mies haluaa erota..

brokenheart1

Ollaan seurusteltu yli kymmenen vuotta. Nyt jostain syystä mieheni haluaa erota ja en tiedä siihen edes kunnon syytä.Jotain sanoi, että on pitkän aikaa jo ollut semmosta, että oltas vaan kavereita, eikä puhuta mistään. No, onhan se tavallaan totta, mutta miksi heti haluaa luovuttaa, eikä edes antaa mahdollisuutta, koska itse ainakin uskon, että meistä voisi tulla vielä jotain..
Meillä on oma talo, jossa ollaan asuttu nyt parisen vuotta.. yhdessä ollaan asuttu melkein koko seurusteluaika. Asutaan siis edelleen enkä tiedä mitä tässä tulee tapahtumaan, jos mieheni todella haluaa eron. En tiedä mitä mun pitäis tehdä, ei olla ees keskusteltu asiasta selvinpäin.. Itse olen monesti yrittänyt asiaa avata, mutta en ole pystynyt.
Tiedän, että mieheni on ollut ihastunut toiseen ja varmaan on edelleen ja musta tuntuu, että se on lopullinen syy tähän, että se haluaa erota. Oon miettiny, et eikö se tajua, et ihastuminen parisuhteen aikana on ihan normaalia? Ei sen pitäisi antaa vaikuttaa. Itsekin olen ollut ihastunut toiseen.
Oon niin hajalla, kun en tiedä mitä mun pitäis tehdä. En todellakaan haluais erota ja oon valmis tekemään kaikkeni, ettei tarvis. Mutta mitä? Onko kenelläkään samanlaista tilannetta? Niin ja mieheni kyllä sanoi, että rakastaa mua, ymmärsin kuitenkin, ettei enää samalla tavalla. Mutta ollaan niin pitkään oltu yhdessä ja ostettu talo ja kaikki niin ei kai tätä kaikkea voi tosta vaan "heittää hukkaan". En käsitä.
Kaipaan neuvoja..

6

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletkohaaska

      Täällä sama juttu. Olen se mies joka haluaa erota. Alkuun nainen oli ihan siisti ja pukeutui nätisti. Nyt nainen on muuttunut hirveäksi haaskaksi, mutta ei hyvällä tavalla. Olen ehdottanut että pukeutuisi gootisti, jotta ylipaino ja haaskamaisuus tulisi oikealla tavalla käyttöön, mutta ei. Tämä ei edes meikkaa, ja alkaa näyttää runsaan alkoholin käyttönsä takia nykyään lähinnä mieheltä. Koska en ole ollenkaan homo, en ole enää ollut vuosiin kiinnostunut minkäänlaisesta läheisyydestäkään tämän haaskan kanssa.
      Katso siis peiliin, oletko radikaalisti muuttunut siitä, mikä olit 10 vuotta sitten.

    • Hei nimimerkki, brokenheart1

      Olen pahoillani tilanteesta, johon olet joutunut. Kovin kurjaa on myös se, ettet edes oikein tiedä syytä siihen miksi miehesi tahtoo erota. Kysy vielä, sano että sinua helpottaisi tietää mistä on kyse. Jos hän ei suostu puhumaan, et saa häntä puhumaan, ikävä kyllä. Itse voit mennä juttelemaan jonkun ammattilaisen kanssa ellei sinulla ole ystäviä, joiden kanssa voit jakaa tätä elämänvaihetta. Voit mennä terveyskeskukseen tai perheneuvontaan tai seurakunnan perhetyöntekijälle. Sanot, että tahtoisit yrittää vielä. Voit toki ehdottaa miehelle, että menisitte yhdessä ulkopuolisen luokse puhumaan asioistanne, sanoisit että sinun mielestäsi kannattaa. Huolehdi itsestäsi jokatapauksessa.

      Voimia,
      Pirkko-pappi

    • Vieläsepäiväpaistaasulle

      Itsehän kerroit jo syyn eli toinen ihminen on tullut hänen elämäänsä tunteiden tasolla. Niin monikin luulee, että se ruoho on vihreämpää siellä aidan takana, mutta aina se ei ole niin ja sen ymmärtää vasta sitten, kun on jotain hyvääkin menettänyt. On paljon parempi, että miehesi on siis kertonut sinulle kuin olisi tehnyt sitten sen pettämällä sinut. Jos miehesi on vakaasti sitä mieltä, että haluaa erota ja ei tee suhteenne eteen enää mitään tai lähde vaikka parisuhdeterapiaan, niin miksi itse myöskään kärvistellä onnettomana, anna hänen mennä. Asumusero päälle ja omaisuus myyntiin tai toinen ottaa velat ja jää asumaan taloon.

    • Ouuuujeeeee

      Oijoijoij kun on ihanaa olla sinkku :)

      • elämäparastanäin

        Joo, eikä ikinä taloa kenenkään kansa kimppaan :)


    • surullistaon

      Joo niin on parisuhteet on niin vaikeita. Ne vaatii panostusta ja monet antaa mennä vaan.

      Sitten, kun miehen tielle tulee sopiva nainen, melkein ihan sama millainen ihminen varsinaisesti on ja onko ees mitenkään sopiva suhteeseen, niin silti miestä viedään. Koska se herätetään epäseksuaalisesta horrostilasta, jossa kukaan mies ei halua olla, mut siihen on niin helppo vaipua.

      Tasaset tulot, turvallinen mukava kumppani, joka vielä sattuu olemaan hyvä ruuanlaittaja, seksiä ehkä silloin tällöin tai ei ollenkaan, niin ettei tarvi yhtään yrittää olla viehättävä, vaan kelpaa ihan sellasena kun on, paitulissa ja parta ajamatta.. ja niin eespäin.

      Jos oot rehellinen, et voi syyttää miestäsi, sen enempää, kuin itseäsikään.

      Ite oon siis sinkku ja vetävän näköinen, vaikka ikää on jo 40 , kyytiä tarjoo alle kolmekymppisetkin hyvännäköiset kundit ja varatuilla silmät kiiltelee.

      Ite oon lojaali omalle sukupuolelleni, enkä kotia riko, vaikka tilanne olisi mikä, ihmisellä pitää olla periaatteita.

      Oon tosi pahoillani sun tilanteesta, kevät on vaikeeta aikaa tällaisissa jutuissa, mitä, jos koittaisit pelata aikaa ja sinnitellä vähän pidemmällä ja siinä sivulla tsempata omaakin ulkonäköäsi, kun jos kerran ootte eroamassa, niin onhan sitten sullakin täysi oikeus etsiä uusi kaveri ja hyvä ulkonäkö piristää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe