Voinko saada töitä kun olen juuri täyttänyt 13 vuotta? Tiedän että olen muka "liian nuori" joihinkin töihin !!!! Mutta kyllä minulle nyt jotain töitä löytyy!!! Ettekä sitten valita että ei minulle mitään töitä löydy yms. ! ! !
Kesätyö 13 vuotiaalle
7
201
Vastaukset
- 13weetyttöö
Tarkoitan KESÄTÖITÄ
- masennuttaja
Sinun pitää ihan ensin kysyä kotoa lupa, koska et saa itse tehdä työsopimusta kesätyöpaikasta, jos sattuisit sellaisen löytämään.
Täältä et löydä yhtään mitään. Sinun pitää olla aloitteellinen siellä kotiseudulla. Mieti kotiväen, lähisukulaisten ja kavereiden kanssa, mistä ja miten löytäisit kesätienestiä.
Lue säännöt http://www.tyosuojelu.fi/tyosututtujenhde/nuori-tyontekija - koasdkok
Ilman suhteita käytännössä mahdotonta sun ikäselle. Positiivinen pitää olla mutta samaan aikaan realisti.
- LapsetLeikkivät
Kannattaisi lukea tämän palstan muita ketjuja, joissa on kyllä selkeästi kerrottu, että 13-vuotias on lapsi, ja Suomessa lapsityövoiman käyttöä rajoittaa laki.
Lapset, kuten aloittaja, leikkivät vielä kesäisin.
Palaa asiaan sitten, kun olet täyttänyt vähintään 15-vuotta. Tosin vielä silloinkin kesätyön saaminen on enemmän kuin epätodennäköistä. - Ahkeralle-töitä-löytyy
Sinä kalenterivuonna ku täyttää 14v, saa laillisesti tehdä työtä joten ihan ei ikä riitä. Ens vuonna sitten. Kaupoista saa parhaiten, koska teollisuudessa yms. on laissa erinlaiset ikärajat..
Yksi vaihtoehto on tehdä laskutuspalvelun kautta töitä esim. ukko.fi. Kannattaa tutustua. Siinä ei ikärajalla oo merkitystä
Tsemppiä työnhakuun :)
Ps. Älä lannistu tään palstan kultalusikka perseessä syntyneistä aikusista :)- LakiLukeLuke
"Työnantaja saa ottaa vakinaiseen työsuhteeseen 15 vuotta täyttäneen nuoren, joka on suorittanut oppivelvollisuutensa. Oppivelvollinen saa tehdä työtä enintään puolet loma-ajastaan ja lukukauden aikana hänen työaikaansa on rajoitettu.
Kuluvan kalenterivuoden aikana 14 vuotta täyttävä nuori voi tehdä työtä vain huoltajan luvalla. Kuluvan kalenterivuoden aikana 13 vuotta täyttävä ja tätä nuorempi voi tehdä työtä vain työsuojeluviranomaisen myöntämällä poikkeusluvalla. "
http://www.tyosuojelu.fi/tyosuhde/nuori-tyontekija
- Notgoingtohappenmate
Jos olisit 14 tänä vuonna niin pystyisit hakemaan siihen tutustu työelämään ja tienaa-kesätyöharjoitteluun. Eli joudut nyt odottamaan vielä ensi vuoteen asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla572774Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "362399SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero
Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past911631Anita ei saanut Heikkiä pihalle
Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.851295Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!
Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,301119Emotionalisuuden puute.
Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o155821Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m80734Ei ole vaikea päättää kumpi
Hän on vaimomateriaalia. Sinä olet vain tuollainen pieni kiusankappale.. Revi siitä.52686Ymmärrätkö jo nyt, että
Vetäytyminen ei kannattanut? Asioista pitäis puhua rauhassa hyvässä hengessä eikä lakasta maton alle. Yhdeltä ihanalt44660- 43645