Mitä 40+ naisen on syytä välttää?

ei-pissis-

Mitä 40 naisen on syytä välttää ettei näytä epätoivoiselta säälittävältä pissaliisalta :) ?

Pyrin pukeutumaan klassisesti (joku sanoo tylsää) mutta joskus tekisi mieli jotain pientä kivaa "repäistä". Mutta mitä, etten näytä tyylittömältä keski-ikäiseltä pissikseltä...

Olen hoikka, pitkä paitsi mahaa on vähän joten mitenkään tiukkoja paitoja en osta. Onkin muuten vaikeata löytää löysiä aluspaitoja, villatakin tai pikkutakin/tms alle, kaikki on niitä kireitä mitkä korostaa mahaani, kun kuitenkin bleiseri/takki on auki.

Käytän mielelläni siistejä farkkuja.

Entäs sitten ns. bilepukeutuminen... entistä vaikeampaa.
Oi kertokaa, te viisaat!

7

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kevätkevät1

      Herraisä.40v.nainen on parhaassa iässä ja elämänkokemusta löytyy..turha sitä on miettiä mitä muut ajattelee..sinunhan se elämä on.pukeudu niin kuin olet aina halunnut.nahkahousut ja nätti paita vaikka.tarpeeksi rohkeeta ja paidalla voi tasoittaa..ei ne muutkaa40 vuotiaat ole vielä elämistä lopettanu.höpsö:-)

      • aapee___

        En tarkoittanutkaan että vetäydyn oven taakse ja hautaudun kammiooni sukkia kutomaan :)

        Mutta haluan olla tyylikäs kuitenkin. Toki voisin pukeutua vaikka turhapurottaren vaatteisiin, kauhtuneeseen verkkariin ja hankkijan lippikseen tai glitteri-teinivermeihin mutta haluan näyttää tyylikkäältä enkä pelleltä. Eli ei sillä ole mitään sen kansa tekemistä, olenko luovuttanut jotenkin elämässä :) En ole.
        toki esim. laadukkaat nahkahousut varmasti pukevat asianmukaisen paidan kanssa muitakin kuin teinejä, mutta varovainen olisin ettei näytä miltään pissismummolta...


    • Kevätkevät1

      Ja sitten hei..jos se masu häiritsee niin laitapa silottava alusvaate joka tukee masua..Sitä ihminen..varsinkin nainen joka on hoitanu muksua kotona on aika julma itselleen.Nyt iloista mieltä äläkä ole liian julma peilikuvallesi.ei se 40 ole vielä ikä eikä mikään!iloista kevättä ja paras asu on hymy;-)

      • gothicgirlforever

        "Masu" on ehkä hirvein sana ikinä. Yök.

        Mutta aloittaja, ja muutkin jotka lukee, miksette vain pidä sellaisia vaatteita, joista itse tykkäätte? Kaikki sellainen näyttää hyvältä minkä ikäisen päällä tahansa, mistä vaatteen pitäjä itse tykkää ja tietää sen sopivan kropalleen. Minusta on ihan hirveän lukitsevaa ajatella, ettei tietyissä ikähaarukoissa "saa pitää" tietynlaisia vaatteita (nuorena "ei saa" pitää jotain "vanhojen tätien vaatteita" tai aikuisena "ei saa" pitää ruutuhameita, siis mitä helvettiä?). Eivät tietyt vaatteet ole mikään tietyn ikäryhmän yksinoikeus. Ihmiset pukekoot, mitä haluavat. Käytös sen kertoo, minkä ikäinen ja oloinen olet, ja jos käyttäytyy aikuisesti, ei kukaan ajattele sinun olevan "epätoivoinen pissispuuma".


      • aapee_____

        Eli ilmaisin itseni ehkä huonosti :) eli haluankin pukeutua siten kun nyt pukeudun, jos olisin vaikkapa joku rokkimimmi kehdosta hautaan, tyyliin Muska Babitzin, niin toki ostaisin eri vaatteet, mutta en nyt muutenkaan ole mikään rokkimimmi joten jätän sen muille. Ja jos rakastaisin croks/leggari/tunika - linjaa niin toki pukeutuisin niin. Eli pidän nykyisestä tyylistäni, olen aina tiennyt mitä olen halunnut, en teininäkään pukeutunut "nuorisovillitysten" mukaan, vaan olen aina ollut vähän oman tien kulkija, joku voi sanoa tylsä mutta itse tahtoisin ajatella että klassinen/tyylikäs. Laadukkaita kävelykenkiä muuten en tahdo saada mistään, ne täytyy ostaa ulkomailta kun käyn matkoilla. Toki Eccot ovat varmasti laadukkaita kävelykenkiä täälläkin mutta liian mummomaisia.Siroja nättejä laadukkaita kävelykenkiä saa muualta.

