marea 1.6

fiba

polttoaineen suodatin hukassa. mist kohtaa mahtaa löytyy?

4

1039

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brava80

Omistan itse Brava80 SX:n vm.99. Sehän on tavallaan Marean sukulainen ja ainakaan siinä ei ole polttoainesuodatinta ensinkään. Suodatinkotelo löytyy auton alta läheltä tankkia, mutta polttoaineputket kulkevat vain kotelon läpi. Tiedustelin asiaa aikanaan Porin Delta-auton korjaamopäälliköltä ja hän sanoi, että joissakin on suodatin ja joissakin taas ei. Niiden autojen, joissa suodatinta ei ole, tankissa on sisällä kuulemma joku sihti, jonka saa puhdistettua,jos tulee ongelmia bensansyötön kanssa. Olisikohan Mareassa sama juttu? Itse olen selvinnyt ilman polttoainepuolen ongelmia 125tkm, tosin olen puhdistanut polttoainejärjestelmän säännöllisesti siihen tarkoitetulla Forte-kemikaalilla.

• Polttoaine

Itse olen ollut näkemässä erään 1.6 Marean polttoaine pumpun vaihtotyötä ja siinä ainakin minusta vaikutti olevan polttoainepumpun imupuolella kiinni suodatin.Ilmeisesti sitä ei sitten vaihdeta muulloin kuin pa pumpun vaihdon yhteydessä.

• tazka78

Ainakin bravassa/bravossa riippuu vuosimallista, että onko. Oliko se nyt 99 eteenpäin niin ei ole suodatinta enää.

No, 1.6 -97 bravossa on suodatin apukuskin puolella, siinä takarenkaan lähellä olevan muovi suojan alla. Seuraa polttoaineletkuja. Kuitenkin, vaatii auton saamista ylös, tai edes pukeille. Se muovisysteemi on aika monella pultilla kiinni.

• susijosyntyesään

Tää oli ainut ketju jossa topic sopii, eli:

Etsimme noin 1000€ autoa ja silmiini osui Oulussa eräs Brava 1.6 SX.

Menimme koeajolle ja todella tykästyin löytööni, käteeni annettin punainen avain, takaluukun lukko toimi, vaihteet pelasivat erinomisesti, erittäin siisti, kulki hienosti ja muutoinkin kaikki pelasi, kunnes... Moottoritielle kun pääsin ja vedin kolmosella rajoitimelle, tuli auton perässä valtava valkoinen usva. Kun heitin isompaa pesään ja kierrokset takaisin sinne 2-3k paikkeille, savutus loppui samantien, lämpömittari näytti koko ajan alle puoltaväliä, mikään varoitusvalo ei palanut ja auton kättäytyminen oli muutenkin ok. Kun ajoin takaisin lähtöpaikkaan, annoin koneen käydä tyhjäkäyntiä kunnes flekti käynnistyi ja hetken kuluttua sammui. Takapönttö tms. toki vuoti, tuon pikkupolkaisun seurauksena ilmeisesti fiksattu paikka antoi periksi kun ei lähtiessä pörissyt.

Tässä nyt on vaihtoehdot sen verta vähissä ja kiire painaa, että jos tuon savutuksen syy olisi helpolla korjattavissa, sen voisin ostaa poiskin.
      Mitä mieltä olette?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      201
      4224
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      244
      3374
    3. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      1
      2831
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      2295
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      85
      1963
    6. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1609
    7. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1270
    8. Onko Kuhmossa salapareja

Eli varattuja joilla salasuhde tai suhteita
      Kuhmo
      15
      1228
    9. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1208
    10. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1131
    Aihe