Hnngghh hain 3 pakettia mut en oo ikinä ottanut niin en tiiä ku oon ottanu aikasemmin ihan rauhottavia enkä tollasta mietoa :0 mut millanen olo siit tulee?? Ku siin pakkausselostees lukee et haittavaikutus voi olla kova syke mutku nytki on kova syke jo valmiiks ja ihan kauhee paniikki olo, tulispa nopee vastaus niin "viittisin" ottaa x(((((((
Millanen olo tulee ku ottaa ketipinorin?
20
2811
Vastaukset
- s6hf
Älä nyt hemmetissä ote edelleenkään. Ketiapiini on hermostomyrkyllistä. Rikot pääsi loppuelämäksi ihan turhaan. Jos tarvitset hetkellistä helpotusta ahdistukseen tai henkiseen tuskaan niin akuutti bentso on turvallisempi vaihtoehto. Keskustele lääkärin kanssa.
- PinorinKeke
No mutta kas kun: Lääkäreiden mielestä bentsot ovat erittäin vaarallisia. Siksipä niitä ei juuri enää potilaalle määrätä. Ketipinor sen sijan tuntuu olevan samojen konitohtoreiden mielestä C- vitamiiniin verrattavissa oleva aine. Eli siihen kyllä reseptin saa jannu kuin jannu.
- samppa1312
Saraa24
Ketipinor ei ole mikään "mieto" lääke, vaan paljon "raskaampi" kuin mitkään rauhoittavat lääkkeet.
Mulle ei oo mistään bentsoista tullut mitään haittoja, mutta tää Ketipinor sai aikanaan helvetin irti. Mulla oli ihan pieni annos nukahtamisvaikeuksiin. Sai aikaan sellasen olon et koko seuraava päivä meni ihan tokkurassa. Eikä se vielä mitään mutta tuli lukuisia haittavaikutuksia. Koordinaatiokyky häiriintyi pahasti, kompastelin kynnyksissä ja portailla,sekä kävely oli vaikeaa. Kerran tuli puutumista huuliin, kieleen..enkä saanut puhuttua ku sanan tai pari kerrallaan. Ihmisten kanssa jutellessa myös monesti sanat unohtui ja kaiken kaikkiaan olin ihan jumissa. Paljo muitaki oireita ku edellä mainitut. Autoakin pelotti ajaa, kun tuntu että koordinaatio on päin vittua eikä tahdo pysyä kaistalla. Menin lääkäriin oireiden takia ja hän sanoi että et syö enää koskaan ketiapiinia ja määräs takasin Tenoxit nukahtamisvaikeuksiin! Oireita kesti vielä noin 3 viikkoa sen jälkeen ku lopetin lääkkeen.
Joillekin toi Ketipinor sopii, mut tää oli mun kokemus ja useilta tutuilta olen kuullut vastaavia kokemuksia. Harkitse asiaa ja tarkastele omaa oloasi lääkityksen aloittamisen jälkeen...jos alkaa tulla oireita niin suosittelen lämpimästi että lopetat moisen paskan syömisen...
Sun viestistä ei käyny ihan selväks et mihin aiheeseen toi lääke on sulla määrätty..? Tietty jos on psykoosi-oireita tai vastaavaa niin lääke voi olla ihan paikallaan. Mutta jos on määrätty unettomuuteen tai ahdistukseen niin sitten olisin hyvin varovainen..... - s6hf
PinorinKeke kirjoitti:
No mutta kas kun: Lääkäreiden mielestä bentsot ovat erittäin vaarallisia. Siksipä niitä ei juuri enää potilaalle määrätä. Ketipinor sen sijan tuntuu olevan samojen konitohtoreiden mielestä C- vitamiiniin verrattavissa oleva aine. Eli siihen kyllä reseptin saa jannu kuin jannu.
