Työttömyys on aina oma vika

RöyhkeätLoiselukat

Työttömäksi päätyy, kun loisii jo kakarana koulussa ja sen jälkeen sama vastuuton siipeily jatkuu.
Kukaan ei palkkaa osaamatonta ja laiskaa pummia koskaan työhön. Kaikki osaavat ovat työssä. Pohjasakka makaa murjuissaan ja varastaa muilta elantonsa.

58

1799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikea_jackpotti

      Niin NIUVANNIEMI ON mielisairaan oikea lottopotti

    • Niinpä_Niin

      Mistä ne uudet työttömät sitten syntyvät, jos kerran työssä olevat ovat osaavia ja ahkeria menestyjiä? Suurin osa työttömistä, kun on työpaikkansa menettäneitä ahkeria osaajia. Nimimerkille RöyhkeätLoiselukat kerron, että esittämäsi teoria työttömyydestä on täysin omaa koukeroista ajatteluasi!

      • LaiskuusToiPotkut

        Työttömiä syntyy lisää, koska he ovat jättäneet työnsä tekemättä ja vaatineet silti palkkaa. Yksikään tuottava palkkansa arvoinen henkilö ei joudu koskaan työttömäksi.


      • höpsiss

        Mä en ainakaan saanu "potkuja" (itseasias en oo koskaan saanu potkuja, koko työura koostuu määräaikaisuuksista) laiskuudesta. eräs ex-esimieheni sanoin: "Ei sullekaan xx ole enää töitä kun yy alkaa käyttää harjottelijoita". Kävin myös kerran ryhmähaastattelussa jolla haettii ex-työnantajalleni TYÖKOKEILIJOITA, olisin päässyt vanhaan työhöni ilmaiseksi tekemään. Haastattelun aikana selvisi että ne kymmenkunta muutakin haastateltavaa oli enin osa ko.työnantajan ex-alaisia.


    • ItkuPitkästäIlosta

      Varoppa aloittaja ettei satu pilkka omaan nilkkaan.. sikäli mikäli työelämässä ylipäätään itse olet...

      • Pashaa.Tikunnokassa

        Suomessa on yllättävän paljon näitä koroillaeläjiä, joista aikoinaan jo Marx ja maauudistusta ajanut englantilainen Georges kirjoittivat. Myös osa kapitalisteista Misesistä lähtien on tuominnut koroillaeläjät, koska he eivät tuota yhtään mitään arvokasta yhteiskunnalle. Heidän kohdallaan "sosiaaliturvan" ongelma on realisoitunut ehkä kaikista täydellisimmin.

        Keitä ovat nämä nykyajan koroillaeläjät? He ovat perineet omaisuutta ja tässä tapauksessa omaisuus ei ole maata vaan asuntoja, mutta periaate on joka tapauksessa sama. Suomessa voi tulla parikymppinenkin hetkessä miljonääriksi, jos tulee perineeksi esimerkiksi parilta isovanhemmaltaan asunnot lyhyen ajan sisällä.

        Osa toki suorittaa tutkinnot ja sun muut, mutta sitten on aika katsella muailmaa. Työelämä itsessään on aivan liian hektistä, että sinne kannattaisi omaa vapaa-aikaansa tuhlata. Tutkinnot ovat puolestaan Suomessa muodostuneet aikoja sitten "muodolliseksi pätevyydeksi", joilla ei ole enää mitään tekemistä työelämän kanssa.

        On nimittäin tullut vastaan esimerkiksi merkonomijohtaja, jolla on ollut ekonomisteja alaisenaan, vain yhtenä esimerkkinä tai inssejä, jotka on palkattu dippanissin sijasta. Aika usein suhteet selittävät työnantajan toimintaa. Suomessa hyvinkoulutettu henkilö lähinnä tuhlaa aikaansa ja pahoittaa mielensä, kun tajuaa, millaiseen p*skaan tulee työntäneensä kätensä. Ja palkatkin ihan hanurista.


