Olen tehnyt viitisen vuotta töitä osa-aikaisena 30h/4pvä viikossa toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella, joka on sopinut minulle erittäin hyvin ja näin haluaisin myös jatkaa. Nyt työnantaja sanoi, että nyt pitäisi päättää alanko tekemään töitä kokoaikaisena vai onko minulle töitä ollenkaan. Ei taida olla ihan laillista? Sopimuksessani lukee työaikana tuo 30h/vko (ei esim. 20-40h), joten käsittääkseni minulla ei ole velvollisuutta tehdä yhtään 30h enempää, eikä voi olla irtisanomisen peruste, että en suostu tekemään töitä enemmän kuin sopimuksessani lukee.
Hommahan menisi niin, että jos en suostu kokoaikaiseksi, minut irtisanotaan, ja tilalleni palkataan kokoaikainen työntekijä. Mikähän olisi irtisanomisen peruste? Kyllähän ei-toivottu työntekijä aina pihalle saadaan, ainahan keksitään "taloudelliset ja tuotannolliset syyt", mutta siinäpähän ei uuden työntekijän palkkaaminen ole laillista, jos vakituisia on irtisanottu taloudellisista ja tuotannollisista syistä. Kysymys kuuluu, että mistä sitä kukaan voi tietää, jos firma etsii ja palkkaa omien kanaviensa ja kontaktiensa kautta uusia työntekijöitä, vaikka sieltä on tuotannollisista ja taloudellisista syistä niitä irtosanottu?
Miten menettelen? Ja vastaus ei sitten ole se perinteinen "soita liittoon".
Ja huom! kysymys ei liity TE-toimistoon mitenkään, joten karenssikommentit voi myös jättää pois.
Osa-aikaisesta kokoaikaiseksi pakolla?
laillistako
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1014954
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.2502037- 891673
Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401190Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.3371163Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd1051100- 501099
Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en1481070- 1111029
Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os85984