Mutta, jos lääkärit ovat niin tyhmiä niin tarkoittaako se, että sinunkin pitää olla? Jos lääkärisi hakkaa päätää seinään, tai enemmänkin sinun päätäsi seinään, hänhän ei mitään häviä, jos sinä vahingoidut, niin laita vastaan ja jos hakkaaminen jatkuu, mene toiselle lääkärille. Bentsot ovat vaaroiltaan lastenkarkkeja neurolepteihin verrattuna. Bentsotkaan eivät ole riskittömiä. Jatkuvaa käyttöä ei aivot kestä.
Neuroleptit ovat vaarallisia jo ihan kertakäytölläkin, joten jos turvallisuudesta puhutaan niin en ymmärrä miten kukaan voisi neuroleptien puolesta puhua, ellei ole tietämätön. Neuroleptien, kuten ketiapiinin, vertaaminen C-vitamiiniin on niin vastuutonta, että sellainen lääkäri sietäisi saada raipasta selkäänsä ja potkut lääkärintoimesta. Voit sanoa hänelle niin ihan suoraan. Tuollaiset lausunnot saavat lääkärin kuulostamaan puoskarilta. Älä ainakaan tähän tuollaiseen lääkäriin luota.
- eikukaanjoopajoo
25mg kerran kokeiltu nukkumiseen...
Nokka turpos täysin umpeen ja kurkku osittain, vaikea oli hengittää ja todella ahdistunut olo. Lepopulssi oli korkea ja pumppu muljahteli. Siinä sitten suu auki henkeä haukkoen meni yö todella paskan fiiliksen kanssa.
Tämän kun kerroin lääkärille se ei oikein uskonut, ja kieltäytyi kirjoittamasta 6kk sairaslomaa mikä oli psykiatrin kanssa sovittu. Koska en kuulemma suostunyt syömään hoitavaa lääkettä, niin saikkua ei voinut kirjottaa...
Unettomuuteen oli siis tuo. Vakava masennus oli toinen diagnoosi. - Arvailua
En tiedä johtuuko Ketipinorista, mutta olen itselläni huomannut käsien puutumista öisin, annokseni tosin on vain 25 mg illalla.
- Anonyymi
Minulla kädet puutuvat yön aikana ja huimausta on.Vaikea hengittää (hengen ahdistus.) annos on 3 kertaa 200 mg.Olen kertonut lääkärille käsien puutumisesta vaan ei annosta ole edes pienennetty.
- Ketopinööör
Itselläni on ollut apua. Lievittyy ahdistus ja helpottaa nukahtamaan. ~25mg anniksina ilraisin 15min ennen sänkyyn menoa (mutta älä ota tavaksi vain tarvittaessa ja ehkä pieniekkö kuurilla
- 234rta
Ktiapiinista tulee sellainen olo, että jos ei mene nukkumaan niin tuntuu kuin osa aivotoiminnasta kytkeytyisi pois päältä ja olo on kuin laahustavalla zombilla. Bentsoilla onnistuu paremmin älyllinen työskentely kuten koulunkäynti, työ jne..
- addiktitoipumisentiellä
Olen syönyt 10v ketiapiinia ja muutaman vuoden on tuntunut että lääke oikeastaan luo niitä tiloja mitä se on tarkoitettu hoitamaan.
Olen jo reilusti vähentänyt ja odotan oikeaa lähiaikaa,ehkä loppukeväästä että tiputan pois. Nukkumiseen ryhtyminen on varmaankin sen jälkeen jonkun kk helvetillistä.
Nyt 150mg ja parhaillaan 400 muut hullujen lääkkeet päälle,mutta olin niin muissa maailmoissa että loptein onneksi nopeasti muut. Bentsoja en ole koskaan saanut kuin sairaalassa. Onneksi minulle, se koukku on huumekoukuista pahin. Heroiinista en tiedä mutta niin kokeneet sanovat.
Ketipinoriinkin jää henkisesti riippuvaiseksi helposti ja vieroitusoireet on pitkällä käytöllä huumeviekkareita pahemmat ja mm.subuun verrattavissa. Siksi ei ole onnistunut lopettamaan. Laatta lentää ja maailma pyörii. Kerran melkein vkon kestin kun lopetin seinään mutta sitten oli pakko. Nyt toteutan hiljakseen laskemalla.
ETTÄ EN SUOSITTELE JOS ILMAN PÄRJÄÄ!- eikukaanjoopajoo
On mahdollista, ettet kykene enää nukkumaan ilman. Olet saanut aivovaurion jo tuosta käytöstä.
No, katsotaan. en rupea miettimään sellaisia, koska sellaisesta ei ole lääkkeettömyyteeni ryhtymisessä apua. Joskus voi mennä pitkäänkin että unta tulee, näin olen monilta kokeneilta kuullut jotka ovat olleet nyt vuosia käyttämättä neuroleptejä tmv.lääkkeitä/huumeita.
Tuollaiset kommentit ovat vastuuttomia, kun kyse herkästä asiasta ja mahd. mielenterveyd.ongelmista kärsivistä ihmisistä.
Itse olisin antanut tässä samassa tilanteessa olevalle positiivista ja kannustavaa viestiä kuten:
voi olla vaikeuksia varmaankin aluksi nukkua,mutta kokeile sitkeästi. Lääkkeettömänä oleminen ei ole aluksi helppoa. Tee mielekästä tekemistä ja asioita jotka väsyttävät luonnollisesti positiiviisiin asioihin keskittyminen ja esim.liikunta,avanto,ystävät, Seksi tuovat mielihyvää ja auttavat väsyttämään luonnollisesti.
Kommenttisi puolesta uskon sinulla olevan aivovaurion, kun vertaan tekstimme arvosisältöä. Tuollaisella negaatiolla sellainen kehittyy jo hyvin nopeasti.
Tulen kertomaan sitten kun nukun lääkkeettömiä makoisia unia, että olit väärässä. - irti.vaan
addiktitoipumisentiellä kirjoitti:
No, katsotaan. en rupea miettimään sellaisia, koska sellaisesta ei ole lääkkeettömyyteeni ryhtymisessä apua. Joskus voi mennä pitkäänkin että unta tulee, näin olen monilta kokeneilta kuullut jotka ovat olleet nyt vuosia käyttämättä neuroleptejä tmv.lääkkeitä/huumeita.
Tuollaiset kommentit ovat vastuuttomia, kun kyse herkästä asiasta ja mahd. mielenterveyd.ongelmista kärsivistä ihmisistä.
Itse olisin antanut tässä samassa tilanteessa olevalle positiivista ja kannustavaa viestiä kuten:
voi olla vaikeuksia varmaankin aluksi nukkua,mutta kokeile sitkeästi. Lääkkeettömänä oleminen ei ole aluksi helppoa. Tee mielekästä tekemistä ja asioita jotka väsyttävät luonnollisesti positiiviisiin asioihin keskittyminen ja esim.liikunta,avanto,ystävät, Seksi tuovat mielihyvää ja auttavat väsyttämään luonnollisesti.
Kommenttisi puolesta uskon sinulla olevan aivovaurion, kun vertaan tekstimme arvosisältöä. Tuollaisella negaatiolla sellainen kehittyy jo hyvin nopeasti.
Tulen kertomaan sitten kun nukun lääkkeettömiä makoisia unia, että olit väärässä.Niin joskus sitä kannustusta ei saa mistään muualta, kuin itseltä.
Aivot on siitä kummallinen laitos, että vaikka niitä kemiallisesti ärsyttää, pyrkii ne palautumaan alkuperäiseen kondikseen. Toisilla se käy näppärästi, toiset kärsii vähän kauemmin. Sitten on se pieni osa ihmisiä, jotka ei palaudu koskaan täysin ennalleen. Mutta toivoa on aina!
Älä anna jonkun hyypiön pilata fiiliksiä. Tsemppiä! - Rtygyg
Siis eihän bentsoihin koukussa olemisessa ole muuta hätää kuin että niitä lääkkeitä pitää olla saatavilla. Ongelma syntyy jos saatavuus loppuu. Nimittäin bentsoja ei saa lopettaa kerrasta ja vaikea on lopettaa asteittain jos lääkkeitä ei ole. Bentsot ovat ahdistukseen taivaan lahja, aivan kuten särkylääkkeet kipuun, mutta pitkäaikaiskäytössä se pilleri alkaa kuulua aamupalaan ja keho kyllä alkaa protestoimaan jos sen jättää ottamatta.
addiktitoipumisentiellä kirjoitti:
Tulen kertomaan sitten kun nukun lääkkeettömiä makoisia unia, että olit väärässä.1,5vkoa ilman ja edelleen on mm.pientä hikoilua, levottomuutta ja unettomuutta.
Otin ekan 2 vkon oireet ylös ja olihan ne karmaisevia omalla kohdalla. Toteutin omia ohjeitani, jotka todellakin auttoivat. Etenkin sauna-avanto. Liikkumiseen ei tee mieli ryhtyä, koska voimat poissa. Myös liikunnassa syntyvä hiki on oksettavaa. Limaista, tarttuvaa ja kylmää. Piriä vetäneet tietänevät kys.hikityypin..
Omia oireita:
Yleinen krapulainen olo, pientä päänsärkyä,
1vko.Limaisuus kurkussa, nenässä kuivuminen, miedot hengitysvaikaudet, kylmä-kuuma hikoilu, hiki limaista-ei normaaliahikeä, kovatkin täristyskohtaukset, silmien kuivuminen ja punotus, voimakkaat tunetilojen vaihtelut, paikallaan olon vaikeus, mutta liikkuakaan ei jaksa, yöhikoilu, ruokahaluttomuus-täytyy pakottaa itsensä syömään, unettomuus.
Nyt kun kokonaan lopetettu on ilmaantunut kohtalaisia paniikki- ja ahdistuskohtauksia. Maailma ja ihmiset tuntuu olevan hyvin lähellä ja sen läsnäolevuus on ahdistavaa. Ei ollut yllätys kun turrutuksen lopettaa.
Positiivisina asioina: Aamulla seisoo kuin metrin halko ja seksiä tekee mieli muutenkin (ketiapiinin vaikutus tselläni on ollut seksi nollaan), selkeämpi ja paljon läsnäolevampi olo omassa elämässään, toiveikkuus tulevaisuuteen lisääntynyt, tulevaisuuden suunnitelmia alkanut ilmaantumaan, oman itsevarmuuden lievä nousu "en ole lääkkeissä, olen ok", jaksavuus ja vireys kasvanut huimasti. Nukun n5-6h mikä on hyvä, enkä 12-14h jolloin on ihan sama nouseeko sängystä vai ei. Alkanut tekemään asioita mm.liikkumaan.
En haksahda tähän paskaan enää koskaan. Joku sanoikin näissä keskusteluissa että nyt vasta tajuaa mitä vitun myrkkyä onkaan vetänyt. Lääkärit ovat vastuuttomia määrätessään tätä myrkkyä erittäin heppoisin perustein! addiktitoipumisentiellä kirjoitti:
1,5vkoa ilman ja edelleen on mm.pientä hikoilua, levottomuutta ja unettomuutta.
Otin ekan 2 vkon oireet ylös ja olihan ne karmaisevia omalla kohdalla. Toteutin omia ohjeitani, jotka todellakin auttoivat. Etenkin sauna-avanto. Liikkumiseen ei tee mieli ryhtyä, koska voimat poissa. Myös liikunnassa syntyvä hiki on oksettavaa. Limaista, tarttuvaa ja kylmää. Piriä vetäneet tietänevät kys.hikityypin..
Omia oireita:
Yleinen krapulainen olo, pientä päänsärkyä,
1vko.Limaisuus kurkussa, nenässä kuivuminen, miedot hengitysvaikaudet, kylmä-kuuma hikoilu, hiki limaista-ei normaaliahikeä, kovatkin täristyskohtaukset, silmien kuivuminen ja punotus, voimakkaat tunetilojen vaihtelut, paikallaan olon vaikeus, mutta liikkuakaan ei jaksa, yöhikoilu, ruokahaluttomuus-täytyy pakottaa itsensä syömään, unettomuus.
Nyt kun kokonaan lopetettu on ilmaantunut kohtalaisia paniikki- ja ahdistuskohtauksia. Maailma ja ihmiset tuntuu olevan hyvin lähellä ja sen läsnäolevuus on ahdistavaa. Ei ollut yllätys kun turrutuksen lopettaa.
Positiivisina asioina: Aamulla seisoo kuin metrin halko ja seksiä tekee mieli muutenkin (ketiapiinin vaikutus tselläni on ollut seksi nollaan), selkeämpi ja paljon läsnäolevampi olo omassa elämässään, toiveikkuus tulevaisuuteen lisääntynyt, tulevaisuuden suunnitelmia alkanut ilmaantumaan, oman itsevarmuuden lievä nousu "en ole lääkkeissä, olen ok", jaksavuus ja vireys kasvanut huimasti. Nukun n5-6h mikä on hyvä, enkä 12-14h jolloin on ihan sama nouseeko sängystä vai ei. Alkanut tekemään asioita mm.liikkumaan.
En haksahda tähän paskaan enää koskaan. Joku sanoikin näissä keskusteluissa että nyt vasta tajuaa mitä vitun myrkkyä onkaan vetänyt. Lääkärit ovat vastuuttomia määrätessään tätä myrkkyä erittäin heppoisin perustein!Ainiin: pudotus oli seuraavanlainen: 150mg-->2vko75mg-->1vko50mg-->1vko25mg-->murunen-->0
Pudotus 150--75 oli liian suuri omalla kohdalla. Parempi olisi ollut 25mg/vko vähennystä.
- Kokmolo
Ketipinoristana tulee ensil vähän aivokuollut olo. Ajatus jumittaa. Joillekin tulee sivuvaikutuksena selkeämpi olo. Selkeä olö on jees, kuin heräisi havahtuneena todellisuuteen. Ikävä kyllä kaikkiin vaikuttaa erilaillq ja voi pahentaakin ahdistusta.
- Anonyymi
"
Siis eihän bentsoihin koukussa olemisessa ole muuta hätää kuin että niitä lääkkeitä pitää olla saatavilla. Ongelma syntyy jos saatavuus loppuu. "
Hyvä vitsi. Toleranssi, annosten väliset vieroitusoireet, haittavaikutukset. Sumuinen olo plus muut haitat.
Siinä sulle niitä haittavaikutuksia. Vieroitus kuin joku loputon painajaisuni, jossa elät päiväni murmelina tyylillä samaa päivää uudelleen samoine oireineen pitkän aikaa, jotkut epäonniset vuosia annoslaskujen ajan ja vielä pillereistä eroonpääsynkin jälkeen. Eivätkä varmasti säännöllisessä käytössä ole neurologisesti hyviä.
Vähennys on täysin välttämätöntä jos ei halua ampua kuvainnollisesti itseään jalkaan
Ei ne bentsotkaan ole nallekarkkeja. Itse söin bentsoja kun ei sopinut tällaiset pillerit minulle ja en lähtisi mitenkään suuresti kehumaan. Neurolepteihin en koskisi pitkällä tikullakaan.
Satunnaiskäytössä tai hyvin lyhyessä käytössä bentsot on turvallisempia vaan ei haitattomia.- Anonyymi
Mä olin nukkumatta 1,5 vuorokautta jonka seurauksen molempien silmien valkuaiset verestivät ihan kunnolla.Mielummin nukun lääkkeillä kun valvon ja saan siitä silmäoireita.En muuten tiennyt että silmät alkaa verestää vain 1,5 vuorokauden valvomisesta.Varmaan menis näkökyky jos valvosin viikon putkeen.
- AnonyymiUUSI
Minulle tulee olo kuin olisi humalassa,kieli ei käänny suussa jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651493Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia114984YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä48804- 58801
- 57740
Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39727Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan73726Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli72714Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606026709Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.41687