Tukholman suomalainen Filadelfia järkyttää

jarrut

Finska Filadelfian pastori Timo Hakkarainen, Suomalaisen Filadelfian pastori ja paimen
on kutsunut seurakuntaan Marko Selkomaan pääsiäispuhujaksi.
Olettaisi, että Pastori /Paimen osaa erottaa oikean väärästä ,
mutta niin ei tässäkään tapausessa ole, vaan Eksytys on eksyttänyt'.

Tässä ote Selkomaan opeista:
"Otin pastoria käsistä kiinni ja sanoin espanjaksi "Fuego! joka tarkoittaa "Tulta!': Pastori vaipui huutaen lattialle ja alkoi heiluttaa käsiään aivan kuin niitä polttaisi aivan valtavasti. Tulkkini kertoi minulle pastorin huutavan, että hänen sormensa ovat kuin tulessa. Pastori kieriskeli lattialla ja yritti "sammuttaa" sormiaan. Hänen toivuttuaan voiman kosketuksesta sanoin hänelle, että Jumala välitti hänelle voitelun, joka hänen tulisi jakaa omalle seurakunnalleen ensi tilassa.

Seuraavana iltana meillä oli kaksi iltatilaisuutta ja kävimme pikaisesti tervehtimässä kyseisen Pastorin seurakuntaa. Puhuin viisi minuuttia ja siunasimme vielä pastoria ja hänen puolisoaan ennen kuin lähdimme seuraavaan kokoukseen. Seuraavana päivänä pastori tuli luoksemme pyhän pelon ja innon valtaamana. Hän kertoi, että meidän jatkettua matkaamme hän oli alkanut kulkea seurakunnan keskellä, laittanut käsiään ihmisten päälle ja puhaltanut heidän päillensä kaikki olivat kaatuneet Pyhän Hengen voiman alla ja ylistäneet Herraa lattialla täynnä Pyhää Henkeä. Minulle aivan selittämättön ilmiö oli kuitenkin se, kun pastori näytti rakoille palaneita huuliansa. Hän kertoi, että kun hän oli puhaltanut i hmisten päälle, hänestä oli tuntunut kuin tuli olisi virrannut hänen suustaan. Hänen huuliinsa oli tullut rakkuloita ja hän oli juonut monta pullollista vettä rukouspalvelun aikana. ."
Löytyy kirjasta Jeesus on Herra.

18

4244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan mielenkiinnosta voisivat tuon aloituksen lukeneet kertoa ottavatko he tällaiset tarinat tosina?

Taikuus ja taikausko elävät näköjään hyvin yksinkertaisen rahvaan riveissä.

• BereanCall

Huolestuttavampaa on, että maksua vastaan kuka tahansa pääsee Perheniemen opistolla puoskaroimaan sielunhoitoa Selkomaan ja kumppaneiden kanssa.

• Tultapäin

Oliko pastorilla, voimassa oleva tulityökortti?

• mummikainuusta

Ja Selkomaalta syntyy kirjoja kuin liukuhihnalta. Joku väittää, että eksytyksiä etsitään, mutta minä väitän, että ne kävelevät vastaan, niitä ei tarvitse etsiä. Kerran olen käynyt Selkomaan kokouksessa, kun oli täälläpäin. Jäi aika kummallinen olo, vaikka suurin osa srk:sta kehui miestä. Vasta jälkeenpäin asiat valkenivat minulle. Kaikki nämä voitelujutut ja kuinka hän tuntee omassa kehossaan sairaat paikat joita ihmisillä on. Ei voi kuin ihmetellä. Välillä puhuu ihan asiaa ja sitten kuitenkin...

• totuutta.totuutta

Tätä asiaa käsittelee Raamattu. Tässä kohtaa opetetaan, miten joku voi väittää olevansa Jumalan asialla, mutta tekee kuitenkin taikoja. Marko Selkomaa on kuin Simon tässä tekstissä. Jumala voi jonkin ajan päästä lähettää paikalle oman profeettansa, kuten lähetti aikanaan Elian tai Filippuksen. Jumala haastaa sitten väärän profeetan ja tekee niin suuret voimateot, että väärä profeetta häviää ja väärän profeetan synnit paljastuvat. Tämä on vähän kuin Karmel-vuorella.

Ap.t. 8: 9. Mutta ennestään oli kaupungissa muuan mies, nimeltä Simon, joka harjoitti noituutta ja hämmästytti Samarian kansaa sanoen olevansa jokin suuri;
      10. ja häntä kuuntelivat kaikki, pienet ja suuret, ja sanoivat: "Tämä mies on se Jumalan voima, jota kutsutaan 'suureksi'".
      11. Ja he kuuntelivat häntä sentähden, että hän kauan aikaa oli noituuksillaan heitä hämmästyttänyt.
      12. Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
      13. Ja Simon itsekin uskoi, ja kasteen saatuansa hän pysytteli Filippuksen seurassa; ja nähdessään ihmeitä ja suuria, voimallisia tekoja hän hämmästyi.
      14. Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
      15. Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
      16. sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
      17. Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.
      18. Mutta kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, toi hän heille rahaa
      19. ja sanoi: "Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän Hengen".
      20. Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.
      21. Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.
      22. Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
      23. Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."
      24. Niin Simon vastasi ja sanoi: "Rukoilkaa te minun edestäni Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään siitä, mitä te olette sanoneet".

Tämä tarina opettaa sen, että väärät profeetat suorastaan janoavat voimia itselleen. He jopa uskovat valkeuden enkeliä sokeasti, kunhan saavat yliluonnollisia voimia. Tällaisella valheen uskomisella on huono loppu.

• hindujeihmeet

Näin on . Pelastusta ei voi ostaa rahalla . Jotkut kerää sillä rahaa mutta varmaan joutuvat sitten sen kanssa ... Siis Jeesus on kokonainen pelastuslahja eikä mikään palasina oleva myyntituote . Muistaa tulee myös historia ja alkukristityistä tähän päivään tuotu evankeliumi jo kaikille kansoille. Eiväthän muslimitkaan voisi Jeesusta kirota ja kieltää jos eivät olisi kuulleet hänestä . Ismail ja arabit toki oli Jeesuksen aikana mutta näitä vääriä profeettoja ja jeesuksia on sitten tullut lisää. Juutalaisilla on edelleenkin peiteeivätkä näe Jeesusta eivät kirjoituksissa eivätkä mitenkään.

• juttututtu

Juu, ja riittävän kauan, kun viipyy Herran läsnäolossa, niin farkkupuseroonkin latautuu sellainen voima jolla voi kaataa ihmiä ( Selkomaan kirjassa.)

• 1.Kor.12.6

Niin että mikä tuossa moninaisessa voiman vaikutuksessa on Raamatun vastaista?

• BereanCall

Mikä Raamatun mukaista?

• phllhkhm

Tässä on oikea malli uskovaisten kokoontumiselle. Mutta jos uskovaiset eivät pysty kokoontumaan tällä tavalla, he alkavat etsimään korvasyyhyynsä omituisia opettajia ja sirkusmiehiä.

1. Kor. 14:26 Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.
      14:27 Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
      14:28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.
      14:29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;
      14:30 mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen.
      14:31 Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta.
      14:32 Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset;

• jarrut

Mikä paimen voi kutsua suden lammaslaumaa raatelemaan ja vielä palkitsee
      pedon siitä hyvästä? Olettaisi että Timo Hakkaraisella olisi edes sen verran tervettä arvostelukykyä, että ei tuo seurakuntaan puhumaan miestä jonka puheet ja teot eivät
      kestä puntaeissa, kun laitetaan Raamattu ja Selkomaa vaakaan,
      kyllä kevyesti nousee Selkomaa ilmaan.

• jarrut

kirjoitusvirheen krjaus

Mikä paimen voi kutsua suden lammaslaumaa raatelemaan ja vielä palkitsee pedon siitä hyvästä? Olettaisi että Timo Hakkaraisella olisi edes sen verran tervettä arvostelukykyä, että ei tuo seurakuntaan puhumaan miestä jonka puheet ja teot eivät kestä puntarissa, kun laitetaan Raamattu ja Selkomaa vaakaan, kyllä kevyesti nousee Selkomaa ilmaan.

• jarrut

MARTTI LUTHER:
      Uskovien oikeus ja velvollisuus arvioida oppia

...kaikilla kristityillä on valta ja oikeus koetella kaikkea oppia ja erottautua vääristä opettajista ja piispoista ja olla heitä tottelematta. Kuulethan tässä,
      mitä Kristus sanoo lampailleen: "Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, mutta vierasta ne eivät kuule eivätkä häntä seuraa, vaan pakenevat häntä, sillä he eivät tunne hänen ääntänsä." Sillä tähän arviointiin heillä on ohje, joka juuri lausuttiin: se Kristuksen sana, että kaikki ne, jotka eivät opeta Kristusta, ovat varkaita ja murhaajia. Jo tällä on heille annettu oikeus koetella.

Se ei kaipaa muuta tuomiopäätöstä kuin Kristuksen tässä antaman: he ovat velvollisia seuraamaan tätä arviointia, ja sen mukaisesti pakenemaan ja välttämään kaikkia vääriä opettajia siitä riippumatta, keitä, miten suuria ja kuinka paljon heitä onkin. Tällä on jo pantu viralta ja vallasta ne, jotka haluavat hallita kirkossa, ei Kristuksen sanalla, vaan tuomalla esiin omia käskyjään ja vaatimalla ihmisiä olemaan heille, oikean järjestyksen mukaisesti vallassa oleville piispoille, kuuliaisia.

Niin myös Kristuksen lampaat ovat velvolliset seuraamaan tätä Kristuksen tuomiota, pitämään noita viralta pantuina, Kristuksen kirkosta erotettuina ja kirottuina ja heitä pakenemaan. Ja tällaista tuomiovaltaa, jos aikovat pysyä hurskaina, uskollisina Kristuksen lampaina he eivät saaantaa riistää itseltään eivätkä siitä luopua. He eivät saa hyväksyä, ottaa vastaan eivätkä seurata sitä, mitä toiset, ovat he sitten paaveja, piispoja tai kirkolliskokouksia, toisin mahtavat päättää." (Seurakunnan oikeudesta ja saarnavirasta s. 34)

http://www.luterilainen.com/files/Luterilainen/14/Lut_14_0102C.pdf

• Anonyymi

Höpö höpö. Jumala käyttää selkomaata

• Anonyymi

Selkomaa on hiljennyt aika totaalisesti!

"Tuli" jota hän levitti, oli perkeleestä!!! Jumala ei ole koskaan pelleillyt sen enempää tulella kuin muillakaan tehosteilla!!

Selkomaan opetus oli TÄYSIN EPÄTERVETTÄ JA SAASTAISTA!

DoctorT

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selkomaa on hiljennyt aika totaalisesti!

"Tuli" jota hän levitti, oli perkeleestä!!! Jumala ei ole koskaan pelleillyt sen enempää tulella kuin muillakaan tehosteilla!!

Selkomaan opetus oli TÄYSIN EPÄTERVETTÄ JA SAASTAISTA!

DoctorT

Tohtorihan sen tietää kun itse on per....een paras työtoveri.
        Näitä Jumalan tulen sammuttajia on nykyisin liikkeellä melko paljon.
        "Itse he eivät mene sisälle eivätkä sallisi meneväistenkään mennä."!

• Anonyymi

Milloin tämä huutaminen ja meuhkaaminen tuli voitelun merkiksi? Tarvitseeko siitä tehdä show kun Jeesus parantaa? (Hiljainen ja nöyrä sydämeltä.) Tuntuu vain, että monessa kokouksessa on menoa ja meininkiä liikaakin. Monet ns. voidellut eivät malta pysyä paikoillaan, eikä olla huutamatta. Kaikki ei jaksa sitä. Srk ei ole paikka jonne voi mennä rauhoittumaan, tai vaan olemaan hiljaa. Kerran yritin sitä. Mutta eräs uskon sankari tuli viereen huutamaan ja ajamaan ulos epäuskon henkeä. Ei lähtenyt, kun sitä ei ollut. Olisin vain halunnut olla hiljaa paikallani.

• Anonyymi

1Kor.9:24 Biblia (1776) Ettekö te tiedä, että ne, kotka kiistassa juoksevat, kaikki tosin he juoksevat, vaan yksi palkan ennätää? Juoskaa siis niin, että sen käsitäisitte. Fil.3:10-14

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2318
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2143
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1535
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1454
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1417
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1083
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      944
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      934
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe