais olla ensin ja sitten virtajärjestelmä. Kaikki korjaantui pelkällä akun vaihdolla, kuulemma herkkä tuo sähköjärjestelmä huonolle akulle
- Anonyymi
Se on Kiina-ilmiö.
- Anonyymi
Minulla alkoi päässä vilkkua vikakoodeja ja Volvon omamekaanikko suositteli käymään lataamossa. No minähän kävin ja Volvoni on toiminut kuin unelma sen jälkeen!
- Anonyymi
Loppujen lopuksi harvemmin on syynä ohjausmoduulin hajoaminen, enemmän on johtosarjavikoja, esim. ruostunut maadoituspiste, poikki hankautunut johdin johtosarjassa, tms. yksinkertaisia vikoja jotka toki nekin voi olla hankalia löytää.
Jos epäilee akkuakin vialliseksi niin ennen uuden akun ostoa kannattaa mitata nykyisen akun jännite ja latausjännite, mikäli auto käynnistyy, puhdistaa akku päältä, akun navat sekä akkukaapelien kontaktipinnat. Jos akku näiden toimienkaan jälkeen ei pidä virtoja niin silloin voi uusia sen. Vielä oikeastaan sitä ennen kannattaisi tutkia, ettei akun tyhjeneminen johdukin jostain sammuksissa paljon virtaa vievistä, viottuneista laitteista. Tässä on muistettava, että sammutuksen jälkeenkin, eri modulit voivat olla vielä "hereillä" jonkinaikaa, tehden erinäisiä kalibrointeja jne. mutta arvioisin että 15 minuutin kuluttua auton pitäisi olla jo täysin sammuksissa.- Anonyymi
"mutta arvioisin että 15 minuutin kuluttua auton pitäisi olla jo täysin sammuksissa"
hmmmm !
Nykyinen autoni näyttää sinisellä digitaalinäytöllä tietoja HETI, kun ovien lukitus on avattu kauko-ohjauksella (siis ilman virta-avaimen laittoa paikalleen ajoa varten).
Eli jos virta on 15 min kuluttua kokonaan pois, niin pelkkä ovien lukituksen avaus kytkee sen päälle.
Lisäksi epäilen, että autoni lukitsee itsensä varsin pian, jos ensin avaa ovien lukituksen kauko-ohjauksella, mutta sitten ei tee mitään !
Ei olisi kiva joutua lukituksi ulos omasta autostaan, kun avain on auton sisällä.
Siksi: miten tuollainen ovien automaattilukitus poistetaan käytöstä ?
Auto: HYUNDAI i30 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"mutta arvioisin että 15 minuutin kuluttua auton pitäisi olla jo täysin sammuksissa"
hmmmm !
Nykyinen autoni näyttää sinisellä digitaalinäytöllä tietoja HETI, kun ovien lukitus on avattu kauko-ohjauksella (siis ilman virta-avaimen laittoa paikalleen ajoa varten).
Eli jos virta on 15 min kuluttua kokonaan pois, niin pelkkä ovien lukituksen avaus kytkee sen päälle.
Lisäksi epäilen, että autoni lukitsee itsensä varsin pian, jos ensin avaa ovien lukituksen kauko-ohjauksella, mutta sitten ei tee mitään !
Ei olisi kiva joutua lukituksi ulos omasta autostaan, kun avain on auton sisällä.
Siksi: miten tuollainen ovien automaattilukitus poistetaan käytöstä ?
Auto: HYUNDAI i30Siis... tottakai auton tuleekin herätä jollain lailla heti kun ovien lukitus avataan.
Voithan jättää kuljettajan oven ikkunan auki tai kokeilla vara-avain taskussa, lukitseeko auto ovet itsekseen silloin kun virta-avain on virtalukossa. Epäilisin että ei lukitse jos on fiksusti suunniteltu keskuslukitus. Tietysti ovet pitää voida lukita sisältä erillisellä napilla tarvittaessa vaikka avaimet ovatkin virtalukossa.
Ja tietenkin on hyvä jos auto lukitsee ovat automaattisesti jos ne avataan kaukosäätimellä vaikka vahingossa mutta ovia ei avata tietyn ajan sisällä. Näin auto ei jää vahingossakaan ovilukot avoinna parkkipaikalle.
Ovien ei kuitenkaan pitäisi mennä enää sen jälkeen itsekseen lukkoon kun ovi on avattu sen tietyn ajan sisällä. Edellyttää tietysti että ovikytkimet, jotka tunnistavat onko ovi auki vai kiinni, ovat kunnossa. Sen voi todeta esim. sillä että sisävalo syttyy ovea avatessa.
Joissain autoissa ovien lukituksen tai murtohälyttimen päällemenon voi estää se, jos konepelti on auki, esim. akun parasiittisen virtahävikin mittausta varten. Tätä voi huijata siten että painaa konepellin lukkolaitteen lukitusasentoon esim. ruuvimeisselillä.
Se on muistettava vapauttaa takaisin auki ennenkuin läimäisee konepellin kiinni, muuten voi tulla vaurioita!
- Anonyymi
sekosikovolvosikunsikakusiboksiisi?
- Anonyymi
Näin muutama vuosi myöhemmin. Mutta joo itelle tuli just sama probleema, kaikki vika valot sytty mitä ikinä autosta löyty ja tekstinäkin valitti kaikenlaista airbageistä ohjaustehostimiin. Itellä kyseessä tosiaan 2004 vuoden bensa S40. Mutta tosiaan laturin vaihdoin autoon ja kaikki viat lähti sen mukana pois.
Nykyautoissa tosiaankin jos esimerkiksi laturi hajoaa ja käyttöjännitteet rupeavat sen johdosta hitaasti putoamaan akun varauksen vähetessä tulee mittaristoon mitä ihmeellisempiä varoituksia ja virheilmoituksia.
Autoista ehkä puuttuu vielä yksi varoitus: Akun jännite alhainen. Tämän pitäisi ilmestyä näyttöön ensimmäisenä ilman muuta valoshowta. Elektroniikkaa voisi kehittää siten, että jos käyttöjännite laskee tarpeeksi eivät nämä muut varoitukset edes käynnisty. Ne ovat sekä epäoleellisia että virheellisiä..- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Nykyautoissa tosiaankin jos esimerkiksi laturi hajoaa ja käyttöjännitteet rupeavat sen johdosta hitaasti putoamaan akun varauksen vähetessä tulee mittaristoon mitä ihmeellisempiä varoituksia ja virheilmoituksia.
Autoista ehkä puuttuu vielä yksi varoitus: Akun jännite alhainen. Tämän pitäisi ilmestyä näyttöön ensimmäisenä ilman muuta valoshowta. Elektroniikkaa voisi kehittää siten, että jos käyttöjännite laskee tarpeeksi eivät nämä muut varoitukset edes käynnisty. Ne ovat sekä epäoleellisia että virheellisiä..Kyllä ainakin mun Volvo kertoo alhaisesta akun varaustilasta ja sen huomaa siitäkin jos start/stop ei koskaan aktivoidu ja esilämmitys ei käynnisty apilla.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ainakin mun Volvo kertoo alhaisesta akun varaustilasta ja sen huomaa siitäkin jos start/stop ei koskaan aktivoidu ja esilämmitys ei käynnisty apilla.
Ehkä Volvo on oikeasti ottanut opikseen, kun jätti mm. aloittajan vuonna 2016 epätietoisen hämmennksen valtaan.
Akun varaustila ei tosin ole sama asia kuin sähköjärjestelmän alhainen käyttöjännite, minkä eräs oire tosin on sekin, ettei akku lataudu.- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Nykyautoissa tosiaankin jos esimerkiksi laturi hajoaa ja käyttöjännitteet rupeavat sen johdosta hitaasti putoamaan akun varauksen vähetessä tulee mittaristoon mitä ihmeellisempiä varoituksia ja virheilmoituksia.
Autoista ehkä puuttuu vielä yksi varoitus: Akun jännite alhainen. Tämän pitäisi ilmestyä näyttöön ensimmäisenä ilman muuta valoshowta. Elektroniikkaa voisi kehittää siten, että jos käyttöjännite laskee tarpeeksi eivät nämä muut varoitukset edes käynnisty. Ne ovat sekä epäoleellisia että virheellisiä..Näkyy se varmaan vikakoodinlukijalla, saattaa olla paljon vikakoodeja muistissa, mutta tarkemmin katsottuna jokainen moduuli valittaa vaan samaa asiaa, liian alhainen jännite.
- Anonyymi
Kivat jouluvalot🦚
- Anonyymi
Etpä ollut Amazonissa tuollaisia ongelmia.
- Anonyymi
No ei ollut, se vaan hyytyi ja oli hiljaa.
Oliko muuta fiksua sanottavaa? - Anonyymi
Olivatkin huippuautoja näihin nykyisiin muovipärekoreihinpaskamoottoreineen ja sähkölaitteisto on tyyliä oomi kertaa käämi pimeenä koko lääni !
Siis Amazonit ja PVeet olivat autoja !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1102850Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302395Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen222334Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631071947- 1141630
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1701345Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2861176- 801034
- 711024
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi244991