Miksi sen on oltava niin vaikeata päästää irti?

Rakastunuthölmö

Miksei tunteita voi vain deletoida.

Olen siis parikymppinen mies.
Erosimme noin puolivuotta sitten ensirakkauteni kanssa, hän oli myös minun ensimmäinen parisuhteeni ja seksikumppanini. Ehdimme olemaan yhdessä puolitoista vuotta ja ero oli minulle raskas. Varmaan syystä, että en ole ennen rakastanut ketään ja koska hänen kanssaan koin paljon mitä en ole kenenkään muun kanssa kokenut.

Puolen vuoden aikana en ole tapaillut ketään, en pannut ketään, en mitään. Ei vain ole kiinnostanut naiset yhtään, koska syvällä tunnen olevani viellä "hänen". En tiedä yhtään miten käsittelisin tämän eron, hän pyörii melkein joka päivä minun mielessä jopa puolen vuoden jälkeen. Ja varsinkin eilisen jälkeen kun hän otti yhteyttä minuun ja halusi jutella asiat selväksi. No menin kylään tottakai reppanana, juteltiin, halattiin, suudeltiin, harrastettiin seksiä. Seksin jälkeen halailtiin ja pussailtiin lisää ja kerrotiin kuinka kova ikävä molemmilla on ollut. No sitten lähdin ja ovella pussattiin sovittiin, että moikkaillaan ja jatketaan elämää.. minä valehtelin. Nyt tuntuu, että olen taas alkupisteessä. Ei vaan osaa päästää irti, oli todellinen virhe käydä kylässä. Vaikka hetkeäkään en kadu kun sain hänet mun kainaloon edes hetkeksi.

Haluaisin todella kuulla teidän kokemuksia. Ja ehdotuksia. Olen niin kokematon tälläisissä tilanteissa ja aivan hukassa omien tunteiden kanssa.

5

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rohvessori

      Valitettavasti ainoa keino on katkaista kaikki välit. Poista hänet kaikista sosiaalisista medioista. Jos luet vanhoja viestejänne ja muistelet siten ollutta aikaa, poista ne. Ainoa keino on sulkea hänet kokonaan pois sun elämästä siksi aikaa, että ole oikeasti toipunut tuosta erosta. Siihen saattaa mennä kuukausia tai jopa vuosia. Älä haikaile hänen perään, älä ota yhteyttä. Päivä kerrallaan ja heikkoina hetkinä pysy lujana. Juttele jollekulle toiselle ja kerro hänelle mitä haluaisit kertoa exällesi. Hiljalleen pääset hänestä yli ja pystyt jatkaan elämää.

      • muttatoiauttaavähän

        Juuri näin. Harmi vaan että vaikka poistaisi sos.medioista ym. niin omasta päästä se on vaikein poistaa.


    • Rakastunuthölmö

      Mutta minulla ei oikeastaan ole ketään kenelle juttelisin tästä, taino olisi muutama, mutta he eivät olisi kauheasti tukena vaan sanoisivat ( ovat siis sanoneet myös ) että unohda se ämmä. Tämän takia kirjoitin tänne kun ei ole ketään kelle jutella.

      Uskon, että tekisi hyvää vuodattaa jollekkin kaikki ulos mitä on mielessä.

      • OletUpeaMies

        Kauniisti kirjoitat - ja luot myös ymmärrystä vanhemmille. Siis kolahti. Juuri noin teen erosprosessissa miehelleni. Vahvistan itseäni, mutta saan hänet aina alkupisteeseen. Oikeasti tajuan kirjoituksesi pohjalta että minun on selvittävä itse, enkä saa käyttää miestä keppihevosena.

        Miten voin auttaa sinua... Hmm.... Voisitko puhua asiasta työ-/kouluterveydessä? He osaavat kyllä auttaa sinua eteenpäin, jotta voit puhua asiasta jonkun kanssa joka kuuntelee oikeasti. Samoin seurakunnista, perheasiain neuvottelukeskuksista saat maksutonta apua. Siellä ei siis puhuta uskon aisoissa eik niihin edes viitata, vaan saa maksutonta asiantuntija-apua. Tai no... Helpotusta. OIkeasti on hyvä jutella jonkun kanssa, joka ymmärtää mitä koet ja missä mennään. Kaversi eivät tunnu olevan ihan vielä sillä tasolla, missä puhutaan parisuhteen päättymisen kivuista.


    • siksionvaikeaa

      valehtelit itselle ja toiselle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      203
      2412
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      62
      2308
    3. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      71
      2053
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      311
      1891
    5. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      147
      1495
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1404
    7. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      37
      1245
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1176
    9. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1166
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1112
    Aihe