Kesätyö 13 vuotiaalle

13weetyttöö

Voinko saada töitä kun olen juuri täyttänyt 13 vuotta? Tiedän että olen muka "liian nuori" joihinkin töihin !!!! Mutta kyllä minulle nyt jotain töitä löytyy!!! Ettekä sitten valita että ei minulle mitään töitä löydy yms. ! ! !

7

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13weetyttöö

Tarkoitan KESÄTÖITÄ

• masennuttaja

Sinun pitää ihan ensin kysyä kotoa lupa, koska et saa itse tehdä työsopimusta kesätyöpaikasta, jos sattuisit sellaisen löytämään.

Täältä et löydä yhtään mitään. Sinun pitää olla aloitteellinen siellä kotiseudulla. Mieti kotiväen, lähisukulaisten ja kavereiden kanssa, mistä ja miten löytäisit kesätienestiä.

Lue säännöt http://www.tyosuojelu.fi/tyosututtujenhde/nuori-tyontekija

• koasdkok

Ilman suhteita käytännössä mahdotonta sun ikäselle. Positiivinen pitää olla mutta samaan aikaan realisti.

• LapsetLeikkivät

Kannattaisi lukea tämän palstan muita ketjuja, joissa on kyllä selkeästi kerrottu, että 13-vuotias on lapsi, ja Suomessa lapsityövoiman käyttöä rajoittaa laki.

Lapset, kuten aloittaja, leikkivät vielä kesäisin.

Palaa asiaan sitten, kun olet täyttänyt vähintään 15-vuotta. Tosin vielä silloinkin kesätyön saaminen on enemmän kuin epätodennäköistä.

• Ahkeralle-töitä-löytyy

Sinä kalenterivuonna ku täyttää 14v, saa laillisesti tehdä työtä joten ihan ei ikä riitä. Ens vuonna sitten. Kaupoista saa parhaiten, koska teollisuudessa yms. on laissa erinlaiset ikärajat..

Yksi vaihtoehto on tehdä laskutuspalvelun kautta töitä esim. ukko.fi. Kannattaa tutustua. Siinä ei ikärajalla oo merkitystä
      Tsemppiä työnhakuun :)

Ps. Älä lannistu tään palstan kultalusikka perseessä syntyneistä aikusista :)

• LakiLukeLuke

"Työnantaja saa ottaa vakinaiseen työsuhteeseen 15 vuotta täyttäneen nuoren, joka on suorittanut oppivelvollisuutensa. Oppivelvollinen saa tehdä työtä enintään puolet loma-ajastaan ja lukukauden aikana hänen työaikaansa on rajoitettu.

Kuluvan kalenterivuoden aikana 14 vuotta täyttävä nuori voi tehdä työtä vain huoltajan luvalla. Kuluvan kalenterivuoden aikana 13 vuotta täyttävä ja tätä nuorempi voi tehdä työtä vain työsuojeluviranomaisen myöntämällä poikkeusluvalla. "

http://www.tyosuojelu.fi/tyosuhde/nuori-tyontekija

• Notgoingtohappenmate

Jos olisit 14 tänä vuonna niin pystyisit hakemaan siihen tutustu työelämään ja tienaa-kesätyöharjoitteluun. Eli joudut nyt odottamaan vielä ensi vuoteen asti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin

Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t
      Maailman menoa
      53
      5520
    2. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      94
      3408
    3. Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..

Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel
      Maailman menoa
      45
      3299
    4. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      76
      2477
    5. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      57
      2367
    6. Nepotismi jytkyttää porvaristossa

Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi
      Maailman menoa
      75
      1887
    7. Persut palkkaavat verorahoilla

avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei
      Maailman menoa
      299
      1705
    8. Anteeksi T

Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa
      Ikävä
      7
      1106
    9. Ville Rajainmäki, 25, omaishoitaja

Hän on 65 eläkeikääntyneen avustajana 24/7 Kerrankin omaishoitajaa arvostetaan ja maksetaan asiaankuuluvaa, 3000€, pal
      Maailman menoa
      23
      1102
    10. Harmittaako että

Annoit niin paljon positiivista huomiota ja rakkautta kaivatullesi
      Ikävä
      100
      957
    Aihe