Elämänkumppanin etsinnän prioriteetti elämässä

Kolmikymppinen_mies

Onko täällä muita, joilla kumppanin löytäminen loppuelämän kestävään parisuhteeseen on selvästi suurin prioriteetti omassa elämässä juuri tällä hetkellä? Miten se mielestäsi käytännössä näkyy elämässäsi ja valinnoissasi?

Olen erityisen kiinnostunut 25-35-vuotiaiden naisten vastauksista.

46

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olettaisin yleisesti vastausten olevan molemmiltapuolilta tyyliin "eipä juuri mitenkään. Pyrin elämään aktiivista ja onnellista elämää. Kyllä tällainen henkilö napataan kun löydetään."

• Nnnaainenn

Oletko se Xl Smithin kaveri Peter?

• Nnnaainenn kirjoitti:

Oletko se Xl Smithin kaveri Peter?

öö... Oletan että "Xl Smithin kaveri Peter" tarkoittaa Axl mithin kaveri Peter.

Ja ei, en ole. Ei ole media-alalta mitään työkokemusta.

Hetken aikaa kesti miettiä että mihinkä tämä nyt oikein liittyy, mutta kvg ja sitte räppäs.

• Nuorempana se oli selkeästi prioriteetti numero 1, ja mietin vain jatkuvasti sitä millä ilveellä saisi edes jonkun miehen. Vuosien kuluessa ja itsevarmuuden kasvaessa se "edes joku" vaihtui kuitenkin muotoon "se oikea", samoin kuin myös pakonomainen tarve kumppaniin vaihtui muotoon "ennemmin yksin kuin huonossa suhteessa". Sillä tiellä ollaan edelleen, eli en nyt sanoisi sen enää olevan elämäni ykkösprioriteetti. Tärkeämpiä ovat parhaat ystävät (ehdottomasti sijalla 1), mieleinen koulutus/myöhemmin toivottavasti mieleinen työpaikka sekä mieleinen koti mieleisessä kaupungissa/asuinympäristössä. Sekä jonkin ajan päästä varmaan myös mieleinen lemmikki, mutta se on vasta listan häntäpäässä noiden kaikkien muiden jälkeen.

• Kolmikymppinen_mies

Mielenkiintoinen vastaus.

En tarkoittanut, että elämänkumppani etsintä pitäisi laittaa ystävien, työn, asuinpaikan ja kenties harrastustenkin edelle, vaikka ajattelisikin sen olevan ykkössijalla elämässä. Ainakin ystävät, työ ja harrastukset ovat sitä, mikä tekee minusta juuri minut, ja ainakin osan niistä haluaisin jakaa elämänkumppanini kanssa.

Tarkoitin enemmän esimerkiksi sellaista, että miettii menojaan ja tekemisiään siitä näkökulmasta, että voisiko tehdä jotain toisin ja sitä kautta parantaa mahdollisuuksiaan löytää etsimänsä luopumatta kuitenkaan omasta elämästään. Sellaista miettimistä harrastan paljonkin, ja voisin jopa väittää, että sen kautta elämänkumppanin etsintä todellakin on suurin vaikutin elämässäni.

Esimerkkinä mainittakoon, että erinäisistä minusta itsestäni riippumattomista syistä olen ajautunut tilanteeseen, jossa minulla ei käytännössä ole läheisiä ystäviä, ja koen, että jos pitää valita ystävien ja elämänkumppanien etsimisen väliltä, niin on ainakin toistaiseksi parempi keskittyä elämänkumppanin etsimiseen. Jos minula olisi läheisiä ystäviä, niin en tietenkään laiminlöisi heitä etsinnän takia.

• dfghj

Kyllä se sopivan miehen löytäminen on tärkeää. Olen puhunut siitä ystävien ja myös työkavereiden kanssa ja jopa osa naapureistakin tietää, että mies olisi hakusessa. Itselläni elämässä on aika hyvin asiat; on työtä ja rahaa, omistusasunto ja harrastuksia ym. Koen olevani hyvä "saalis" , vaikka en kauhean nätti olekaan ja ehdokkaita on ollutkin. Olen käynyt paljon treffeillä. Minulla on käytössä Tinder ja suomi24 nettideitti. Olen tehnyt mielestäni hyvän, aidon profiilin molempiin. Olen ollut itse aktiivinen ja laittanut viestiä kiinnostaville miehille.

Seurustellessa kävin salilla aina niihin aikoihin, jolloin siellä ei ollut ketään, mutta nyt sinkkuna pyrin ajoittamaan sinne menoni niin, että siellä olisi mahdollisimman paljon kolmekymppisiä miehiä eli neljän jälkeen. Katselen kiinnostavia miehiä kaupassa, bussissa ja baarissa. Yritän saada katsekontaktin ja joskus sen saankin. En ole missään tapauksessa epätoivoinen. Itse asiassa nautin siitä, että saa katsella miehiä vapaasti ja kenties vähän flirtata. Ja ikä on 33v.

• tarralenkkari666

Se ei ole koskaan ollut suurin prioriteetti, vaikka tietenkin kumppani olisi mukava lisä elämään. Todelliset prioriteetit ovat ihan muualla.

• Mulle se oli yksi tärkeimmistä tavoitteista, ja onnekseni löysinkin mahtavan kumppanin. Toivon, että saisin pitää hänet aina, mutta koskaanhan ei voi tietää. Ehkä jotkut vain ovat vähemmän itsenäisiä, siis siinä mielessä, että haluavat jakaa elämänsä toisen kanssa. Ja kun se oikea löytyy, niin mikäs sen parempaa. :)

• Pettynyt.Nainen

Minulle siitä on tullut jo vähän pakkomielle eli siis löytää mieluinen kumppani. Ja voin sanoo, että kovasti olen yrittänyt deittailla miehiä mut ei vaan..

• mies.ihminen

Minkälaista etsit?

• Pettynyt.Nainen

Ihan tavallista miestä mutta jonka kanssa vaan synkkais jotenkin erilailla kuin muiden miesten kanssa eli olisi kai sitä kuuluisaa kemiaa :O:)

• Nnnaaiinenn

Kunhan tuosta vähän kasvat niin ymmärrät tavoittelevasi mahdotonta.
      Olen 25-35v nainen.
      Jos elettäisiin 1980-lukua olisi vielä pienet tsaansit unelmallesi.
      Olen aina ollut parisuhteessa mutta rakkauden kohde on vaihtunut. Eikö se ole tärkeintä saada rakkautta ja antaa sitä.
      Btw, kaikista ahdistavimmat tyypit nettitreffeissä on sellasia "kaikki kunnossa, vain kumppani puuttuu". Eihän sillon ole kaikki ok jos toisella pakkomielle saada työn ja rahan lisäksi kumppani.
      Mene virran mukana. Monia asioita voi hankkia, rakastunutta puolisoa ei ikinä.

• Kolmikymppinen_mies

Mikä siinä ahdistaa, jos sanoo, että kaikki on kunnossa, vain kumppani puuttuu? En minä niin julista, mutta ajattelen kyllä. Ei siinä ole kyse pakkomielteestä.

• Nnmaaiinennn
        Kolmikymppinen_mies kirjoitti:

Mikä siinä ahdistaa, jos sanoo, että kaikki on kunnossa, vain kumppani puuttuu? En minä niin julista, mutta ajattelen kyllä. Ei siinä ole kyse pakkomielteestä.

Työpaikka hankitaan
        Rahat hankitaan
        Harrastukset hankitaan....
        .....Rakkaus, se tulee silloin kun vähiten odottaa (sitä et voi millään keinoin hankkia. Vaikka oisit miljonääri et voi saada haluamaasi ihmistä rakastamaan muuta kuin rahojasi...jollei rakastumisen ihmettä tapahdu)

• Nnnaainenn

Jos hankkii omistusasunnon ja auton ja työpaikan ennen naista niin kyllähän se prioriteeteista kertoo.
        Ahdistavaa on vaan se, jos mies ajattelee että nyt tässä iässä päätän että on sopivaa hommata vaimo. Ei vaimo ole mikään moottoripyörä minkä saa käteisellä tai osamaksulla, korkeintaan aasialainen tai afrikkalainen vaimo voi olla hankittavissa. :(

• Kolmikymppinen_mies

Kyse ei siis näköjään ole siitä, että mies kokee, että kaikki muut haaveet on joko saavutettu tai hyvällä mallilla työn alla, paitsi että nainen puuttuu. Kyse onkin näköjään oletuksesta, että nainen puuttuu siksi, että sellaisen "hankkimiseen" ei ole aiemmin käytetty riittävästi aikaa ja energiaa, eli prioriteetit ovat kenties olleet pielessä. Voihan sen noinkin ajatella, mutta omalla kohdallani kyse on jostakin muusta.

En minä ole päättänyt, että nyt on sopivaa hankkia vaimo. Olen luottanut siihen, että parisuhde ja rakkaus tulevat sitten kun ovat tullakseen, ja on ollut lähellä, että olisivat tulleetkin, mutta eivät kuitenkaan ole. Nyt kun kaikki muu on hyvällä mallilla, mutta nainen puuttuu edelleen, niin pyrin tekemään kaiken voitavani sen eteen, että löytäisin kaipaamani. Se tarkoittaa esimerkiksi hakeutumista tilanteisiin, joissa oletan voivani todennäköisimmin kohdata uusia mielenkiintoisia naisia, ja monenlaista mietiskelyä ja oman eletyn elämän sulattelua, jonka tavoitteena on olla tulla paremmaksi tunnistamaan ja hyödyntämään sopivat tilaisuudet tehdä jotain parisuhteeseen pääsemisen eteen.

• Nnnaaiinennn

Kyse ei siis näköjään ole siitä, että mies kokee, että kaikki muut haaveet on joko saavutettu tai hyvällä mallilla työn alla, paitsi että nainen puuttuu. Kyse onkin näköjään oletuksesta, että nainen puuttuu siksi, että sellaisen "hankkimiseen" ei ole aiemmin käytetty riittävästi aikaa ja energiaa, eli prioriteetit ovat kenties olleet pielessä. Voihan sen noinkin ajatella, mutta omalla kohdallani kyse on jostakin muusta.

En minä ole päättänyt, että nyt on sopivaa hankkia vaimo. Olen luottanut siihen, että parisuhde ja rakkaus tulevat sitten kun ovat tullakseen, ja on ollut lähellä, että olisivat tulleetkin, mutta eivät kuitenkaan ole. Nyt kun kaikki muu on hyvällä mallilla, mutta nainen puuttuu edelleen, niin pyrin tekemään kaiken voitavani sen eteen, että löytäisin kaipaamani. Se tarkoittaa esimerkiksi hakeutumista tilanteisiin, joissa oletan voivani todennäköisimmin kohdata uusia mielenkiintoisia naisia, ja monenlaista mietiskelyä ja oman eletyn elämän sulattelua, jonka tavoitteena on olla tulla paremmaksi tunnistamaan ja hyödyntämään sopivat tilaisuudet tehdä jotain parisuhteeseen pääsemisen eteen.

Juu en puhu sinusta kun en tiedä edes kuka olet. Mietin tätä niin ehkä siinä on ajatus siitä että nainen esineellistetään jos ajatellaan Next: kumppani.

Joskus kun kävin treffeillä niin oli sellasia jotka todellakin halusivat alkaa vakavan suhteen, oli rikasta ja köyhempää mutta he kaikki ikäänkuin hyökkäsivät kimppuuni, minun olisi ensitapaamisesta alkaen ja jo ennen sitä pitänyt luovuttaa aikani heille. Itse tykkään edetä rauhassa ja oppia luottamaan ihmiseen rauhassa. Juuri liikainnokkuuden takia olen antanut fudut varmaan ihan mukaville kavereille.

• Eipä juuri muuta tällä hetkellä puutu, kun on nyt tuota Fazerin Iced Coffee & Mudcake -suklaatakin.

• suosittelin.sitä.aiemmin

Hyvä että kokeilit, tykkäsitkö?

• Maistu liikaa kahvilta! Kahvi kahvina, suklaa suklaana.

Noista uutuuksista se valkosuklaa salmiakki joku mikä lie oli paras.

• flowersreally

Suklaa ei sovi koirille.

• suosittelin.sitä.aiemmin kirjoitti:

Hyvä että kokeilit, tykkäsitkö?

Söin vain pari palaa, mutta vaikutti ihan hyvältä.

• flowersreally kirjoitti:

Suklaa ei sovi koirille.

Ei sitten. :-( Saako edes tupakantumppeja vielä syödä?

• HC-ätmel kirjoitti:

Eks ihana ja puhdas pk-seudun lumi ois parempi jostain kadun laidasta? Nam, nam.

• flowersreally
        HC-ätmel kirjoitti:

Ei. Eikä varsinkaan purkkaa tai muiden koirien jätöksiä.

• flowersreally kirjoitti:

Ei. Eikä varsinkaan purkkaa tai muiden koirien jätöksiä.

Höh, kaikki herkut kielletään. :-(

• flowersreally
        HC-ätmel kirjoitti:

Höh, kaikki herkut kielletään. :-(

Mulla on täysi luotto sun itsekuriin.

• sinkkunaparas

Ei, oli joskus ennen, sitten se löytyi.

Nyt eron jälkeen en edes harkitse enää vakavia suhteita, kiitän luojaa että saan olla sinkkuna loppuelämän.

• Monella taitaa olla kaikenlaisen muun saaminen elämän prioriteettinä, mutta mies edesauttaisi tavoitteisiin pääsemistä.

• Jos seksiä sais kerran niin olisi tyytyväinen. Parisuhteesta on turha haaveilla.

• Eron jälkeen oli. Enää ei ole. Olen jo totutellut ajatukseen ettei ketään ikinä tule. Tottakai ajatus toisinaan ahdistaa ja itkettää, mutta väärässä seurassa oleminen on pahin moka jonka voi tehdä. Taitaa jäädä ne pari lasta tekemättä mitä joskus oli suunnitteilla, jos ei ns. Herra oikeampaa löydy. Löytyy vain vääriä ja vielä väärempiä.

• Johtuu vaan siitä kun et ole (vielä) tavannut mua!

Kun seuraavan kerran ahdistaa ja itkettää niin haluatko tulla mun kainaloon. Voit pyyhkiä kyynelees mun paidalle, ei haittaa. Lapsiakin voidaan tehdä ja harjoitella niiden tekemistä.

• Mies__30v kirjoitti:

Johtuu vaan siitä kun et ole (vielä) tavannut mua!

Kun seuraavan kerran ahdistaa ja itkettää niin haluatko tulla mun kainaloon. Voit pyyhkiä kyynelees mun paidalle, ei haittaa. Lapsiakin voidaan tehdä ja harjoitella niiden tekemistä.

Helppo se on huudella kasvottomana siellä ;):)

Kiitos kuitenkin :)

• KemiaOnUlkonäkö
        Nainen_28v kirjoitti:

Niin kun naisille se parinvalinnan kriteeri numero yks on kasvokuva muu kroppa. On huomattu nettideiteillä ja koska kuvani ei ole ikinä kelvannut vuosiin kenellekään ei yllätä tuo sun kommenttisi. Ottajia olisi ja jopa tähänkin kommenttiisi vastasi edellä mies mutta ei riitä kun hän on kasvoton.

• KemiaOnUlkonäkö kirjoitti:

Niin kun naisille se parinvalinnan kriteeri numero yks on kasvokuva muu kroppa. On huomattu nettideiteillä ja koska kuvani ei ole ikinä kelvannut vuosiin kenellekään ei yllätä tuo sun kommenttisi. Ottajia olisi ja jopa tähänkin kommenttiisi vastasi edellä mies mutta ei riitä kun hän on kasvoton.

Kasvottoman ja nimettömän miehen kanssa keskustelen lasten tekemisestä? Edellisen puolison tunsin puoli vuosikymmentä ennen lapsen saantia.

Kyllähän nyt miehessä pitää olla jotain mitä pitää viehättävänä. Muuten mennään kaveripohjalla ja kavereita ei panna yms. tai ei niistä tulee elämänkumppaneita. Tai siis näin mä ajattelen. Jotkut tuntuu panevan kaikkia vastaan tulevia joilla on sopivat värkit... mulle kyllä vaatii muutakin. Jos se ois vaan alakerrasta kiinni niin naapurin mies ois lähinnä. Ei kiitos.

• Nainen_28v kirjoitti:

Pelkäätkö, jos näkisit mun kasvot niin olis rakkautta ensi vilkaisulla ;)

Millaiset miehet saa sun kropan värähtelemään halusta...?

• Mies__30v kirjoitti:

Pelkäätkö, jos näkisit mun kasvot niin olis rakkautta ensi vilkaisulla ;)

Millaiset miehet saa sun kropan värähtelemään halusta...?

Jopas tulee henkilökohtaista kysymystä xD

• Ikis__M

Ei ole oikeastaan minkäänlainen prioriteetti. Se oikea kyllä tulee kotoa hakemaan jos on tullakseen ja vääristä tulisi vain turhaa stressiä.

• Kolmikymppinen_mies

Syy miksi kyselin tällaista on se, että erinäisistä minusta riippumattomista syistä johtuen olen tilanteessa, jossa minulla on varmaankin ikäisekseni harvinaisen paljon intoa etsiä elämänkumppania ja myös harvinaisen vähän huonoja kokemuksia (ei tarkoita, etteikö olisi mitään kokemuksia). En voi olla miettimättä, voisiko innokkuuteni ja sen näkyminen olla jotenkin huono asia.

• Voi se tavallaan olla turn-off, koska joskus todella innokas ihminen voi tuntua siltä, että hän on vain jonkun ideaalisuhteen perässä, eikä välitä siitä, kuka se toinen ihminen oikeasti on. Liiasta innokkuudesta tulee sellainen olo, että on vain joku, jonka tehtävä on täyttää toisen elämässä oleva tyhjiö.

• Kolmikymppinen_mies

Pessimisti voisi siis kai ajatella, että parisuhteeseen pääseminen vaatisi tietynasteista kyynistymistä. Siinä olisikin ironiaa.

• Siinä vaiheessa kun alkoi ajatella, et ei oikeen ole mielenkiintoa lähtee elämään lapsiperheen arkea, niin loppui myöskin kiireet tuon elämänkumppanin löytämisen suhteen.. Se oli oikeasti suuri helpotus itseasiassa.
      Valaistuminen on tullut tässä kun on miettinyt asioita enemmänkin ja ikäänkuin katsellut ylhäältä päin tätä ihmisten oravanpyörää. Eletään ensin orjana oma elämä ja sitten jatketaan sitä samaa oravanpyörää seuraavassa sukupolvessa.

• jaspersssss

Ei oikeastaan ole ensimmäisenä prioriteettina, ehkä kuitenkin aika korkealla mutta ei siten että uhraisin kovin paljon aikaani asian suhteen (en esim. käy baareissa, eikä minulla ole aktiivista nettideittailuprofiilia ylhäällä).

Mitä vanhemmaksi olen tullut miehenä, sitä enemmän olen alkanut arvostamaan itseäni, sitä myöten vaatimusodotukset ovat myös hilautuneet kohti pilviä. Ja taas toisaalta, olen jo kokenut kolme suurta rakkautta, koen että olen ollut onnekas naisten suhteen, varsinkin nuorempana. Hyviä naisystäviä toivoisin vielä löytäväni pari kappaletta, koen aidon ystävyyden harvinaisempana kuin hetkelliset ihmissuhdedraamat.

• Se on ollut sitä aina. Siis löytää elämänkumppani. Nuorempana varsinkin tuntui, että niin sen kuuluu mennä. Etsitään mies rinnalle jakamaan arjen ilot ja surut. Tykätään, rakastetaan, touhutaan kaikkea yhdessä, pidetään toisistamme huolta ja ollaan kuin paita ja peppu. Erottamattomat.

Harmi vaan, että mä en vielä nuorena tajunnut, että kun menee jonkun kanssa yksiin se voi tapahtua kevyemmistäkin syistä, kun elämänkumppaniksi aikominen.

No nyt mä kyllä jo tiedän, en ole enää niin naivi. Kun siivet pari kertaa kunnolla palaa, alkaa kummasti hahmottamaan isompaa kuvaa. :)

Miten se näkyy elämässä ja valinnoissa? No perhe eli mies ja lapset on mun maailmani tärkeimmät ihmiset. Elämäni keskipiste ja syy ylipäänsä aamulla herätä ja illalla käydä nukkumaan. Sokeri ja suola. Tiedän, että olen perhekeskeinen se on mun luonteessa visusti.

Mä pyrin elämään niin, että perhe tulee ensin ja teen kaikkeni heidän hyvinvoinnin eteen joka johtaa toki omaankin hyvinvointiin.

Sitten taas sinkkuus, ei sekään pelota. Olisin mieluusti sinkku, jos en olisi tässä suhteessa jossa nyt olen ja elän. En näe edes muuta vaihtiehtoa.

• 2322

Sinkkuna isohko osa ajatuksista pyöri rakkauden, läheisyyden, seksin ja etenkin näiden puuttumisen ympärillä. Tavallaan oli jopa elämän isoin asia vaikken olisi niin halunnutkaan. Mutta en voi sanoa, että kumppanin löytäminen olisi ollut ykkösprioriteetti. Pikemminkin hartain toive oli oppia luovuttamaan, löytää onni ja tasapaino sinkkuna, päästä eroon kumppanin kaipuusta. Yli kymmenen vuotta yritin turhaan. Sitten löytyi nykyinen puoliso. Onneksi, koska en usko että olisin onnistunut koskaan. Ihailen edelleen suuresti niitä harvoja aidosti itsenäisiä ihmisiä, joilla on kyky olla onnellisia yksin. Minä en vain koskaan ollut sellainen.

• onkaijaeiorn

Oisihan se kiva mutta aina ihastukset jotenkin takkuaa eikä siitä pääse pidemmälle tutustumaan kun ujouskin estää. En halua seurustella vain jonkun kanssa, koska muutkin seurustelee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      163
      9686
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      51
      3119
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      43
      2887
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      61
      2679
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2085
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      109
      1996
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1913
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      55
      1477
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1286
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1251
    Aihe