Toinen puoli kasvoista "roikkuu" hieman

miimiu

Eli toinen puoli kasvoistani näyttäisi siltä kun se olisi pikkuisen valahtanut alaspäin. Näkyy varsinkin jos otan kuvan kasvoistani suoraan edestäpäin ja vertailen puolia keskenään. Tässä huonommassa puolessa kasvojani, eli oikealla puolella, silmä on pikkuisen erikokoinen tai sitten se on vain eri kohdassa, siinä on isompi silmäpussi (tosin huomasin lapsuuden/nuoruuden kuvista että silloin jo ollut), hymyillessä suupieleen tulee sellainen juova mikä kaartuu alaspäin. Paremmassa puolessa kääntyy nätisti ylöspäin. Myös pupillini ovat hieman erikokoiset. Niin ja hymyillessä tätä paremman puolen suupieltä on ns. helpompi nostaa ylöspäin kuin tätä huonomman puolen. En osaa selittää kunnolla, tuntuvat erilaisilta.

Itse ainakin huomaan tämän toispuoleisuuden vaikkei olekaan mikään ihan hirvittävän iso. Eniten minua häiritsee tuo isompi silmäpussi ja suupielen kaartuminen alaspäin. En tiedä kiinnittääkö muut sitten mitään huomiota, kukaan ei ole ainakaan koskaan sanonut mitään. Ja näin on ollut ainakin jo tosi monia vuosia. Itse olen nyt vaan muutaman vuoden aikana ikäkriisiä podetessa ruvennut kiinnittämään tähän enemmän huomiota, ja ehkä vanhemmiten myös hieman pahentunut. Olen kolmekymppisissä.

Eli voiko tietämättään olla jonkin sortin kasvohalvaus menossa, vai ovatko kasvoni sitten vaan niin toispuoleiset, koska kuitenkin niin monta vuotta ollut.

Muilla kasvot eriparia?

10

9463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minäkin_säikähdin

Hei, olen samanlaisessa tilanteessa. Olen 32-vuotias nainen. Nenäni on tosi epäsymmetrinen ja vasen puoli näyttää roikkuvalta, sieraimen reuna on eri tasolla kuin toisella puolella. Lisäksi on syvempi tuo nenän alareunasta huulta kohti lähtevä uurre, eli poski roikkuu alempana ja jotenkin leukalinja ei ole niin selkeä sillä rumalla puolella.

Olen siis aivan kuin eri ihminen, kun katsoo eri puolilta. Myös silmissä tuntuu olevan jotain eroa. Joko silmät ovat eri kokoa tai sitten eri tasolla, enkä pysty esim. "iskemään silmää" tuolla vasemmalla silmällä ja hymyillessäkin vasen puoli tuntuu jotenkin heikommalta ihan kuten sinäkin kerroit.

Mies sanoikin minulle yksi päivä että näyttää kuin minulla olisi ollut joku aivohalvaus. Otin sen ihan vitsinä tai piruiluna, mutta kun katsoin kahden peilin avulla kasvojani etuviistosta, niin todella toinen puoli näyttää ihan valahtaneelta ja oikein säikähdin. En tiedä pitäisikö mennä lääkäriin, vai onko tämä ihan normaalia rupsahtelua. Huuli ei kuitenkaan roiku, vaan roikkuva efekti tulee poskesta ja nenästä. Kai olen vain niin epäsymmetrinen. Täytyy kai alkaa harjoittamaan kasvolihaksia jos siitä olisi jotain apua.

• MeneHetiSairaalaan

Mene välittömästi sairaalaan, on aivohalvauksen merkit. Tarvitset hoitoa välittömästi. Tilanne vaatii pikaista hoitoa.

• voipiollavakavaa

Aivan. Voi olla aivoinfarktikin tai vuoto, joten kannattaa käydä varmuuden vuoksi lääkärin pakeilla.

• toispuoleinen

Kasvojen pitkäaikaisesta toispuolisuudesta en ole huolestunut. Mutta jos pupillit muuttuvat äkkiseltään eri kokoisiksi, asia pitäisi tutkia. Aivoissa saattaa olla jokin prosessi käynnissä, tosin voi joskus olla vaaratontakin ilmiö.

Kasvot ovat monilla epäsymmetriset. Tilannetta voi koettaa korjata aktiivisella kasvojumpalla. Siihen löytää oppaita kirjastoista ja kirjakaupoista, myös DVD-versoina. Olen saanut apua riippuviin yläluomiin kasvojumpalla. Itsellänikin kasvot ovat olleet lapsesta epäsymmetriset. Sairastin jonkin "noidannuoleksi" diangosoidun tilan lapsena. Sen jälkeen en tunnistanut pään keskiasentoa eli kuljen aina pää vinossa. Kannattaa opetella laittamaan pää luonnolliseen keskiasentoon ennenkuin alkaa jumppaamaan. Jo se korjaa epäsuhtaa, ja muuten harjoittelu ei ole tehokasta. Ilmeisesti vinopäinen kompensoi vinoa asentoa ja sitä kautta vinoa katsetta epäsymmetrialla, mutta tämä on oma teoriani. Todenmukaisempaa voi olla, että epäsymmetria johtuu enemmänkin aivopuoliskojen epätasaisesta käytöstä ja joissain tapauksissa sairauksista.

• Anonyymi

Mulla sama vaiva, enkä tiedä mistä johtuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla sama vaiva, enkä tiedä mistä johtuu

Harvalla ihmisellä paikat ovat täysin symmetriset. Korvat voivat olla hiukan eri korkeudella, toinen jalka lyhyempi kuin toinen, jne.

• Anonyymi

Jokaisella on kasvot hieman epäsymmetriset, joillain niin että sen huomaa ja joillain niin ettei huomaa ollenkaan, joillain tuolta väliltä.

Yksi psykologi pyysi minua kerran irvistämään, mitä tosin ihmettelin, mutta irvistin kuitenkin.
      Hän oli kirjoittanut että vasen puoli on eloisampi kuin oikea.
      Oli mullekin ihan uutta tietoa mutta nytpä tiedän senkin.

• Anonyymi

Voi olla plagiokefaliaa

• Anonyymi

Mullakin on samaa, vasenpuoli laiskempi ja ollut niin koko ikäni. En tiedä mistä johtuu, kasvojumppaa oon tehnyt mutta ei oo auttanut.
      Mua itseäni häiritsee tämä, kun muuten oon kaunis mutta tuntuu että muut huomaa tämän. Jos olis normaali ku oikeanpuolinen niin mua ei tämän takia syrjittäisi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      117
      1709
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      38
      1448
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      120
      1286
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1272
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      145
      1236
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      149
      1201
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1175
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1101
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      989
    Aihe