Osaisiko joku vastata:Sain kirjallisen varoituksen tammikuussa.Pomo kutsui palaveriin ja ei pyytänyt ottamaan edes liiton edustajaa/todistajaa mukaan.Shokissa menin allekirjoittamaan ja pomo laittoi kollegan,joka ei edes ollut tilanteessa todistamaan allekirjoituksellaan paperin-Eikä edes nähnyt mihin nimensä laittoi....
Viime viikolla soitti ja kertoi,että seuraavana päivänä on palaveri,joka voi johtaa irtisanomiseesi ja voin ottaa liiton edustajan tms. Mukaan.
Olin seuraavana päivänä lähdössä töihin,mutta liukastuin ja jouduin käsivamman vuoksi s-lomalle.Ilmoitin pomolle heti aamulla,että olen sairauslomalla.
Seuraavana päivänä sain tekstarina soittopyynnön pomolta ja hän puhelimessa kertoi minut irtisanottaneen kun en tullut palaveriin.Niin en,kun en pystynyt edes ajamaan autoa.Ja lääkärin sanelu ja todistus on.
Nyt olen sairauslomalla ahdistuksen ja shokkitilan vuoksi ja odottelen irtisanomispaperia postista,niin saisin tietää perusteet...
Menikö tämä nyt ihan oikein-omasta mielestäni on toistaiseksi voimassaolevam työsuhteen laiton irtisanominen.Samaa mieltä ts-valtuutettu.Mistä saisi voimat pitää oikeuksistaan kiinni:(?.
Potkut-Meniköhän nyt ihan oikein?
7
151
Vastaukset
- valeturisti
Paha sanoa mitään, kun et kerro, saitko varoituksen aiheesta ja otitko opiksesi siitä. Soita liiton lakimiehelle.
https://www.youtube.com/watch?v=Yns9q0wmwyc
https://www.youtube.com/watch?v=hBuzMGcoQCE - Shokissaedelleen
Sain ekan varoituksen toisesta syystä ja senkin ilman tietoa,että voi johtaa kirjalliseen varoituksen.Varoituksen laitettiin todistamaan kollega.Teksti peitettiin toisella paperilla eli ei nähnyt mihin nimensä laittoi.Itse seisoin l amaantuneena vieressä.
Ja olen toiminut siinä palaverissa sovittujen ohjeiden mukaisesti.Onneksi on siitä muistio sähköpostissa..
Toimin esimiestehtävässå hoitoalalla yksityissektorilla.Savustusoperaatio kyseessä.Komiaa touhua notta. - Aaapeeeee
Ei mennyt.Liitto riitauttaa asian ja oikeus voittakoon.Kerrankin.
- joko_tuloksia
Vaan kuinkas kävi?
- kerroppa_meillekkin
Kerroppa tänne meillekkin, mikä tollanen paska lafka on? Tietää jatkossa muutkin välttää. Ei taida muutenkaan asiat mennä lain mukaan, kuten esimerkiksi työsäännöt, luultavasti nekin revitty suoraan perseestä, ja potkuilla uhkailulla sitten vaiennetaan väki hiljaseksi.
- alppiroosa
Jos oli yksityinen niin eipä niillä eroa nykyisin ole, mistään ei saa oikeudenmukaista kohtelua, jos työnantaja on päättänyt irtisanoa. Ja ne työnantajat ketkä osaavat lakia tai tuntevat ketkun lakimiehen, saavat tosi v-mäisen irtisanomisen tehtyä vieläpä pykälien mukaan.
Tuntuu, että kaikki alat, jotka liittyvät hoitamiseen jollain tavalla, ovat täysin sairaiden esimiesten johtamia. Varsinkin pikkufirmat. Lääkäri pomona niin voit olla varma ettei työsuojeluvelvoite toteudu kuin paperilla. Jännä juttu.
- Bonferry
Jos jälkimmäinen tilaisuus oli vain irtisanomisesta ilmoittaminen, ei sitä tarvitse tehdä henkilökohtaisesti. Esimies voi ilmoittaa puhelimessa, että "irtisanoimme sinut". Voimme väitellä loputtomiin siitä, että oliko vai eikö ollut riittävät perusteet irtisanomiseen, mutta jos 1. varoitus on annettu ja esimies voi todistaa että työntekjän käytös ei parantunut sen jälkeen, irtisanomisesta voidaan ilmoittaa myös puhelimitse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2056468Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442887- 442347
- 962161
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382051Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311467- 781432
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131366Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71315Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3871256