Tämän huomaa täällä Suomi24 sivustolla usein . Tuntuu, että ihmiset eivät siedä ihmisiä, jotka ovat tehneet erilaisia valintoja kuin he ja ovat onnellisia valintojensa tähden. Tuntuu, että Suomalaiset eivät kestä erilaisuutta ollenkaan.Mistä lähtien toisten onni on ollut palstalaiselle itselleen uhka? Siksikö, että toisten onni paljastaa, ettet ole onnellinen? Tai toisen hyvä teko todistaa kuinka paska ihminen itse olet? Huomaan myös sen jostain syystä että hyvät koulut käyneelle suomalaiselle on hankalaa olla järkevä, oli suomen peruskoulu miten laadukas tahansa. Asiat tuomitaan heti, siihen tutustumatta ja ollaan kliseillä matkassa. Annetaan tunteille valta, vaikka tunteet eivät välttämättä objektiivisia ole. Miksi minusta tuntuu, että monet ovat henkisesti laiskoja, katkeria ( ilman hyvää syytä), kateellisia, vihaisia. Heti jos joku - omalla työllään - rikastuu ja hänet noteerataan vaikkapa julkisesti, ihmiset ovat heti haukkumassa että tämä henkilö riistää muita ihmisiä ja etenkin köyhiä. työttömiä jne. Mutta arvatkaapa kuka ne rahat hänelle yleensäkin toi? KULUTTAJAT!! Eli ne tavalliset, katkerat suomalaiset, jotka eivät huomaa kaksinaismoralismiaan.
Miksi Suomalaiset ovat niin katkeria?
HorizonDeVer8
0
170
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3073025Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1212049
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492033Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 671379
- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781233