      • Anonyymi
        Pashaa.Tikunnokassa kirjoitti:

        Suomessa on yllättävän paljon näitä koroillaeläjiä, joista aikoinaan jo Marx ja maauudistusta ajanut englantilainen Georges kirjoittivat. Myös osa kapitalisteista Misesistä lähtien on tuominnut koroillaeläjät, koska he eivät tuota yhtään mitään arvokasta yhteiskunnalle. Heidän kohdallaan "sosiaaliturvan" ongelma on realisoitunut ehkä kaikista täydellisimmin.

        Keitä ovat nämä nykyajan koroillaeläjät? He ovat perineet omaisuutta ja tässä tapauksessa omaisuus ei ole maata vaan asuntoja, mutta periaate on joka tapauksessa sama. Suomessa voi tulla parikymppinenkin hetkessä miljonääriksi, jos tulee perineeksi esimerkiksi parilta isovanhemmaltaan asunnot lyhyen ajan sisällä.

        Osa toki suorittaa tutkinnot ja sun muut, mutta sitten on aika katsella muailmaa. Työelämä itsessään on aivan liian hektistä, että sinne kannattaisi omaa vapaa-aikaansa tuhlata. Tutkinnot ovat puolestaan Suomessa muodostuneet aikoja sitten "muodolliseksi pätevyydeksi", joilla ei ole enää mitään tekemistä työelämän kanssa.

        On nimittäin tullut vastaan esimerkiksi merkonomijohtaja, jolla on ollut ekonomisteja alaisenaan, vain yhtenä esimerkkinä tai inssejä, jotka on palkattu dippanissin sijasta. Aika usein suhteet selittävät työnantajan toimintaa. Suomessa hyvinkoulutettu henkilö lähinnä tuhlaa aikaansa ja pahoittaa mielensä, kun tajuaa, millaiseen p*skaan tulee työntäneensä kätensä. Ja palkatkin ihan hanurista.

        Jotkin eivät ole päässeet töihin siksi, että on liikaa työkokemusta:
        https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/bbd3dd49-95f2-4cda-b4a5-d9dc61a4d10a


    • olenviaton

      Mikä vka se on,jos on työtön.Työssä käynti se on oma vika,ja hölmöyttä.

    • työnantajat_säälittää

      Työttömyys johtuu työnantajasta: Mitäs meni tekemään sopimuksia, joilla ei pysty palkkojaan - ja yhteiskunnan velvoitteita maksamaan ja joutui ajamaan toimintansa konkurssiin! :) Viimeinen vuosi hytistiin toimistolla - ei ollut varaa lämmitykseen työnantajalla. Vähän sääliksi kävi, kun sen kaveri kävi muka "mittailemssa" lämpöjä - mutta mitään ei todellisuudessa tapahtunut. Onneksi oli kerrostalo, ei pudonnut varmaan alle 15C:n lämmöt!

    • autahyväpakolaine

      suomalainen geeniperimä on löysää työvieroksujaa, ehkä pakolaine voit auttaa meitä.

      • suo_sielläki

        Jaa? Kirjoitusvirheistäsi päätellen et oikein pärjää enää työmarkkinoilla? Ei se pakolainenkaan taida kylläkään - ne vaatimukset kun on mitoitettu "suomen" tasolle ja tulijoilla hyvä jos lukutaitoa..


    • Lipitys

      Työttömyys on aina työnantajan vika. Heikko johtaminen johtaa firmat ahdinkoon ja irtisanomisiin. Ei siinä paljon duunarin työhalut vaikuta kun tulee kenkää.

    • NäinSeMenee

      Heikompi aines on työttömänä. Kilpailussa kaikki eivät pääse joukkueeseen. Laiskalle työttömälle tilanne on tuttu jo kouluajoista lähtien. Kun joukkueen jäseniä valittiin, niin työtön jäi jo silloin nurkkaan. Nyt samoja lusmuja ei oteta työjoukkueeseen, jossa vain hyvät pelaa ja voittaa.

      • mietipä_ite

        Onkin siis oikein, että työssäkäyvä osa kustantaa työttömän aineksen Kreikan lomat! Ei siellä kukaan muukaan ehdi käydä lorvimassa, kun lomat on mitä on..
        Eli mietipä itse, mitenkä se oikein menee? Itse lähdin eteläeurooppaan ja kävin myös chilessä ja työkkäri sano, että "OK!", kun kerroin, että jätän loman ajalta tuet nostamatta(en tietysti kertonut tässä vaiheessa loman kestoa, päätös kirjallisena). Matkatessa vierähti 10v työhistorian jälkeen itse asiassa kaksi vuotta - enkä silti saanut rahojani loppumaan. Se on kiinni siitä, minkälaiset palkat neuvottelee itselleen - ja minkälaiset edut. :)


      • eläpäsmussutasiinäNSM

        Jaa..Mitenkäs sinä nimimerkki NÄINSEMENEE sitten selität ne lukuiset työttömät liikunnan opettajat, jotka lapsena olivat liikuntatuntien kärkikastia ja aina valitsemassa huutosakki periaatteella näitä joukkueita? Niin. Etpä mitenkään, koska perustelusi on täysin perseestä! Liikunnallinen lahjakkuus ei vaikuta koulu menestykseen, ja se oliko laiska lapsena vai ei, ei aina vaikuta työttömyyteen.Todella ahkeria ja korkeasti koulutettuja ihmisiä on työttömänä vasten tahtoaan.


      • NäinSeMenee

        Täällä se heikompi aines taas kateellisena huutelee. Työttömäksi joutuu kun laiskottelee ja kippaa keppanaa kaiket päivät. Sitten täällä valitetaan, kun on ikävää kun ei saa töitä vaikka itse sen eteen ei juuri mitään olla valmiita tekemään. Sama toistui jo koulussa, kun laiskurit jättivät tehtävät tekemättä ja narisivat kun eivät oppineet mitään. Oman tyhmyyden vika molemmissa tapauksissa.


      • Anonyymi

        Anaalin lipoja täällä aina on pärjännyt, ehkäpä terve ihminen ei sellaiseen alistu.
        Imekää toistenne k***a ja odottakaa YT:tä ja tuolileikki taas alkaa.

        Minä keskityn elämään ja otan silloin pop cornit esiin ja nautin kun lipojien alta lähtee tuoli.


    • työtön1966

      koko iän (nyt 50-kymppinen) töitä tehnyt 13-vuotiaasta, nyt päässyt ansiosidonnaiselle ja voin sanoa, että tässä tapauksessa työttömyys on oma vika, ei edes ole ikävä työpaikkaa, kaikki päivät saa tehdä sitä mitä itse juuri haluaa ja jos tämä 200 neliöinen omakotitalo on murju mielestäsi, niin sittenpä on

    • huonoa_seuraa_

      Työttömyys johtuu työkavereista: Ei sitä narsistia jaksa joka istuu vieressä jaksa katsella sisullakaan kovin montaa vuotta - tai olet itse kohta myös narsisti!

    • optioita_odotellessa

      Ilman työttömyyttä kehitys pysähtyy: En minä ainakaan halua työnantajalleni mitään hyvää antaa ilmaiseksi. Mieluummin kehitän sen itse ja otan rahat itselle! Jos työnantaja ei jotain asiaa tiedä, ei sitä myöskään tehdä: Huuli pyöreänä vain odotellaan ohjeita.

      • Anonyymi

        Näin on itse olen ihan hiljaa kun pomo miettii asiaa miten joku asia olisi hyvä tehdä, jos kysyy niin en tietenkään kerro, sen verran paljon on kusettanut ja puhunut paskaa meistä ja maksaa lipojille ja sukulaisille enemmin niin pitäköön ongelmansa ja siitähän sille liksaa maksetaan että saa hommat toimimaan, en laita rikkaa ristiin asin eteen enkä kehitä mitään jonkun naurettavan aloitepalkkion takia, millä taas koitetaan kiristää työtahtia ja näinollen työkuormaa lisää ja samalla suhteeessa palkkakin laskee.

