Kulkuri 30 vs. Haiveli 900

Molemmatkiinnostaa

Onko mielpiteitä kumman runko on toimivampi ja taloudellisempi?

17

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ErojaLöytyyPaljon

      Molemmat kelluu ja toinen vie litran enemmän kuin toinen.

      • Fentoni

        Kuten esimerkiksi mitä, tuo väitteesi litran enemmän viemisestä ei ole ihan rehellinen.


      • Besserivisseri
        Fentoni kirjoitti:

        Kuten esimerkiksi mitä, tuo väitteesi litran enemmän viemisestä ei ole ihan rehellinen.

        Se kulutushan riippuu kaasun asennosta.


      • 685yt

        Tuossa ErojaLöytyyPaljon -tyypin kommentissa ei ole järjen hiventäkään. Litran enemmän? Tunnissa? Per maili? Millä koneella? Pfff....


    • Kumpikin on parempia kuin telfacat. Mihin ei paljoa vaadita.

      • HeikkoaOnHeikkoaOn

        Vittu sä olet idiootti !!

        Tuoko on matalaotsan käsitys komiikasta ?


      • HeikkoaOnHeikkoaOn kirjoitti:

        Vittu sä olet idiootti !!

        Tuoko on matalaotsan käsitys komiikasta ?

        Sinulla puolestaan on melko yksipuoleiset ja mielikuvituksettomat kommentit, samat joka asiasn. Taidat olla tyhmä ja pahansisuinen. Ottaako pattiin?


      • HeikkoaOnHeikkoaOn
        Gertrudtäti kirjoitti:

        Sinulla puolestaan on melko yksipuoleiset ja mielikuvituksettomat kommentit, samat joka asiasn. Taidat olla tyhmä ja pahansisuinen. Ottaako pattiin?

        Vittu sä oot tyhmä !!


      • HeikkoaOnHeikkoaOn kirjoitti:

        Vittu sä oot tyhmä !!

        Taitaa ottaa. Kokeile ensi kerralla esim. Aloittaa ihan jollain uudella sanalla. Sosiaalipummi.


      • HeikkoaOnHeikkoaOn
        Gertrudtäti kirjoitti:

        Taitaa ottaa. Kokeile ensi kerralla esim. Aloittaa ihan jollain uudella sanalla. Sosiaalipummi.

        Vittu sä oot tyhmä !!!


    • Molemmatkiinnostaa

      Löytyykö palstalta ketään, joka voisi edes pyrkiä järkevään vastaukseen?

      • vertailuja

        Ei löydy. Pikku Haiveli on uppoumarunko ja Kulkuri taas liukuva, tai puoliliukuvaksi taitavat sitä väittää. Moottori vaihtoehdot vaikuttaa paljon käyttö ominaisuuksiin.


    • tiedän

      Ehkä olisi viisainta kysyä jostain
      oikealta venefoorumilta

      • RounaldTrumppi

        Amerikasta löytyy Totuus.


    • Molemmilla pääsee 15-18 solmun matkanopeuteen, tietenkin edellyttää tarpeeksi tehokasta moottoria. Nyt puhun sitten Haiveli 10:stä (Haiveli 1000 pilot ym). Kulkuri on vakaa ja nopea, taloudellinen se ei ole (yksikään puoliliukuva ei ole). Haiveli on taas ahdas kanootti, sekään ei ole taloudellinen.

      Jos haluaa ajaa yli 8 solmun vauhtia, niin liukuvarunkoinen on ainoa järkevä valinta.

      • Vertailuja

        Haivelin versiot 900 ja 1000 on sitten ihan eri veneitä. Niilä voi päästä sopivalla koneella 0,5 l kulutukseen, 900 alle 8:n ja 1000 n. 14 solmun nopeuksilla. Käytännössä kulutukset on enemmän kun ei malteta ajaa hiljaa. Kulkurilla kulutus pyörii 1,5 l kieppeillä, mikäli ei ajeta alle 6 solmun nopeuksia. Se mitä kuluttaa, vaikuttaa käytännössä vain toiminta säteeseen, kun polttoainekulut on vai pieni osa kuluista.


    • omistan

      Molemmat kiikkeriä kanootteja yli 15 solmun nopeuksissa.
      Nyt alla Naviga 10s ja en enää koskaan sekaannu tuollaiseen vanhaan suippoperäiseen puoliliukuvaan. Senverran muuttui meno Navigan myötä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe