Kalluppi50v

kesätyöpluus

Sinä 50plus pitkäaikaistyötön.
Olitko nuorena 14-17 v kesätöissä, vai joko velttouden merkit näkyivät jo silloin?

7

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12-vuotiaana

Työeläkeotteen mukaan työurani alkoi 12-vuotiaana v. 1970. Istutin puuntaimia.

• juu1111

En ole ollut kesätöissä. Mutta työt aloitin 16v.Silloin kun nääs pääsi töihin suoraan koulusta.

• Kalluppi51

Sinä aivovammainen aloittaja.
      Olitko nuorena 14-17 v jo aivovammainen, vai joko hulluuden merkit näkyivät jo silloin?

• Bull_kittiä

Isän kanssa maalauskeikka hommissa 8-9 vuotiaasta lähtien. Muulloinkin kuin kesällä.
      Nyt 60 vuotta ikää. Pitkä menestyksekäs työura insinöörihommissa. Nyt työtön. Aloittajan väite on täysin absurdi ja puuta heinää. Täyttä potaskaa!

• ay_pomo

Kaikki kesät kiusasin eläimiä, kärpäsiltä siivet irti, paarmalle korsi perään, sammakoilta takajalat poikki jne.

Nykyään työskentelen AY-liikkeessa korkealla organisaatiossa. Tyytyväinen olen.

• Bull_kittiä

Kaupunkilaiskaveri olen. Pitääpä vielä pikkasen tarkentaa lapsuuden ekat oikeat "työkokemukset". 5-vuotiaana auttelin isää työhommissaan. Nostin pattinkia toisesta päästä. Voimat ei ihan riittäneet. Lipesi kourasta. Pattingin päässä oleva ruostunut naula napsahti keskelle päälakea. Joutusin lääkärille. Meni luuhun asti. Vieläkin on kolo ja nirhama päässä. Siinä ei tukka oikein kasva. Kun rakennettiin omakotitaloa vuonna -63, niin pikkuveljeni kanssa kannettiin tiiliä. Koko talon tiilet (letkat) piti kantaa paikasta a paikkaan b. Kun isä tuli töistä kotiin, niin tarkasti, että hommat oli tehty kuten hän oli asiaksi antanut. Syksyllä menin sitten kouluun.

• maalla_tavallaan

Maatalossa työura alkoi jo 6-vuotiaana. Istutin sipuleita. 14-vuotiaana tehtiin läksyt ja sen jälkeen mentiin navetalle lypsämään lehmiä/heiniä laittamaan. Työpäivä oli siis jo tuolloin helpostikin sen 14-tuntia. Sitten katsottiin tv:tä ilta ja nukuttiin se 7-8 h. Ei ollut vapaa-ajan ongelmia, kun hommia riitti 7pv/viikko. Silti: uimassakin ehti käydä ja jututtaa tyttöjä. Olen kylläkin vasta 40-vuotias..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

Kenet ja miksi?
      Varkaus
      58
      3066
    2. Kuka varasti Sisun rahat

Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      15
      1073
    3. Mitä teet mies?

Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1018
    4. Arvostele kaivattusi

ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      903
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      92
      888
    6. Miten sulla on niin kaunis

Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      781
    7. Anteeksi

että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      774
    8. Ajattelen sinua

vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      670
    9. Luulet olevasi pidetty

Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      86
      645
    10. Miten murun juhannus meni

❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      595
    Aihe