Tämä on ihan seko juttu. Pesin hampaat, jäin ihmettelemään jotain kummallista harjassani ja järkytyksekseni huomasin siellä harjaksien tyvessä "kasvavan" jotain tummaa. Pelottavaa ja tosi ällöttävää! Koskaan ennen ei ole ollut, joten en ole edes tajunnut seurata että "kasvaako" siellä jotain. En sen erilaisemmin ole syönyt tai pessyt, mutta muutin ja tässä kodissani hammasharja lojuu vain siinä peilin alla olevalla pikkulevyllä. Ennen lojui wc-kaapin sisällä (metallisella) hyllyllä. Oli huono tapa tai ei, niin ei ennenkään siellä ole mitään ruvennut kasvaa. Olisiko pölyä vain ilmasta jotenkin jumittunut sinne? Harja meni tietenkin roskiin, mutta käyköhän seuraavalla harjalla sama homma? Vaihdan noin 2-3 kk välein.
mustaa hammasharjassa
5
2471
Vastaukset
- Vaihda_harjaa
Todennäköisesti kyse oli homeesta. Hammasharja jää kosteaksi ja ellei sitä pese perusteellisesti, harjasten tyveen jää suusta hammstahnaa, plakkia ym. joka sitten homehtuu.
- hiljalleenmuuttanut
Uskottava vastaus. En vain tajua miten nyt, kun ei ole ennenkään. Muutto todellakin sotkenut elämääni, niin ei ole ollut aikaa keskittyä moisiin asioihin kuin hammasharjaan. Ehkä olen ollut likaisempi ja ehkä on jäänyt pidempi aika harjanvaihtoon, kun en nyt edes muistanutkaan koska olen tätä harjaa alkanut käyttää. Hometta itsekin ensin epäilin, mutten halunnut hyväksyä että olisin homeisella harjalla pessyt tässä viimeajat. Hyi että!!
- Anonyymi
No ei kai se homeeseen ehdi tulemaan kun käytetään joka päivä ja jokainen varmaan viruttelee hanan alla pesun jälkeen . Luulisin että jokin hampaiden välissä oleva ruuan jäte jäänyt siihen. Sen voi katsoa suurennus lasilla että näkee kunnolla mitä se on.
- hammas-peikko
Se saattaa johtua myös siitä että olet pessyt huonosti hampaat. Esm.
- onko sinulla mustaa hampaissa?
-tai se on hometta.
- ehkä pölyä? - Anonyymi
mulla ollut ihan sama juttu, ei ehdi kauaakaan käyttää, kuukauden välein ehkä pitäisi vaihtaa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1016931- 474606
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa542596Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän41949Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101018Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell911001Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j138994Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai241827Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30816Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?176736