        Takaisin asiaan. Eli tätä ajoin takaa. Näyttävät korut, huivit, laukut, niillä varmaan jatkossakin "kikkailen" jos haluaa joskus jotain erityistä.
        Ja en missään nimessä halunnut moittia Muskaa, minä kannustan häntä, hän ei tosiaan ole mikään pissis vaan osaa kantaa tyylinsä, vähän kuten joku Paula koivuniemikin.

        ps. Eikö juuri "mummot" pidä ruutuhameita eikä teinit? Itselläni ei ole enkä niitä hirveästi näekään mutta ruutuhameesta / vekkihameesta tulee joku mummo mieleen ennemminkin? Toki 70-luvulla niitä oli minullakin, lapsena :)


      • gothicgirlforever
        aapee_____ kirjoitti:

        Eli ilmaisin itseni ehkä huonosti :) eli haluankin pukeutua siten kun nyt pukeudun, jos olisin vaikkapa joku rokkimimmi kehdosta hautaan, tyyliin Muska Babitzin, niin toki ostaisin eri vaatteet, mutta en nyt muutenkaan ole mikään rokkimimmi joten jätän sen muille. Ja jos rakastaisin croks/leggari/tunika - linjaa niin toki pukeutuisin niin. Eli pidän nykyisestä tyylistäni, olen aina tiennyt mitä olen halunnut, en teininäkään pukeutunut "nuorisovillitysten" mukaan, vaan olen aina ollut vähän oman tien kulkija, joku voi sanoa tylsä mutta itse tahtoisin ajatella että klassinen/tyylikäs. Laadukkaita kävelykenkiä muuten en tahdo saada mistään, ne täytyy ostaa ulkomailta kun käyn matkoilla. Toki Eccot ovat varmasti laadukkaita kävelykenkiä täälläkin mutta liian mummomaisia.Siroja nättejä laadukkaita kävelykenkiä saa muualta.

        Takaisin asiaan. Eli tätä ajoin takaa. Näyttävät korut, huivit, laukut, niillä varmaan jatkossakin "kikkailen" jos haluaa joskus jotain erityistä.
        Ja en missään nimessä halunnut moittia Muskaa, minä kannustan häntä, hän ei tosiaan ole mikään pissis vaan osaa kantaa tyylinsä, vähän kuten joku Paula koivuniemikin.

        ps. Eikö juuri "mummot" pidä ruutuhameita eikä teinit? Itselläni ei ole enkä niitä hirveästi näekään mutta ruutuhameesta / vekkihameesta tulee joku mummo mieleen ennemminkin? Toki 70-luvulla niitä oli minullakin, lapsena :)

        Toi "klassinen / tyylikäs" ei kyllä kuulosta tylsältä, vaan asialliselta. :) Tosin ei minun päälleni sopisi, koska olen persoonana niin ernu, ettei mikään perinteisellä tavalla tyylikäs todellakaan pue minua.

        Vekkiruutuhameita (reisi- tai polvimittaisia) näen kylläkin useimmiten vain nuorten päällä, mummoilla en ole nähnyt varmaan koskaan - tosin kyllä hekin niitä epäilemättä pitävät. Ehkä hame oli huono esimerkki tuohon kohtaan, sanotaan nyt sitten vaikka biker-nahkatakki, jota muka "ei saa" pitää enää kun on jotain 50 (aion tulla rikkomaan tuota sääntöä, kun tuon iän saavutan, olen niin maiharit nahkatakki vekkihame -ihminen että jee, ikää 30v.)

        Aloituksen kysymykseesi, mitä vaatteita tulisi välttää ettei näytä pissikseltä... En usko, että klassinen tyyli koskaan vanhenee, eli sillä on aika vaikeaa näyttää epätoivoiselta pissikseltä. Lisäksi tuo asusteilla kikkailu kuulostaa just hyvältä, saa siihen tyyliin jotain säväyttävää extraa, onhan muillakin oikeus näyttää kiinnostavilta kuin vain teineillä (oikeastaan aikuiset 30-50v naiset näyttävätkin paljon kiinnostavammilta vaatetyyleineen, kuin yksikään tissiperseheruteinityttö ikinä). <3

        En kyllä oikeastaan tiedä vastasinko vieläkään siihen mitä oikeasti kysyt tuossa, mutta vaikutat silti ihan tyylikkäältä ihmiseltä. :D


    • käytrö

      Älä käyttäydy kuin pissaliisa! käytös vaikuttaa ulkonäköön enemmän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8109
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4592
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2119
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1805
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1716
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe