Voikohan vuosilomasta pitää 3vk talvilomakaudella? Kun kesällä pidin 2vk?
voiko vuosilomasta pitää esim 3 viikkoa talvella?
5
789
Vastaukset
- ent.palkanlaskija
Työnantajalla on oikeus hyväksyä tai torpata sun lomapyynnöt. Siis esimiehesi on ainoa taho. Olisi pitänyt sopia jo ennen lyhyttä kesälomaa sen loman lopusta.
- tsorry
Riippuu ihan tessistä. Aika usein kesäloman siirtäminen talviajalle, tuo mukanaan myös talvilomapidennykset. Mutta yhtä usein tästä loman ajankohdasta päättää työnantaja. Eli jos työnantaja määrää sinulle, että kesällä on 2 viikkoa ja talvella 3, niin aika monen tessin mukaan se talviloma myös tällöin pidentyy pidennyspäivien verran. Tosin lähes kaikki yritykset käytännössä pakottaa pitämään lomat kesäkautena, ja talvella sitten jämät. Harvoin niihin voi itse vaikuttaa, pallo on lähes aina työnantajalla. Eihän sitä mitään tulisi, jos jokainen työntekijä alkaisi sanelemaan itse loman ajankohtansa.
- KysyRohkeasti
"pallo on lähes aina työnantajalla"
Pallo on AINA työnantajalla. Työnantaja määrää loman ajankohdan. Työntekijä voi vain ja ainoastaan esittää toiveen.
Aloittajan pitää kysyä työnantajalta. Täällä ei kukaan tiedä aloittajan työnantajan kantaa. - miten.sopii
Ja riippuu tietysti työstä ja työnantajasta. Jossain firmassa on sesonki kesällä ja kesäaikaan ei pidä kukaan yhtään lomia. Tämä voidaan sopia jo työsopimuksessa.
Meillä saa esim. aika vapaasti päättää, toki pitää sopia työkavereiden ja esimiehen kanssa. Meillä yksi on aina joulusta eteenpäin ja koko tammikuun Intiassa ja se sopii meille, hän päivystää kesällä kun me muut pidetään lomaa. Lisäksi hänen hommassaan tammikuu on hiljaisempaa aikaa.- Näinmeillä
Lomista saa yleensä päättää aika vapaasti, se on kaikkien etu. Monasti jostain asiasta vastuussa oleva ryhmä sopii lomat keskenään ja mikäs sen parempi työnantajalle.
Joskus on pitänyt sovitella sitä, että ryhmään on voinut muodostua epäterveitä piirteitä niin, että joku on aina saanut päättää ensin. Silloinkin keskustelu on auttanut.
On ehkä yllättävää, että loman määräämistä olen joutunut tekemään vain niissä tapauksissa, joissa työntekijä ei ole halunnut pitää lomaa. Syitä voi olla useita, mutta työnantajan velvollisuus on pitää huoli siitä, että jokainen saa tarvittavan levon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394533Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.5683450Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732181Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o121754- 961596
MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis351568TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1611271OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301118- 2241041
- 70976