Mies pelaa liikaa, avioliitto kärsii

Turhautunut_vaimo

Nykyisin mieheni pelaa aivan liikaa, tätä on ennenkin ollut mutta on saanut irroitettua itsensä peleistä kun olen jutellut asiasta. Nyt mies on taas löytänyt uuden pelin jota kännykällä pelailee useita tunteja päivässä. Töiden jälkeen ei minulle ja lapsille jää juurikaan aikaa.

Myös läheisyys ja seksi on vähentynyt todella paljon. Teen aloitteita, mutta mies torjuu ja jatkaa pelaamista. Välillä meillä on toki hyviäkin hetkiä. Satuttaa kun peli menee vaimon edelle.

Nykyään on myös melko herkkä asiasta eikä juttelu oikein aiheesta enää luonnistu. Meidän parisuhde on aina ollut mielestäni siitä ihana, ettei nalkuttamista tai motkottamista ole juurikaan puolin tai toisin. Olemme aina kuulleet toistemme toiveet ja kunnioittaneet niitä. Nyt olenkin ihmeissäni että mitä teen, vanhat juttelukonstit eivät toimi.

Huomaan, että jätän miehen pelailemaan ja touhuan lasten kanssa itsekseni. En enää edes kysy häntä mukaan uimaan, ulkoilemaan tai mihin ikinä olenkin lasten kanssa menossa. Kun palaamme kotiin, mies on samassa paikassa pelaamassa kuin mihin hänet jätin lähtiessäni. Noloissaan saattaa sanoa että "oon mä tästä välillä noussut" vaikken mitään kysykään.

Auttaa kotona jos pyydän, karkaa kuitenkin heti ensimmäisen mahdollisuuden tullen pelaamaan enkä viitsi kokoajan olla pyytämässä apua. Selviän kuitenkin yksinänikin.

Todella turhauttavaa!

100

3498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ämmänlänki

      Ei tuo mikään mies ole... Ihan kun mun teini-ikäinen poikani... Sille tehoaa kun sanon että peliaikaa on nyt tasan tunti ja sen jälkeen lähtee pelivärkki lukkojen taakse. :D

      • Jonain päivänä se saa tarpeeksi sinun komenteluistasi ja antaa sinulle rajua ylläriseksiä.


      • ei toimi tommonen peliaika paska. ja ei mulla muuta ku
        SISKON PIMPPI PARAS PIMPPI


    • 40v-sinkkumies

      Tuo on sellainen tilanne että eroatte pian. Mies ei rakastat sinua enää eikä välitä sinusta. Kerro sille suoraan että joko lopettaa pelaamisen tai eroatte. Et voi kilpailla pelaamisen kanssa, pelaaminen koukuttaa ja miehes on koukussa. Tunnen yhden miehen jolla oli perhe, tyttöystävä ja kaksi lasta. Mies oli koko ajan netissä ja pelaili pelejä varmaan 10 tuntia päivässä. Lihoi varmaan 20 kg kun ei tehnyt muuta kun istui koneella pelaamassa ja sitten sen tyttöystävä otti eron.
      miehen pitää tehdä kotitöitä ja olla lastensa kanssa ja tyttöystävän kanssa. On minullakin pelejä, pleikkari ja kaikki ja olen pelannut pleikkaria viimeks kuukausi sitten vaikka minulla olisi aikaa pelata vaikka 13 tuntia päivässä.

      • voijeeeeee

        Hitto että naurattaa tuollaiset miehellä oli perhe; tyttöystävä ja lapset, mikä v*tun tyttöystävä enää ollaan kun lapsiakin on yhteisiä


      • kukuuuuuu
        voijeeeeee kirjoitti:

        Hitto että naurattaa tuollaiset miehellä oli perhe; tyttöystävä ja lapset, mikä v*tun tyttöystävä enää ollaan kun lapsiakin on yhteisiä

        Kato, kun ei olla naimisissa, sitten ei ole vaimoa eikä aviomiestä.


    • lapsellista

      Ei siihen mikään auta, jos hän ei itse tahdo lopettaa niin ei lopeta teitpä mitä hyvänsä. Selkeästi ei halua lopettaa ja varmaan tiedostaa itsekin ongelman kun kerta puoluistautuu kysymättä eikä asiasta pysty enää keskustelemaan järkevästi.
      Aina voit yrittää tehdä hänelle "saman". Ei tarttee käyttää sitä aikaa pelaamiseen, vaan ilmotat, että kun hän on nyt puuhannut omiaan (pelannut) vaikka 2h töistä tulon jälkeen niin nyt sinä lähdet 2h vaikka kaupungille/kaverille/salille tms. Mitä nyt tykkäätkin tehdä ja jätä mies hoitamaan lapset ja koti. Jos ei huvita yhdessä tehdä niin hoitakoot osuutensa keskenään sitten.
      Tai voi olla ettei oikeasti pelkästään pelaa vaan viestittelee samalla jonkun toisen kanssa ja sillon toivo on kyllä tasan turha.
      Suositan kyllä sitä että puhuaa asioista ihan asioiden nimillä ilman syyllistämistä ja kertoo miltä itsestä tuntuu ja mitä toivoo. Totuushan tuossa on se, että jos hän tuolla tiellä jatkaa tulee suhde ennemmin tai myöhemmin päättymään hänen välinpitämättömyyteensä..

      • shakkiayhdessä

        Tää oli hyvä! Tee itse samoin joka ilta!
        Lähde jonnekin liikenteeseen, sanot vain miehelle: "Nyt mulla on treffit kaverin kanssa/ ilta marttakerhossa/ lähden muutaman tunnin lenkille, kai sä hoidat lapset, laitat ruokaa ja siivoat kodin sillä aikaa?"


    • Pelimanni-

      Pelis on pelattu !

      • shakkiayhdessä

        Ei, sun kunkku on matissa!
        Otetaanko toinen matsi?
        Ethän lähde baariin?


    • negativeone

      Miten kukaan edes voi pelata, netti on täynnä vaan kusipäitä, jotka vihaa sua peleissä.

      • Viisariton

        Kummasti vaan miljoonat tuossakin onnistuvat ilman sen kummempia ongelmia.

        Nettipeleissä toki voi tulla vastaan kuspäitä aivan kuten tulee kadulla kävellessäkin. Se vastaa siis vähintäänkin osin yhteiskunnan normaalijakaumaa.

        Ja jotkut käyttäytyvät astetta huonommin jo vain sen takia että se onnistuu sen takia että voi olla turvassa siellä kotona maitolasin ääressä. Toisiin tuolla taas ei ole mitään vaikutusta. Täysin vastaavan ilmiön huomaa täällä keskustelupalstoillakin. Joukkoon mahtuu kaikenlaista vipeltäjää.

        Peleistä puhuttaessa riippuu myös vähän pelistä, joissain on huonommat yhteisöt kuin toisissa esim. pelaajien demografisesta jakaumasta riippuen. Tietynlaiset pelit vetävät puoleensa tietynlaisia ihmisiä.

        Aivan kuten jos harrastuksesi on vaikka jääkiekko, niin siellä sekä yleisö, että muut harrastajat ovat KESKImäärin erilaisia, kuin jos harrastus olisi vaikka kilpashakin pelaaminen. Tietokonepeleissä erilaisten pelien kirjo on valtava ja erilaisia peligenrejä on lukuisia. Se shakkikin kun on myös tietokonepeli, jota voi pelata netissä.

        Jos jossain pelissä pelaajat ovat pääosin esim. vaikka esiteini-ikäisiä poikia, ne ovat ensinnäkin lapsellisia ja kehossa tapahtuvat muutokset taas vetävät monilta vielä pollankin sekaisin. Siihen kun on biologisiakin syitäkin miksi teini-iässä monen ihmisen käytös voi muuttua. Erilaiset kemikaalit ja hormoonit kun vaikuttavat sielläkin, ja monella se vaihe on niiden omien rajojen etsimistä eikä järki ole aina se ensimmäinen vaikuttava tekijä tekojen takana.

        Lisäksi kun puhutaan tietokonepeleistä, etenkin sellaisista joissa pelataan kilpailullisesti tai toisia vastaan, myös hommaan kuuluu myös psygologinen näkökulma, aivan kuten vaikka perinteisempäänkin urheiluun. Kaikkihan on toki paperilla ns. herrasmiesmäistä ja reilu peli ja jaada jaada, mutta todellisuus on, että myös sillä on vaikutusta jos toisen saa psyykattua pelistä pois. Ja mitä kovempaa on kilpailu sitä varmempaa että myös erilaisia likaisia keinoja käytetään tyypistä riippuen.

        Esim. vaikka 1990-luvulla sattui olympiakaunoluisteluun liittyen tapaus, jossa olympiatason taitoluistelija joutui päällekarkauksen uhriksi juuri kisojen kynnyksellä ja hyökkääjä löi urheilijanaisen polven romuksi.

        Myöhemmin selvisiä että urheilijan ns. pahin kilpakumppani, toinen olympiatason taitoluistelija oli sotkeutunut tapaukseen ja jos ei sentään saatu todistettua että hän nimenomaisesti järjesti kyseisen pahoinpitelyn, mutta vähintään se selvisi että hän tiesi pahoinpitelystä etukäteen ja piti suunsa kiinni.

        Jos joku saa esim. helpon voiton jossain kilpailullisessa tietokonepelissä pienellä paskan puhumisella sen on vielä pientä.
        Kun itse pelattiin nuorempina esim. erilaisia keskittymistä vaativia pelejä ihan perheporukalla ja leikkimielellä, ja kun me kakarat aloimme olemaan hieman vanhempia jopa siellä käytettiin erilaisia (lieviä) keinoja vastustajan horjuttamiseen tyyliin no niin, pidähän nyt hoppua että muutkin pääsevät lyömään/pelaamaan ja tuo nyt on mahdoton saada onnistumaan jne. Se oli täysin hyväntahtoista kiusoittelua ja onnistumisista onniteltiin, mutta se oli kevyttä psyykkauspeliä jossa oppi, että se ei vaikuta jos sen ei anna vaikuttaa ja kannattaa sen sijaan keskittyä siihen mitä on tekemässä.

        Toisaalta, jos tilanne alkaa oikeasti siinä pisteessä, että tuntuu että kaikki muut vaan vihaa sua, netissä(/peleissä) tai sen ulkopuolella, kannattaa joko miettiä voisiko olla että oma tulkinta ei ole kohdallaan, tai sitten vaihtoehtoisesti että voisiko jopa olla että omassa käytöksessä on jotain joka voi olla vähintääkin osasyynä vastaanottoon. Ei aina ole, mutta asia on hyvä huomioida.

        Tilanteesta riippumatta, jos ongelmia aiheuttavat AINA ja yleensä kaikki muut, vaikka monilla muilla ei ole samanlaisia tuntemuksia tai ongelmia tai kaikki muut ovat esim. "järjiltään", kannattaa ensisijaisesti tehdä kartoitus kaikkien omien toimien suhteen ihan jo varotoimena.

        Ja lisäksi semmoinen pieni seikka, että se pelaaminen onnistuu sujuvasti myös netin "ulkopuolella", ja suuri osa peleistä ei ole moninpelejä ja/tai niitä voi pelata ihan ja vain yksikseen. Erilaisia pelejä, tietokoneavusteisiakin kun oli olemassa jo pitkään ennen kuin varsinaiset nykyisen kaltaiset moninpelit syntyivät. Ja moninpelejäkin kun on lukuisia sellaisia joissa pääpaino on lähinnä yhteistyössä.


    • juippi1970

      Lapsellista käytöstä. Hanki vähän vanhempi ja aikuisempi mies tuon ikiteinin tilalle.

      • Nykysukupolvi tulee olemaan vielä vanhainkodissakin riippuvaisia peleistä,somesta ja virtuaalitodellisuudesta.


      • jfjfhjfhhjfdg

        Maksellaan sitten 60 euroa pelistä missä suurin osa höpistään pimeässä luolassa ja nuorille niin Vau upean tunnelmallinen ja samaa peliä jatketaan vuodesta toiseen.
        Sitten ruokakori niin kauhean kallis kun noita syksyllä kannetaan marketeista kun pakko saada.Myös ihmen herkästi vastataan myös arvosteluhin jonakin kehittävänä kun suurempi rahasampo kun jo musiikki.


    • mieheteivätkasva

      Kerää kimpsut ja kampsut ja muksut ja et kerro hänelle,että lähdet. Voi olla,että hän herää siihen, kun ei nää teitä. Hän saattaa kysyä missä olette. Kerro,että ette tule kotiin ennen kun toiminta tavat miehen käytöksessä muuttuvat. Tai oikeesti erootte heti ja ehkä mies toivoo,että teet eroonisesta alotteen,että hän pääsee itse helpommalla.

      • helsingistämies55v

        ei välttämättä oikea ratkaisu...


    • helsingistämies55v

      Tuttu tunne,olen mies ja minä pelaan kans paljon.
      Juttele miehesi kanssa,tästä aiheesta:
      Minä olen antanut palkkani 90-95% avovaimolleni kokonaan jo ainakin 2 vuotta, jätän sen pelivara itselleni 100-200 kuussa.
      Hän on ensimmäinen nainen,jolle annan palkkani melkein kokonaan ja olen tyytyväinen ratkaisuuni, hän hoitaa laskut ja kaikki....jää rahaa elämiseen ja ei tarvi hänenkään ajatella,ettei mies anna rahaa...
      suosittelen vaikka teitä kokeilemaan tätä systeemiä,puhut hänelle,että jospa kokeillaan ja hän antaa rahansa sinulle.
      itse olen avoliitossa,en suomalaisen kanssa, mutta todella tyytyväinen,naiseni hoitaa kaiken laskut yms. eikä ole ongelmia sillai,ettei ole rahaa...

      • 44höh

        miten se palkka siihen liittyy, läheisyyttähän nainen kaipaa!


    • Öyeyeye

      On ikävä juttu tuollainen. Miehellä selkeesti on ongelma. Jotain pitäisi tehdä hänen herättelemiseksi. Ja ei tuo sitä vielä meinaa ettei hän rakasta sinua ja teitä. Riippuvuus peliin vaan vie miestä, sille ei mitään voi!!!

    • aloittajannn

      äijälle vinkiksi että heität ämmän pellolle ja otat tilalle naisen, joka myös
      tykkää pelaamisesta. Itsellänikin on sellainen ja mikäs sen hienompaa
      kuin ottaa matsia muijaa vastaan. Tollaset kivikautiset asenteet ja ämmät
      sopii viskata mäelle.

      • enolealoittaja

        aivosi pihalle olet jo pelannut, tyhjäntoimittaja ukko, naisesta saat vaan haaveilla


      • Viisariton

        Kandee ehkä jossain vaiheessa laajentaa sitä näkökulmaa muillakin kuin päihteillä (jos niitä yleensä käyttää).

        Itse tunnen useammankin pariskunnan jossa molemmat pelaavat sekä, yksinään, keskenään, että mtuttujensa kanssa. Kolmenkympin molemmin puolin ihmisiä yhteiskunnan laidasta laitaan. Suuri osa normaaleissa päivätöissä, elämästä löytyy kakaroita ja/tai lemmikkejä, eräs opiskelee juuri tohtoriksi, joku uutta alaa jne.

        Tiedän jopa pari pariskuntaakin jotka ovat tavanneet päätyneet yhteen sitä "tyhjää toimittaessaan".

        Yksi harrastus ja tapa viettää iltaa se on siinä missä vaikka sohvalla töllöttimen vilkkumista passiivisesti tuijottaen, tai vaikka jossain katsomon laidalla kiljuessa ja kaljaa kitatessa.

        Yhteiskunta kun on täynnä erilaisia turhia ja vähemmän turhia asioita ja harva sitä mahdollista vapaa-aikaansa käyttää pelkästään syöpälääkkeitä kehittäen tai kodittomia lapsia puusta pelastaen. Oli niitä tietokonepelejä olemassa tahi ei.

        Mutta sitä mikä on lähes loputon luonnonvara ovat ihmiset jotka ovat valmiita kertomaan muille miten näiden muiden tulisi elämäänsä elää ja aikansa käyttää ja mikä on oikeaa ja hyväksyttävää ja mikä ei. Ja aika monen tällaisen kohdalla kun heidän omaa elämäänsä alkaa tarkastelemaan niin huomaa että se muiden osoittelu olisi kannattanut käyttää itsetutkiskeluun.

        Ja vielä jännemmäksi homma muuttuu kun aletaan kelaamaan aikaa taaksepäin ja lueskellaan esim. vanhoja kirjoja tai sanomalehtiä yms. ja huomataan että virsi on ollut sama vuosisadoista toiseen, vain sanat ovat lievästi vaihtuneet.

        Turhaa kun on ennen ollut mm.: television katselu, sarjakuvat, viihdemusiikki, kuokkaa monimutkaisemmat työkalut, hevoiskärryillä ajaminen, lukeminen, naisten koulutus, yleensä kenenkään koulutus, mikä tahansa muu paitsi uskonto, hallitsijan käskyjen kyseenalaistaminen jne. jne.


    • oeeoö

      Addiktio menee aina kaiken edelle se on ykkönen. Näin on myös alkoholiaddiktiossa ym. Mies tarvitsee terapiaa. Särkynyt sydän. Sen verran voisit jutella, että mies ymmärtäisi, että hänellä on mielenterveyden alueella ongelma ja hän tarvitsee apua.

      • Viisariton

        Jep, addiktiolta tuo vaikuttaa, melko pahalta vielä. Peleihin voi jäädä koukkuun siinä missä mihin tahansa muuhunkin. Sentään hyvänä puolena lienee että sentään rahaa ei ole palanut samalla tavoin jos esim. perinteisemmistä uhkapeleistä puhuttaessa.

        Parhaimman tuloksen varmaan saa jos äijän saa tajuamaan ongelma itse ja lopettamaan. Interventio tai jonkinlainen uhkarajan asettaminen voisi auttaa, esim. että suhteen tilanne katsotaan uudestaan jos tilanne ei ala muuttua.

        Kylmä kalkkuna saattaisi olla paras vaihtis jos ei ihan ammattiapua lähde hakemaan. Alkuun tulee varmasti vieroitusoireita, mutta kyllä niistä yli pääsee.


    • hdhhhhh

      Olen itsekin miehenä pelannut viimeisen vuoden paljon ja yleisin syy on että kun on tylsää välillä niin miehenä hakee sitten viihdettä peleistä kun lapsiperheessä elämä tosiasiallisesti on välillä väsyttävää.

      Paras on tuo että sovitte että saa pelata esim. tunnin illalla ja sitten laittaa puhelimen pois. Yritä houkutella mies tekemään taas juttuja sinun ja lasten kanssa niin hän löytää teidän uudestaan. Tässä sinun on hyvä yrittää tukea miestäsi, tsemppiä!

      • enolealoittaja

        Ihan oikeasti? Aikuisen miehen pelaamista vahtia, kun ei itse älyä että elämä eletään muualla kuin pelimaailmassa. Ei hitto, kun on vähän tylsää.. sut pitäis jättää viikoksi yksin lasten kanssa kotiin niin heräisit vähän.


      • hdhhhhh

        Hohoijaa, toin nyt vain esille että viihdettä oli sitten pelaamisen muodossa tarvitsee mutta sitä tarvitsee rajoittaa esim. tunti per päivä, olet oikeassa että elämä eletään muualla kuin pelimaailmassa, siihen puoliso voi kannustaa ja suunnitella.

        Sori vaan mutta olen myös paljon yksin lasten kanssa kun vaimo on työmatkoilla ...


    • faktaa.pukkaa

      Pieni korjaus. Miehet ei pelaa, mutta pojat pelaa. Olet siis ottanut "mieheksi" pikkupojan.

      • voivittuuu

        mikä törppö. Otapa "asiantuntija" ensiksi selvää, mikä on pelaajien
        keskimääräinen ikä ja tule sitten uudelleen pätemään tänne.


      • faktaa.pukkaa
        voivittuuu kirjoitti:

        mikä törppö. Otapa "asiantuntija" ensiksi selvää, mikä on pelaajien
        keskimääräinen ikä ja tule sitten uudelleen pätemään tänne.

        Ne pelaavat yli kolmekymppiset on jälkeenjääneitä talikoita. Henkisesti noin 12-vuotiaan tasolla. Yritä siinä sitten sellaisen kanssa viettää normaalia lapsiperheen elämää. Lastentarhaan pitäisi viedä päiväksi sellainen "mies" hoitoon kun nainen menee päiväksi töihin.
        Penikka on penikka, vaikka ikää olisi 60, jos harrastaa pentujen juttuja.


      • lisääfaktoja

        No nii-in. Koitapa sinun kanssa argumentoida kun hankit faktasi omasta kokemuksestasi.

        Jos mies (tai nainen) on riippuvainen vaikka siitä pelaamisesta, siinä on ongelma. Olen samaa mieltä. Mutta miten yksi vaivaton harrastus tekisi kenestäkään henkisesti 12-vuotiasta? Jos ei tosiaan ole riippuvainen? Nih. Siitä ei ole mitään haittaa. Harrastus siinä missä muutkin.

        Suosittelisin olemaan hieman avarakatseisempi. Nykyään netti ja tietokoneet jne, ovat suuri osa ihmisten arkielämää. Oli hän sitten 12 tai 30.

        Terveisin oma mieheni pelaa, eikä siitä ole koitunut mitään ongelmia.


      • Viisariton

        Eräs asia johon olen vuosien aikana alkanut kiinnittämään huomiota kun välillä tulee näitä nettikeskusteluja lueskeltua, niin jonkun nimimerkiksi on valittu jotain tyyliin: "totuuden puhuja", "tietäjä", "idän viisas", "faktanpäästelijä" jne. tms., tai vastaavasti joku vakuuttavalta ja auktoritääriseltä kuulostava titteli tai arvonimi niin sitä todennäköisempää on että juttuja lukiessa tulee mieleen hivenen muita mielikuvia kuin mitä ennakkoon mainostettiin.

        Usein haiskahtaa Dunning–Kruger efektin katku, mutta ehkäpä kyse on vain perinteisestä pätemisen tarpeesta.

        Vahvimmat mielipiteet suuntaan tai toiseen tuntuu olevan juuri sellaisilla joilla näyttää olevan kapein ja suppein näkemys itse aiheesta.

        Kun ei liikaa tiedä tai tajua, on niin helppo ottaa ehdoton näkemys asiaan kun asiaan.

        Kummasta vaan mitä paremmin mitä tahansa aihetta taas tuntee, sitä harmaammaksi maailma muuttuu mustavalkoisuuden sijasta ja yleisesti ottaen on sitä varovaisempi ehdottomia rajoja vetäessään. Koska mitä enemmän tietää sitä paremmin itse huomaa miten paljon ei edelleenkään tiedä.

        Saman on nähnyt monensti käytännössä kun jos puhutaan vaikka jostain uudesta ilmiöstä ja asiasta mielidettä kysytään joltain satunnaiselta vastaantulijalta ja sitten kysytään mielipide joltain joka on tuntee aihetta huomattavasti paremmin ja äänenpainot muuttuvat heti varovaisemmiksi mitä voimme siitä tai tästä asiasta päätellä. Joskus voi käydä jopa niin hassusti että se mielipide muuttuu täysin päinvastaiseksi mitä enemmän johonkin aiheeseen tutustuu.

        Esim. tässä tapauksessa niihin jälkeenjääneisiin "talikoihin" kun kuuluu mm. sekä hyvinkin varakkaita, sekä älykkäitä henkilöitä, mm. sellaisen pikkufirman kuin Nintendon syöpään menehtynyt yli 50-vuotias pääjohtaja piti itseään omien sanojensa mukaan aina ensisijaisesti pelaajana, kuin vaikka kehittäjänä (josta hän oli kuuluisa), tahi maailmanlaajuisesti erään kuuluisimman firman pääjohtajana joka myös johti firmaan menestyksekkäästi yli 10-vuotta, vuosi vuodelta kilpailummalla alalla.

        Samoin aiheesta tehdyt seurantatutkimukset jotka ovat osoittaneet pelaajissa erilaisia positiivisia asioita, kuten parantunetta reaktioaikoja, ja kehitystä loogisessa päättelyssä ja ajattelussa. Jopa kun puhuttiin melko yksinkertaisista peleistä. Ja pelejäkin kun on lukuisia erilaisia toiminnasta aina pirullisiin älypeleihin tai vahvaan tarinankerrontaan. Aivan kuten vaikka elokuvien ja kirjallisuudenkin puolella.

        Ja hassusti niistäkin on molemmista aikoinaan sanottu että ne ovat lapsellista/turhaa viihdettä. Kumma juttu, ikäänkuin osa edellisen sukupolven edustajista tuomitsee aina myöhempien aikojen asiat vahingollisina tai väärinä tai muuten vain kieroutuneina, koska ainoa mittatikku jota he osaavat käyttää ovat he itse.

        Ja vaikka asiaa ei voi oikein mitenkään todistaa ja tämä on puhdasta spekulaatiota, jostain syystä myös länsimaisissa yhteiskunnissa ruumilliseen väkivallan määrä on vähentynyt suunnilleen samaa tahtia pelien valtavirtaistumisen ja suosion kasvun tahdissa. Voisiko jopa olla että kun jengi ammuskelee toisiaan virtuaalisesti, niin on vähemmän tarvetta purkaa patoumia rystystuntumalla kadunkulmassa? Asiasta on tehty jo useampia tutkimuksia esim. väkivaltaisillakaan peleillä ei ole saatu osoitettua että pelaajien väkivaltaisuus lisääntyisi kuin korkeintaan hetkellisesti itse pelin aikana, pelin jälkeen tilanne oli pikemminkin päinvastoin.

        Mutta, kuten missä tahansa muussakin asiassa liika on liikaa. Peleihin on mahdollista jäädä koukkuun, aivan kuten vaikka seksiin, liikuntaan, laihduttamiseen, uhkapeleihin, kovaa ajamiseen jne. mikä tahansa asia joka aiheuttaa ihmisessä jonkinlaisia positiivisia tuntemuksia ja endorfiinin tai muiden miellyttävää oloa aiheuttavien välittäjäaineiden ansiosta.
        Tai sitten ne toimivat vaikka eskapismina jos se oma elämä on vaikka muuten tylsää tai ongelmaista kun ongelmat eivät ole automaattisesti täysin omassa hallinnassa.

        Kunkin elämää kun alettaisiin perkaamaan, niin aika monen kohdalta sitä löytyisi sitä tätä tai tuota "pentujen juttua", tai vielä huomattavasti typerämpää ja vahingollisempaa toimintaa erilaisten päihteiden liikakäytöstä, tupakasta, Iltapäivälehtiin (tai mihinkään muuhunkaan) automaattisesti uskomisesta tai vaikka kovaan ääneen asioista puhumisesta joista ei liikaa ymmärrä.

        Oma rakas mummoni on oli mm. aikoinaan vahvasti sitä mieltä että Eurosportilta tullut kypäräkameroilla kuvattu muodostelmalaskuvarjohyppy ei ollut todellista, vaan trikkikuvaa tai muuten feikkiä. Aika paljon vaati vakuuttelua saada selitettyä mistä on kyse enkä koskaan jäänyt täyteen varmuuteen että hän olisi vakuuttunut että moinen asia on täysin todellinen.

        Mutta hei, hän ei harrastanutkaan pentujen juttuja, vaan oli Karjalan evakoita joilla ei paljon lapsuutta jäänytkään. Mutta jostain syystä jossain asioissa hän oli melko yksinkertainen, joskaan ei sen takia yhtään vähemmän mieluisa.


    • ERWEE

      Taitaa miehesi harrastaa nettideittailua.. siksi ei seksi sun kanssa kiinnosta kun netistä löytyy parempaa.. Sanoo vaan pelaavansa ettet kyttäilisi.

      • enolealoittaja

        No aika tyhmä mies jos noin tekee.


    • Tipsutus

      Itselläni täysin sama tilanne. Miehen kaikki vapaa aika menee netissä peliä pelatessa. Välillä havahtuu vonkaamaan seksiä ja taas jatkaa pelaamista. Lisäksi ongelmana hänellä myös "tissuttelu ", ja näistä kumpaakaan hän itse ei tietenkään pidä minkäänlaisena ongelmana. Ja se ei häntä kiinnosta että hänen perheensä muut jäsenet ovat aivan kypsiä näihin juttuihin.

      • 785314532456

        Pelikoneet pakastimeen, kun mies käy vessassa? Ei vaan jotain ulkopuolista apuahan tuohon tilanteeseen on saatava.


    • Pelikieltovoimaan

      Pelaaminen on kanava purkaa ankeaa lapsuutta. Kun miehellä on jo kaikki, vaimo, auto ja lapset, hän tuntee saavuttaneen jo kaikki. Hänen skarppi vaihe elämässä on ohi ja hän tuntee itsensä masentuneeksi ja alakuloiseksi. Työssä on tylsää ja hän huomaa, että tällästäkö oravanpyörää tämä elämä on. Aamulla töihin ja väsyneenä nukkumalähiöön nukkumaan. Ei jaksa, eikä voi lähtee illalla kävelemään aurinkoiselle rantakadulle, niinkuin espanjalaiset. Hän hakee peleistä edes jotakin sisältöä elämäänsä ja sitten jää koukkuun. Kuten ne kaikki siellä s-marketin aulassa. Ei muuta kun varaat ajan psygologille ja 3-5 vuoden terapia. Eiköhän se siitä. Minä en ole itse pelannu ikinä mitään. Minä poidän pelaajia esim. siellä s-marketin aulassa hiukan onnettomina reppanoina.

      • porottaja

        Kyllä kyllä huomaa, ettet ole pelannut mitään ja tunnut olemaan "Ammattilainen" näissä hommissa ja "psygolokikin" vielä.


    • Truth_over_lie

      Miehesi löysin ajanvietteen joka ei kiinnosta sinua. Kaatuko maailma? En halua taas kriittisellä jalalla lähteä liikkeelle, mutta kuulostaa siltä että et halua antaa miehesi vapaata aikaa vaan kaverin pitää olla tähtäimessäsi koko ajan. Viestisi painopiste vittaa vahvasti että syyllistät miehessä olevan vika.

      Anna kaverin rauhottua duunin jälkeen. Se voi olla hänellä vaan vaihe, jossa arkipäivä käynyt tylsäksi ett pitää saada virikettä muualta. Mainitsit olevasi saamaton? Oletko kokeillu jotain uutta, jolla kääntäisit miehesi huomion?

      • Viihdepelaaja

        Todellakin.


    • Htrew

      Mua ei häiritse naisen ajanviete ja voin kertoa, että ne on helvetin tyhmiä ja täysin hyödyttömiä, häntä häiritsee minun pelaaminen koska se on tyhmää jne. Ei kiinnosta, siinähän lähtee vetämään, ei sitä nalkutusta jaksa muutenkaan kuunnella.

      • lällätilää123

        Niin, ihana viettää loppuelämä sotkun keskellä pelimaailmassa eläen, ilman oikeita ihmiskontakteja.. onnea avioitumisesta pelikoneen kanssa ;)


      • sakosa

        \o/ samaa mieltä


    • MiekkariinLekurille

      Varmaan kannattaa jutella miksi pelit viehättää niin paljon. Onko masennusta?
      Usein jos on tylsää, kaipaa vaihtelua. Pelit viehättää siksi.

    • miehinen_käytös

      Kyllä nyt on jo miehen vaihdon paikka. Tälläinen pelurimies odottaa vain hetkeä, että pääsee pelaamaan myös sinun ja lastesi rahat.
      Kyllä miehinen pelitarve aina ohittaa perheen elatustarpeet.

      Minun isäni ei olut peluri vaan juoppo. Hänen janonsa oli niin kovaa, että se ohitti perheen elatustarpeet. Isäni pelkäsi elimistön "kuivumista" niin paljon, että hänellä oli juomispakko.

    • Kilttis

      Olen vienyt mun veljen 4 v poikaa kalaan kesäisin kun veli pelaa eikä jaksa liikkua juuri ollenkaan. On niin lihavakin ja laiska että ei jaksa ja minä olen vienyt kalaan ja ulos. Säälin veljen avovaimoa, miten naiset ottaakin aina niitä paskoja miehiä jotka ei jaksa tehdä mitään.

      • 785314532456

        Hyvä kun veljenpojallasi on sinut. Sehän siinä on, istuminen tylsistyttää mielen ja kehon. Ei osaa edes tehdä mitään, elää vain siinä keinotekoisessa maailmassa. Ei se silti ihmisestä jätettä tee jos addiktoituu, sieltä on vaan päästävä irti.


      • fullhouse
        785314532456 kirjoitti:

        Hyvä kun veljenpojallasi on sinut. Sehän siinä on, istuminen tylsistyttää mielen ja kehon. Ei osaa edes tehdä mitään, elää vain siinä keinotekoisessa maailmassa. Ei se silti ihmisestä jätettä tee jos addiktoituu, sieltä on vaan päästävä irti.

        Hienoa, että edes joku pelimiehen velimies on vielä järjissään ja ymmärtää, että lapsista pitää myös huolehtia, jos niitä joku pelihoureissaan on joskus tehnyt!


    • Perkeleentuohtunut

      Voi Viddu mitä urpoja taas liikkeellä....
      Jos nyt en ihan väärin lukenut niin ei tainnut kyse olla rahapeleistä?!
      Ja uskokaa huvikseen kyllä se suurin osa yli 25 v. pelaa tietokoneella/konsooleilla. Täällä taas koitetaan mollata kaikkia, jotka ei kuulu samaan kategoriaan muiden kanssa.

      • 785314532456

        Eri asia pelata silloin tällöin kuin koko ajan. Mutta pelaatkoon mun puolesta kuka tykkää, ei se mua häiritse, siellähän pysytte koloissanne. Nyt lähden aurinkoiseen pakkassäähän hiihtämään, menkää te pelailemaan nörttipelejänne ;)


    • korvenkyynel

      Se ei pelaa joka pelkää. Miehelläsi saattaa olla toinen nainen,jolle lähettää kuumia
      viestejä,se saattaa näyttää pelaamiselta,mitä itseasiassa onkin.

    • Tuttu_tilanne

      Sama ongelma täällä. Viimeksi eilen mietin, että pitäisköhän nostaa kytkintä. Miehellä oli ollut vapaapäivä, ja kun itse tulin töistä illalla kahdeksalta niin äijä istuu tapansa mukaan koneella, oli todennäköisesti istunut siinä koko päivän, eikä ollut vaivautunut edes tekemään ruokaa. Pari kertaa olen jo yrittänyt puhua asiasta ja kysynyt, mistä kiikastaa, mutta keskustelu ei johda mihinkään. Ei myönnä riippuvuutta eikä tunnu ottavan mun juttuja muutenkaan tosissaan. On lopettanut suurimaan osan muista harrastuksistaan, ei lue, ei urheile. Meillä oli aikaisemmin mielestäni tosi hyvä parisuhde, mutta tuntuu, että siitä ei ole nykyään paljonkaan jäljellä.

    • Rahapelitpahimpia

      Meillä pelas kaikki ruoka yms. rahat yli kymmen vuotta sitten. Siinä rytäkässä meni lapset, asunto, mielenterveys, fyysinen terveys. Kukaan ei puutu jollei itse halua lopettaa. Ex-mies pelaa edelleen ja kurjassa kunnossa.(alussa toivoin että voittais isosti mutta eihän sitä voi voittaa jos pelaa pikku panoksella. Säälin lapsiamme.

    • täysalkkis

      yritä saada se vaikka juomaan. osta kossua ja olutta paljon. sitte ku on täys alkkis,niin ei enää pelit kiinnosta.

    • hyvinhuomaa

      kun tätä ketjua lukee, että käsitykset pelaamisesta on jostain
      80-luvulta. Porukat aivan ulalla. Tiedoksi kaikille hiekkapimpeille, että
      pelaajien keski-ikä on yli 30v. Lisäksi naisten pelaaminen on lisääntynyt
      aivan helvetisti ( mikä on ihan hiton hyvä asia.
      Onneksi sain muijan joka itsekin tykkää pelaamisesta.
      Onpahan taas 1 asia lisää elämässä minkä voi jakaa naisen
      kanssa. Älkää antako mun häiritä teidän niuhoomista, joten jatkakaa.

      • lapsellista

        Ongelmaahan ei lapsettomalla parilla ole, toinen voi keksiä jotain muuta tekemistä kun toinen pelaa. Mutta jos lapsiperheessä toinen vanhemmista käyttää kaiken aikansa pelaamiseen niin kyllä siinä menee hiekat persvakoon miehelläkin, jos joutuu kaiken yksin tekemään.. Tai toisaalta vaikkei olis lapsiakaan niin, jos kaikki aika menee pelaamiseen eikä yhteistä aikaa jää niin eihän sellaisessa parisuhteessa ole yhtään mitään järkeä.
        Meillä pelattiin yhdessä ennen lapsia, ei tosin edes päivittäin oli muutakin elämää ja tekemistä ;)
        Nyt ei pelaa kumpikaan juuri ikinä kun ei vaan ehdi. Ehkä sit kun lapset on isoja mätetään taas toisiamme virtuaalisesti turpaan :D


    • NäeHyvätPuolet

      No ei se ole kuolemanvakavaa, vaikka pelaakin.
      Ajattele asiaa, että ei pelaa rahapelejä, ei käytä satoja euroja viikossa lottoon. Ei ole jatkuvasti baarissa kaljalla. Ei käy naimassa muita naisia.
      Tässä maassa on paljon naisia joiden mies käyttää rahat viinaan, tupakkaan, huumeisiin jne. He myös pahoinpitelevät naisiaan.
      Ymmärrän, että harmitonkin peliriippuvuus harmittaa sitä joka ei pelaa. Jos jätät miehesi tuon asian tähden, niin todennäköisesti saat tilalle todellisen paskahousun. Alussa on maailman ihanin mies ja lopussa maailman iljettävin ja pahin.
      Niin se vain tahtoo käydä. Älä ärsyynny harmittomista riippuvuuksista.

    • tympääntynyt

      no mun vaimo alkaa kännykällä pelaamisen jo 7 aamulla. kun sai uuden kännykän vuosi sitten. loppu seksi lähes siihen. ei kyl haluta kun pelaa vaan vaimo. et alan kyl kattoon toista akkaa itelle. suuttuu jos pelaamisesta sanoo jotain.

    • akka_vaihtoon

      Mulla oli kerran sellanen akka joka sanoi että valitse koira tai minä.
      Pidin koiran ja akka sai mennä.

      Älkää antako akkojen hyppiä silmille ,vaihtoon vaan heti jos vittuilemaan alkavat.
      Nykyisin onkin koirista pitävä nainen rinnalla.

    • älkääny

      antako ämmien pompottaa teitä. Pistin muijan kävelemään jouluaaton aikaan
      kun liian kauan mussutti pelaamisesta. Sanoi että olen julma ihminen.
      No vastasin että olet nipottava ämmä.

    • toivoaon123

      En oikein saanut selville pelaako hän rahapelejä vain ajanviete juttuja. Harmi että niihin voi jäädä niin koukkuun lapset ja vaimo unohtuu. Jos kyse on rahapeleistä niihin on kyllä apua saatavana. Aika harva nainen on saanut juopon raitistumaan luulen että peliriippuvaisen kohdalla samoin. Toivotaan hänen itsensä ymmärtävän missä mennään. En kyllä heti eroakaan ehdota jos elämä muuten on ok. Suurempiakin ongelmia monella perheellä.

      • erdgfjh

        Lähes kaikkiin peleihin saa kyllä rahaa uppoamaan ostamalla lisäsisältöä tai pelin sisäistä valuuttaa. Tätä on kaikissa peleissä ja jos on kova pelaamaan niin varmaan haluaa myös edetä nopeasti tai pärjätä muita pelaajia paremmin.


      • Yterw
        erdgfjh kirjoitti:

        Lähes kaikkiin peleihin saa kyllä rahaa uppoamaan ostamalla lisäsisältöä tai pelin sisäistä valuuttaa. Tätä on kaikissa peleissä ja jos on kova pelaamaan niin varmaan haluaa myös edetä nopeasti tai pärjätä muita pelaajia paremmin.

        Juu ei saa terkuin kohta yli 20v pelejä pelannut.


    • Tirehtööri123

      Mikä peli on kyseessä?

      • kerro_jos_olen_väärässä

        Uskon, että kaikki riippuvuudet (pelit, alko, huumeet, seksi, yliurheilu, syömishäiriöt, botox/silikonilisät jne.) ovat samansukuisia itsetunnon häiriöitä.


      • Yterw

        Toki, on täällä hengailu myös riippuvuus tai telkun katselu, vai onko se niin että mitä itse tekee on ok, mutta jonkun pelaamisesta pitää marmattaa kuin heikkomielinen. Jotkut kun itkee vaikka et edes pelaa paljon, se itseä lähinnä vituttaa.


      • manusetä
        Yterw kirjoitti:

        Toki, on täällä hengailu myös riippuvuus tai telkun katselu, vai onko se niin että mitä itse tekee on ok, mutta jonkun pelaamisesta pitää marmattaa kuin heikkomielinen. Jotkut kun itkee vaikka et edes pelaa paljon, se itseä lähinnä vituttaa.

        Miksi joka asiaan pitää puuttuman?
        Ihmisen elämä on niin lyhyt loppujen lomaksi että antaa kaikkien tehdä mitä haluaa ilman kritiikkiä.
        Antakaa hyvää mieltä kaikille siihen mihin on varaa ja nauttikaa eiämästä. Ei arvostelua. Kiitos.


    • Yterw

      Pelaaminen on ajanviete siinä missä muukin. Se, että te ette ymmärrä mitään pelaamisesta tai pidätte sitä tyhmänä ei ole syy miksi kenenkään pitäisi lopettaa pelaaminen.

      Ihan yhtä lailla voisin nalkuttaa kaikesta mitä nainen tekee, kuten surffailu netissä, somettaminen, tveen katselu, naistenlehtien lukeminen, tyttöjen jutut jne.

    • Gaymer

      Miehesi on pohjimmiltaan homo. Pelaaminen on vaan tekosyy. Koska eihän kukaan järkevä ihminen oikeasti tykkäisi vaan pelata. #Suvakki #Idiootti #Homo

    • Kukkamehui

      Paljon kehittävämpää oisi vaikka katsoat hääohjelmaa missä mahtavat ihmiset menevät naimisiin ja tekevät elämästään ihanan. #Suvakki #Idiootti #Homo

    • Persereikä22

      Nämä ovat juuri niitä kysymyksiä, mihin meidän pitäisi elämässä ajatella. Mitä huomenna tulee teeveestä. #Suvakki #Idiootti

    • SOOdin

      Viihde on elämän tarkoitus. =) Ja pinnallisuus. Oishan se typerää miettiä mitään muuta kuin omaa napaansa.

    • OutOffTheBox

      Vitun idiootit.

    • minä_voitin_pelin

      Peluri on aina peluri eikä muuksi voi muuttua. Täytyy muistaa se, että pelurit ovat riskinottajia myös ihmissuhteissa.
      Itse olen jo kauan sitten heittänyt ulos tuollaisen pelurimiehen koska luottamus hävisi. Mies otti liian kovan riskin ihmissuhteessa ja hävisi tämän pelin minun kanssani. En suostunut pelaamaan hänen ehdoilla tätä vuosikymmenten elämän peliä.

    • Uniikki1

      Sopeudu tee itsekkin jotakin mielekästä kudo sukkaa, tee sudoku jos " kettuilet " liikaa

      huomaat ett mies on poissa ANNA miehen pelata jää sitä luppoa aina.

    • säätäjä69

      itse pelailen silloin kun siihen oikeasti on aikaa enkä ikinä vedä pelaamista naiseni edelle mutta jostain syystä siitä huolimatta monissa suohteissa se pelaamiseni on ollut ongelma ja eron aiheuttaja vaikka todellisuudessa en pelaakkaan paljoa. 2 tuntia max eikä edes joka päivä välillä ei edes koko viikkoon enkä koe potevani riippuvuutta koska pelaaminen on vain ajan viete silloin kun ei muuta ole. naiseni menee kavereille kylään tai harrastuksiinsa ja sinäaikana viihdytän itseäni pelaamalla. joskus mene itsekkin jonnekin. mietin vain että mistä sellasen naisen oikeasti löytää ketä hyväksyisi edes sen pienen pelaamisen kun jotenkin tuntuu että pelaaminen on nykyajan parisuhteissa suuri vääryys, jos vaikka pienen pelaamisen sijaan katsoisinkin telkkaria tai askartelisin jotain niin sekin olisi jo täysin ymmärrettävää mutta pelaaminen ei. se jos oikeasti pelailee parisuhteessa 24/7 ja suhde kärsii sen myötä on täysin ymmärrettävää että sellainen ei vain toimi eikä tule toimimaan koska sellaisessa suhteessa olet yksin parisuhteessa.

      • Chimer

        Kuten tästäkin ketjusta näkee, joillain ihmisillä on suuria vaikeuksia ymmärtää jotain mitä he eivät itse tee tai ymmärrä.

        Kyllä niitä pelaavia naisiakin on, itsekin tunnen muutamia ja joitain pariskuntia joissa molemmat pelaavat. Sekä keskenään että omillaan. Ajanviettotapa se tosiaan on siinä missä joku muukin.

        On tosiaan hassua että suurimmalle osalle se, että ostetaan pussillinen karkkia ja katsotaan pari leffaa on täysin ok, mutta jos sen sijaan sanoisi käyttävänsä iltansa pelaamiseen, kuuleekin olevansa suunnilleen jälkeenjäänyt, kuten on täälläkin saanut lukea.

        Koska se passiivinen vilkkuvan kuvan tuijottelu itsessään on niin stimuloivaa, mutta kun siihen yhdistää sen että samalla pitäisi tehdä aktiivisesti myös jotain muuta kuin vain työntää käsi väliajoin paukkumaissikippoon, se muuttuukin vajukkien hommaksi. :)

        Aika pistämätön logiikka käytössä jollain tyypeillä. Eikä yhtään haiskahda että kun on joku juttu jota ei itse tajua tai ole siitä kiinnostunut, se täytyy tuomita, ja pitää sen tekijöitä jotenkin alempiarvoisina, koska heidän tärkeysjärjestyksensä ja arvomaailmansa ei vastaa sitä omaa.

        Mutta kuten aloittajan tapauksessa on käynyt, siinäkin voidaan mennä överiksi. Peleissä on tosiaan koukuttavia elementtejä tästä syystä voi jopa sanoa että ne sopivat toisille huonommin, jos jää niihin helposti kiinni.


    • Arjatar

      Jätä se sika!

    • innostunut.sonni

      Jätä se sika, ja ota tästä joka ei pelaa eikä pelkää. Seksiä saat aina kun mielesi tekee. Jätetään ne pelaamiset lapsille, leikitään me vaikka seksileluilla...

    • mitämietit

      Vastasit jo itse kysymykseen. Selviän yksinkin. Siinähän se ongelman ydin ja myös ratkaisu on.

    • pelihullunexä

      Niin, ei siihen enää mikään auta. Itse olin 29 vuotta miehen kanssa naimisissa, jolla oli kumpikin vanhemmista peliriippuvainen. Eipä omena pudonnut kauas puusta. Ensimmäinen tietokone kun tuli asuntontoomme siitä alkoi p....mainen elämä. Mies istui koneella kaikki vapaa-aikansa ja mikään ei auttanut huusit, kirosit, rukoilit tai itkit......peliaika vain lisääntyi ja se sai aikaan minussa sen,että erosin rakkaasta miehestäni ja kun käyn hänen luonaan poikaani katsomassa, hän istuu varhaisesta aamusta aina iltamyöhään vain koneella pelaamassa netissä. Tässä on kauniisti kerrottuna tarina pelihullusta erästä.

    • selästi

      peliriipuvainen

    • pelimannii

      Pelaan jonkun verran,vaimo samaan aikaan roikkuu tabletilla ja kännyllä netissä. On naamakirjaa sun muuta hevonhumppaa. Kuka oikeasti jakaa naamakirjassaan kuviaan elämästään? sairasta! Lopettakaa naamakirjat ja alkakaa elämään oikeasti.

    • TV-Johtaja

      Alat tietysti huoraamaan ja myymään pilluasi ja tietysti salaa. Näin kaikki muutkin naiset tekevät ja samalla voitkin lopettaa sen raskaan työnteon ja chattailun töissä. Kokopäiväinen huoran ammatti kannattaa. Osta Applen puhelin ja tunge se merkkipuhelin sinne hanuriis!

      • kukkkkkkuuuu

        Kaikki ei vältämättä halua seurata äitiäsi ammattia.


    • luovuttanut

      Viiskymppinen pariskunta olemme, lapset jo maailmalla. Näen miestäni lähes vain ja ainoastaan selällään sängyssä kone sylissä. Yritän saada häntä mukaan jonnekin ulkoilemaan tai kaupungille, mutta ei... Viikonloppu menee aamusta iltaan koneen kanssa. Ja seksi sujuu kuitenkin paremmin nyt verrattuna siihen kun lapset olivat kotona. Eli en sillä tavalla kamala akka ole. :)

      Nykyään en aina edes monta kertaa pyydä mukaan, lähden vaan ja nautin myös olostani. Toivon että mieheni joskus ymmärtää itse tilanteensa, jäkättänytkin olen, mutta se ei ainakaan ole auttanut. Kaipaan yhdessä tekemistä.

    • mekkk

      Hetäppä parikertaa se kannykka tai läppäri seinään tai lattialle rikki niin helpottaa tai tee jotian muuta rasikaalia. Sueraavan kerran kun on loma niin varaat itselle ja lapsille reissun tai mökkiloman ja et kerro miehellesi mitään ja lähden vain reissuun ja osottelet paripäivää että soittaako perään ja jos ei soita niin on aika pelisriippuvainne. Itse 55v mies ja jos ei pasianssia lasketa pelaamiseksi niin en ole koskaan pelannut mitään pelejä kun ei kiinosta. Samoin pleikkarin pelit ihan hanurista ja jos haluaa jännitystä niin prärtkällä ajeleen mutkateitaä hana pohjassa niin ei tartte vaoa kuin poliisia ja vastaatulevia tai mennä radalle niin saa ajaa niin lujaa kuin taidot riittää. Lapset pelaa mutta ei aikuiset. Meillä ei edes laspemme pelannut kun ei sitä kiinnsotanut,

    • hei en pelaa mitään peliä ,ulkoilen senkin eestä ,ei tulis mieleenkään viettää aikaa jonkun tietokoneen kanssa tai puhelimen .kyllä siinä pari suhde rakoilee kaikki ei tarvitse koneita elämäänsä,

    • ikuinen-sinkku

      Olisit voinut saada ässä parin mutta saitkin kakkos parin käteesi joten et voi oikein tehdä muuta kuin luopua. Minä en edes käy töissä mutta en pelaa kännyköillä. Mulla on vanha kännykkää eikä mikään älypuhelin joten en voi pelata. Minulla on myös pleikkari mutta olen pelannut sillä viimeksi 2 kk sitten. Käyn salillakin päivisin ja pian alkaa veneily kausi joten laittelen venettä kuntoon että pääsee kalaan pian. Olen myös harkinnyt veneen ostoa kun mun nykyinen pikkuvene on pieni mutta pääsee silläkin kalaan mutta haluaisin isomman ja olenkin katsellut bustereita.

      No tämmöstä miestä naiset ei huoli vaan jonkun pelaavan miehen joka ei välitä naisestaan.

    • urtsukainen

      Rupee itekkin räpläämään kännykkääs eläkä tee mitään kotitöitä jospa mies ymmärtäisi esimerkin kautta miltä hänen touhunsa näyttää.

    • auttaaasiaa

      Tuo miehesi lukemaan tämä sinun tekemä aiheesi.

    • Ollavahvana

      Hei

      Olin avoliitossa 6 vuotta ja meille syntyi sen aikana lapsi. Miehelläni on ollut nuoruudesta lähtien kova tarve pelata pelejä. Seurustelun alkuvaiheessa en ollut tietoinen että pelailee/pelaa niin paljon että kuulunut jopa johonkin mm joukkueeseen. Yöt illat meni luurit korvissa , aamut nukku puolille päivin. Päivisin oli läsnä mutta pelas kännykällä. Olin ihan finaalissa kotitöiden ja huonon parisuhteen takia. Yritin puhua apua hänelle että pääsisi normaaliin elämään takaisin. Suuttui ja syytti minua pelaamisen syyksi. Erottiin ja pelaaminen jatkuu edelleen. Nyt olen suhteessa miehen kanssa joka ei istu koneella tai ylipäätään pelaile. Alku oli vaikea mutta nyt jälkeenpäin ajateltuna mietin miten ihmeessä olen kestänyt sen kaiken. Olinko itsekkin niin masentunut jo tilanteeseen että luulin sitä normaaliksi. Mä epäilen että sitä ei kukaan muu pysty lopettamaan kun mies itse jos niin haluaa. Meillä taisi olla riippuvuus jo niin syvällä että en usko että kukaan olisi koskaan voinnut lopettaa sitä kokonaan

      • itseselvinpäin

        Ollavahvana

        Oikea ratkaisu !


    • hei olet oikeassa .vaikea luopua tavoistaan ..haluisin naisen joka on saman henkinen toisen kanssa

    • NollaTuloranssi

      Miten olisi että sanoisit että jos pelaa niin ei saa seksiä ?

    • räpätätitonpop

      pelaamisessa itsessään ei ole mitään pahaa kunhan koko elämä ei siinä pyöri. Jos se tampio ukkosi ei sinua ja lapsia huomaa niin tee samoin. Teet ruoan vain itsellesi ja lapsillesi. Et puhu sille mitään ainakaan viikkoon - tarvittaessa pitempäänkin. Ole ja elä niin kuin sitä ei olisi etkä missään nimessä "palvele" tai auta sitä ja seksi ehdottomasti pois. Väittäisin että alkaa hiljalleen huomaamaan jotain outoa. Jos ei niin kysy suoraan onko jokin hätänä. Jos et saa vastausta niin ota ja lähde.

    • jotainpositiivistakin

      No, hyvä puoli asiassa on että miehesi pelaa ilmaisia pelejä. Monilla on nykyään läheisiä jotka tunkevat rahansa peliautomaatteihin, totoon, veikkaukseen ym. rahojen sieppareihin.

    • hirveys

      Suoraan sanoen, miksi kysyt neuvoa ilmeiseen asiaan, vai oletanko keskiverrolta kansalaiselta liikaa että keksisi itse? Älä häpeä tyhmyyttäsi, äläkä ota sanoistani itseesi koska nämä ovat minun mielipiteeni, mutta hyväähään minä tarkoitan nyt.

    • ulkoruokintaan

      Onpa surkeita kommentteja, kuulehan aloittaja.
      Teepä sille miehellesi selväksi yksi asia, joko valitsee pelin tai sinut. Jos peli ei lopu otan eron ja sinä lähdet. Kuvittele miten yksinkertaista se on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3757
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      96
      3407
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2468
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1555
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      85
      1427
    Aihe