        Lopuksi kuitenkin YT:ssä laittavat pihalle kun jonkun nilkin poika tulee ne hommat tekemään verukkeella että opettelee hommat jotta saadaan kaveriksi ja vie samalla vanhan tekijän duunit.

        Älkää opettako mitään hommia kellekkään, parempi salata kaikki niin duunit jatkuu.
        Jos tulee vaatimus siitä niin vaihtakaa kilpailijalle tai sitten saikulle kunnes perutaan koko vdedätys ja sen jälkeen lähtö kilpailijalle kun tuolloin on jo selvää että teistä halutaan eroon.


    • holeton

      Mulla ei ole kuin pari pv viikkossa töitäm eikä se haittaa mua yhtään! Pikemminkin nautin tästä vapauden tunteesta jota perusduunari ei pysty kuvittelemaankaan. Ei tarvi stressata työjuttuja paljoa, ei herätä aikaisin ja vapaa-aikaa on niin että pysty harrastamaan eikä tarvi syödä eineksiä kiireen takia :)

      Pitkään potesin huonoa omatuntoa, mutta oikeestaan tää on ihan todella mukavaa elämää. En tarvi uusinta ja parasta elektroniikkaa, enkä jatkuvasti kalliita vaatteita, eikä haittaa kun ei ole varaa baariin tai biljardiin ym. Matkustelurahan vielä kun saisi jostain niin UH!
      Antaa niiden tehdä työt jotka himoaa materiaalia, matkailua ja rikkauksia. Mä pärjään ilman

      Ainoo että on vähän yksinäistä, mutta se johtuu myös mun introverttiydestä eikä kokonaan rahan puutteesta

    • TyötönOnPsyko

      Työtön on valinnut elämäntavakseen varastaa muilta oman ja lastensa elannon. Kysymyksessä on valinta, jonka on tehnyt röyhkeä ja ahne narsisti.

      • tuomari_nieminen

        En ole valinnut mitään. Valitettavasti kovat osakeyhtiöt ja heidän omistustensa tuotto-odotukset eivät mahdollistaneet työssä pysymistäni. Väestöstä 5% on sellaista ainesta, joka kelpaa osakkeen omistajille!


    • Oskar.Dirlewanger

      Tällainen kirjoittelu on aivan joutavaa. On aivan turha syytää työttömiä nykymenosta. Maassa eri laskutavoista riipuen työttömiä 500 000 ehkäpä enemmänkin. Akateemisia työttömiä yli 50 000; työttömyys tulee vain lisääntymään. Nykymenolla tähän ei saada mitään muutosta. Muutos tulee tapahtumaan jonkinlaisen kriisin kautta. Toivon ja uskon, että tämä työttömyys tulee räjähtämään käsiin.

      • täältä_pesee

        Jep jep. Pääsee makselemaan vähän työnantajillekin kalavelkoja, mitä on työelämässä joutunut kokemaan!


    • sanompavaan

      - ei työttömyys vähene ,yrityksetkään ei työllistä muutako pakon edessä ,mitä pienempi henkilökunta sen tuottosanpaa , erijuttu on tietysti laajenemishimoiset nuoret yrittäjät ,mutt siinäki tulee pää vetäjän käteen - ei kaikki voi alkaa yrittäjiksi siellä on kovat kisat kentällä. - kilpailukyky- ja into loppuu jo ikä 40. - hallituski luulee ,että sopimuksilla lisätään kilpailukykyä ei onnistu.

    • työtön2

      Ai et on oma vika kun on ollut YT:t ja irtisanottu? Olsin töissä vieläkin jos olisin saanut jatkaa. Niin kauan olen työtön ennen kuin joku taas ottaa mut töihin. Jos minua ei valita paikkaan johon haen ei voi olla työttömän eli minun syy.

      • Nightwish2077floorrules

        Ton on pakko olla trolli. Ei kukaan oikeasti voi noin ajatella. Yhtä avointa työpaikkaa kohden voi olla tuhansia hakijoita. Suomen taloustilanne on mitä on, eikä töitä riitä kaikille, vaikka olisit kuinka hyvä ja ahkera!


      • LamppuVälkkyy

        Mikä ihmeen peikko? Ei taida sinullakaan polttimo olla parhaassa mahdollisessa kunnossa. Työpaikkoihin on paljon hakijoita, mutta kyllä se osaavin aina palkataan.


      • OletSyyllinen

        Et saanut jatkaa työssä, koska laiskottelit ja saikuttelit. Työttömyys on todiste lusmuilusta, siksi sinua ei tietenkään valita enää mihinkään työhön. Olet merkinnyt itse itsesi luuseriksi ollessasi työtön ja leima seuraa hautaan asti.
        Olet historiaa.


      • Hyi_helvetti223

        Kannattaisi sunkin mennä psykiatrille juttelemaan, jos et itse huomaa niin vaikutat tuon kirjoituksesi jälkeen erittäin paljon työkyvyttömältä mielenterveys ongelmaiselta naristilta.

        Teitä on kyllä nykyään paljon työpaikoilla,suorastaan säälittäviä tapauksia.
        Johtuisikohan siitä että YT:ssä on ajettu inhimillisin ja tervein aines pois ja jäljelle on jäänyt psykoottisimmat tapaukset jotka nuolevat pomojen perseitä aina maailman tappiin saakka.

        Kukaan ei oikeasti halua tuollaisen työpaikan duunariksi jossa on noin sairas työyhteisö.


      • Nightwish1965
        LamppuVälkkyy kirjoitti:

        Mikä ihmeen peikko? Ei taida sinullakaan polttimo olla parhaassa mahdollisessa kunnossa. Työpaikkoihin on paljon hakijoita, mutta kyllä se osaavin aina palkataan.

        Sorry, mutta joskus ei edes koko työhakemustasi huomata, vaikka kuinka olisit se osaavin henkilö hommaan. Seuraavaa olen kuullut työnantajalta suoraan...Yhtä avointa työpaikka kohden oli noin 7000 hakijaa. Työnantaja tulosti niistä hakemuksista sitten ensimmäiset 100 kpl, joiden joukosta haastateltiin muutamaa kymmentä parasta ja osaavimmalta vaikuttavaa. Että siinä on jäänyt sitten aika monen henkilön hakemukset lukematta. Ja varmasti niiden joukossa on ollut jopa vielä parempiakin hakijoita. Tänä päivänä on ammattilaisten ylitarjontaa monella alalla. Ainakin kaupan alalla, ja IT- osaajien keskuudessa. Että revi siitä.


    • Monilahjakas.Cheek

      Mutta pääasiahan on, että Ari Koivunen on sexy hottis.

    • kalevisetietää

      "Työttömäksi päätyy, kun loisii jo kakarana koulussa ja sen jälkeen sama vastuuton siipeily jatkuu."

      Ettäs siinäpä kuulitte totuuden arvoisat yli 1000 työtöntä tohtoria ja yli 40 000 ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanutta työtöntä. Olisittepa olleet ahkerampia silloin kouluvuosina niin nyt ei tarvis olla työttömänä.

      • 56tt4re

        voi voi voi että osaa aloittaja olla tyhmä


    • oooa

      Ite oon tällä hetkellä työtön, mutta en ole mikään loinen. Mulla on myös ihan hyvät todistukset kouluista, lukiosta, ammattiopistosta ja korkeakoulusta. Silloin kun olen työtön pidän esimerkiksi parempaa huolta perheestäni. Hoidan tarpeen vaatiessa esimerkiksi siskoni lapsia tai autan muuten sukulaisiani. Sekin on työtä. Yritän myös vaikuttaa myönteisesti luontoon ja elää siten, että tuotan mahdollisimman vähän saasteita. Oon kolmekymppinen ja mul ei ikinä ollu edes omaa autoa. Täältä saa kyllä lukea kaikkia hulluja kirjoituksia.

    • voivoivovoii21

      aloittaja ei tiedä hevon paskaakaan mistää mitää työttömyys ei todellakaan ole oma vika, voiko ihmiset oikeesti olla noin vitun tyhmiä

    • sakkajakirkasosaerottuu

      Työttömyys ja sen kesto on ihmisten laadullista segmentoitumista Darvinististen luonnonlakien mukaan.

    • UlinaLepokäki

      "Työttömyys on aina [työttömän] oma vika"

      Onko olemassa työmarkkina osapuoli nimeltä työnantaja? Ja jos on niin mikä on roolinsa työmarkkinoilla?

      Olen lukenut ainakin 10 000 näitä kalevin avauksia ja kertaakaan ei työnantajia ole niissä edes mainittu. Miksiköhän voisi yskiä?

      Totuushan on että Kenen hyvänsä työttömän työttömyys on aina jonkun työnantajan vika. Ei edes teoriassa ole mahdollista että kukaan työttömistä voisi itse aiheuttaa oman työttömyytensä.

      Käykäämme kaksi tavallisinta tilannetta kenen hyvänsä työttömän elämästä:
      1. Työtön käy jonnekkin kysymässä töihin ja hänelle näenäisen totuudenmukaisesti vastataan että emme tarvi nyt uutta työvoimaa, se kertoo että kyseinen työnantaja ei ole tehnyt voitavaansa, paitsi jos hän jo työllistää enempi kuin kukaan muu työnantaja mailmassa. SIllä kenenkään työnantajan työvoiman tarpeella ei koskaan ole eikä voi olla mitään ylärajaa jos töitä ihan vakavissaan annellaan.

      2. Jos työtön käy jonnekkin kysymässä töihin, mutta ei tule töihin valittua koska työpaikkka on luvattu pomon veljenpojalle, niin silloinkin vika on työnantajassa sillä tämä ei ota työvoimansa rekrytöintia vakavasti kun paras tarjolla olleista (aina = kyseinen työtön = paras paitsi jos toisin todistetaan) ei kelvannut.

      • NäinSeMenee

        Työnantajalle ei kuulu työttömien ongelmat, vaan työnantaja pitää huolta omista työntekijöistään eikä kaikista mahdollisista työttömistä työnvieroksujista. Työtön ei saa töitä ainoastaan siitä syystä, että ei ole riittävän osaava tekemään kyseistä työtä tai työpaikalla ei ole enää vapaita työtehtäviä. Nytkin näyttää olevan paljon avoimia työpaikkoja, että ei muuta kuin hakemaan siitä ja jos ette tule valituksi niin ilmaista harjoittelua tekemään sekä työnäytettä osaamisesta niin ensi kerralla voi palkallinenkin paikka irrota. Palkkatyö on ansaittava!

        Täälläkin vain syytetään työnantajaa vaikka työtön voi itse perustaa yrityksen ja ryhtyä työnantajaksi! Siinä huomaatte miten kallista on palkata osaamattomia työntekijöitä. Tämän vuoksi ilmaiset harjoittelut ovat hyvä asia ja työttömien pitäisikin tehdä töitä työttömyyskorvauksensa eteen. Lopettakaa laiskottelu ja valittaminen ja ottakaa vastaan työ kuin työ niin kas johan olette työelämässä mukana.


      • eheheheheheh

        "että ei ole riittävän osaava tekemään kyseistä työtä tai työpaikalla ei ole enää vapaita työtehtäviä. "

        Se että onko joku johonkin työtehtävään riittävän osaava vaiko ei, ei selviä sillä että katsoo millainen joku työnhakija on ulkonäöltään tai mitä paperiroskaa hänellä on esitettävänä menneisyydestään, , vaan se selviäisi vain kokeilemalla häntä käytännön työssä. Joten selitys että hakija ei ole riittävän osaava jotain tekemään ilman kokeilua käytännön töissä on aina epäkelpo mikäli kyseessä on työ johon ei ole lailla säädetty jotain erityisvaatimuksia kuten vaikka lääkärin työssä on.

        Ei myöskään ole mahdollista että esiintyy tilanne "ei ole enää vapaita työtehtäviä" sillä Suomi väitetysti on tekemätöntä työtä pullollaan. Siksi kyseessä on aina kelvoton työnantaja jos tämä edes yrittää väittää moista.

        Mitään muuta selitystä kuin työnantajan löysä asenne työnantamiseen ei selitä sitä että joku Oy Yritys Ab työllistää vain esim 4 henkeä kun samaan aikaan vaikkapa Mitsubishi konserni työllistää 120 958 henkeä. https://fi.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Electric


    • Berkele_

      Suomen työelämä ja työkulttuuri on mennyt TÄYSIN päin vittua. Ennen kaverille järjestettiin työpaikka ja nyt yritetään viedä kaverilta työpaikka. Siinä on ero. Työntekijät ovat laitettu kilpailemaan ja taistelemaan keskenään työpaikasta. Ja työntekijät ovat niin tyhmiä ja itsekkäitä että jokainen roikkuu kynsistään työpaikassa ja yrittää pitää itsensä uppoavassa laivassa välittämättä miten muille käy. Siellä ainoana hupina on syljeskellä työttömien päälle. Syynä kaikkeen ovat liian ahneet työntekijät, jotka lisäävät vain vauhtia välittämättä edessä olevista vaaroista.

    • ragnarmulqwist

      "Työttömäksi päätyy, kun loisii jo kakarana koulussa ja sen jälkeen sama vastuuton siipeily jatkuu."

      Niin, mutta toisaalta, kun sitä nyt ollaan pysyvästi tilanteessa että työikäisiä on kymmeniätuhansia enempi kuin mitä on työpaikkoja, niin ajatelkaas jos esmes minä en olisi loisinut kakarana koulussa vaan valmistunut huippuarvosanoin sensijaan että päästötodistuksessa oli vain 9,7 keskiarvo, niin silloinhan jonkun pomon nyt töissäkäyvä lapsi 6,5 keskiarvollaan olisi pitänyt jättää työttömäksi minun sijastani.

      Ja se semmonen menettely olisi varmaan vaikuttanut masentavasti pomoon. ja missä silloin olisivat visionsa, ilman niitä mehän emme kansakuntana pärjäisi alati kiihtyvässää kilpailussa enää hetkeäkään, viimeksikin pomo kuulemma visioi että jos juhlamokan sijaan juodaan kahvitauoilla saludosta keitettyä sumppia, niin osakkaille voidaan maksaa sentti enempi osinkoa ainakin joka kymmnes vuosi.

    • tämän.johdosta

      Työttömiä tulee AINA VAAN lisää, kun tyypit eivät tee työtään, juovat työajalla viinaa ja pilsneriä ja syövät lihapiirakoita. Työnantajan on ihan pakko erottaa heidät ja hakea Varamiespalvelusta varamiehiä tekemään työt. Ja se maksaa, koska varamiehet ovat hyvin kysyttyä työvoimaa. Mutta koska he syövät ruisleipää, pottua ja turnipsia, he piereskelevät ja koko työmaa haisee ihan paskalta.
      Tämän johdosta työmaaparakki pitää purkaa ja rakentaa tilalle uusi! Tässä näemme syyn siihen. miksei Sipilän hallituksen yhteiskuntasopimus onnistunut.
      Työttömien syytä kaikki!

      • sööfaiffalii

        Eiks se ennen ollu joku Darvini kun sanos että sööfaiffal ov dö vittumaisimat? Meinaa siis Suomeks että: kaikesta keljuimat tyypit elä ja porskutta. Tommoset työssäkäyvät henkilöhahmot on joteskin rasittavia henkilöhahmoja.


    • huhiuuy

      Jos joku on tosiaan sitä mieltä että työttömyys on aina oma vika ja vastuunpakoilua niin pakko sanoa että kyllä on jäänyt ajatusmaailma lapsen tasolle. Mustavalkoista syrjivää roskaa jolla yritetään korottaa omaa asemaa....oikeesti sulle tekis hyvää olla pakosta työttömänä vähän aikaa niin toi ylimielisyys katoaisi

    • Omistelija

      Senkun huutelette, en ole enää kymmeneen vuoteen käynyt töissä enkä aio enää mennäkään. Neljä asuntoa vuokralla tuottaa ihan riittävästi. Itse asun perimälläni sukutilalla, jonka maat olen vuokrannut naapurille. Toisten rahoilla eläminen on mukavaa. Kadehtikaa luuserit ja käykää töissä, minunkin puolestani! Aloittajalle sanoisin vielä että ne loisii, joilla on siihen varaa!

    • faktat_esiin

      YT:ssä jäävät firmaan pahimmat perseennuolijat ja muut petturit syömään toisiaan jotta oma työpaikka pelastuisi vielä seuraavissakin Yt:ssä.

      Tämä on niin nähtyä vuosien varrella. Todellisuudessa paras aines on heitetty ulos firmasta ja pahimmat kusipäät ovat jääneet haukkumaan toisiaan, meneppä tuollaiseen työpaikkaan sitten uutena työntekijänä... suosittelen ettet mene.

    • Sluibari

      Paskat työnantajat on syyllisiä ei jaksa katella niitä 5 vuotiaan tasolla olevia narsisteja jotka iskän rahoilla on firman pistänyt pystyyn ja leikkii jotain isoakin tekijää.

    • Hhhhvv

      Jaahas aloittaja itsekeskeinen narsistinen saisin piirteitä omaava. Haisuli tuollainen tunkiläjä kehtaa tänne tulla räpimäön tyhjää päätään. Työttömyys on harvoin itse aiheutettua. Sen voi kohdata kuka tahansa koska tahansa!!!

    • Vvcxx

      Aloittaja on väärässä totaalisesti!!

      Tekstistä päätellen aloittaja on pihalla niin kuin lumiukko koko aiheesta. Ilmeisesti ei ole minkääntason kokemusta työttömyydestä. Aloittajalle toivon pikaista ahdinkoa. Ja joson työelämässä. Työttömyyttä!!

      • Anonyymi

        Työtön voi mennä töihin, niin työttömyys loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työtön voi mennä töihin, niin työttömyys loppuu.

        Aloittaja on Mein Kampfinsa lukenut. Sieltä löytyy työllismiskeinotkin. Työttömien pakkosiirto, junatyömaat. Kaikki alkaa olla jo käytössä. Sota vaan puuttuu. Sitten ei tarttis työttömiä enää katella. Lorvijat asetehtaaseen töihin.


    • Anonyymi

      Työttömyys oma vika, toden totta on, ja vielä todella kannattavaa. Niin paljon tuttuja jotka on työttömii omasta halusta. Itsekkin miettinyt että olenko hölmö vaiko vitun hölmö kun olen töissä.. kaveri 2 lapsen ja puolison kanssa saavat enemmän rahaa kun minä töistä, on autot 2 koiraa ja lapset harrastaa ilmaseks, lisäks asuvat isossa talossa älyttömäl vuokral mut mikäs kun valtio maksaa. Ite kärvistelen pienemmän vuokrankaa ja jos jotaa tarvii nii pakko tehä ylitöitä .eli jos katotaa se miten paljon vuokraa sun puolesta maksetaa ja kaikki lapsen harrastus menot sun muut nii saat olla aika vitun kova tulonen että pääset samaa. Miks siis ollaa töissä? Ite koen sen niin että saan ostettuu oman kämpän, tuskin muuten töissä olisin. Suomi toimii työttömän puolesta ja veronmaksajaa kiusataa. Esim otin lapselle vakuutuksen yksityiselle kun kunnan terveyshuolto niin kural, silti maksan veroja senkii paskan puolesta.

      • Anonyymi

        Ei aina oma vika, on kiusaamista, alistusta, valheota ja muutakin haukkumista. Näin savustetaan työtä jollekkin tutulle, yhteisön jäsenelle jne! Ei ole reilua peliä tämäkää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei aina oma vika, on kiusaamista, alistusta, valheota ja muutakin haukkumista. Näin savustetaan työtä jollekkin tutulle, yhteisön jäsenelle jne! Ei ole reilua peliä tämäkää!

        Sitä sanotaan korruptioksi!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4336
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1724
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1400
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1195
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe