wasted years sanat suomeksi

huanoenkuntaito

Oon miettinyt mistä iron maidenin wasted years kertoo ja löytyykö sille sanoja suomeksi?

18

2731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämäonlyhut

      Kappale kertoo henkilöstä joka on "tuhlannut elämänsä" ja joka vanhalla iällä haluaisi sen takaisin.

    • 7plus5

      http://songmeanings.com/songs/view/16943/

      "If you ask me, it's about an English soldier during World War II traveling from spot to spot. "From the Coast of Gold" would support that cause Gold was one of the Brittish beaches on Normandy (The other being Sword).

      It seems like the soldier is doubting himself and missing his home.

      Second verse would suggest a comrade or loved one has died and he's trying to overcome it."


      Oli siellä muitakin, rokkarin elämänpolusta jne. Valitse omasi=)

    • enlöytänukansite

      From the coast of gold, across the seven seas,
      I'm traveling on, far and wide,
      But now it seems, I'm just a stranger to myself,
      And all the things I sometimes do, it isn't me but someone else.

      I close my eyes, and think of home,
      Another city goes by, in the night,
      Ain't it funny how it is, you never miss it til it's gone away,
      And my heart is lying there and will be til my dying day.

      So understand
      Don't waste your time always searching for those wasted years,
      Face up, make your stand,
      And realize you're living in the golden years.

      Too much time on my hands, I got you on my mind,
      Can't ease this pain, so easily,
      When you can't find the words to say, it's hard to make it through another day,
      And it makes me want to cry, and throw my hands up to the sky.

      So understand
      Don't waste your time always searching for those wasted years,
      Face up, make your stand,
      And realize you're living in the golden years.

      Siin nyt on sanat englanniks mut en kans itte suomenkielel löytäny.

    • sanojasuameksi

      Kultaiselta rannikolta, läpi seitsemän meren. Minä matkustan, pitkälle ja leveälle. Mutta nyt näyttää siltä, että olen vain muukalainen itsellein. Ja kaikki jutut joita joskus teen, se en ole minä vaan joku muu.
      Suljen silmäni, ja mietin kotia. Toinen kaupunki katoaa yöhön. Eikö olekkin hassua miten se menee, että et hukkaa sitä, ennen kun se katoaa. Ja minun sydämmeni on levossa siellä, ja tulee olemaan kuolemaani asti.
      Niin ymmärrän. Älä tuhlaa aikaasi aina etsien noita tuhlattuja vuosia. Pää ylös, nouse seisomaan. Ja tajuat, olet elänyt kultaisissa vuosissa.
      Liikää aikaan käsissäni, ja sinä olet minun mielessäni. Enkä voi hyväksyä tätä kipua, niin helposti. Kun et löydä sanoja mitä voisit sanoa, niin on vaikea siirtyä päivään seuraavaan. Ja se saa minut haluamaan itkeä. Ja nostamaan käteni taivaisiin.
      Niin ymmärrän. Älä tuhlaa aikaasi aina etsien noita tuhlattuja vuosia. Pää ylös, nouse seisomaan. Ja tajuat, olet elänyt kultaisissa vuosissa.

      • Anonyymi

        Kiitos
        Tutkin tota kappaletta tänään kun otin pari wiskiä🤔


    • Jos.vielä.kerran.joskus

      Sitku-ajattelun protesti. Joillakin tapana ajatella, että elämä alkaa sitten kun.... tapahtuu tätä tai tuota. Jos tulee lottovoitto. Jos ilmaantuu se ja se käänne parempaan.

      Kuinka elossa tuollaisella asenteella ollaan. Vai tappamassa aikaa?

    • Häh.haloo.väärä.käännös

      Ei Wasted years noin mennyt, että olet elänyt kultaisissa vuosissa. Vaan että tajua, että juuri nyt on se kultaisten vuosien aika.

      • tee_ite_jos_osaat_paremi

        Niin mutta tuossa kun se miettii mennyttä niin se tajuaa että on elänyt ennen ja elää tälläkin hetkellä kultaisissa vuosissa.


    • matti-porist

      Kiitos oon ettiny vuosii sanoi suomeks

    • tee.sinun.mikkiständi

      Oi niitä aikoja, oi niitä aikoja, lololoi loilolololoi.
      Haa-a-aa aa-a-aa aa-a-a-a, haa-a-aa aa-a-a a!

      • naama.ylös

        Oikeasti kertonee virtuaaliolennoista tulevaisuuden maailmassa, jotka käyvät ajantapposotaa. Tämähän oli Some Were in Time -teemalevyn teemana.


    • kes_kus_ta

      Tää kertoo kulutetuista vuosista

    • Adrian.Snith

      Ei vaan sekoilun vuosista.

      "Eikös se olekin hassua, miten se on
      / et ikinä menetä sitä ennen kuin se on ohi."

      Näissä sanoissa on syvä viisaus, jota koen aina kuunnellessani Maidenin lyriikkaa. Paitsi Quest for Firea ja muita Todella Paskoja Biisejä, joita myös mahtuu joukkoon, kuten Wrathchild.

      Mutta Somewhere in Timella niitä paskoja biisejä ei ole, koska SiT:n lyriikat on otettu suoraan tietosanakirjasta, ja ne ovat oikein. Kunpa joskus kuultaisiin livenä myös loistava livebiisi Hadrianus the VI who lived in Analon 500 B.C.

      • Fucknroll

        Tässä tapauksessa "miss" kylläkin tarkoittaa ikävöimistä, eli vapaasti suomennettuna: "ikävöit vasta, kun olet menettänyt sen.."


    • Rokkari-vuodesta-01

      Iron Maidenin ja monien muiden olan aikakaiutensa muusikoiden kappaleita on aivan turha tulkita sillä tuohon aikaan musiikki oli taidetta, ei mitään konemusiikkia eli musiikin korviketta. Wasted Years, Stairway to Heaven ja Bohemian Rabsody ovat muiden muassa sellaisia kappaleita, että niitä voi toki tulkita, mutta niistä löytyy niin paljon erilaisia tulkintoja, että on mahdotonta sanoa mikä on oikea, sillä oikeaa tulkintaa ei ole.

      • Näin se menee. En ole kauheasti yrittänytkään tulkita moniakaan kuuntelemiani kappaleita paitsi sellaisia, joista tulkinnan voi kuulla tai lukea laulujen sanoista eli jos siinä on vaikka selkeä tarina niin kuin esim. Bad Companyn "Shooting star", joka kertoo pojasta/nuoresta miehestä, josta tulee kuuluisa muusikko ja joka sitten eräänä päivänä kuolee otettuaan unitabletteja ja juotuaan viskiä (laulun inspiraatio nuorena kuolleet laulajat/muusikot).


    • Anonyymi

      Biisi kertoo ikääntymisestä ja eläklitymisestä. ”Ymmärrä, että elät kultaisia vuosia.”

    • Anonyymi

      Eläköitymisestä siis. Pieni korjaus :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1676
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1391
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      849
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      186
      743
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe