marea 1.6

fiba

polttoaineen suodatin hukassa. mist kohtaa mahtaa löytyy?

4

1094

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brava80

Omistan itse Brava80 SX:n vm.99. Sehän on tavallaan Marean sukulainen ja ainakaan siinä ei ole polttoainesuodatinta ensinkään. Suodatinkotelo löytyy auton alta läheltä tankkia, mutta polttoaineputket kulkevat vain kotelon läpi. Tiedustelin asiaa aikanaan Porin Delta-auton korjaamopäälliköltä ja hän sanoi, että joissakin on suodatin ja joissakin taas ei. Niiden autojen, joissa suodatinta ei ole, tankissa on sisällä kuulemma joku sihti, jonka saa puhdistettua,jos tulee ongelmia bensansyötön kanssa. Olisikohan Mareassa sama juttu? Itse olen selvinnyt ilman polttoainepuolen ongelmia 125tkm, tosin olen puhdistanut polttoainejärjestelmän säännöllisesti siihen tarkoitetulla Forte-kemikaalilla.

• Polttoaine

Itse olen ollut näkemässä erään 1.6 Marean polttoaine pumpun vaihtotyötä ja siinä ainakin minusta vaikutti olevan polttoainepumpun imupuolella kiinni suodatin.Ilmeisesti sitä ei sitten vaihdeta muulloin kuin pa pumpun vaihdon yhteydessä.

• tazka78

Ainakin bravassa/bravossa riippuu vuosimallista, että onko. Oliko se nyt 99 eteenpäin niin ei ole suodatinta enää.

No, 1.6 -97 bravossa on suodatin apukuskin puolella, siinä takarenkaan lähellä olevan muovi suojan alla. Seuraa polttoaineletkuja. Kuitenkin, vaatii auton saamista ylös, tai edes pukeille. Se muovisysteemi on aika monella pultilla kiinni.

• susijosyntyesään

Tää oli ainut ketju jossa topic sopii, eli:

Etsimme noin 1000€ autoa ja silmiini osui Oulussa eräs Brava 1.6 SX.

Menimme koeajolle ja todella tykästyin löytööni, käteeni annettin punainen avain, takaluukun lukko toimi, vaihteet pelasivat erinomisesti, erittäin siisti, kulki hienosti ja muutoinkin kaikki pelasi, kunnes... Moottoritielle kun pääsin ja vedin kolmosella rajoitimelle, tuli auton perässä valtava valkoinen usva. Kun heitin isompaa pesään ja kierrokset takaisin sinne 2-3k paikkeille, savutus loppui samantien, lämpömittari näytti koko ajan alle puoltaväliä, mikään varoitusvalo ei palanut ja auton kättäytyminen oli muutenkin ok. Kun ajoin takaisin lähtöpaikkaan, annoin koneen käydä tyhjäkäyntiä kunnes flekti käynnistyi ja hetken kuluttua sammui. Takapönttö tms. toki vuoti, tuon pikkupolkaisun seurauksena ilmeisesti fiksattu paikka antoi periksi kun ei lähtiessä pörissyt.

Tässä nyt on vaihtoehdot sen verta vähissä ja kiire painaa, että jos tuon savutuksen syy olisi helpolla korjattavissa, sen voisin ostaa poiskin.
      Mitä mieltä olette?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      177
      1600
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      105
      807
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      735
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      608
    5. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      128
      561
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      546
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      528
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      526
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      510
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      493
    Aihe